25 lecie Grupy Eurocash miało być temat przewodnim w roku 2020. Dokładnie 25 lat temu uwierzyliśmy w polskich Przedsiębiorców i wbrew wszystkiemu zdecydowaliśmy się postawić na tzw. niezależny handel. Podczas gdy wszyscy budowali hipermarkety i dyskonty, my przez 25 lat walczyliśmy o detalistów, których ambicją było prowadzenie własnych sklepów.
Naszym celem przez pierwsze 15 lat było osiągnięcie odpowiedniej skali działalności, tak by nasi Klienci mogli skutecznie konkurować z międzynarodowymi sieciami. Udało się to dzięki budowie, poprzez fuzje i przejęcia, kompleksowego łańcucha dostaw. Kolejne 5 lat pracowaliśmy nad jego efektywnością, tak by stał się najlepszy na rynku. Dzięki 18 centrom dystrybucyjnym, 180 halom Cash&Carry oraz wyspecjalizowanym formatom hurtowym jesteśmy w stanie dostarczyć towar w konkurencyjnych cenach do całego kraju, w tym do najmniejszych miejscowości w Polsce. Jednocześnie zintegrowaliśmy sprzedaż hurtową i detaliczną poprzez systemy franczyzowe, by zapewniać rozwiązania dla detalu wspierając Klientów w ich codziennej pracy, począwszy od regularnych dostaw świeżych produktów najwyższej jakości po rozwiązania cyfrowe.
Ostatnie 5 lat poświęciliśmy na digitalizację biznesu hurtowego wprowadzając innowacyjne na europejskim spożywczym rynku hurtowym platformy takie jak: eurocash.pl, eurocash.pl Market (działający na zasadzie B2B), czy unikalny system integracji kasowej dla naszych Klientów (Innowacyjna Platforma Handlu).
Również w segmencie detalicznym innowacyjność była dla nas kluczowym kierunkiem. Rozwinęliśmy największą sieć supermarketów proximity - Delikatesy Centrum, gdzie przedsiębiorczość naszych Klientów i współpraca z nami sprawiły, że polski konsument może cieszyć się żywnością wysokiej jakości. A takie narzędzia jak Delikarta (ponad 2 miliony użytkowników) pomagają nam w rozumieniu i zaspokajaniu potrzeb naszych Klientów.
Frisco, nasz internetowy supermarket , z udziałem rynkowym w Warszawie przekraczającym 50%, stał się punktem odniesienia do internetowego rynku żywności w stolicy. A teraz przyszedł czas na ekspansję w innych miastach Polski.
Nowe koncepty detaliczne, takie jak: market alkoholowy Duży Ben czy sklep kosmetyczny Kontigo, wprowadzają znakomite specjalistyczne formaty do naszych miast i centrów handlowych. Nasze ukochane abc na kołach dostarcza wysokiej jakości żywność mieszkańcom najmniejszych polskich miejscowości, którzy nie mogą codziennie dotrzeć do sklepu. My przywozimy sklep do nich.
Zawsze robiliśmy to, w co wierzyliśmy. Mieliśmy lata lepsze i gorsze, ale nigdy przez ostatnie 25 lat nie straciliśmy koncentracji na niezależnym polskim handlu i nadal pozostanie to naszym priorytetem.
W tym roku oczywiście nie możemy tak po prostu mówić o naszej historii, podczas gdy rok 2020 był najtrudniejszym rokiem dla całego świata od czasów ostatniej wojny światowej. Ponad 2,5 miliona ludzi zmarło z powodu pandemii COVID-19. Sposób życia uległ drastycznej zmianie, podobnie jak relacje z przyjaciółmi i rodziną. W tym roku staliśmy się częścią pierwszej linii frontu w walce z epidemią w Polsce. Naszą misją było dostarczenie żywności na każdy polski stół. Wspieraliśmy współpracujących z nami Przedsiębiorców w tym trudnym czasie, tak aby oni mogli zapewnić wszystko co potrzebne swoim klientom – milionom konsumentów. Sposób, w jaki Eurocash dostosował się do nowej rzeczywistości, a nasi ludzie wypełnili swoją misję, ryzykując często własnym zdrowiem, jest dla mnie sukcesem, jak również powodem do dumy, że zarządzam tą Firmą. Ten list nie byłby kompletny bez specjalnych podziękowań dla wszystkich naszych Pracowników i Klientów, dzięki którym było to możliwe.
W tym roku bardziej niż wyniki czy wzrost najważniejsza była realizacja naszej misji - musieliśmy pomóc Polsce w tym ważnym i trudnym momencie i zrobiliśmy to w wyjątkowy sposób.