Sprawozdanie Zarządu z działalności Sanok RC SA za 2020 rok 18
Piotr Dołęga – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy,
Martijn Merkx – Członek Zarządu, Dyrektor Transformacji Biznesu.
Zarząd w powyższym składzie został powołany przez Radę Nadzorczą uchwałą z dnia 30 czerwca 2020 r. Życiorysy zawodowe
Członków Zarządu były publikowane raportem bieżącym, dostępnym m.in. na stronie internetowej Spółki w sekcji Relacji
Inwestorskich.
Przed zmianą skład Zarządu był czteroosobowy: Piotr Szamburski – Prezes, Marcin Saramak i Rafał Grzybowski – Wiceprezesi
oraz Piotr Dołęga – Członek Zarządu.
§§26-29 Statutu Spółki (zamieszczonego na stronie internetowej Spółki) wskazują uprawnienia i sposób działania Zarządu.
Szczegółowy tryb działania Zarządu dodatkowo jest określony w Regulaminie Zarządu uchwalonym przez Zarząd i
zatwierdzonym przez Radę Nadzorczą (również zamieszczony na www.sanokrubber.pl).
Do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu Spółki uprawnieni są dwaj Członkowie Zarządu działający łącznie lub
Członek Zarządu działający łącznie z prokurentem.
Prezes Zarządu wyznacza jednego członka Zarządu do zastępowania Prezesa w czasie jego nieobecności. Członkowie Zarządu
są bezpośrednio odpowiedzialni za wyniki poszczególnych obszarów działalności Spółki.
Każdy z Członków Zarządu może prowadzić samodzielnie sprawy należące do zakresu zwykłych czynności Spółki, w granicach
realizacji powierzonych mu zadań.
Członek Zarządu, przy wykonywaniu powierzonych mu czynności, obowiązany jest brać pod uwagę interes Spółki oraz
przedsięwziąć wszelkie środki w celu zagwarantowania należytej ochrony jej interesów oraz wizerunku.
W zakresie powierzonych mu zadań, Członek Zarządu, realizując czynność, która z uwagi na swój zakres należy również do
kompetencji innego Członka Zarządu, podejmuje działania w porozumieniu z tym Członkiem Zarządu oraz powiadamia o
tym Prezesa Zarządu.
Każdy z członków Zarządu niezwłocznie powiadamia Prezesa Zarządu o każdym zdarzeniu, którego skutek może
niekorzystnie wpłynąć na interesy Spółki lub jej wizerunek.
Prezes Zarządu zwołuje posiedzenia Zarządu w każdym przypadku wyłonienia się problemu wymagającego rozstrzygnięcia
przez Zarząd. Każdy członek Zarządu może domagać się zwołania posiedzenia Zarządu. Na wspólny wniosek dwóch członków
Zarządu Prezes Zarządu zobowiązany jest zwołać posiedzenie Zarządu. Zawiadomienie o posiedzeniu Zarządu może być
dokonane w każdy sposób przy użyciu wszelkich dostępnych środków łączności. O posiedzeniu Zarządu zawiadamia się
wszystkich członków Zarządu, a zawiadomienie przekazuje się do miejsca zatrudnienia lub zamieszkania. O każdej zmianie
miejsca zamieszkania członek Zarządu jest obowiązany powiadomić Zarząd pod rygorem uznania, że zawiadomienie
doręczone do miejsca zamieszkania przed zmianą jest skuteczne. Zawiadomienie o posiedzeniu Zarządu powinno być
dokonane z takim wyprzedzeniem czasowym, aby umożliwić każdemu członkowi udział w posiedzeniu. Zawiadomienie
o posiedzeniu Zarządu, którego przedmiotem jest: wniosek Rady Nadzorczej lub wniosek akcjonariuszy o zwołanie Walnego
Zgromadzenia, projekt porządku obrad Walnego Zgromadzenia, projekt zmiany Statutu Spółki, projekt sprawozdania
Zarządu oraz sprawozdania finansowego za rok ubiegły, propozycja podziału zysku lub pokrycia strat, propozycja zmiany
przedmiotu działalności Spółki, projekt podwyższenia lub obniżenia kapitału zakładowego, propozycja połączenia Spółki lub
przekształcenia Spółki, propozycja emisji obligacji, powinno być dokonane co najmniej na 5 dni przed terminem posiedzenia.
Do zawiadomienia należy dołączyć projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem. W zawiadomieniu należy wskazać dzień i
godzinę posiedzenia oraz porządek. Posiedzenia Zarządu odbywają się w siedzibie Spółki. Każdy członek ma prawo i
obowiązek uczestnictwa w posiedzeniu Zarządu. Na posiedzenia Zarządu mogą być zapraszani menedżerowie
odpowiedzialni operacyjnie za omawiane na posiedzeniu procesy.
Zarząd podejmuje decyzje w formie uchwał. Uchwały mogą być podejmowane jedynie w obecności Prezesa Zarządu lub
osoby wyznaczonej do kierowania pracami Zarządu pod nieobecność Prezesa Zarządu. Każdy Członek Zarządu ma obowiązek
przedstawić Zarządowi sprawę wymagającą powzięcia uchwały. Każdy Członek Zarządu może domagać się powzięcia
uchwały w sprawie, która według jego opinii takiej uchwały wymaga. Materiały na posiedzenia Zarządu przygotowują i
przedstawiają Członkowie Zarządu, z których obszarem odpowiedzialności określonym w myśl postanowień niniejszego
regulaminu wiąże się sprawa będąca przedmiotem uchwały. Dla ważności uchwał Zarządu wymagane jest zawiadomienie
wszystkich członków o posiedzeniu oraz udział w nim co najmniej trzech członków. Głosowanie jest jawne, a uchwały
zapadają bezwzględną większością głosów, przy czym przy równej ilości głosów za i przeciw uchwale, decyduje głos Prezesa
Zarządu. Uchwałę można podjąć także bez formalnego zwołania posiedzenia, o ile są obecni wszyscy członkowie Zarządu i
żaden nie sprzeciwił się postawieniu sprawy na porządku dziennym. Za zgodą Prezesa Zarządu, Zarząd może podejmować
uchwały w trybie pisemnym. Uchwała podjęta w tym trybie jest ważna, jeżeli wszyscy Członkowie Zarządu otrzymali projekt
uchwały wraz z uzasadnieniem. Przyjmuje się, że uchwała zapada z dniem uzyskania bezwzględnej większości głosów
oddanych za uchwałą. W trybie pisemnym, o którym mowa powyżej, mogą być podejmowane przez Zarząd również uchwały
w postaci elektronicznej przy wykorzystaniu środków porozumiewania na odległość, w tym z użyciem bezpiecznego podpisu
elektronicznego weryfikowanego przy użyciu ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W takim przypadku wymogi wskazane
w powyżej mają zastosowanie (bezwzględna większość głosów). Posiedzenia Zarządu mogą odbywać się przy wykorzystaniu
środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, przy czym uchwały podjęte w tym trybie są ważne, jeżeli
wszyscy Członkowie Zarządu zostali powiadomieni o treści projektów uchwał. Uchwały podpisuje Prezes Zarządu lub
wszyscy Członkowie Zarządu. Prezes Zarządu zarządza ogłoszenie uchwały, o ile jej treść zawiera istotne postanowienia dla