Sprawozdanie Zarządu z działalności Sanok RC SA za 2020 rok  18 
Piotr Dołęga – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy,  
Martijn Merkx – Członek Zarządu, Dyrektor Transformacji Biznesu. 
Zarząd w powyższym składzie został powołany przez Radę Nadzorczą uchwałą z dnia 30 czerwca 2020 r. Życiorysy zawodowe 
Członków  Zarządu  były  publikowane  raportem  bieżącym,  dostępnym  m.in.  na  stronie  internetowej  Spółki  w  sekcji  Relacji 
Inwestorskich.  
Przed zmianą skład Zarządu był czteroosobowy: Piotr Szamburski – Prezes, Marcin Saramak i Rafał Grzybowski – Wiceprezesi 
oraz Piotr Dołęga – Członek Zarządu.   
 
§§26-29 Statutu Spółki (zamieszczonego na stronie internetowej Spółki) wskazują uprawnienia i sposób działania Zarządu. 
Szczegółowy  tryb  działania  Zarządu  dodatkowo  jest  określony  w  Regulaminie  Zarządu  uchwalonym  przez  Zarząd  i 
zatwierdzonym przez Radę Nadzorczą (również zamieszczony na www.sanokrubber.pl). 
Do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu Spółki uprawnieni są dwaj Członkowie Zarządu działający łącznie lub 
Członek Zarządu działający łącznie z prokurentem.  
Prezes Zarządu wyznacza jednego członka Zarządu do zastępowania Prezesa w czasie jego nieobecności. Członkowie Zarządu 
są bezpośrednio odpowiedzialni za wyniki poszczególnych obszarów działalności Spółki.  
Każdy z Członków Zarządu może prowadzić samodzielnie sprawy należące do zakresu zwykłych czynności Spółki, w granicach 
realizacji powierzonych mu zadań.  
Członek  Zarządu,  przy  wykonywaniu  powierzonych  mu  czynności,  obowiązany  jest  brać  pod  uwagę  interes  Spółki  oraz 
przedsięwziąć wszelkie środki w celu zagwarantowania należytej ochrony jej interesów oraz wizerunku.  
W zakresie powierzonych mu zadań, Członek Zarządu, realizując czynność, która z uwagi na swój zakres należy również do 
kompetencji innego Członka Zarządu,  podejmuje działania w porozumieniu z tym Członkiem Zarządu oraz powiadamia o 
tym Prezesa Zarządu.  
Każdy  z  członków  Zarządu  niezwłocznie  powiadamia  Prezesa  Zarządu  o  każdym  zdarzeniu,  którego  skutek  może 
niekorzystnie wpłynąć na interesy Spółki lub jej wizerunek.  
Prezes Zarządu zwołuje posiedzenia Zarządu w każdym przypadku wyłonienia się problemu wymagającego rozstrzygnięcia 
przez Zarząd. Każdy członek Zarządu może domagać się zwołania posiedzenia Zarządu. Na wspólny wniosek dwóch członków 
Zarządu  Prezes  Zarządu  zobowiązany  jest  zwołać  posiedzenie  Zarządu.  Zawiadomienie  o  posiedzeniu  Zarządu  może  być 
dokonane  w każdy  sposób  przy  użyciu  wszelkich  dostępnych  środków  łączności.  O  posiedzeniu  Zarządu  zawiadamia  się 
wszystkich członków Zarządu, a zawiadomienie przekazuje się do miejsca zatrudnienia lub zamieszkania. O każdej zmianie 
miejsca  zamieszkania  członek  Zarządu  jest  obowiązany  powiadomić  Zarząd  pod  rygorem  uznania,  że  zawiadomienie 
doręczone  do  miejsca  zamieszkania  przed  zmianą  jest  skuteczne.  Zawiadomienie  o  posiedzeniu  Zarządu  powinno  być 
dokonane  z takim  wyprzedzeniem  czasowym,  aby  umożliwić  każdemu  członkowi  udział  w  posiedzeniu.    Zawiadomienie 
o posiedzeniu Zarządu, którego przedmiotem jest: wniosek Rady Nadzorczej lub wniosek akcjonariuszy o zwołanie Walnego 
Zgromadzenia,  projekt  porządku  obrad  Walnego  Zgromadzenia,  projekt  zmiany  Statutu  Spółki,  projekt  sprawozdania 
Zarządu oraz sprawozdania finansowego  za  rok ubiegły, propozycja  podziału zysku lub pokrycia  strat, propozycja  zmiany 
przedmiotu działalności Spółki, projekt podwyższenia lub obniżenia kapitału zakładowego, propozycja połączenia Spółki lub 
przekształcenia Spółki, propozycja emisji obligacji, powinno być dokonane co najmniej na 5 dni przed terminem posiedzenia. 
Do  zawiadomienia  należy  dołączyć  projekt  uchwały  wraz  z  jej  uzasadnieniem.  W  zawiadomieniu  należy  wskazać  dzień  i 
godzinę  posiedzenia  oraz  porządek.  Posiedzenia  Zarządu  odbywają  się  w  siedzibie  Spółki.  Każdy  członek  ma  prawo  i 
obowiązek  uczestnictwa  w posiedzeniu  Zarządu.  Na  posiedzenia  Zarządu  mogą  być  zapraszani  menedżerowie 
odpowiedzialni operacyjnie za omawiane na posiedzeniu procesy. 
Zarząd podejmuje  decyzje w  formie uchwał.  Uchwały mogą być  podejmowane  jedynie  w  obecności Prezesa  Zarządu  lub 
osoby wyznaczonej do kierowania pracami Zarządu pod nieobecność Prezesa Zarządu. Każdy Członek Zarządu ma obowiązek 
przedstawić  Zarządowi  sprawę  wymagającą  powzięcia  uchwały.  Każdy  Członek  Zarządu  może  domagać  się  powzięcia 
uchwały  w  sprawie,  która  według  jego  opinii  takiej  uchwały  wymaga.  Materiały  na  posiedzenia  Zarządu  przygotowują  i 
przedstawiają  Członkowie  Zarządu,  z  których  obszarem  odpowiedzialności  określonym  w  myśl  postanowień  niniejszego 
regulaminu wiąże się sprawa będąca przedmiotem uchwały.  Dla ważności uchwał Zarządu wymagane jest zawiadomienie 
wszystkich  członków  o posiedzeniu  oraz  udział  w nim  co  najmniej  trzech  członków.  Głosowanie  jest  jawne,  a  uchwały 
zapadają bezwzględną większością głosów, przy czym przy równej ilości głosów za i przeciw uchwale, decyduje głos Prezesa 
Zarządu. Uchwałę można podjąć także bez formalnego zwołania posiedzenia, o ile są obecni wszyscy członkowie Zarządu i 
żaden nie sprzeciwił się postawieniu sprawy na porządku dziennym. Za zgodą Prezesa Zarządu, Zarząd może podejmować 
uchwały w trybie pisemnym. Uchwała podjęta w tym trybie jest ważna, jeżeli wszyscy Członkowie Zarządu otrzymali projekt 
uchwały  wraz  z  uzasadnieniem.  Przyjmuje  się,  że  uchwała  zapada  z  dniem  uzyskania  bezwzględnej  większości  głosów 
oddanych za uchwałą. W trybie pisemnym, o którym mowa powyżej, mogą być podejmowane przez Zarząd również uchwały 
w postaci elektronicznej przy wykorzystaniu środków porozumiewania na odległość, w tym z użyciem bezpiecznego podpisu 
elektronicznego weryfikowanego przy użyciu ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W takim przypadku wymogi wskazane 
w powyżej mają zastosowanie (bezwzględna większość głosów). Posiedzenia Zarządu mogą odbywać się przy wykorzystaniu 
środków  bezpośredniego  porozumiewania  się  na  odległość,  przy  czym  uchwały  podjęte  w  tym  trybie  są  ważne,  jeżeli 
wszyscy  Członkowie  Zarządu  zostali  powiadomieni  o  treści  projektów  uchwał.  Uchwały  podpisuje  Prezes  Zarządu  lub 
wszyscy Członkowie Zarządu. Prezes Zarządu zarządza ogłoszenie uchwały, o ile jej treść zawiera istotne postanowienia dla