42
3. Model działalności biznesowej
Sprawozdanie na temat Informacji Niefinansowych Grupy Energa za 2020 rok
Kanały komunikacji z interesariuszami
Częstotliwość i forma kontaktu z poszczególnymi grupami interesariuszy dostosowana jest do charakteru danej grupy. In-
formacje na temat potrzeb i oczekiwań interesariuszy są brane pod uwagę w procesie podejmowania decyzji biznesowych
na różnych szczeblach zarządczych. Dialog z interesariuszami prowadzimy za pomocą różnorodnych kanałów komunikacji:
Interesariusze Grupy Energa
Kanały komunikacji
Grupa ORLEN
Raporty, sprawozdania, korespondencja, komunikacja bezpośrednia, spotkania,
warsztaty.
Akcjonariusze mniejszościowi
Komunikacja bezpośrednia, strona www.ir.energa.pl, raporty bieżące, okresowe
i inne wydarzenia (m.in. spotkania 1+1 i konferencje, transmisje, czaty, roadshows,
warsztaty z analitykami, Dzień Inwestora Indywidualnego, Energa w Akcji), zgro-
madzenie wspólników.
Środowisko
Raporty niefinansowe, raporty dla instytucji, koordynowanie realizacji zarządzeń
pokontrolnych Państwowych Służb Ochrony Środowiska (PIOŚ/WIOŚ/RDOŚ);
co roku utrzymanie GE w rejestracji EMAS, co 3 lata – odnowienie rejestracji w EMAS
(wniosek do GDOŚ).
Klienci, odbiorcy
Spotkania indywidualne, korespondencja, komunikacja kanałami elektronicznymi,
komunikacja poprzez kampanie marketingowe, podejmowanie interwencji, udzie-
lanie wyjaśnień, infolinie.
Banki, instytucje finansowe
Korespondencja, cykliczne raportowanie, spotkania indywidualne, komunikacja
kanałami elektronicznymi.
Władze samorządowe (publiczne)
Konsultacje, spotkania bezpośrednie, korespondencja, komunikacja kanałami elek-
tronicznymi.
Administracja publiczna (państwowa)
Korespondencja, komunikacja kanałami elektronicznymi, wizyty studyjne, konsul-
tacje, działania lobbingowe, cykliczne raportowanie w sytuacjach kryzysowych,
spotkania,
Dostawcy i partnerzy biznesowi
Wymiana informacji, kontakty telefoniczne, korespondencja, publikacje na stro-
nach internetowych, rejestr kwalifikowanych wykonawców oraz dostawców, ko-
munikacja kanałami elektronicznymi.
Przedstawiciele Parlamentu
Korespondencja, spotkania, udział w posiedzeniach Komisji i zespołów parlamen-
tarnych, wizyty studyjne, konsultacje.
Liderzy opinii
Udzielanie informacji, prezentacje i wykłady, wizyty studyjne.
Społeczności lokalne
Dialog ze społecznościami lokalnymi podczas konsultacji społecznych prowa-
dzonych w czasie trwania procesu inwestycyjnego, rozpatrywanie wniosków,
działalność edukacyjna, działania społeczne prowadzone przez Fundację Energa,
sponsoring wydarzeń ważnych dla lokalnej społeczności (w tym sportowych i kul-
turalnych).
Pracownicy i organizacje
pracownicze oraz związkowe
Intranet, portal pracowniczy, prowadzenie konsultacji oraz uzgodnień, spotkania
Zarządu z pracownikami oraz organizacjami związkowymi, Emisja i inne publikacje
wewnętrzne, konkursy dla pracowników, szkolenia i warsztaty, spotkania integra-
cyjne, wspólna realizacja projektów. Dialog ze społecznościami lokalnymi podczas
konsultacji społecznych prowadzonych w czasie trwania procesu inwestycyjnego,
rozpatrywanie wniosków, działalność edukacyjna, działania społeczne prowadzo-
ne przez Fundację Energa, sponsoring wydarzeń ważnych dla lokalnej społeczności
(w tym sportowych i kulturalnych).
Podmioty Grupy Energa
Konsultacje, spotkania, wymiana informacji, komunikacja kanałami elektroniczny-
mi, cykliczne spotkania Rady Nadzorczej.
Organizacje pozarządowe
(społeczne, środowiskowe, inne)
Współpraca w ramach prowadzonych projektów, sponsoring, odpowiedzi na pyta-
nia, korespondencja, strony internetowe, działania CSR z zakresu społecznej odpo-
wiedzialności biznesu oraz działalności Fundacji Energa, komunikacja kanałami
elektronicznymi.
Środowisko akademickie i naukowe
Spotkania, targi pracy, projekty i konferencje, wsparcie finansowe, Acta Energetica,
programy stypendialne i stażowe, konkursy, wspólne przedsięwzięcia badawcze,
rozwojowe i edukacyjne.
Media
Raporty bieżące i komunikaty, wywiady, konferencje prasowe i spotkania indywi-
dualne, strona internetowa.
Organizacje branżowe i konkurenci
Udział w pracach organizacji, udział w konferencjach branżowych, wspólne projek-
ty, konsorcja, wspólne raporty, działania lobbingowe, komunikacja kanałami elek-
tronicznymi, konsultacje.
Służby (policja, straż pożarna, WIOŚ
i inne)
Bieżąca współpraca, korespondencja, sponsoring, wspólne akcje, kursy i szkolenia.
Instytucje/urzędy państwowe (ZUS,
US, PIP, PUP, GUS, PFRON)
Korespondencja, sprawozdawczość, przekazywanie informacji cyklicznie i na bie-
żąco według potrzeb.