Capital Partners S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa
wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000110394, NIP: 527-23-72-698, REGON: 015152014
z kapitałem zakładowym w wysokości 1.365.629,50 zł, w całości opłaconym i Zarządem w składzie:
Paweł Bala Prezes Zarządu
tel. +48 (22) 275 99 90
SPRAWOZDANIE ZARZĄDU
Z DZIAŁALNOŚCI
CAPITAL PARTNERS S.A.
ZA OKRES 01.01.2021 31.12.2021
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
2
1. INFORMACJE OGÓLNE O CAPITAL PARTNERS S.A.
Firma Spółki:
Capital Partners Spółka Akcyjna
Siedziba Spółki:
Warszawa (00-008), ul. Marszałkowska 126/134
(Emitent nie posiada oddziałów)
Numer identyfikacji podatkowej NIP:
527-23-72-698
Numer identyfikacyjny REGON:
015152014
PKD:
Zgodnie ze statutem przedmiotem działalności Spółki jest m. in.:
działalność trustów, funduszów i podobnych instytucji finansowych (PKD
64.30.Z), pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności
gospodarczej i zarządzania (PKD 70.22.Z), pozostała finansowa działalność
usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana, z wyłączeniem ubezpieczeń i
funduszów emerytalnych (PKD 64.99.Z).
Rejestracja Spółki:
29.04.2002r. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy
KRS za numerem 0000110394.
Kapitał zakładowy:
Kapitał zakładowy Spółki na dzień 31 grudnia 2021 r. wynosił 1.365.629,50
zł i dzielił się na 13.656.295 akcji zwykłych na okaziciela o wartości
nominalnej 0,10 każda, wyemitowanych w seriach:
A 500.000 akcji,
B 1.800.000 akcji,
C 9.200.000 akcji,
D 520.000 akcji,
E 1.636.295 akcji.
Emitent nie posiada akcji własnych.
Wypłacona dywidenda:
Emitent nie wypłacał dywidendy.
Akcjonariusze Emitenta posiadający co
najmniej 5% w ogólnej liczbie głosów
na WZ na dzień 31.12.2021 r.:
Paweł Bala – posiada 4.320.436 akcji stanowiących 31,64% w kapitale
zakładowym i 4.320.436 głosów na WZ stanowiących 31,64% w ogólnej
liczbie głosów na WZ.
Adam Chełchowski posiada 2.354.542 akcji stanowiących 17,24% w
kapitale zakładowym i 2.354.542 głosów na WZ stanowiących 17,24% w
ogólnej liczbie głosów na WZ.
Mirosław Kuś posiada 802.862 akcji stanowiących 5,88% w kapitale
zakładowym i 802.862 głosów na WZ stanowiących 5,88% w ogólnej
liczbie głosów na WZ
Zarząd na dzień 31.12.2021 r.:
Paweł Bala – Prezes Zarządu
Skład osobowy Radu Nadzorczej
Emitenta na dzień 31.12.2021 r.:
Jacek Jaszczołt – Przewodniczący RN
Sławomir Gajewski Wiceprzewodniczący RN
Zbigniew Kuliński – Członek RN
Katarzyna Shultz Członek RN
Marcin Rulnicki Członek RN
2. ZASADY SPORZĄDZENIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO CAPITAL PARTNERS S.A. ZA ROK
OBROTOWY 2021
Zasady sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego Capital Partners S.A. i polityka rachunkowości zostały
zaprezentowane w Rocznym sprawozdaniu finansowym Capital Partners Spółka Akcyjna za okres 01.01.2021 -
31.12.2021 w części Informacja dodatkowa do sprawozdania finansowego.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
3
3. WYBRANE DANE FINANSOWE
w tys. PLN
w tys. EUR
Wybrane dane finansowe Capital Partners S.A.
za okres od
01-01-2020r.
do 31-12-2020r.
za okres od
01-01-2021r.
do 31-12-2021r.
za okres od
01-01-2020r.
do 31-12-2020r.
Przychody z działalności podstawowej
0,00
1 318,25
0,00
Zysk/Strata na działalności podstawowej
-2 207,76
767,57
-493,44
Zysk/Strata przed opodatkowaniem
-1 875,58
806,69
-419,20
Zysk/Strata netto okresu
-1 716,19
691,31
-383,58
Całkowite dochody netto
-1 716,19
691,31
-383,58
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej
-547,01
-872,41
-122,26
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej
-539,46
2 546,42
-120,57
Środki pieniężne netto z działalności finansowej
-350,28
-1 473,34
-78,29
Zmiana stanów środków pieniężnych netto w okresie
-1 436,75
200,67
-321,12
Zysk/Strata netto i rozwodniony zysk/strata na jedną akcję
zwykłą (w PLN/EUR)
-0,10
0,05
-0,02
Wybrane dane finansowe Capital Partners S.A.
stan na
31-12-2020r.
stan na
31-12-2021r.
stan na
31-12-2020r.
Aktywa trwałe
30 209,62
4 641,26
6 546,25
Aktywa obrotowe
3 685,11
1 651,38
798,54
Aktywa razem
33 894,73
6 292,65
7 344,79
Zobowiązania długoterminowe
3 574,90
562,60
774,66
Zobowiązania krótkoterminowe
420,09
9,68
91,03
Kapitał własny
29 899,74
5 720,38
6 479,10
Kapitał zakładowy
1 700,00
296,91
368,38
Liczba akcji (w szt.)
17 000 000
13 656 295
17 000 000
Wartość księgowa i rozwodniona wartość księgowa na
jedną akcję (w PLN/EUR)
1,76
0,42
0,38
Powyższe dane finansowe zostały przeliczone na walutę EUR według następujących zasad:
1) pozycje aktywów i pasywów według średniego kursu NBP obowiązującego na dzień bilansowy:
- na dzień 31.12.2021 r. wg kursu 4,5994 PLN/EUR tabela kursów 254/A/NBP/2021 z dnia 31.12.2021 r.,
- na dzień 31.12.2020 r. wg kursu 4,6148 PLN/EUR tabela kursów średnich NBP nr 255/A/NBP/2020 z dnia 31.12.2020 r.
2) pozycje sprawozdania z zysków i strat i innych całkowitych dochodów oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych według kursu
stanowiącego średnią arytmetyczną średnich kursów ogłoszonych przez NBP obowiązujących na ostatni dzień każdego zakończonego
miesiąca okresu sprawozdawczego:
- za okres 01.01-31.12.2021 r. wg kursu 4,5775 PLN/EUR,
- za okres 01.01-31.12.2020 r. wg kursu 4,4742 PLN/EUR.
4. OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH WIELKOŚCI EKONOMICZNO-FINANSOWYCH
Na dzień 31 grudnia 2021 roku wartość aktywów netto Capital Partners S.A. obniżyła się o 12,0% i wyniosła
26.310,30 tys. . Na zmianę wartości aktywów netto w okresie sprawozdawczym największy wpływ miało:
zbycie 100% akcji Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Capital Partners SA, gdzie Spółka osiągnęła
zysk ze sprzedaży w wysokości 4.575 tys. zł,
przeprowadzenie skupu akcji własnych, w wyniku którego kapitał rezerwowy został obniżony o łączną
kwotę 6.419,54 tys. ,
wykup części certyfikatów inwestycyjnych Capital Partners Investment I FIZ, gdzie Spółka osiągnęła zysk
księgowy w wysokości 753,90 tys. zł,
wzrost wyceny certyfikatów inwestycyjnych Capital Partners Investment I FIZ - na dzień 31 grudnia 2021
roku wartość jednego certyfikatu wynosiła 278,08 zł, a na dzień 31 grudnia 2020 roku wartość ta
wynosiła 268,40 zł.
Na dzień 31 grudnia 2021 roku przeważają pozycję aktywów Emitenta stanowiły aktywa trwe, które
stanowiły 73,8% wszystkich aktywów. Struktura aktywów nie zmieniła się zasadniczo w porównaniu z ubiegłym
rokiem. Nadal dominującą pozycję w aktywach stanowią certyfikaty inwestycyjne Capital Partners Investment I
Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
4
Przeważającą pozycję w pasywach Emitenta stanowiły kapitały własne, które stanowiły 90,9% wszystkich
pasywów. Struktura pasywów nie zmieniła się zasadniczo w porównaniu z ubiegłym rokiem.
W 2021 roku Emitent osiągnął przychody w ramach działalności podstawowej, tj. z aktywów finansowych w
wysokości 6.034,29 tys. zł, które stanowiły 95,9% wszystkich przychodów. Przychody z aktywów finansowych
osiągnięte zostały przede wszystkim w związku ze sprzedażą akcji TFI Capital Partners S.A. i wykupu certyfikatów
inwestycyjnych Capital Partners Investment I FIZ. Analogicznie jak w okresie porównywalnym nie zostały
osiągnięte przychody z działalności doradczej. W ramach pozostałej działalności, analogicznie jak w okresie
porównywalnym, zostały osiągnięte przychody z tytułu refakturowania części kosztów związanych z najmem i
eksploatacją powierzchni biurowej, przy czym przychody te zmniejszyły się o 41,3% w związku ze zmniejszeniem
się w 2021 roku kosztów najmu Spółki w wyniku zmiany lokalizacji biura.
W 2021 roku Spółka, tak jak i w roku poprzednim, nie ponosiła kosztów bezpośrednio związanych z działalnością
doradczą. Istotnie, bo o 99,9% w stosunku do okresu porównywalnego zmniejszyły się koszty związane z
aktywami finansowymi, które w 2021 roku wyniosły jedynie 0,60 tys. , stanowiąc 0,02% wszystkich kosztów
poniesionych przez Emitenta. Na zmniejszenie się kosztów związanych z aktywami finansowymi wpłynął brak
kosztów wyceny aktywów w związku ze wzrostem w 2021 roku w stosunku do okresu porównywalnego wyceny
certyfikatów inwestycyjnych Capital Partners Investment I FIZ. Koszty ogólnego zarządu stanowiły 96,9%
wszystkich kosztów poniesionych w 2021 roku, i wzrosły w stosunku do roku poprzedniego o 92,6%. Na wzrost
kosztów ogólnego zarządu wpłynęło ustalenie i wypłacenie wynagrodzenia osobom zaangażowanym w realizację
projektu sprzedaży akcji Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Capital Partners S.A., zgodnie z zawartymi z tymi
osobami umowami, w łącznej wysokości 1.191 tys. zł.
W 2021 roku Spółka osiągnęła zysk na działalności podstawowej w wysokości 3.513,54 tys. zł.
Poniżej przedstawione zostały wybrane pod kątem prowadzonej działalności wskaźniki, istotne do oceny sytuacji
Emitenta:
Typ wskaźnika
Sposób obliczania wskaźników
Capital Partners S.A.
2021 r.
2020 r.
Stopa zwrotu z aktywów (ROA)
zysk netto / średnie aktywa razem w okresie
10%
-5%
Stopa zwrotu z kapitałów własnych (ROE)
zysk netto / średni kapitał własny w okresie
11%
-6%
Wskaźnik bieżącej płynności
majątek obrotowy / zobowiązania krótkoterminowe
171
9
Wskaźnik zadłużenia
zobowiązania ogółem / aktywa razem
9%
12%
Wskaźnik zadłużenia kapitałów własnych
zobowiązania ogółem / kapitały własne
10%
13%
Wskaźnik zysku na jedną akc
Zysk netto / średnia ważona liczba akcji
0,23
-0,10
Wartość księgowa aktywów netto na jedną akcję
Aktywa netto / liczba akcji
1,93
1,76
5. INFORMACJE O PRZYJĘTEJ STRATEGII ROZWOJU EMITENTA ORAZ DZIAŁANIACH PODJĘTYCH W RAMACH
JEJ REALIZACJI W 2021 ROKU WRAZ Z OPISEM PERSPEKTYW ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI EMITENTA
Zamiarem Capital Partners S.A. jest zrealizowanie strategii zaadającej osiąganie przychodów ze świadczenia
usług doradczych, przede wszystkim w obszarze prowadzenia, tworzenia i realizowania strategii rozwoju
przedsiębiorstw, zasadności realizacji planów inwestycyjnych oraz możliwości oraz potencjalnej struktury
finansowania zamierzeń inwestycyjnych, których odbiorcami są małe i średnie przedsiębiorstwa oraz wzrost
wartości aktywów finansowych. Obecnie Spółka posiada przede wszystkim certyfikaty inwestycyjne funduszu,
którego strategia inwestycyjna jest zgodna z długoterminowymi oczekiwaniami Spółki. Spółka nie prowadzi
aktywnej działalności inwestycyjnej. Realizacja zamierzonych celów strategicznych w związku z aktywami
finansowymi może nastąpić poprzez działania, które do stycznia 2021 roku prowadzone były przez TFI Capital
Partners S.A. (będącą wówczas jednostką zależną od Spółki), a obecnie przez Opoka TFI S.A., przy czym zespół
zarządzających funduszami nie uległ zmianie.
Założeniem strategicznym Capital Partners S.A. jest zwiększanie wartości aktywów netto w długim terminie oraz
efektywny transfer środków do akcjonariuszy. Wypłaty na rzecz akcjonariuszy, w tym nabywanie przez Spółkę
akcji własnych w celu umorzenia nie są sprzeczne z długoterminowym celem Spółki. Spółka nie przewiduje
pozyskiwania kapitału w drodze emisji nowych akcji. Fundusze inwestycyjne, których certyfikaty posiada Spółka
inwestują głównie w obszarze małych i średnich przedsiębiorstw.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
5
6. OPIS ISTOTNYCH CZYNNIKÓW RYZYKA I ZAGROŻEŃ
W Capital Partners S.A. obowiązują zasady zarządzania ryzykiem, które mają się przyczynić do poprawy
wszystkich obszarów zarządzania oraz ograniczenia ewentualnych negatywnych skutków zdarzeń do
akceptowalnego poziomu. Przyjęte zasady zarządzania ryzykiem przewidują przeprowadzenie analizy wpływu
poszczególnych ryzyk oraz ocenę prawdopodobieństwa wystąpienia danego ryzyka, w wyniku czego każde
zidentyfikowane ryzyko otrzymuje określoną wartość. W niniejszym sprawozdaniu przedstawione zostały ryzyka
mogące mieć istotny wpływ na działalność Capital Partners S.A.
Ryzyko cen instrumentów finansowych
Ryzyko utraty wartości aktywów, wzrostu poziomu zobowiązań lub negatywnej zmiany wyniku finansowego w
wyniku zmiany cen aktywów finansowych. Zdecydowaną większość aktywów finansowych posiadanych przez
Spółkę stanowią certyfikaty funduszy inwestycyjnych zamkniętych zarządzanych przez OPOKA TFI S.A.
Pogorszenie ogólnej koniunktury na rynkach kapitałowych może w konsekwencji spowodować spadek cen
notowanych instrumentów finansowych posiadanych przez fundusze, których certyfikaty posiada Spółka.
Konsekwencją takiego pogorszenia jest bardzo często wnież zmniejszenie wycen w przypadku nienotowanych
instrumentów finansowych.
Od marca 2020 roku w zasadzie cała gospodarka światowa funkcjonuje w warunkach pandemii COVID-19.
Działania poszczególnych krajów nie były ze sobą skoordynowane. Dotychczasowe doświadczenia i obserwacje
wskazują, że ze wzgdu na dynami zmian oraz stale pojawiające się nowe informacje nie jest możliwe
opracowanie wiarygodnych i wysoce prawdopodobnych planów. Zaobserwowany wpływ pandemii na
poszczególne sektory gospodarki był różny, a potencjalny długoterminowy wpływ jest bardzo trudno
przewidywalny. Niektóre branże osiągają w warunkach pandemii rekordowe przychody, notując również
rekordowe zyski. Inne gałęzie próbują odzyskać zdolność do działania po długich okresach zamknięcia bądź
istotnego ograniczenia ich działalności. Nieznane są jeszcze skutki programów pomocowych uruchamianych
przez rządy w poszczególnych krajach. W Polsce programy te służyły przede wszystkim utrzymaniu bieżącej
płynności i poziomu zatrudnienia. Negatywne skutki mogą być również odczuwane przez spółki wchodzące w
skład portfela funduszy, których certyfikaty posiada Spółka, co przełoży się na ich niższą wycenę, a w efekcie na
obniżenie wartości certyfikatów.
Emitent zasadniczo wszystkie swoje posiadane aktywa finansowe wycenia po wartości godziwej przez wynik
finansowy, co oznacza, że ewentualne negatywne zmiany cen aktywów finansowych w danym okresie
bezpośrednio negatywnie wpływa na osiągnięte w tym okresie wyniki finansowe. Poziom ryzyka krytyczne.
Ryzyko zarządzania kapitałem
Niedobór lub brak kapitału niezbędnego do prowadzenia działalności. Błędna strategia w zakresie wielkości,
struktury i źródeł pozyskiwania kapitału oraz niewłaściwa realizacja tej strategii. Zakłócenia w finansowaniu
bieżącej działalności. Dotychczas nie wyspiły sytuacje, w których zakłócona byłaby działalność Spółki w związku
z brakiem zasobów finansowych lub ich niewłaściwej struktury. Długoterminowym celem Spółki jest
maksymalizacja wzrostu wartci posiadanych aktywów finansowych. W związku z tym, że zdecydowaną
większość aktywów finansowych stanowią certyfikaty inwestycyjne funduszy inwestycyjnych zamkniętych,
wysokość środków pieniężnych i czas ich uzyskania z tytułu umorzenia tych certyfikatów uzależniona jest przede
wszystkim od sprzedaży udziałów i akcji stanowiących składniki lokat tych funduszy. Zamiarem Spółki jest
utrzymywanie posiadanych certyfikatów inwestycyjnych do czasu zakończenia swoich inwestycji przez
poszczególne fundusze. W przypadku umorzenia certyfikatów inwestycyjnych, skutkujących pozyskaniem
znacznych środków pieniężnych Spółka, działając na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia, dokona wypłaty
dywidendy lub przeprowadzi skup akcji własnych w celu umorzenia. Dotychczas Spółka nie wypłacała dywidendy.
Nie została też ogłoszona polityka w zakresie dywidendy. Zarządzanie ryzykiem polega na bieżącej analizie stanu
aktywów finansowych w horyzoncie długo- i krótkoterminowym. Spółka zamierza realizować uprawnienia
przysługujące uczestnikom funduszy, których certyfikaty posiada, w tym w zakresie wyrażania zgody na określony
rodzaj transakcji. Poziom ryzyka krytyczne.
Ryzyko ładu korporacyjnego
Negatywny wpływ wynikający z nieadekwatnej struktury organizacyjnej i kompetencyjnej oraz działań niektórych
grup interesariuszy. Zakłócenia w bieżącej działalności w związku z działaniem lub zaniechaniem niektórych
organów Spółki. Potencjalny negatywny wpływ na cenę akcji ze względu na brak przewidywalnci działań.
Obecna struktura kapitałowa umożliwia potencjalnie narzucenie Spółce strategii działania, która nie będzie w
pełni zabezpieczała interesów wszystkich stron. Potencjalne straty dla akcjonariuszy w związku z możliwością
nałożenia kar finansowych lub wykluczeniem akcji z obrotu na rynku regulowanym. Od początku notowań akcji
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
6
Emitenta na GPW nie odnotowano przypadków istotnego negatywnego wpływu w tym zakresie. W trakcie tego
okresu nie było przypadku zmiany kontroli. W związku ze zmianami personalnymi w ramach byłej Grupy
Kapitałowej obecnie zarząd Emitenta jest jednoosobowy. Zarządzanie ryzykiem polega na działaniu w oparciu o
zaimplementowane wzorce obowiązujące na rynku kapitałowym, które w czytelny sposób określają wymogi w
zakresie ładu korporacyjnego. Ponadto statut Spółki zawiera postanowienia w zakresie kompetencji
poszczególnych organów, Spółka jest nadzorowana ze strony KNF i GPW oraz posiada polisę ubezpieczeniową
D&O. Poziom ryzyka wysokie.
Ryzyko outsourcingu
Negatywny wpływ ze strony zewnętrznych podmiotów, z którymi współpracuje Spółka. Niewykonanie lub
nienależyte wykonanie obowiązków przez podmioty współpracujące na stałe lub przy określonych projektach
mogą mieć istotny wyw na zdolnć Spółki do realizacji zamierzonych celów w zakresie działalności doradczej i
wyników z ulokowania środków Spółki. General zasadą jest zamiar zachowania długoterminowych relacji
biznesowych. W sytuacjach, w których potrzebne są kompetencje których nie posiadają partnerzy na stałe
współpracujący kooperanci wybierani są spośród podmiotów zapewniających wysoki poziom profesjonalny przy
zachowaniu odpowiedniej relacji wynagrodzenia do świadczonych usług. Poziom ryzyka wysokie.
Ryzyko defraudacji
Świadome działanie na szkodę Spółki członków organów, pracowników lub osób trzecich. Możliwość wystąpienia
zarówno szkody majątkowej jak i wizerunkowej. W zakresie dokonywania wypłat i przelewów bankowych
ustanowione limity kwot, którymi możliwe jest rozporządzanie jedno-, dwu- i trzyosobowe. Od marca 2018
roku zarząd Emitenta jest jednoosobowy. Poziom ryzyka średni.
Ryzyko zwkszonych wymogów
Zmiany powodujące konieczność spełnienia dodatkowych wymogów w zakresie organizacyjnym lub
kapitałowym. Konieczność zapewnienia dodatkowych zasobów w tym kapitałowych. Tendencja do zaostrzania
wymogów w zakresie działania na rynkach finansowych powoduje stały wzrost kosztów ponoszonych na
implementację i stosowanie nowych lub zmienionych regulacji. Zmiany w tym zakresie stale obserwowane, a
dotychczas nie wystąpiła sytuacja, która miałaby istotny negatywny wpływ na Spółkę. Zarządzanie ryzykiem
zwiększonych wymow polega na bieżącym monitoringu stanu prawnego, zmian przepisów oraz standardów
rynkowych w zakresie dostosowywania się do zwiększonych wymogów. Poziom ryzyka średnie.
Ryzyko zasobów ludzkich
Zakłócenia działalności wskutek niemożności pozyskania i utrzymania pracowników i menedżerów o
odpowiednich kwalifikacjach. Charakter prowadzonej przez Spółkę działalnci sprawia, że wysokiej jakości kadra
jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na efektywność działania. Odejście kluczowych członków
zespołu może spowodować przejściowe trudności w pozyskiwaniu nowych projektów i w pracach nad już
realizowanymi, co może skutkować poniesieniem strat finansowych. Dotychczas wystąpiły pojedyncze przypadki
utraty kluczowych osób. Żaden z nich nie miał istotnego negatywnego wpływu na działalność Spółki, realizowane
przez nią projekty oraz osiągane wyniki finansowe. Poziom ryzyka średnie.
Ryzyko strategiczne
Ryzyko związane z podejmowaniem niekorzystnych lub błędnych decyzji strategicznych, brak lub wadliwa
realizacja przyjętej strategii oraz niewłaściwa reakcja na zmiany w otoczeniu zewnętrznym. Negatywny wpływ
zmian w strategii na osiągane wyniki, sytuację majątkową i wycenę akcji na rynku. Decyzje w sprawie zmian
strategii działania podejmowane są relatywnie rzadko w oparciu o aktualne i przewidywane uwarunkowania
rynkowe i dotychczas nie skutkowały istotnymi zaóceniami w działalności. W związku z relatywnie długą
historią działania na rynku zarówno w fazie dynamicznego wzrostu jak i głębokiej recesji, prawdopodobieństwo
wystąpienia sukcesywnie się zmniejsza. Dotychczasowe modyfikacje strategii dokonywane były z
uwzględnieniem możliwie małego negatywnego wpływu w przypadku ich niepowodzenia. W związku z transakcją
sprzedaży akcji TFI Capital Partners S.A. oraz zmianą towarzystwa zarządzającego funduszem Capital Partners
Investment I FIZ przejściowo została podwyższona wartość tego ryzyka. Poziom ryzyka średnie.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
7
7. OŚWIADCZENIE O STOSOWANIU ŁADU KORPORACYJNEGO
A. Wskazanie zbioru zasad ładu korporacyjnego, któremu podlega Emitent
Capital Partners S.A. podlega zasadom zawartym w dokumencie Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW
2021, który jest publicznie dostępny pod adresem:
https://www.gpw.pl/pub/GPW/files/PDF/dobre_praktyki/DPSN21_BROSZURA.pdf
Emitent nie zdecydował się stosować innych zasad ładu korporacyjnego nwskazane powyżej, jak również nie
stosuje praktyk w zakresie ładu korporacyjnego wykraczających poza wymogi przewidziane prawem krajowym.
B. Zakres, w jakim Emitent odstąpił od postanowień zasad ładu korporacyjnego, którym podlega, ze
wskazaniem tych postanowień oraz wyjaśnienie przyczyn tego odstąpienia
Emitent odstąpił od stosowania 15 zasad: 1.3.1., 1.3.2., 1.4., 1.4.1., 1.4.2., 1.6., 2.1., 2.2., 2.7., 3.1., 3.4., 3.5., 3.6.,
4.1. i 4.3.
Zasada 1.3.1.: W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności
obejmującą: zagadnienia środowiskowe, zawierające mierniki i ryzyka związane ze zmianami klimatu i
zagadnienia zrównoważonego rozwoju
Komentarz spółki: Działalność biznesowa Spółki nie wpływa w istotny sposób na zmiany klimatu, wobec czego
tematyka zagadnień środowiskowych nie jest ujmowana w strategii biznesowej spółki.
Zasada 1.3.2.: W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności
obejmującą: sprawy społeczne i pracownicze, dotyczące m.in. podejmowanych i planowanych działań mających
na celu zapewnienie równouprawnienia płci, należytych warunków pracy, poszanowania praw pracowników,
dialogu ze społecznościami lokalnymi, relacji z klientami.
Komentarz słki: W swojej strategii biznesowej Spółka nie wyodrębnia kwestii spraw społecznych i
pracowniczych. Jednakże w Spółce przestrzegane zasady równouprawnienia płci, a warunki pracy są
odpowiednio dostosowane do prowadzonej działalności i jej skali. Spółka dba o relacje z klientami i partnerami
biznesowymi.
Zasada 1.4.: W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej strategii
biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat założeń posiadanej strategii,
mierzalnych celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych, planowanych działań oraz postępów w jej
realizacji, określonych za pomocą mierników, finansowych i niefinansowych. Informacje na temat strategii w
obszarze ESG powinny m.in.: ()
Komentarz spółki: Obecnie Spółka nie posiada formalnie przyjętego dokumentu strategii biznesowej. W
przypadku przyjęcia takiego dokumentu i ujawnienia go zgodnie z obowiązującymi przepisami, zostanie on
udostępniony interesariuszom na stronie internetowej.
Zasada 1.4.1.: objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej grupy uwzględniane
kwestie związane ze zmianą klimatu, wskazując na wynikające z tego ryzyka;
Komentarz spółki: Analogiczny jak przy zasadzie 1.3.1.
Zasada 1.4.2.: przedstawiać wartość wskaźnika równości wynagrodzeń wypłacanych jej pracownikom,
obliczanego jako procentowa różnica pomiędzy średnim miesięcznym wynagrodzeniem (z uwzględnieniem premii,
nagród i innych dodatków) kobiet i mężczyzn za ostatni rok, oraz przedstawiać informacje o działaniach podjętych
w celu likwidacji ewentualnych nierówności w tym zakresie, wraz z prezentac ryzyk z tym związanych oraz
horyzontem czasowym, w którym planowane jest doprowadzenie do równości.
Komentarz spółki: Ze względu na bardzo małą liczbę pracowników (2 osoby w 2021 roku, obecnie 3) oraz
znaczące różnice dotyczące charakteru prac wykonywanych przez te osoby, Spółka uznaje, że przedstawione
informacje nie miałyby wartości analitycznej. W sytuacji, gdy zespół zostanie odpowiednio rozszerzony Spółka
zamierza informować o tym wskaźniku.
Zasada 1.6.: W przypadku spółki należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80 raz na kwartał, a w przypadku
pozostałych nie rzadziej niż raz w roku, spółka organizuje spotkanie dla inwestorów, zapraszając na nie w
szczególności akcjonariuszy, analityków, ekspertów branżowych i przedstawicieli mediów. Podczas spotkania
zarząd spółki prezentuje i komentuje przyjętą strategię i jej realizację, wyniki finansowe spółki i jej grupy, a także
najważniejsze wydarzenia mające wpływ na działalność spółki i jej grupy, osiągane wyniki i perspektywy na
przyszłość. Podczas organizowanych spotkań zarząd spółki publicznie udziela odpowiedzi i wyjaśnień na
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
8
zadawane pytania.
Komentarz spółki: Dotychczas ani inwestorzy, ani analitycy nie wykazywali istotnego zainteresowania tym
rodzajem działań informacyjnych. Akcjonariusze obecni na Zwyczajnych Walnych Zgromadzeniach zawsze mają
możliwość uzyskania komentarza zarządu Spółki w interesujących Ich obszarach. Spółka jest otwarta na kontakt z
przedstawicielami mediów, umożliwiając również dziennikarzom udział w walnych zgromadzeniach.
Zasada 2.1.: Spółka powinna posiadać politykę różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej, przyjętą
odpowiednio przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie. Polityka różnorodności określa cele i kryteria
różnorodności m.in. w takich obszarach jak płeć, kierunek wykształcenia, specjalistyczna wiedza, wiek oraz
doświadczenie zawodowe, a także wskazuje termin i sposób monitorowania realizacji tych celów. W zakresie
zróżnicowania pod względem płci warunkiem zapewnienia różnorodności organów spółki jest udział mniejszości
w danym organie na poziomie nie niższym niż 30%.
Komentarz spółki: Spółka nie posiada przyjętej polityki różnorodności. Zarząd Spółki jest obecnie jednoosobowy,
co uniemożliwia zapewnienie różnorodności pod względem płci. W Radzie Nadzorczej poziom zróżnicowania
wynosi 20%. Kadencja obecnej Rady Nadzorczej upływa w 2026 roku, a Zarządu w 2022 roku. W interesie Spółki
jest, aby conkowie jej organów posiadali odpowiednią i różnorodną wiedzę oraz doświadczenie, a także
prezentowali odpowiedni poziom etyczny bez względu na płeć i wiek. Spółka nie przewiduje przyjęcia polityki
różnorodności zwłaszcza w obszarach takich jak płeć i wiek.
Zasada 2.2.: Osoby podejmujące decyzje w sprawie wyboru członków zarządu lub rady nadzorczej spółki powinny
zapewnić wszechstronność tych organów poprzez wybór do ich składu osób zapewniających różnorodność,
umożliwiając m.in. osiągnięcie docelowego wskaźnika minimalnego udziału mniejszości określonego na poziomie
nie niższym niż 30%, zgodnie z celami określonymi w przyjętej polityce różnorodności, o której mowa w zasadzie
2.1.
Komentarz spółki: Analogiczny jak przy zasadzie 2.1.
Zasada 2.7.: Pełnienie przez członków zarządu spółki funkcji w organach podmiotów spoza grupy spółki wymaga
zgody rady nadzorczej.
Komentarz spółki: W Spółce nie istnieje takie ograniczenie w odniesieniu do podmiotów niekonkurencyjnych.
Spółka, a w szczególności Rada Nadzorcza monitoruje czy pełnienie przez członków zarządu funkcji w organach
innych podmiotów nie ma negatywnego wpływu na działalność Spółki.
Zasada 3.1.: Spółka giełdowa utrzymuje skuteczne systemy: kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem oraz
nadzoru zgodności działalności z prawem (compliance), a także skuteczną funkcję audytu wewnętrznego,
odpowiednie do wielkości spółki i rodzaju oraz skali prowadzonej działalności, za działanie których odpowiada
zarząd.
Komentarz spółki: W Spółce funkcjonuje system zarządzania ryzykiem, natomiast Spółka, z uwagi na swój rozmiar
i liczbę zatrudnionych osób (2 osoby w 2021 roku, obecnie 3), nie posiada sformalizowanego systemu kontroli
wewnętrznej, compliance oraz audytu wewnętrznego. Zadania tych systemów wypełniane przez Zarząd oraz
pracowników w zakresie powierzonych im obowiązków.
Zasada 3.4.: Wynagrodzenie osób odpowiedzialnych za zarządzanie ryzykiem i compliance oraz kierującego
audytem wewnętrznym powinno być uzależnione od realizacji wyznaczonych zadań, a nie od krótkoterminowych
wyników spółki.
Komentarz spółki: W Spółce nie zostały wyznaczone osoby odpowiedzialne za compliance oraz kierujący
audytem wewnętrznym. Osoba odpowiedzialna za zarządzanie ryzykiem otrzymuje wynagrodzenie stałe, które
nie jest uzależnione ani od realizacji wyznaczonych zadań, ani od krótkoterminowych wyników Spółki.
Zasada 3.5.: Osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem i compliance podlegają bezpośrednio prezesowi lub
innemu członkowi zarządu.
Komentarz spółki: W Spółce nie została wyznaczona osoba odpowiedzialna za compliance, a funkcję Dyrektora
ds. ryzyka pełni Prezes Zarządu.
Zasada 3.6.: Kierujący audytem wewnętrznym podlega organizacyjnie prezesowi zarządu, a funkcjonalnie
przewodniczącemu komitetu audytu lub przewodniczącemu rady nadzorczej, jeżeli rada pełni funkcję komitetu
audytu.
Komentarz spółki: Niestosowanie zasady wynika z faktu braku osoby kierującej audytem wewnętrznym.
Zasada 4.1.: Spółka powinna umożliwić akcjonariuszom udział w walnym zgromadzeniu przy wykorzystaniu
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
9
środw komunikacji elektronicznej (e-walne), jeżeli jest to uzasadnione z uwagi na zgłaszane spółce oczekiwania
akcjonariuszy, o ile jest w stanie zapewnić infrastrukturę techniczną niezbędną dla przeprowadzenia takiego
walnego zgromadzenia.
Komentarz spółki: Dotychczas Akcjonariusze nie zgłaszali Spółce oczekiwań w zakresie organizacji e-walnych.
Statut Spółki nie przewiduje możliwości udziału w Walnych Zgromadzeniach przy wykorzystaniu środków
komunikacji elektronicznej. W przypadku, gdy tego rodzaju rozwiązania zostaną powszechnie wprowadzone, a
Akcjonariusze będą zgłaszać zapotrzebowanie na takie rozwiązania, Spółka zapewni odpowiednie rozwiązania
techniczne, pod warunkiem dokonania przez Walne Zgromadzenie odpowiednich zmian w Statucie.
Zasada 4.3.: Spółka zapewnia powszechnie dostępną transmisję obrad walnego zgromadzenia w czasie
rzeczywistym.
Komentarz spółki: Ze względu na charakter i skalę działalności Spółka nie zapewnia transmisji obrad walnego
zgromadzenia. Spółka uznaje, że zapewnienie takiej transmisji byłoby istotnym wydatkiem, który nie przynosi
istotnych korzyści. Spółka udostępnia zapis audio z walnych zgromadzeń niezwłocznie po ich zakończeniu.
Ponadto Emitenta nie dotyczą 3 zasady: 3.2., 3.7. i 3.10.
Zasada 3.2.: Spółka wyodrębnia w swojej strukturze jednostki odpowiedzialne za zadania poszczególnych
systemów lub funkcji, chyba że nie jest to uzasadnione z uwagi na rozmiar spółki lub rodzaj jej działalności.
Komentarz spółki: Z uwagi na rozmiar i rodzaj działalności w Spółce nie wyodrębniono organizacyjnie systemu
kontroli wewnętrznej, compliance oraz funkcji audytu wewnętrznego. Rada Nadzorcza, raz w roku w swoim
sprawozdaniu z działalności dokonuje oceny zasadności wyodrębniania takich jednostek. W ostatnim
sprawozdaniu z działalności za 2020 rok Rada Nadzorcza oceniła, że nie jest uzasadnione wyodrębnienie
jednostek odpowiedzialnych za realizację zadań w ww. systemach lub funkcjach – Spółka zatrudniała dwoje
pracowników (obecnie troje).
Zasada 3.7.: Zasady 3.4 - 3.6 mają zastosowanie również w przypadku podmiotów z grupy spółki o istotnym
znaczeniu dla jej działalności, jeśli wyznaczono w nich osoby do wykonywania tych zadań.
Komentarz spółki: Spółka nie posiada Grupy Kapitałowej.
Zasada 3.10.: Co najmniej raz na pięć lat w spółce należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80 dokonywany
jest, przez niezależnego audytora wybranego przy udziale komitetu audytu, przegląd funkcji audytu
wewnętrznego.
Komentarz spółki: Spółka nie należy do żadnego z ww. indeksów.
C. Opis głównych cech stosowanych w przedsiębiorstwie Emitenta systemów kontroli wewnętrznej i
zarządzania ryzykiem w odniesieniu do procesu sporządzania sprawozdań finansowych
Emitent ustalił zasady zarządzania ryzykiem, które mają się przyczynić do poprawy wszystkich obszarów
zarządzania oraz ograniczenia ewentualnych negatywnych skutków zdarzeń do akceptowalnego poziomu, w tym
również w zakresie ryzyka związanego z błędami w sprawozdawczości finansowej i podatkowej.
Sprawozdania finansowe oraz raporty okresowe Spółki sporządzane są zgodnie z przepisami prawa oraz
obowiązującą polityką rachunkowości przez Głów Księgową i weryfikowane na bieżąco przez Zarząd, który jest
odpowiedzialny za rzetelność i zgodność sporządzanych informacji. W zakresie zarządzania ryzykiem
sporządzania sprawozdań finansowych na bieżąco monitorowane zmiany w przepisach i regulacjach
zewnętrznych związanych ze sporządzaniem sprawozdań.
W procesie sporządzania sprawozdań finansowych jednym z podstawowych elementów kontroli jest ich
weryfikacja przez niezależnych biegłych rewidentów oraz ich ocena przez Radę Nadzorczą. Ponadto
sprawozdania analizowane przez Komitet Audytu. Do zadań biegłego rewidenta należy w szczególności:
badanie wstępne i badanie zasadnicze sprawozdania rocznego oraz przegląd półrocznego sprawozdania
finansowego. Wyboru firmy audytorskiej dokonuje Rada Nadzorcza z grona renomowanych firm audytorskich
rekomendowanych przez Komitet Audytu, gwarantujących wysokie standardy usług i wymaganą niezależność, w
drodze konkursu ofert.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
10
D. Wskazanie akcjonariuszy posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne pakiety akcji
Imię i nazwisko Akcjonariusza
Liczba posiadanych
akcji
Procentowy (%)
udział w kapitale
zakładowym
Liczba głosów na
walnym
zgromadzeniu
Procentowy (%)
udział w ogólnej
liczbie głosów na
walnym
zgromadzeniu
PawBala
4.320.436
31,64%
4.320.436
31,64%
Adam Chełchowski
2.354.542
17,24%
2.354.542
17,24%
Mirosław Kuś
802.862
5,88%
802.862
5,88%
E. Wskazanie posiadaczy wszelkich papierów wartościowych, które dają specjalne uprawnienia kontrolne, wraz
z ich opisem
Nie istnieją papiery wartościowe Emitenta, które dawałyby specjalne uprawnienia kontrolne.
F. Wskazanie wszelkich ograniczeń odnośnie do wykonywania prawa głosu
W Spółce nie istnieją żadne ograniczenia odnośnie wykonywania prawa głosu.
G. Wskazanie wszelkich ograniczeń dotyczących przenoszenia prawa własności papierów wartościowych
Emitenta
W Spółce nie istnieją żadne ograniczenia dotyczące przenoszenia prawa własności papierów wartościowych
Emitenta.
H. Opis zasad dotyczących powoływania i odwoływania osób zarządzających oraz ich uprawnień, w
szczególności prawo do podjęcia decyzji o emisji i wykupie akcji
Zgodnie ze Statutem Zarząd Spółki składa się z jednego do pięciu członków, w tym Prezesa Zardu oraz
Wiceprezesów Zarządu, powoływanych na pięcioletn kadencję. Rada Nadzorcza powołuje, odwołuje i zawiesza
w czynnościach członków Zarządu Spółki w głosowaniu tajnym oraz określa ich liczbę.
Na dzień 31 grudnia 2021 r., jak również na dzień przekazania niniejszego raportu Zarząd Emitenta składa s z
jednego członka. Mandaty członków Zarządu wygasają z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia
zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji członka Zarządu.
W przypadku Zarządu wieloosobowego do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu Spółki wymagane
jest współdziałanie dwóch członków Zarządu albo jednego członka Zarządu łącznie z prokurentem lub jednego
członka Zarządu łącznie z pełnomocnikiem działającym w granicach umocowania. W przypadku Zarządu
jednoosobowego Prezes Zarządu reprezentuje Spółkę samodzielnie.
Zarząd Spółki, na mocy uchwały podjętej przez ZWZ w dniu 24 kwietnia 2019 r., jest upoważniony w terminie do
31 marca 2024 r. do podjęcia wszelkich czynności faktycznych i prawnych niezbędnych do nabycia akcji własnych
Spółki, na zasadach: liczba akcji nabywanych w okresie upoważnienia nie może przekroczyć 3.400.000, łączna
wysokość zapłaty za nabywane akcje nie może być niższa niż 0,01 zł i nie może być wyższa niż 24.000.000,00 zł,
akcje asne mogą być nabywane w transakcjach na sesjach gidowych oraz poza sesjami giełdowymi, w
transakcjach pakietowych, w wyniku ogłoszonych zaproszeń do składania ofert sprzedaży, w wyniku ogłoszonych
ofert nabycia oraz w wyniku ogłoszonych wezwań do zapisywania się na sprzedakcji. Spółka posiadała kapitał
rezerwowy w kwocie 24.000.000,00 zł utworzony w 2009 roku w celu nabycia akcji własnych. W dniu 10 czerwca
2021 roku ZWZ Spółki postanowiło o nabyciu przez Spółkę akcji własnych w celu ich umorzenia oraz obniżenia
kapitału zakładowego i sfinansowaniu całości tego procesu z kapitału rezerwowego. W wyniku realizacji
postanowień ZWZ kapitał rezerwowy został obniżony i wynosi obecnie 17.580,46 tys. .
W 2021 roku Zarząd Spółki nie skorzystał z ww. upoważnienia.
Zard nie posiada uprawnienia do podwyższania kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego.
I. Opis zasad zmiany statutu Emitenta
Zmiana Statutu Spółki Capital Partners S.A., zgodnie z art. 430 par. 1 Kodeksu spółek handlowych oraz par. 22 lit.
g Statutu Spółki, wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia i wpisu do rejestru. ZmiaStatutu zgłasza do du
rejonowego Zarząd Spółki. Walne Zgromadzenie może upoważn Radę Nadzorczą do ustalenia jednolitego
tekstu Statutu.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
11
J. Sposób działania walnego zgromadzenia i jego zasadnicze uprawnienia oraz opis praw akcjonariuszy i
sposobu ich wykonywania
Walne Zgromadzenie obraduje jako Zwyczajne lub Nadzwyczajne i jako organ Spółki działa w oparciu o przepisy
Kodeksu spółek handlowych, Statutu Spółki oraz postanowienia dostępnego publicznie Regulaminu Walnego
Zgromadzenia, którego treść znajduje się na stronie internetowej Emitenta pod adresem www.c-p.pl.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd w ciągu sześciu miesięcy po zakończeniu roku obrotowego.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy, jeżeli uzna to za wskazane lub na
żądanie akcjonariuszy reprezentucych co najmniej 1/20 część kapitału zakładowego złożone na piśmie lub w
postaci elektronicznej, w ciągu dwóch tygodni od zgłoszenia takiego żądania. Nadzwyczajne Walne
Zgromadzenie może zostać zwołane wnież przez Radę Nadzorczą, jeżeli zwołanie go uzna za wskazane oraz
przez akcjonariuszy reprezentujących co najmniej połowę kapitału zakładowego lub co najmniej połowę głosów.
Akcjonariusz lub akcjonariusze, reprezentujący co najmniej jedną dwudzies kapitału zakładowego, mogą żądać
umieszczenia określonych spraw w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia. Żądanie takie powinno
zostać zgłoszone Zarządowi Spółki nie później niż na dwadzieścia jeden dni przed wyznaczonym terminem
Walnego Zgromadzenia oraz zawierać uzasadnienie lub projekt uchwały dotyccej proponowanego punktu
porządku obrad. Żądanie należy złożyć Zarządowi Spółki na piśmie lub w postaci elektronicznej dołączając do
żądania dokument potwierdzający uprawnienie do złożenia żądania. Zarząd jest obowiązany niezwłocznie, jednak
nie źniej niż na osiemnaście dni przed wyznaczonym terminem Walnego Zgromadzenia, ogłosić zmiany w
porządku obrad, wprowadzone na żądanie akcjonariuszy. Ogłoszenie następuje w sposób właściwy dla zwołania
Walnego Zgromadzenia.
W Walnym Zgromadzeniu mają prawo uczestniczyć tylko osoby będące akcjonariuszami Spółki na szesnaście dni
przed datą Walnego Zgromadzenia (dzień rejestracji uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu), jeżeli znajdą się na
wykazie sporządzonym przez podmiot prowadzący depozyt papierów wartościowych i wydanym Spółce w trybie i
w terminach określonych w stosownych przepisach Kodeksu spółek handlowych. Prawo uczestnictwa w Walnym
Zgromadzeniu obejmuje w szczególności prawo akcjonariusza do głosowania, zgłaszania wniosków i innych
wypowiedzi w toku obrad walnego Zgromadzenia oraz prawo zgłaszania sprzeciwów do uchwał Walnego
Zgromadzenia.
Jeżeli przepisy Kodeksu spółek handlowych nie stanowią inaczej Walne Zgromadzenie jest ważne bez względu na
liczbę reprezentowanych na nim akcji.
Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają bezwzględną większością oddanych osów, o ile przepisy Kodeksu
spółek handlowych nie przewidują inaczej.
Walne Zgromadzenie może zarządzać przerwy w obradach większością dwóch trzecich osów. Łącznie przerwy
nie mogą trwać dłużej niż trzydzieści dni.
Uchwały Walnego Zgromadzenia wymagają:
rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za
ubiegły rok obrotowy oraz udzielenie członkom organów Spółki absolutorium z wykonania przez nich
obowiązków;
wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązywaniu Spółki lub
sprawowaniu zarządu albo nadzoru;
zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa oraz ustanowienie na nim prawa użytkowania;
zbycie nieruchomości Spółki;
emisja obligacji zamiennych na akcje lub z prawem pierwszeństwa;
podział zysku lub pokrycie strat, określenie daty ustalenia prawa do dywidendy oraz terminu wypłaty
dywidendy;
dokonanie zmian w Statucie Spółki;
podwyższenie lub obniżenie kapitału zakładowego Spółki;
rozwiązanie i likwidacja Spółki;
wybór i odwołanie członków Rady Nadzorczej;
określenie zakresu zwykłych czynności Zarządu Spółki;
inne sprawy przewidziane w Kodeksie spółek handlowych.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
12
Walne Zgromadzenia odbywają się w Warszawie.
Statut Spółki nie przewiduje możliwości odbywania elektronicznych walnych zgromadzeń.
Szczegółowe zasady funkcjonowania Walnego Zgromadzenia określa Regulamin Walnego Zgromadzenia,
uchwalony przez Walne Zgromadzenie.
K. Opis działania organów zarządzających, nadzorujących lub administrujących Emitenta oraz ich komitetów,
wraz ze wskazaniem składu osobowego tych organów i zmian, które w nich zaszły.
Zarząd Capital Partners S.A.
Skład osobowy Zarządu
Zarząd Spółki, od dnia 23 marca 2018 r. jest jednoosobowy. Funkcję Prezesa Zarządu, od 2 kwietnia 2003 r., pełni
Paweł Bala.
Zasady działania Zarządu
Zarząd Spółki dział na podstawie przepisów Kodeksu spółek handlowych, postanowień Statutu Spółki, jawnego i
dostępnego publicznie Regulaminu Zarządu zatwierdzonego uchwałą Rady Nadzorczej oraz zgodnie z zasadami
„Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2021”. Aktualna treść Regulaminu Zarządu znajduje się na stronie
internetowej Emitenta pod adresem www.c-p.pl.
Zarząd jest organem wykonawczym Spółki, kieruje jej bieżądziałalnością i reprezentuje na zewnątrz. Zarząd
podejmuje decyzje we wszystkich sprawach Spółki niezastrzeżonych do kompetencji Walnego Zgromadzenia i
Rady Nadzorczej przepisami prawa, Statutem lub uchwałą Walnego Zgromadzenia.
W przypadku Zarządu wieloosobowego do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu Spółki wymagane
jest współdziałanie dwóch członków Zarządu albo jednego członka Zarządu łącznie z prokurentem lub jednego
członka Zarządu łącznie z pełnomocnikiem działającym w granicach umocowania. W przypadku Zarządu
jednoosobowego Prezes Zarządu reprezentuje Spółkę samodzielnie. Spółka może ustanawiać pełnomocników do
dokonywania określonych czynności albo określonego rodzaju czynności a tae udzielać prokury. Uchwały
Zarządu wymagają sprawy przekraczające zwykły zarząd Spółką.
Umowy z członkami Zarządu Spółki zawiera w imieniu Spółki przedstawiciel Rady Nadzorczej, delegowany
spośród jej członków. W tym samym trybie dokonuje się innych czynności prawnych pomiędzy Spółką a
członkiem Zarządu. Rada Nadzorcza reprezentuje Spółkę w sporach z członkiem Zarządu. Członek Zarządu nie
może bez zezwolenia Rady Nadzorczej zajmować się interesami konkurencyjnymi ani tuczestniczyć w spółce
konkurencyjnej jako wspólnik, akcjonariusz lub członek władz.
Wyznaczając cele strategiczne, jak i bieżące zadania Spółki, Zarząd kieruje się nadrzędnym interesem Spółki,
przepisami prawa oraz interesami akcjonariuszy, pracowników Spółki i wierzycieli.
Wynagrodzenia Członków Zarządu ustala Rada Nadzorcza.
Rada Nadzorcza Capital Partners S.A.
Skład osobowy Rady Nadzorczej
Imię i nazwisko członka Rady
nadzorczej
Stanowisko
Data powołania do Rady
Nadzorczej Emitenta
Data zakończenia pełnienia
funkcji członka Rady Nadzorczej
Jacek Jaszczołt
Przewodniczący RN
14-05-2003
-
Sławomir Gajewski
Wiceprzewodniczący RN
29-04-2015
-
Zbigniew Kuliński
Członek RN
14-05-2003
-
Katarzyna Shultz
Członek RN
29-04-2015
-
Marcin Rulnicki
Członek RN
29-04-2015
-
Kadencja obecnej Rady Nadzorczej wygasa w 2026 roku, z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia
zatwierdzającego sprawozdanie finansowe Capital Partners S.A. za rok obrotowy 2025.
Członkami niezależnymi Rady Nadzorczej są: Pani Katarzyna Shultz, Pan Sławomir Gajewski i Pan Marcin Rulnicki.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
13
Zasady działania Rady Nadzorczej
Rada Nadzorcza działała zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych, postanowieniami Statutu Spółki,
publicznie dostępnym Regulaminem Rady Nadzorczej, określającym jej organizację i sposób wykonywania
czynności oraz zasadami „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2021”. Treść Regulaminu Rady
Nadzorczej znajduje się na stronie internetowej Emitenta pod adresem www.c-p.pl.
Rada Nadzorcza Emitenta składa się od 5 do 7 członków, w tym Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego.
Liczbę członków Rady Nadzorczej uchwala Walne Zgromadzenie. Przynajmniej dwóch członków Rady Nadzorczej
powinno spełniać kryteria niezależności od Spółki i podmiotów pozostających w istotnym powiązaniu ze Spółką.
Kadencja Rady Nadzorczej trwa pięć lat. W przypadku śmierci lub ustąpienia członka Rady Nadzorczej wybranego
przez Walne Zgromadzenie, pozostali członkowie Rady Nadzorczej, w terminie 60 dni od chwili uzyskania
informacji o tej okoliczności, mogą dokonać uzupełnienia swego składu w drodze kooptacji spośród kandydatów
przedstawionych przez członków Rady Nadzorczej. Mandat osoby dokooptowanej kończy się wraz z kadencją
całej Rady Nadzorczej.
Przewodniczący ustępującej Rady Nadzorczej zwołuje i otwiera pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady
Nadzorczej. Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego wybiera Rada Nadzorcza w głosowaniu jawnym zwykłą
większością głosów oddanych.
Wynagrodzenie dla członków Rady Nadzorczej ustala Walne Zgromadzenie.
Posiedzenie Rady Nadzorczej zwołuje i przewodniczy na nim Przewodniczący Rady Nadzorczej, a w przypadku
jego nieobecności Wiceprzewodniczący.
Posiedzenie Rady Nadzorczej może być zwyczajne lub nadzwyczajne. Zwyczajne posiedzenia powinny się odbyć
co najmniej cztery razy w roku (raz na kwartał). Nadzwyczajne posiedzenie może być zwołane w każdej chwili.
Przewodniczący Rady Nadzorczej lub w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący, zwołuje posiedzenie Rady
Nadzorczej z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek Zarządu Spółki lub członka Rady Nadzorczej. Posiedzenie
powinno być zwołane w ciągu dwóch tygodni od chwili złożenia wniosku. Posiedzenia Rady Nadzorczej zwołuje
się za uprzednim 3 dniowym powiadomieniem listem poleconym lub drogą elektroniczną, chyba że wszyscy
członkowie Rady Nadzorczej wyrażą pisemną zgo na odbycie posiedzenia bez zachowania powyższego
terminu.
Posiedzenia Rady Nadzorczej mogą się odbywać za pośrednictwem telefonu, w sposób umożliwiający wzajemne
porozumienie wszystkich uczestniczących w takim posiedzeniu członków Rady Nadzorczej. Uchwały podjęte na
tak odbytym posiedzeniu ważne pod warunkiem, że wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali
powiadomieni o treści projektu uchwały. W takim przypadku przyjmuje się, że miejscem odbycia posiedzenia i
sporządzenia protokołu jest miejsce pobytu Przewodniczącego Rady Nadzorczej albo w razie jego nieobecności
Wiceprzewodniczącego, jeżeli posiedzenie odbywało się pod jego przewodnictwem. Członkowie Rady Nadzorczej
mogą brać udział w podejmowaniu uchwał, oddając swój głos za pośrednictwem innego Członka Rady
Nadzorczej, za wyjątkiem spraw wprowadzonych do porządku obrad na posiedzeniu Rady Nadzorczej.
Rada Nadzorcza może podejmować uchwały w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego
porozumiewania sna odległość (telefon, faks, wideokonferencja, poczta elektroniczna, aplikacje mobilne, SMS,
Internet). Głosowanie w tym trybie może zarządzić Przewodniczący lub w razie jego nieobecności
Wiceprzewodniczący. Uchwała jest ważna, gdy wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali powiadomieni o
treści projektu uchwały. Za datę podjęcia uchwały uważa się datę oddania ostatniego osu lub ostatni dzień
terminu na oddawanie głosów wyznaczony przez osobę, która zarządziła głosowanie.
Podejmowanie uchwał w powyższym trybie nie dotyczy wyborów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego
Rady Nadzorczej, powołania Członka Zarządu oraz odwołania i zawieszania w czynnościach tych osób.
Rada Nadzorcza wykonuje stały nadzór nad działalnością Spółki. Do szczególnych obowiązków Rady Nadzorczej,
realizowanych w formie podejmowanych uchwał należy:
ocena z końcem każdego roku obrotowego sprawozdania finansowego Spółki, zarówno co do zgodności z
księgami i dokumentami jak i ze stanem faktycznym,
ocena sprawozdania Zarządu oraz wniosków Zarządu co do podziału zysków i pokrycia strat,
składanie Walnemu Zgromadzeniu corocznych sprawozdań pisemnych z wyników ocen, o których mowa
w akapitach powyżej,
zawieszanie z ważnych powodów w czynnościach poszczególnych lub wszystkich członków Zarządu Spółki,
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
14
delegowanie conków Rady Nadzorczej do czasowego wykonywania czynności członków Zarządu, nie
mogących sprawować swoich czynności,
ustalanie zasad wynagradzania Prezesa Zarządu i na jego wniosek wynagrodzenia członków Zarządu
Spółki,
zatwierdzenie regulaminu Zarządu Spółki,
wyrażanie zgody na tworzenie nowych spółek,
wyrażanie zgody na nabycie i zbycie przez Spółkę akcji lub udziałów innych podmiotów gospodarczych, o
ile wartość nabywanych lub zbywanych akcji lub udziałów przekracza 5.000.000,00 (pięć milionów)
złotych,
wyrażanie zgody na nabycie lub zbycie przez Spółkę środków trwałych o wartości nabycia lub zbycia
wyższej niż 1.000.000,00 (jeden milion) złotych, nie przewidzianych w budżecie zatwierdzonym zgodnie z
postanowieniami Statutu Spółki,
przyjęcie regulaminu inwestowania przez Spółkę wolnych środków pieniężnych,
zatwierdzanie rocznego budżetu kosztów funkcjonowania Spółki,
wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego Spółki,
wyrażanie zgody na zaciąganie przez Spółkę zobowiązań, o ile kwota jednostkowego zobowiązania jest
wyższa niż 5.000.000,00 (pięć milionów) złotych.
Do podjęcia uchwały przez Radę Nadzorczą Spółki wymagana jest bezwzględna większość głosów w obecności
więcej niż połowy członków Rady Nadzorczej. W przypadku równej liczby głosów za i przeciwko podjęciu
uchwały, głos decydujący będzie miał Przewodniczący Rady Nadzorczej, zaś w przypadku jego nieobecności
Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej.
Uchwały Rady Nadzorczej powinny być protokołowane.
Regulamin Rady Nadzorczej Spółki określa szczegółowo tryb działania Rady Nadzorczej. Regulamin Rady
Nadzorczej zatwierdza uchwałą Walne Zgromadzenie.
Komitet Audytu Rady Nadzorczej Capital Partners S.A.
Skład osobowy Komitetu Audytu
Imię i nazwisko członka Komitetu
Audytu
Stanowisko
Data powołania do
Komitetu Audytu
Data zakończenia pełnienia
funkcji członka Komitetu Audytu
Katarzyna Shultz
Przewodnicząca KA
15-09-2017
-
Sławomir Gajewski
Członek KA
15-09-2017
-
Marcin Rulnicki
Członek RN
15-09-2017
-
Członkami niezależnymi Komitetu Audytu Rady Nadzorczej, w rozumieniu art. 129 ust. 3 ustawy o biegłych :
Pani Katarzyna Shultz, Pan Sławomir Gajewski i Pan Marcin Rulnicki.
Zasady działania Komitetu Audytu
Komitet Audytu działa w oparciu o Ustao biegłych, Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW, Regulamin
Rady Nadzorczej Spółki oraz Regulamin Komitetu Audytu, przyjęty przez Komitet Audytu w dniu 30 listopada
2017 r. i zatwierdzony przez Radę Nadzorczą w dniu 1 grudnia 2017 r.
W skład Komitetu Audytu wchodzi przynajmniej trzech członków powoływanych przez Radę Nadzorczą spośród
swoich członków. Pracami Komitetu Audytu kieruje Przewodniczący Komitetu wybrany przez członków Komitetu
Audytu. Przewodniccy Komitetu Audytu reprezentuje Komitet Audytu w stosunkach z organami Spółki.
Przynajmniej jeden członek Komitetu Audytu powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości
lub badania sprawozdań finansowych. Przynajmniej jeden członek Komitetu Audytu posiada wiedzę i
umiejętności z zakresu branży, w której Spółka prowadzi działalność lub poszczególni członkowie w określonych
zakresach posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu tej bray.
Większość członków Komitetu Audytu, w tym jego Przewodniczący, powinna spełniać kryteria niezależności
określone w Ustawie o biegłych rewidentach.
Mandat członka Komitetu Audytu wygasa wraz z wygaśnięciem mandatu członka Rady Nadzorczej, złożeniem
rezygnacji z członkostwa w Komitecie Audytu albo z chwilą odwołania ze składu komitetu przez Radę Nadzorczą.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
15
W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Rady Nadzorczej wybranego do Komitetu Audytu przed upływem
kadencji całej Rady Nadzorczej bądź złożenia przez niego rezygnacji z pełnienia funkcji w Komitecie Audytu, Rada
Nadzorcza uzupełnia skład Komitetu przez dokonanie wyboru nowego Członka Komitetu na okres do upływu
kadencji Rady.
Pierwsze posiedzenie Komitetu Audytu odbywa sw dniu posiedzenia Rady Nadzorczej, na którym powołano
członków Komitetu Audytu. Na tym posiedzeniu członkowie Komitetu Audytu wybierają spośród siebie
Przewodniczącego Komitetu. Posiedzenie Komitetu Audytu zwołuje Przewodniczący Komitetu za uprzednim 3
(trzy) dniowym powiadomieniem drogą elektroniczną, chyba że wszyscy członkowie Komitetu wyrażą pisemną
zgodę na odbycie posiedzenia bez zachowania powyższego terminu. Posiedzenie może odbyć się również w
trybie obiegowym za pośrednictwem środków porozumiewania s na odległość, jeżeli wszyscy członkowie
Komitetu wyrażą na to zgodę. Komitet Audytu odbywa posiedzenia w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż dwa
razy w roku. Dodatkowe posiedzenia Komitetu Audytu mogą być zwoływane przez jego Przewodniczącego z
inicjatywy członka Komitetu lub innego członka Rady Nadzorczej, a także na wniosek Zarządu Spółki. Prawo
wnoszenia spraw na posiedzenia Komitetu Audytu przysługuje Radzie Nadzorczej oraz poszczególnym członkom
Komitetu, a także członkom Zarządu. Każdy członek Komitetu Audytu ma prawo i obowiązek uczestniczyć w
posiedzeniach Komitetu Audytu. Członek Komitetu powinien usprawiedliwić u Przewodniczącego Komitetu każdą
nieobecność na posiedzeniu. Przewodniczący Komitetu Audytu może zapraszać na posiedzenia Komitetu
członków Zarządu, pracowników Spółki i inne osoby, których udział w posiedzeniu Komitetu jest uzasadniony.
Przewodniczący Komitetu Audytu, kieruje pracami Komitetu, przygotowuje porządek obrad posiedzeń oraz
organizuje przygotowanie i dystrybucję dokumentów. Obsługę techniczną Komitetu oraz lokal na posiedzenia
zapewnia Spółka. Osoba zwołująca posiedzenie zawiadamia Członków Komitetu oraz wszystkich pozostałych
Członków Rady o terminie i miejscu posiedzenia. W razie nieobecności Przewodniczącego Komitetu Audytu lub
niemożności pełnienia przez niego funkcji jego kompetencje wykonuje jeden z obecnych członków Komitetu
Audytu. Z każdego posiedzenia Komitetu sporządza się protokół, podpisywany na zakończenie posiedzenia przez
wszystkich obecnych na posiedzeniu Członków Komitetu. Protokół jest przekazywany niezwłocznie do
Przewodniczącego Rady.
Komitet Audytu działa i podejmuje uchwały kolegialnie. Decyzje (tj. rekomendacje, opinie, stanowiska itp.)
Komitetu podejmowane w drodze konsensusu albo głosowania na wniosek któregokolwiek z Członków
Komitetu, jeżeli na posiedzeniu Komitetu Audytu jest obecna co najmniej połowa jego Członków, a wszyscy jego
Członkowie zostali właściwie zaproszeni. W przypadku głosowania, decyzja jest podejmowana zwykłą większością
głosów oddanych. Każdy z Członków Komitetu może zgłosić zdanie odrębne.
Stanowiska, opinie, rekomendacje i inne decyzje Komitetu przedstawia Radzie Przewodniczący Komitetu lub
osoba przez niego wskazana ustnie lub w formie pisemnej. Przewodniczący Komitetu lub osoba przez niego
wskazana jest upoważniona do składania wniosków do Rady o podjęcie przez Radę uchwały w sprawie
opracowania dla potrzeb Komitetu ekspertyz lub opinii dotyczących zakresu zadań lub zatrudnienia doradcy.
Przewodniczący Komitetu lub Członek Komitetu przez niego wskazany powinien być obecny na Walnym
Zgromadzeniu w celu udzielenia odpowiedzi na pytania akcjonariuszy.
Do zadań Komitetu Audytu należy w szczególności:
monitorowanie:
- procesu sprawozdawczości finansowej,
- skutecznci systemów kontroli wewnętrznej i systemów zarządzania ryzykiem oraz audytu
wewnętrznego, w tym w zakresie sprawozdawczości finansowej,
- wykonywania czynności rewizji finansowej, w szczególności przeprowadzania przez firmę audytorską
badania, z uwzględnieniem wszelkich wniosków i ustaleń Komisji Nadzoru Audytowego wynikających z
kontroli przeprowadzonej w firmie audytorskiej,
kontrolowanie i monitorowanie niezależności biegłego rewidenta i firmy audytorskiej, w szczególności w
przypadku, gdy na rzecz Spółki świadczone są przez firmę audytorską inne usługi niż badanie,
informowanie Rady Nadzorczej o wynikach badania oraz wyjaśnianie, w jaki sposób badanie to przyczyniło
się do rzetelności sprawozdawczości finansowej w Spółce, a także jaka była rola Komitetu Audytu w
procesie badania,
dokonywanie oceny niezależności biegłego rewidenta oraz wyrażanie zgody na świadczenie przez niego
dozwolonych usług niebędących badaniem w Spółce,
opracowywanie polityki wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania badania,
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
16
opracowywanie polityki świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie, przez podmioty
powiązane z fir audytorską oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych usług
niebędących badaniem,
określanie procedury wyboru firmy audytorskiej przez Spółkę,
przedstawianie Radzie Nadzorczej rekomendacji dotyczącej powania firm audytorskich,
przedkładanie zaleceń mających na celu zapewnienie rzetelności procesu sprawozdawczości finansowej w
Spółce,
inne powierzone przez Radę Nadzorczą zadania.
Pozostałe komitety
Rada Nadzorcza może powoływać spośród swoich członków inne Komitety, jeżeli wynika to z obowiązujących
przepisów prawa lub z własnej inicjatywy.
W 2021 roku, poza Komitetem Audytu, nie działały żadne inne komitety.
L. Dodatkowe informacje w odniesieniu do Komitetu Audytu.
Ustawowe kryteria niezależności spełniają: Pani Katarzyna Shultz, Pan Sławomir Gajewski oraz Pan Marcin
Rulnicki.
Wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości i badania sprawozdań finansowych posiada Pan Marcin Rulnicki.
Pan Marcin Rulnicki jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (Wydział Zarządzania), posiada tytuł
magistra ekonomii ze specjalizacją w zakresie Inwestycji Kapitałowych i Strategii Finansowych Przedsiębiorstw. W
latach 2000-2002 pracował jako audytor w Arthur Andersen, a następnie w Ernst&Young. Posiada uprawnienia
biegłego rewidenta.
Wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa Emitent, posiada Pan Sławomir Gajewski. Pan Sławomir
Gajewski jest absolwentem Politechniki Warszawskiej (Wydział matematyki) oraz Doradcą Inwestycyjnym
(licencja nr 37).
Firma audytorska badająca sprawozdanie finansowe za rok obrotowy 2021 świadczyła w 2021 roku na rzecz
Emitenta dozwoloną usługę niebędą badaniem, tj. dokonała oceny sprawozdania o wynagrodzeniach w spółce
Capital Partners S.A., o którym mowa w Art. 90g. Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach
wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, za
lata 2019-2020. Komitet Audytu wyraził zgodę na wykonanie ww. usługi podejmując w dniu 29 kwietnia 2021
roku stosowną uchwałę. Ponadto Komitet Audytu wyraził zgodę na wykonanie przez Firmę audytorską badającą
sprawozdanie finansowe za rok obrotowy 2021 oceny sprawozdań o wynagrodzeniach w słce za lata 2021 i
2022, podejmując w dniu 17 stycznia 2022 roku stosowaną uchwałę.
Polityka wyboru firmy audytorskiej Spółki Akcyjnej Capital Partners został przyjęta przez Komitet Audytu Uchwałą
nr 1/X/2017 z dnia 13 października 2017 r. i zatwierdzona przez Radę NadzorcUchwałą nr 1/X/2017 z dnia 16
października 2017 r.
Główne założenia polityki wyboru firmy audytorskiej:
Zgodnie z regulacjami Statutu Spółki i obwiązującymi przepisami, wyboru podmiotu uprawnionego do
badania sprawozdań finansowych dokonuje Rada Nadzorcza, działając na podstawie rekomendacji
Komitetu Audytu.
Wybór firmy audytorskiej ma być zorganizowany w sposób zapewniający:
przejrzystość procesu,
niezależność i obiektywizm w wyborze,
dostęp do tych samych informacji przez wszystkie firmy biorące udział w procesie wyboru.
Wybór firmy audytorskiej jest dokonywany maksymalnie na okresy zdefiniowane przez obowiązujące
przepisy prawa.
Wynagrodzenie za przeprowadzenie badania nie może być:
uzależnione od żadnych warunków, w tym od wyniku badania,
kształtowane lub uzależnione od świadczenia na rzecz badanej jednostki lub jednostek z nią
powiązanych dodatkowych usług niebędących badaniem przez firmę audytorską lub jakikolwiek
podmiot powiązany z firmą audytorską lub należący do sieci.
Wynagrodzenie za przeprowadzenie badania odzwierciedla pracochłonność oraz stopień złożonci
prac i wymagane kwalifikacje.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
17
Polityka świadczenia usług dozwolonych przez firmę audytorską, podmioty powiązane z firmą audytorską oraz
przez członka jej sieci Spółki Akcyjnej Capital Partners została przyjęta przez Komitet Audytu Uchwałą nr
1/X/2017 z dnia 13 października 2017r. i zatwierdzona przez Radę Nadzorczą Uchwałą nr 1/X/2017 z dnia 16
października 2017 r.
Główne założenia polityki świadczenia usług dozwolonych przez firmę audytorską, podmioty powiązane z firmą
audytorską oraz przez członka jej sieci:
Biegły rewident i firma audytorska przeprowadzający badania i przeglądy sprawozdań finansowych
Spółki, podmioty powiązane z firmą audytorską ani żaden z członków sieci, do której należy ten biegły
rewident lub ta firma audytorska, nie mogą świadczbezpośrednio ani pośrednio na rzecz Spółki ani
jednostek powiązanych żadnych zabronionych usług niebędących badaniem sprawozdań finansowych
ani czynnościami rewizji finansowej.
Usługami zabronionymi nie usługi wymienione w art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o
biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, których wykaz stanowi Załącznik
nr 1 do Polityki, tzw. usługi dozwolone.
Świadczenie przez biegłego rewidenta, firmę audytorską i podmioty z nimi powiązane lub członków
sieci, do której należy ten biegły rewident lub ta firma audytorska usług, o których mowa w powyżej, tj.
tzw. usług dozwolonych możliwe jest:
w zakresie niezwiązanym z polityką podatkową Spółki oraz
po przeprowadzeniu przez Komitet Audytu oceny zagroż i zabezpieczeń niezależności, o której
mowa w art. 6973 Ustawy o biegłych, oraz
po wyrażeniu przez Komitet Audytu zgody na świadczenie takich usług przez wskazane powej
podmioty.
W przypadku planowania wykonania usługi dozwolonej na rzecz Capital Partners S.A. lub spółki zależnej
biegły rewident lub firma audytorska przeprowadzający badanie ustawowe Spółki ma obowiązek
przekazania do Komitetu Audytu wszelkich informacji, które umożliwią wykazanie braku zagrożeń i
zabezpieczeń naruszenia niezależności biegłego rewidenta lub firmy audytorskiej.
Wybór firmy audytorskiej badającej Emitenta za 2021 rok został dokonany przez Radę Nadzorczą zgodnie z
rekomendacją Komitetu Audytu. Rekomendacja Komitetu Audytu dotyczyła przedłużenia umowy o badanie
sprawozdania finansowego. Komitet Audytu, na podstawie Procedury wyboru firmy audytorskiej: i)
zaproponow powierzyć dokonanie przeglądu i badania sprawozdań finansowych Spółki za lata 2020 2022
firmie WBS Audyt sp. z o.o., ii) oświadcz, że rekomendacja jest wolna od wpływów stron trzecich, oraz iii)
stwierdz, że Spółka nie zawarła umów zawierających klauzule, o których mowa w art. 66 ust. 5a ustawy z dnia
29 września 1994 r. o rachunkowości.
Firma WBS Audyt sp. z o.o. badała sprawozdania finansowe Emitenta począwszy od sprawozdania za rok
obrotowy 2018, po jej wyborze przez Radę Nadzorczą zgodnie z rekomendacją Komitetu Audytu. Rekomendacja
Komitetu Audytu została wówczas sporządzona po dokonanej analizie pięciu przedłożonych przez Zarząd Spółki
ofert firm audytorskich. Analizowane oferty zostały zebrane przez Zarząd Spółki zgodnie z wydanymi przez
Komitet Audytu wytycznymi. Przy wydawaniu rekomendacji Komitet Audytu kierował się kryteriami wskazanymi
w Polityce wyboru firmy audytorskiej, tj.: kryterium bezstronności i niezależności, niewykonywanie usług
zakazanych w terminach zdefiniowanych przepisami prawa, zdolność wydania opinii o jednostkowym i
skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Grupy Kapitałowej Capital Partners (wówczas Spółka posiadała
Grupę Kapitałową), doświadczenie w badaniu spółek publicznych, doświadczenie w badaniu słek o podobnym
profilu działalności, dostępność zasobów ludzkich o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu do
przeprowadzenia badania. Ponadto, istotną rolę odegrała również wysokość oczekiwanego przez oferentów
wynagrodzenia za prace.
W 2021 roku Komitet Audytu, w ramach wykonywania swoich obowiązków, odbył łącznie sześć posiedzeń, w tym
spotkał się cztery razy z Biegłą rewident.
M. Opis polityki różnorodności stosowanej do organów administrujących, zarządzających i nadzorujących
Emitenta.
Spółka nie ma obowiązku posiadania polityki różnorodności.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
18
8. ISTOTNE POSTĘPOWANIA TOCZĄCE S PRZED SĄDEM, ORGANEM WŁAŚCIWYM DLA POSTĘPOWANIA
ARBITRAŻOWEGO LUB ORGANEM ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ, DOTYCZĄCE ZOBOWIĄZAŃ ORAZ
WIERZYTELNOŚCI EMITENTA
Poza opisanym poniżej, w 2021 roku nie toczyły się istotne postępowania przed sądem, organem właściwym dla
postępowania arbitrażowego oraz organem administracji publicznej dotyczące zobowiązań albo wierzytelności
Emitenta.
W dniu 21 grudnia 2017 r. Emitent powziął od swojego pełnomocnika procesowego informację o wniesieniu do
Sądu Okręgowego w Poznaniu Wydział IX Gospodarczy właściwie opłaconego pozwu o zapłatę solidarnie przez
pozwanych: SGB-Bank S.A. z siedzibą w Poznaniu i Polnord S.A. z siedzibą w Gdyni (dalej łącznie „Pozwani”)
kwoty 9.462.423,99 złotych wraz z odsetkami tytułem naprawienia szkody poniesionej przez Emitenta na skutek
niewykonania przez SGBBank S.A. z siedzibą w Poznaniu, Polnord S.A. z siedzibą w Gdyni, Derwent Sp. z o.o.
Marseille S.K.A. z siedzi w Warszawie oraz Slidellco Holdings Limited z siedzibą w Nikozji, Republika Cypru
obowiązku ogłoszenia wezwania do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę wszystkich pozostałych akcji (w tym
akcji należących do Capital Partners S.A.) spółki Korporacja Budowlana Dom S.A. (dawniej Trion S.A.), który to
obowiązek wynik z art. 74 ust.2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania
instrumentów finansowych do zorganizowanego obrotu oraz o spółkach publicznych. W celu zminimalizowania
ryzyka finansowego związanego z koniecznością finansowania postępowania opisanego powyżej Emitent
wystawił odpłatnie opcję, która przewiduje wyłącznie rozliczenie pieniężne w przypadku uzyskania przez
Emitenta zasądzonych od Pozwanych płatności, a którego wysokość jest zależna od zasądzonej i otrzymanej
kwoty. Warunki opcji przewidują również obowiązek zapewnienia na koszt nabywcy opcji pełnej obsługi prawnej
oraz ponoszenia przez nabywcę opcji wszystkich kosztów obsługi prawnej. W dniu 18 marca 2019 r. Sąd
Okręgowy w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy jako sąd pierwszej instancji ogłosił wyrok, w którym oddalił
powództwo. W dniu 28 maja 2019 r. Capital Partners S.A. powzięła od swojego pełnomocnika procesowego
informację o wysłaniu za pośrednictwem poczty do Sądu Okręgowego w Poznaniu apelacji od wyroku. W dniu 26
listopada 2020 r. Sąd Apelacyjny w Poznaniu I Wydział Cywilny i Własności Intelektualnej ogłosił wyrok, w którym
oddalił apelację. Wyrok jest prawomocny. W dniu 29 marca 2021 r. została złożona skarga kasacyjna do Sądu
Najwyższego, w której Spółka zaskarżyła w całości wyrok Sądu Apelacyjnego w Poznaniu I Wydział Cywilny i
Własności Intelektualnej z dnia 26 listopada 2020 r.
9. INFORMACJA O PODSTAWOWYCH PRODUKTACH, TOWARACH I USŁUGACH
Spółka oferuje usługi doradcze, których odbiorcami są małe i średnie przedsiębiorstwa przede wszystkim w
obszarze prowadzenia tworzenia i realizowania strategii rozwoju przedsiębiorstw, zasadności realizacji planów
inwestycyjnych oraz możliwości oraz potencjalnej struktury finansowania zamierzeń inwestycyjnych.
Przedmiotem usług doradczych jest również analiza struktury właścicielskiej i możliwości zmian właścicielskich
poprzez zbycie przedsiębiorstwa lub pozyskanie partnera. Spółka nie oferuje produktów i usług związanych z
aktywami finansowymi. W ramach działalności pomocniczej świadczone mogą być usługi podnajmu powierzchni.
10. RYNKI, NA KTÓRYCH DZIAŁA EMITENT
Emitent działała tylko na rynku krajowym i nie jest uzależniony od swoich dostawców.
11. UMOWY ZNACZĄCE DLA DZIAŁANOŚCI EMITENTA ZAWARTE W 2021 ROKU
W 2021 roku Emitent nie zawarł znaczących umów dla jego działalności, w tym istotnych umów ubezpieczenia,
współpracy lub kooperacji. Emitentowi nie również znane istotne umowy zawarte pomiędzy jego
akcjonariuszami.
W 2021 roku spełniły się warunki wykonania warunkowej umowy sprzedaży akcji TFI Capital Partners S.A. z dnia
29 czerwca 2020 r. na rzecz PRA Group Polska Sub-Holding sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej „PRA Group”),
w wyniku czego w dniu 17 lutego 2021 roku Spółka przeniosła na rzecz PRA Group 10.997.000 akcji TFI Capital
Partners S.A., kre stanowiły 100% kapitału zakładowego i uprawniały do 100% ogólnej liczby głosów na walnym
zgromadzeniu TFI Capital Partners S.A. za łączną cew wysokości 6.606 tys. złotych. Zgodnie z zawartą umo
powyższa cena może zostać powkszona o nie więcej n 800 tys. złotych, jeżeli w okresie do
31 grudnia 2022 roku Towarzystwo osiągnie określone cele biznesowe. Umowa zawiera również standardowe
postanowienia w zakresie odpowiedzialności Capital Partners S.A., których skutkiem może być obniżenie ceny
sprzedaży.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
19
12. POWIĄZANIA ORGANIZACYJNE LUB KAPITAŁOWE EMITENTA Z INNYMI PODMIOTAMI ORAZ OKREŚLENIE
GŁÓWNYCH INWESTYCJI KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH
Capital Partners S.A od dnia 17 lutego 2021 r. nie wchodzi w skład grupy kapitałowej i nie sporządza
skonsolidowanego sprawozdania finansowego.
Na dzień bilansowy Emitent nie posiad również jednostek stowarzyszonych.
Emitent posiadna dzień 31 grudnia 2021 r. inwestycje zakwalifikowane jako aktywa finansowe wyceniane w
wartości godziwej przez wynik finansowy. to certyfikaty inwestycyjne wyemitowane przez fundusze
inwestycyjne zarządzane przez OPOKA TFI S.A. Certyfikaty inwestycyjne wyceniane na podstawie oficjalnych
wycen publikowanych przez Fundusze co najmniej raz na kwartał. Wartość aktywów netto przypadających na
certyfikat wynika przede wszystkim z wyceny akcji i udziałów spółek stanowiących lokaty Funduszy.
W związku z nabyciem mniejszej liczby akcji własnych niż objęta zaproszeniem, część wolnych środków
pieniężnych w łącznej kwocie 2.907 tys. Emitent przeznaczył na objęcie certyfikatów inwestycyjnych OPOKA
FIZ subfundusz NEUTRAL. Ponadto nabyte zostały certyfikaty inwestycyjne subfunduszy CP FIZ za łączną kwotę
192,8 tys. zł. Emitent nie dokonywał nakładów za granicą. Nabyte w 2021 roku certyfikaty inwestycyjne były
finansowane ze środków własnych. Szczegóły w tym zakresie zostały przedstawione w Rocznym sprawozdaniu
finansowym Capital Partners Spółka Akcyjna za okres 01.01.2021 - 31.12.2021.
13. TRANSAKCJE ZAWARTE PRZEZ EMITENTA Z PODMIOTAMI POWIĄZANYMI NA INNYCH WARUNKACH NIŻ
RYNKOWE
Wykaz transakcji zawartych przez Spółkę z podmiotami powiązanymi znajduje s Rocznym sprawozdaniu
finansowym Capital Partners Spółka Akcyjna za okres 01.01.2021 - 31.12.2021 w części Informacja dodatkowa do
sprawozdania finansowego.
14. ZACIĄGNIĘTE I WYPOWIEDZIANE W ROKU OBROTOWYM UMOWY DOTYCZĄCE KREDYTÓW I POŻYCZEK
W 2021 roku Emitent nie zaciągnął jak również nie wypowiedział żadnej umowy dotyczącej kredytów i pożyczek.
15. INFORMACJA O UDZIELONYCH W ROKU OBROTOWYM POŻYCZKACH
W 2021 roku Emitent, na mocy zawartej w dniu 8 lipca 2021 roku Umowy pożyczki, udzielił podmiotowi
niepowiązanemu z Emitentem pożyczkę w kwocie 1.000.000,00 zł oprocentowaną w wysokości 5,5% w skali roku
z terminem zwrotu najpóźniej w dniu 15 grudnia 2021 roku. W celu zabezpieczenia spłaty pożyczki wraz z
należnymi odsetkami udziałowcy Pożyczkobiorcy przenieśli na zabezpieczenie udziały w kapitale zakładowym
Pożyczkobiorcy na Emitenta. Pożyczka wraz z należnymi odsetkami została spłacona w terminie.
16. UDZIELONE I OTRZYMANE W ROKU OBROTOWYM PORĘCZENIA I GWARANCJE
W 2021 roku Emitent nie udzielił ani nie otrzymał poręczeń i gwarancji.
17. OPIS WYKORZYSTANIA WPŁYWÓW Z EMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH WYEMITOWANYCH W 2021
ROKU
W 2021 roku Emitent nie przeprowadził żadnych emisji papierów wartościowych.
18. OBJEŚNIENIE RÓŻNIC POMIĘDZY WYNIKAMI FINANSOWYMI WSKAZANYMI W RAPORCIE ROCZNYM A
WCZEŚNIEJ PUBLIKOWANYMI PROGNOZAMI NA DANY ROK
Nie były publikowane prognozy wyników finansowych na 2021 rok.
19. OCENA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI FINANSOWYMI
W celu zapewnienia niezakłóconego działania, cść aktywów Emitenta powinna charakteryzować się
odpowiedn płynnością. Spółka zamierza posiadać aktywa płynne w wysokości przynajmniej 25%
zrealizowanego budżetu kosztowego za poprzedni rok obrotowy.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
20
W 2021 roku, podobnie jak w roku poprzednim, nie wystąpiły trudności w finansowaniu działalności i
regulowaniu zobowiązań, których przyczybył brak środków płynnych, a w ramach swej działalności Emitent
korzystał wyłącznie ze środków własnych.
20. OCENA MOŻLIWOŚCI REALIZACJI ZAMIERZEŃ INWESTYCYJNYCH
Dotychczas Emitent nie miał trudności z pozyskaniem środków na prowadzenie dzialności i zgodnie z najlepszą
wiedzą Zarząd nie spodziewa się takich trudności. Obecnie nie również planowane przedsięwzięcia, które
wymagałyby istotnych nakładów finansowych.
21. OCENA CZYNNIKÓW I NIETYPOWYCH ZDARZEŃ MAJĄCYCH WPŁYW NA OSIĄGNIĘTY WYNIK Z
DZIAŁANOŚCI ZA ROK OBROTOWY 2021
Na osiągnięty przez Emitenta w 2021 roku zysk z działalności w największym stopniu wpłynęło zbycie
Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Capital Partners S.A. z zyskiem w wysokości 4.575 tys. zł. Ponadto Spółka
wykupiła część certyfikatów inwestycyjnych Capital Partners Investment I FIZ osiągając przychód w kwocie
10.147,90 tys. i zysk księgowy w wysokości 753,90 tys. zł. W przypadku Emitenta istotny wpływ na jego wynik
ma wycena posiadanych certyfikatów inwestycyjnych Capital Partners Investment I FIZ. Na dzień 31.12.2021
roku wartość posiadanych certyfikatów wzrosła w stosunku do okresu porównywalnego o 741,77 tys. zł.
22. CZYNNIKI ISTOTNE DLA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA EMITENTA
A. Czynniki zewnętrzne
Koniunktura na rynkach kapitałowych. Ze względu na posiadanie certyfikatów inwestycyjnych podstawowe
znaczenie dla Emitenta mają panujące na rynkach kapitałowych krótko- i średniookresowe trendy. Koniunktura
na rynku ma niezwykle istotne znaczenie w przypadku realizowania strategii wyjścia z inwestycji portfelowej
poprzez publiczny rynek papierów wartościowych. Wyceny przedsiębiorstw notowanych na rynkach giełdowych
pośrednio wpływają również na ceny osiągane w transakcjach prywatnych.
Wzrost gospodarczy. Wzrost gospodarczy powinien kreować zwiększone zainteresowanie wśród przedsiębiorstw
pozyskiwaniem środków na finansowanie rozwoju oraz przekładać się na coraz lepsze wyniki finansowe
przedsiębiorstw. W związku z tym pojawią się potencjalni klienci i projekty inwestycyjne, a także wzrost
zainteresowania inwestorów akcjami i w efekcie lepsze wyniki Emitenta. Dodatkowo w okresach wysokiego
tempa wzrostu gospodarczego zauważalny jest zwkszony popyt za usługi doradcze dla przedsiębiorstw.
B. Czynniki wewnętrzne
Doświadczona kadra zarządzająca. Osoby pełniące kluczowe funkcje dla działalności Spółki muszą posiadają
określone kompetencje. Suma dwiadczeń zdobytych podczas pracy dla polskich i zagranicznych instytucji
finansowych oraz przedsiębiorstw produkcyjnych jest zasobem, który pozwoli Emitentowi skutecznie realizować
przyjętą strategię.
Identyfikacja i realizacja projektów doradczych. Osiągnięcie przychodów z działalności doradczej uzależnione jest
od dotarcia do Klientów i pozyskania zleceń na usługi, które mogą być świadczone przez Spółkę.
23. ZMIANY W PODSTAWOWYCH ZASADACH ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM EMITENTA
W 2021 roku nie miały miejsca zmiany zasad zarządzania przedsiębiorstwem Emitenta.
24. UMOWY ZAWARTE MIĘDZY EMITENTEM A OSOBAMI ZARDZAJĄCYMI PRZEWIDUJACE REKOMPENSA
W PRZYPADKU ICH REZYGNACJI, ZWOLNIENIA LUB ODWOŁANIA
Emitent nie zawa żadnych umów z osobami zarządzającymi, które przewidywałyby rekompensatę w przypadku
ich rezygnacji lub zwolnienia z zajmowanego stanowiska bez ważnej przyczyny, jak też w przypadku ich
odwołania lub zwolnienia z powodu połączenia przez przejęcie.
25. WYNAGRODZENIA, NAGRODY I KORZYŚCI WYPŁACONE, NALEŻNE LUB POTENCJALNIE NALEŻNE DLA OSÓB
ZARZĄDZAJĄCYCH I NADZORUJĄCYCH EMITENTA
Informacja dotycząca łącznej wartości wynagrodzeń, nagród i korzyści wypłaconych lub należnych osobom
zarządzającym i nadzorującym Emitenta zawarta została w Rocznym sprawozdaniu finansowym Capital Partners
Spółka Akcyjna za okres 01.01.2021 - 31.12.2021 w części Informacja dodatkowa do sprawozdania finansowego.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
21
26. ZOBOWIĄZANIA WYNIKAJĄCE Z EMERYTUR I ŚWIADCZEŃ O PODOBNYM CHARAKTERZE DLA BYŁYCH
OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH I NADZORUJĄCYCH ORAZ ZOBOWIĄZANIA ZACIĄGNIĘTE W ZWIĄZKU Z TYMI
EMERYTURAMI
Emitent nie posiada takich zobowiązań ani też nie zaciągnął zobowiązań w związku z emeryturami.
27. AKCJE EMITENTA DĄCE W POSIADANIU OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH I NADZORUJĄCYCH EMITENTA
Struktura własnościowa kapitału Emitenta, wśród osób zarządzających i nadzorujących jest następująca:
Akcjonariusz
Capital Partners S.A.
Funkcja
Liczba akcji na
dzień
przekazania
niniejszego
sprawozdania
Wartość nominalna
akcji (w tys. zł)
Liczba akcji na dzień
przekazania ostatniego
raportu okresowego, tj.
raportu za III kw. 2021r.
Zmiana stanu
posiadania (+/-)
Paweł Bala
Prezes Zarządu
4.320.436
4.320,44
4.320.436
+/- 0
28. INFORMACJE O UMOWACH, W WYNIKU KTÓRYCH MO W PRZYSZŁOŚCI NASTĄPIĆ ZMIANY W
PROPORCJACH POSIADANYCH AKCJI PRZEZ DOTYCHCZASOWYCH AKCJONARIUSZY
Według wiedzy Zarządu Capital Partners S.A., na dzień sporządzenia niniejszego sprawozdania nie istnieją
umowy, w wyniku których mogą w przyszłości nastąp zmiany w proporcjach posiadanych akcji przez
dotychczasowych akcjonariuszy.
29. INFORMACJA O SYSTEMIE KONTROLI PROGRAMÓW AKCJI PRACOWNICZYCH
Emitent nie posiada systemu kontroli programów akcji pracowniczych.
30. INFORMACJA O PODMIOCIE UPRAWNIONYM DO BADANIA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
Podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych Emitenta jest WBS Audyt sp. z o.o. z siedzibą w
Warszawie (00-131) przy ul. Grzybowskiej 4 lok. U9B, wpisana na listę podmiotów uprawnionych do badania
sprawozdań finansowych w Krajowej Izbie Biegłych Rewidentów pod numerem 3685. Wyboru firmy audytorskiej
dokonała Rada Nadzorcza Capital Partners S.A. w dniu 22 maja 2020 roku zgodnie z obowiązującymi przepisami i
rekomendacKomitetu Audytu.
Capital Partners S.A. zawarła z ww. firmą audytorską: i) w dniu 10 sierpnia 2020 roku umowę na przegląd
jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego sporządzonego na dzień 30 czerwca 2020 r., 30
czerwca 2021 r. i 30 czerwca 2022 r. oraz ii) w dniu 26 lutego 2021 roku umowę o przeprowadzenie badania
jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego za rok obrotowy kończący się dnia 31 grudnia
2020 r., 31 grudnia 2021 r. i 31 grudnia 2022 r., przy czym Spółka od dnia 17 lutego 2021 r. nie wchodzi w skład
grupy kapitałowej i nie sporządza skonsolidowanego sprawozdania finansowego.
Emitent korzystał wcześniej z usług WBS Audyt sp. z o.o. w zakresie badania jednostkowego i skonsolidowanego
sprawozdania finansowego za rok obrotowy kończący się dnia 31 grudnia 2018 r., 31 grudnia 2019 r. i 31 grudnia
2020 r. oraz przeglądu jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego sporządzonego na dzień
30 czerwca 2018 r., 30 czerwca 2019 r. i 30 czerwca 2020 r.
Ponadto WBS Audyt sp. z o.o. wykonała w 2021 r. usługę atestacyjną w postaci dokonania oceny sprawozdania o
wynagrodzeniach w Capital Partners S.A., o którym mowa w art. 90g. Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie
publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o
spółkach publicznych, za lata 2019-2020.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2021 31.12.2021
22
Wynagrodzenie firmy audytorskiej wypłacone lub należne za rok obrotowy i poprzedni rok obrotowy prezentuje
poniższa tabela.
BADANIE sprawozdania finansowego
za rok obrotowy
kończący się dnia
31 grudnia 2021 r.
za rok obrotowy
kończący się dnia
31 grudnia 2020 r.
badanie jednostkowego sprawozdania finansowego
19.000,00
19.000,00
badanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego
nd
11.000,00
PRZEGLĄD sprawozdania finansowego
spordzonego na dzień
30 czerwca 2021 r.
sporządzonego na dzień
30 czerwca 2020 r.
przegląd jednostkowego sprawozdania finansowego
9.800,00
9.800,00
przegląd skonsolidowanego sprawozdania finansowego
nd
8.200,00
INNE
za rok 2021
za lata 2019-2020
ocena sprawozdania o wynagrodzeniach
5.000,00
5.000,00
31. POZOSTAŁE INFORMACJE
W 2021 roku Emitent nabył akcje własne w celu umorzenia. W dniu 2 lipca 2021 roku nabytych zostało
3.343.705 akcji własnych o wartości nominalnej 10 groszy każda, po cenie 2,01 zł za jedakcję. Akcje, które
zostały nabyte stanowiły wówczas 19,7% kapitału zakładowego Spółki i uprawniały do wykonywania 3.343.705
głosów na walnym zgromadzeniu Spółki, stanowiących 19,7% ogólnej liczby głosów, z zastrzeżeniem, że Spółka
nie była uprawniona do wykonywania prawa głosu z akcji własnych. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w
Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 9 września 2021 r. zarejestrował
zmianę kapitału zakładowego wynikającą z umorzenia nabytych akcji własnych.
W 2021 roku Emitent nie prowadz działań w dziedzinie badań i rozwoju.
W 2021 roku Emitent nie poniósł wydatków na cele inne niż działalność ustawowa, tj. wydatków na wspieranie
kultury, sportu, instytucji charytatywnych, mediów, organizacji społecznych, związków zawodowych itp.
W przypadku Emitenta w 2021 roku nie zaistniały pozostałe przypadki określone w Rozporządzeniu Ministra
Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez
emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych
przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim, w związku z tym nie zostały one ujęte w
niniejszym sprawozdaniu.
Podpisy Członków Zarządu
Paweł Bala – Prezes Zarządu
Warszawa, dnia 23 lutego 2022 roku