Szanowni Państwo,

 

 

Z przyjemnością przedstawiam roczne sprawozdanie finansowe z działalności INTERFERIE S.A. za 2021 rok. Po okresie niepewności wywołanych pandemią, rok 2021 dzięki łagodzeniu restrykcji pandemicznych, postępującym szczepieniom przeciwko Covid-19 oraz ożywieniu ekonomicznemu pozwolił Spółce w sposób znaczący poprawić wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży za 2021 rok wyniosły 41 903 tys. zł. wobec 22 106 tys. zł. za rok 2020 rok. Wynik brutto ze sprzedaży za 2021 r. wyniósł 5 191 tys. złotych wobec 1 647 tys. złotych za 2020 r. Wynik netto za 2021 rok wyniósł 263 tys. złotych wobec straty na poziomie 10 110 tys. zł za 2020 r. (dane odnoszą się do sprawozdania z wyceną udziałów w jednostce stowarzyszonej). Dla INTERFERIE S.A. rok kończy się poprawą kluczowych wskaźników dochodowości. Prognozy GUS wskazują, że wzrost PKB wyniósł 5,7%, jednocześnie rosły wszystkie główne składniki PKB – konsumpcja, inwestycje. Początek roku 2022  to obawy co do dalszego przebiegu epidemii, spowolnienie wzrostu gospodarczego oraz wojna na terenie Ukrainy.

Spółka w pełni uruchomiła w tym roku zespół obiektów w Dąbkach, który w swoich założeniach ma łączyć możliwość prowadzenia kuracji leczniczych z zabawą i rozwojem dzieci, zapewnić możliwość poprawy zdrowia i wypoczynku dla dorosłych opiekunów, oferować zagospodarowanie czasu wolnego, w tym umożliwić spędzenie wolnego czasu pomiędzy zabiegami, uatrakcyjnić pobyty turystyczno-wypoczynkowe dla rodzin z dziećmi oraz kuracjuszy, zarówno w czasie sezonu letniego jak również poza sezonem. Wszystkie działania podjęte w Dąbkach, zwiększą bazę noclegową i rozszerzą istniejące w obiekcie funkcje, przyczyniając się do unowocześnienia obiektu i dostosowania go do uwarunkowań rynkowych.

Obecnie Spółka kontynuuje prace nad rozbudową obiektu - INTERFERIE w Kołobrzegu OSW CHALKOZYN, kompleksową modernizacją obiektu – INTERFERIE w Świeradowie Zdroju Hotel Malachit, modernizacją obiektu – INTERFERIE w Szklarskiej Porębie Hotel Bornit i Ustroniu Morskim. Kluczowe cele strategiczne w perspektywie oczekiwań klienta, doskonalenia procesów wewnętrznych oraz doskonalenia i zasobów na najbliższe okresy można przedstawić następująco: coraz większa specjalizacja ośrodków lub przynajmniej specjalizacja wybranych programów medycznych dających przewagę konkurencyjną, koncentracja zarówno na pacjentach krajowych jak i międzynarodowych - nawet tych gotowych podróżować dalej w celu uzyskania specjalistycznej opieki w Medical SPA,  stworzenie istotnej Grupy Medical SPA dającej korzyści skali – tj. zarówno efektywność kosztową jak i potencjał przychodowy, wzbogacona oferta dla Klientów indywidualnych, dalsza współpraca z Touroperatorami i zwiększanie ich liczby (możliwe dzięki wzrostowi ilości miejsc), a przez to realizowanie większości przychodów przez ten kanał sprzedaży, dalszy rozwój kanałów sprzedaży do klientów indywidulanych (portale, strona www i in.) oraz Klientów MICE, zabiegi Medical, jako kluczowy element działalności operacyjnej Hoteli, zniwelowanie charakterystycznej dla hotelarstwa wysokiej sezonowości, wydzielona baza Medical w ramach infrastruktury hoteli, a nie łączenie stref Medical i SPA&Wellness. Baza zdolna wykonywać ok 200 tys. zabiegów rocznie, podział rehabilitacji na 3 główne działy: Fizykoterapia, Wodolecznictwo, Kinezyterapia, baza SPA&Wellness, jako osobny obszar w hotelu, efektywność kosztowa - rozbudowa ośrodków w oparciu o nowoczesne materiały, funkcjonalny układ dostosowany do zaplanowanego modelu biznesowego oraz renomowani wykonawcy.

Początek roku 2022 to istotne zmiany w strukturze akcjonariatu Spółki. Polski Holding Hotelowy sp. z o.o. w dniu 28 lutego 2022 r. nabył 14.159.334 akcji Spółki, w drodze zakończenia procedury wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji Spółki, ogłoszonego dnia 3 stycznia 2022 r., którego termin składania zapisów przypadał na dzień 28 lutego 2022 r. Polski Holding Hotelowy Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w swoich założeniach strategicznych wskazuje, iż w perspektywie kilku lat będzie zarządzać
kilkudziesięcioma różnorodnymi obiektami w całej Polsce, należącymi do Skarbu Państwa.
Celem jest utworzenie silnego i profesjonalnego polskiego podmiotu hotelowego,
konkurencyjnego w branży, sprawnie zarządzającego bazą obiektów poprzez wdrażanie
nowoczesnych procedur, poprawę rentowności czy dostosowanie standardu hotelu do
ewentualnego wprowadzenia marki hotelowej. PHH planuje ulepszać i modernizować
wszystkie obiekty wchodzące w skład grupy hotelowej, doprowadzając je do tego samego
międzynarodowego poziomu. W roku 2022 PHH planuje przejąć obok INTERFERIE S.A.,
Interferie Medical SPA (spółka stowarzyszona INTERFERIE S.A.), Elbest i Geovitę. PHH
chce kształtować standardy na polskim rynku hotelarskim, jak również wprowadzać
innowacje, nowoczesne rozwiązania i optymalizację działania obiektów. PHH od wielu lat
współpracuje jako franczyzobiorca z czołowymi światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak
Marriott International, Hilton International, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental
Hotels Group i Louvre Hotels Group.

Należy uznać, iż współpraca w ramach wyspecjalizowanego holdingu może dać Spółce impuls do rozwoju, zwiększyć potencjał sprzedażowy oraz zapewnić ogólnopolską rozpoznawalność marki INTERFERIE. Pozytywnym elementem, który może w sposób istotny unowocześnić obiekty INTERFERIE jest przyjęte przez PHH założenie ulepszania i modernizowania obiektów wchodzące w skład grupy hotelowej.

Realizowana strategia rozwoju INTERFERIE S.A. pozostaje niezmienna. Naszym głównym celem, poza regularnym rozwojem produktów i usług – zgodnie z trendami rynkowymi i  potrzebami Klientów, jest utrzymanie wysokiej pozycji na  rynku usług turystycznych. Oceniamy, że nasze działania przyczynią się do systematycznego wzrostu przychodów i satysfakcji naszych Klientów. Osiągnięcie tych założeń wraz z efektywnym zarządzaniem kosztami będzie miało pozytywy wpływ na budowanie wartości firmy.

Pomimo niezwykle wymagającego rynku pracownika udało nam się zwiększyć poziom zaangażowania naszych pracowników. Zagadnienia związane z zatrudnieniem pracowników, ich rozwojem oraz tworzeniem właściwego środowiska pracy są w opinii INTERFERIE S.A. najważniejszym elementem długoterminowego zrównoważonego rozwoju Spółki. Dziękuję wszystkim pracownikom Spółki  za  ich  codzienną  pracę  i  profesjonalizm.

Jesteśmy  przygotowani,  aby  w  2022  r.  kontynuować  strategiczne  cele  i  założenia,  dzięki  którym  będziemy mogli  utrzymać  się  na  ścieżce  wzrostów  w  kluczowych  dla  Spółki obszarach  działalności.  

 

Z poważaniem

 

 

 

 

 

Legnica, marzec 2022