Warszawa, 23.03.2022 r.
Oświadczenie Rady Nadzorczej ENEA S.A. dotyczące funkcjonowania Komitetu ds. Audytu
(sporządzone zgodnie z wymogiem § 70 ust. 1 pkt 8 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim)
Rada Nadzorcza ENEA S.A. oświadcza, że:
w dniu 29 listopada 2008 roku na mocy uchwały nr 102/VI/2008 dotyczącej uchwalenia Regulaminu Rady Nadzorczej ENEA S.A. utworzony został Komitet ds. Audytu, który funkcjonuje w sposób nieprzerwany. Dnia 9 marca 2009 roku Rada Nadzorcza ENEA S.A. VI kadencji powołała pierwszy skład Komitetu ds. Audytu, do którego weszli wszyscy Członkowie Rady Nadzorczej ENEA S.A. W dniu 31 lipca 2009 roku Rada Nadzorcza ENEA S.A. VII kadencji powołała do Komitetu ds. Audytu 5 Członków Rady Nadzorczej ENEA S.A. Aktualnie w skład Komitetu ds. Audytu wchodzą następujący członkowie Rady Nadzorczej: Tomasz Lis jako Przewodniczący Komitetu ds. Audytu oraz Dorota Szymanek, Roman Stryjski, Maciej Mazur, Piotr Mirkowski i Mariusz Pliszka;
przestrzegane przepisy dotyczące powołania, składu i funkcjonowania Komitetu ds. Audytu, w tym dotyczące spełnienia przez jego członków kryteriów niezależności oraz wymagań odnośnie do posiadania wiedzy i umiejętności z zakresu branży, w której działa emitent, oraz w zakresie rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych;
Komitet ds. Audytu wykonywał i wykonuje zadania przewidziane w obowiązujących przepisach.
Przyjęto Uchwałą nr 22/X/2022 Rady Nadzorczej ENEA S.A. z dnia 23.03.2022 roku.