Załącznik do Sprawozdania Zarządu z działalności Sanok RC SA za 2021 rok
6
W zakresie powierzonych mu zadań, Członek Zarządu, realizując czynność, która z uwagi na swój zakres należy również do
kompetencji innego Członka Zarządu, podejmuje działania w porozumieniu z tym Członkiem Zarządu oraz powiadamia o tym
Prezesa Zarządu.
Każdy z członków Zarządu niezwłocznie powiadamia Prezesa Zarządu o każdym zdarzeniu, którego skutek może niekorzystnie
wpłynąć na interesy Spółki lub jej wizerunek.
Prezes Zarządu zwołuje posiedzenia Zarządu w każdym przypadku wyłonienia się problemu wymagającego rozstrzygnięcia przez
Zarząd. Każdy członek Zarządu może domagać się zwołania posiedzenia Zarządu. Na wspólny wniosek dwóch członków Zarządu
Prezes Zarządu zobowiązany jest zwołać posiedzenie Zarządu. Zawiadomienie o posiedzeniu Zarządu może być dokonane
w każdy sposób przy użyciu wszelkich dostępnych środków łączności. O posiedzeniu Zarządu zawiadamia się wszystkich
członków Zarządu, a zawiadomienie przekazuje się do miejsca zatrudnienia lub zamieszkania. O każdej zmianie miejsca
zamieszkania członek Zarządu jest obowiązany powiadomić Zarząd pod rygorem uznania, że zawiadomienie doręczone do
miejsca zamieszkania przed zmianą jest skuteczne. Zawiadomienie o posiedzeniu Zarządu powinno być dokonane z takim
wyprzedzeniem czasowym, aby umożliwić każdemu członkowi udział w posiedzeniu. Zawiadomienie o posiedzeniu Zarządu,
którego przedmiotem jest: wniosek Rady Nadzorczej lub wniosek akcjonariuszy o zwołanie Walnego Zgromadzenia, projekt
porządku obrad Walnego Zgromadzenia, projekt zmiany Statutu Spółki, projekt sprawozdania Zarządu oraz sprawozdania
finansowego za rok ubiegły, propozycja podziału zysku lub pokrycia strat, propozycja zmiany przedmiotu działalności Spółki,
projekt podwyższenia lub obniżenia kapitału zakładowego, propozycja połączenia Spółki lub przekształcenia Spółki, propozycja
emisji obligacji, powinno być dokonane co najmniej na 5 dni przed terminem posiedzenia. Do zawiadomienia należy dołączyć
projekt uchwały wraz z jej uzasadnieniem. W zawiadomieniu należy wskazać dzień i godzinę posiedzenia oraz porządek.
Posiedzenia Zarządu odbywają się w siedzibie Spółki. Każdy członek ma prawo i obowiązek uczestnictwa w posiedzeniu Zarządu.
Na posiedzenia Zarządu mogą być zapraszani menedżerowie odpowiedzialni operacyjnie za omawiane na posiedzeniu procesy.
Zarząd podejmuje decyzje w formie uchwał. Uchwały mogą być podejmowane jedynie w obecności Prezesa Zarządu lub osoby
wyznaczonej do kierowania pracami Zarządu pod nieobecność Prezesa Zarządu. Każdy Członek Zarządu ma obowiązek
przedstawić Zarządowi sprawę wymagającą powzięcia uchwały. Każdy Członek Zarządu może domagać się powzięcia uchwały w
sprawie, która według jego opinii takiej uchwały wymaga. Materiały na posiedzenia Zarządu przygotowują i przedstawiają
Członkowie Zarządu, z których obszarem odpowiedzialności określonym w myśl postanowień niniejszego regulaminu wiąże się
sprawa będąca przedmiotem uchwały. Dla ważności uchwał Zarządu wymagane jest zawiadomienie wszystkich członków
o posiedzeniu oraz udział w nim co najmniej trzech członków. Głosowanie jest jawne, a uchwały zapadają bezwzględną
większością głosów, przy czym przy równej ilości głosów za i przeciw uchwale, decyduje głos Prezesa Zarządu. Uchwałę można
podjąć także bez formalnego zwołania posiedzenia, o ile są obecni wszyscy członkowie Zarządu i żaden nie sprzeciwił się
postawieniu sprawy na porządku dziennym. Za zgodą Prezesa Zarządu, Zarząd może podejmować uchwały w trybie pisemnym.
Uchwała podjęta w tym trybie jest ważna, jeżeli wszyscy Członkowie Zarządu otrzymali projekt uchwały wraz z uzasadnieniem.
Przyjmuje się, że uchwała zapada z dniem uzyskania bezwzględnej większości głosów oddanych za uchwałą. W trybie pisemnym,
o którym mowa powyżej, mogą być podejmowane przez Zarząd również uchwały w postaci elektronicznej przy wykorzystaniu
środków porozumiewania na odległość, w tym z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy użyciu
ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W takim przypadku wymogi wskazane w powyżej mają zastosowanie (bezwzględna
większość głosów). Posiedzenia Zarządu mogą odbywać się przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na
odległość, przy czym uchwały podjęte w tym trybie są ważne, jeżeli wszyscy Członkowie Zarządu zostali powiadomieni o treści
projektów uchwał. Uchwały podpisuje Prezes Zarządu lub wszyscy Członkowie Zarządu. Prezes Zarządu zarządza ogłoszenie
uchwały, o ile jej treść zawiera istotne postanowienia dla organizacji pracy w przedsiębiorstwie Spółki. Ogłoszenie uchwały
następuje przez jej wywieszenie w siedzibie Spółki lub w inny sposób przyjęty w Spółce.
Z każdego posiedzenia Zarządu sporządza się protokół, w którym zamieszcza się: datę posiedzenia, porządek posiedzenia, imiona
i nazwiska członków obecnych, treść podjętych uchwał, ilość głosów oddanych za poszczególnymi uchwałami, zdania odrębne na
żądanie poszczególnych członków Zarządu. Protokół sporządza członek Zarządu wyznaczony przez Prezesa Zarządu lub inna
osoba. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie Zarządu. Żaden członek Zarządu nie może odmówić podpisania protokołu,
nawet jeśli głosował przeciwko uchwale i niezależnie od tego, czy żądał zaznaczenia w protokole zdania odrębnego. Jeżeli
którykolwiek z członków Zarządu odmówi podpisania protokołu, Prezes Zarządu uczyni o tym wzmiankę w protokole.
4.
Skład osobowy oraz opis działania Rady Nadzorczej Spółki
Na dzień 31.12.2021 roku w skład Rady Nadzorczej Sanok RC SA wchodzili: Jan Woźniak – Przewodniczący Rady Nadzorczej,
Marek Łęcki – Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej, Elżbieta Häuser- Schöneich - Członek Rady Nadzorczej, Radosław
Leszek Kwaśnicki - Członek Rady Nadzorczej , Anna Plakwicz – Członek Rady Nadzorczej, Marta Rudnicka – Członek Rady
Nadzorczej, Grażyna Sudzińska - Amroziewicz – Członek Rady Nadzorczej.
RN w obecnym składzie została powołana uchwałą WZA z 28 czerwca 2021 roku. Szczegóły dot. uchwał powołujących oraz
życiorysy zawodowe Członków RN były publikowane w raportach bieżących, które dostępne są m.in. na stronie internetowej Spółki
w sekcji Relacji Inwestorskich.
W skład poprzedniej Rady Nadzorczej SANOK RC SA wchodziło siedem osób, tj: Marek Łęcki – Przewodniczący Rady Nadzorczej,
Jacek Podgórski – Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej, Zofia Dzik, Marta Rudnicka, Grzegorz Stulgis, Jan Woźniak,
Grażyna Sudzińska-Amroziewicz – Członkowie Rady Nadzorczej.
Rada Nadzorcza może liczyć od 5 do 7 członków.
Członkowie Rady Nadzorczej są powoływani na okres wspólnej trzyletniej kadencji.
Rada Nadzorcza wybierana w drodze głosowania oddzielnymi grupami liczy pięciu członków.