List Prezesa Zarządu
Szanowni Państwo, Drodzy Akcjonariusze, Partnerzy i Klienci,
z przyjemnością oddaję w Wasze ręce raport Answear.com SA za 2021 rok, w którym podsumowujemy
nasze dokonania, wyzwania oraz wyniki finansowe minionego roku.
Rok 2021 był szczególny dla Answear.com. W dniu 8 stycznia zadebiutowaliśmy na Giełdzie Papierów
Wartościowych stając się spółką publiczną i pozyskując fundusze od inwestorów na realizację celów
emisyjnych. Dziś możemy z dumą stwierdzić, że w 2021 r. spełniliśmy wszystkie założenia
komunikowane w prospekcie, realizując każdy z zapowiadanych celów, a niektóre nawet z nawiązką.
Przede wszystkim dynamicznie powiększyliśmy ofertę na stronach Answear, z 87 tys. produktów
znajdujących się w sprzedaży pod koniec 2020 roku do 145 tys. na koniec 2021 r. Planowane na okres
2-3 lat zwiększenie proponowanej klientom liczby 150 tys. produktów pochodzących od 500 marek
zrealizowaliśmy niemalże w całości w ciągu 1 roku. Ofertę powiększyliśmy głównie w segmencie marek
premium oraz średniej półki cenowej, a nasi klienci mogą wybierać spośród takich nowych marek jak;
Penny Black, Max Mara Leisure, The Kooples, Victoria Beckham, Liviana Conti, Stella McCartney,
Samsoe Samsoe, Sisley, United Colors of Benetton, Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden,
Aeronautica Militare, Marella, Eton, Bardot, Deha, YAS, Rip Curl, Huff, Uvex, Chantelle, Mos Mosh,
Beatrice B. Hoff, Buff, Lyle&Scott, Chiara Ferragni, Weekend Max Mara, Burton i wiele innych.
Ponadto pod koniec roku rozpoczęliśmy budowę nowego segmentu produktów home&living dla osób
szukających inspirujących produktów do domu i na prezenty. Oferta dostępna na Answear jest
starannie wyselekcjonowana, ograniczona do produktów pasujących do segmentu fashion i lifefstyle,
zgodnie z naszą strategią marketingową, oraz dobrana w taki sposób aby nasi dotychczasowi oraz nowi
klienci mogli szybko, sprawnie i wygodnie dokonać trafionych zakupów.
Kontynuowaliśmy rozwój marki własnej Answear_Lab, zwiększając jej sprzedaż w 2021 r. o 43%
względem poprzedniego roku i powiększając liczbę produktów do ponad 10 tys. Jest to niezwykle
istotny wyróżnik Answear spośród konkurencji „on-line”, dający możliwość generowania wyższych
marż i elastyczności działania, dlatego przywiązujemy do tego tak dużą wagę. Staramy się stale rozwijać
i szukać nowych możliwości rynkowych, co potwierdzają nowe kolekcje limitowane, jak na przykład
kolekcja KRÓL przygotowana wspólnie z Canal Plus, kolekcja stworzona dla kobiet w myśl hasła „Dare
to dream”, projekt Ethical Wardrobe „Siła świadomych wyborów”, „Girl Power”, „My body My choice”
oraz „No shame. No fear.”
W sposób istotny wzmocniliśmy działania marketingowe na istniejących rynkach i rozpoczęliśmy je na
nowych. Realizacja trzech szeroko zasięgowych kampanii TV i video on-line jest osiągnięciem bez
precedensu w historii Spółki. Nasze kampanie telewizyjne dotarły sumarycznie do około 180 mln
widzów, a spoty on-line zanotowały ponad 500 mln odtworzeń. To z pewnością przyczyniło się do
umocnienia pozycji marki na rynku, czego dowodem są odnotowane (w badaniach wewnętrznych)
wzrosty świadomości spontanicznej marki w Polsce o 46% i świadomości wspomaganej o 16%. Bez
wątpienia wsparły również dynamikę sprzedaży i poprawiły pozostałe wskaźniki operacyjne.