15
1. Model działalności biznesowej
Sprawozdanie na temat informacji niefinansowych Grupy Energa za 2021 rok
Kanały komunikacji z interesariuszami
Częstotliwość i forma kontaktu z poszczególnymi grupami interesariuszy dostosowana jest do charakteru danej grupy.
Informacje na temat potrzeb i oczekiwań interesariuszy są brane pod uwagę w procesie podejmowania decyzji biznesowych
na różnych szczeblach zarządczych. Dialog z interesariuszami prowadzimy za pomocą różnorodnych kanałów komunikacji:
Interesariusze Grupy Energa Kanały komunikacji
Grupa ORLEN Raporty, sprawozdania, korespondencja, komunikacja bezpośrednia, spotkania, warsztaty.
Akcjonariusze mniejszościowi
Komunikacja bezpośrednia, strona www.ir.energa.pl, raporty bieżące, okresowe i inne
wydarzenia (m.in. spotkania 1+1 i konferencje, transmisje, chaty, roadshows, warsztaty
z analitykami, Dzień Inwestora Indywidualnego, Energa w Akcji), zgromadzenie wspólników.
Środowisko
Raporty niefinansowe, raporty dla instytucji, koordynowanie realizacji zarządzeń
pokontrolnych Państwowych Służb Ochrony Środowiska (PIOŚ/WIOŚ/RDOŚ);
co roku utrzymanie Grupy Energa w rejestracji EMAS, co 3 lata – odnowienie rejestracji w EMAS
(wniosek do GDOŚ).
Klienci, odbiorcy
Spotkania indywidualne, korespondencja, komunikacja kanałami elektronicznymi,
komunikacja poprzez kampanie marketingowe, podejmowanie interwencji, udzielanie
wyjaśnień, infolinie.
Banki, instytucje finansowe
Korespondencja, cykliczne raportowanie, spotkania indywidualne, komunikacja kanałami
elektronicznymi.
Władze samorządowe (publiczne) Konsultacje, spotkania bezpośrednie, korespondencja, komunikacja kanałami elektronicznymi.
Administracja publiczna (państwowa)
Korespondencja, komunikacja kanałami elektronicznymi, wizyty studyjne, konsultacje,
działania lobbingowe, cykliczne raportowanie w sytuacjach kryzysowych, spotkania.
Dostawcy i partnerzy biznesowi
Wymiana informacji, kontakty telefoniczne, korespondencja, publikacje na stronach
internetowych, rejestr kwalifikowanych wykonawców oraz dostawców, komunikacja kanałami
elektronicznymi.
Przedstawiciele Parlamentu
Korespondencja, spotkania, udział w posiedzeniach Komisji i zespołów parlamentarnych,
wizyty studyjne, konsultacje.
Liderzy opinii Udzielanie informacji, prezentacje i wykłady, wizyty studyjne.
Społeczności lokalne
Dialog ze społecznościami lokalnymi podczas konsultacji społecznych prowadzonych
w czasie trwania procesu inwestycyjnego, rozpatrywanie wniosków, działalność edukacyjna,
działania społeczne prowadzone przez Fundację Energa, sponsoring wydarzeń ważnych dla
lokalnej społeczności (w tym sportowych i kulturalnych).
Pracownicy i organizacje
pracownicze oraz związkowe
Intranet, portal pracowniczy, prowadzenie konsultacji oraz uzgodnień, spotkania Zarządu
z pracownikami oraz organizacjami związkowymi, Emisja i inne publikacje wewnętrzne,
konkursy dla pracowników, szkolenia i warsztaty, spotkania integracyjne, wspólna
realizacja projektów. Dialog ze społecznościami lokalnymi podczas konsultacji społecznych
prowadzonych w czasie trwania procesu inwestycyjnego, rozpatrywanie wniosków,
działalność edukacyjna, działania społeczne prowadzone przez Fundację Energa, sponsoring
wydarzeń ważnych dla lokalnej społeczności (w tym sportowych i kulturalnych).
Podmioty Grupy Energa
Konsultacje, spotkania, wymiana informacji, komunikacja kanałami elektronicznymi, cykliczne
spotkania Rady Nadzorczej.
Organizacje pozarządowe
(społeczne, środowiskowe, inne)
Współpraca w ramach prowadzonych projektów, sponsoring, odpowiedzi na pytania,
korespondencja, strony internetowe, działania CSR z zakresu społecznej odpowiedzialności
biznesu oraz działalności Fundacji Energa, komunikacja kanałami elektronicznymi.
Środowisko akademickie i naukowe
Spotkania, targi pracy, projekty i konferencje, wsparcie finansowe, Acta Energetica,
programy stypendialne i stażowe, konkursy, wspólne przedsięwzięcia badawcze, rozwojowe
i edukacyjne.
Media
Raporty bieżące i komunikaty, wywiady, konferencje prasowe i spotkania indywidualne,
strona internetowa.
Organizacje branżowe i konkurenci
Udział w pracach organizacji, udział w konferencjach branżowych, wspólne projekty, konsorcja,
wspólne raporty, działania lobbingowe, komunikacja kanałami elektronicznymi, konsultacje.
Służby
(policja, straż pożarna, WIOŚ i inne)
Bieżąca współpraca, korespondencja, sponsoring, wspólne akcje, kursy i szkolenia.
Instytucje/urzędy państwowe
(ZUS, US, PIP, PUP, GUS, PFRON)
Korespondencja, sprawozdawczość, przekazywanie informacji cyklicznie i na bieżąco według
potrzeb.