VRG SA
6
2. ZASADY SPORZĄDZENIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Niniejsze jednostkowe sprawozdanie finansowe za 2021 rok sporządzone zostało zgodnie z zasadami Międzynarodowych Standardów Spra-
wozdawczości Finansowej (MSSF) w wersji zatwierdzonej przez Unię Europejską (UE) i przedstawia sytuację finansową VRG S.A. na dzień
31 grudnia 2021 roku oraz 31 grudnia 2020 roku, wyniki jej działalności za okres 12 miesięcy zakończony dnia 31 grudnia 2021 roku i 31
grudnia 2020 roku oraz przepływy pieniężne za okres 12 miesięcy zakończony dnia 31 grudnia 2021 roku i 31 grudnia 2020 roku.
Zasady sporządzenia sprawozdania finansowego zostały opisane w pkt 2 Jednostkowego Sprawozdania Finansowego VRG S.A. za 2021
rok.
W roku 2021 nie doszło do istotnych zmian w podstawowych zasadach zarządzania przedsiębiorstwem Emitenta i jego Grupą Kapitałową.
Podmiotem uprawnionym do badania sprawozdania finansowego Grupy za 2021 rok była spółka Grant Thornton Polska Spółka z o. o. Spółka
komandytowa, z którą w dniu 27 lipca 2021 roku została zawarta umowa na przegląd jednostkowego śródrocznego sprawozdania finanso-
wego, przeglądu skróconego śródrocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego, badania jednostkowego rocznego sprawozdania
finansowego, badanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego oraz oceny sprawozdania o wynagrodzeniach za lata 2021-2023. Wy-
nagrodzenie wynikające z zawartej umowy za 2021 rok wyniosło: za przegląd śródrocznego sprawozdania finansowego 47,6 tys zł, za badanie
sprawozdania finansowego 86,5 tys zł, za ocenę sprawozdania o wynagrodzeniach 5 tys zł. Podmiotem uprawnionym do badania sprawoz-
dania finansowego Spółki za 2020 roku była Spółka Mazars Audyt Sp. z o.o., z którą w dniu 19 czerwca 2017 roku została zawarta umowa
zmieniona aneksem nr 1 z dnia 19 czerwca 2018 roku oraz aneksem nr 2 z dnia 07 sierpnia 2019 roku na przegląd śródrocznego sprawozdania
finansowego oraz śródrocznego skonsolidowanego sprawozdania finansowego, badania jednostkowego rocznego sprawozdania finanso-
wego, badania skonsolidowanego sprawozdania finansowego oraz oceny sprawozdania o wynagrodzeniach. Wynagrodzenie wynikające z
zawartej umowy za 2020 rok wyniosło: za przegląd śródrocznego sprawozdania finansowego 41,1 tys zł, za badanie sprawozdania finanso-
wego 66,8 tys zł, za ocenę sprawozdania o wynagrodzeniach 5 tys zł.
SEGMENTY DZIAŁALNOŚCI
Spółka VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz sprzedaży detalicznej markowej odzieży męskiej pozycjonowanej w średnim i wyższym
segmencie rynku. W związku z powyższym Spółka rozpoznaje podstawowy segment działalności – sprzedaż detaliczna i hurtowa wyrobów
odzieżowych. Z dniem 30 listopada 2018 roku nastąpiło połączenie z Bytom S.A., w wyniku którego Spółka stała się właścicielem marki Bytom.
CZOŁOWE MARKI WŁASNE LINII BIZNESOWEJ VISTULA:
Na polskim rynku od 1967 roku,
jest podstawową formalną linią
mody męskiej. Marka Vistula po-
siada szeroką ofertę garniturów,
marynarek, spodni i koszul oraz in-
nych akcesoriów komplementar-
nych.
Marka wprowadzona na rynek
w 1998 roku. Produkty nią sygno-
wane kojarzone są z odzieżą po-
chodzącą z rynku francuskiego.
Wprowadzenie marki Lantier miało
na celu poszerzenie oferty Spółki
o produkty skierowane do najbar-
dziej wymagających klientów, wy-
korzystujące najnowsze trendy
mody światowej i najlepszej jakości
materiały. Oprócz oferty garniturów
klasycznych kolekcje marki Lantier,
podobnie jak kolekcje marki Vi-
stula, obejmują także dzianiny, ko-
szule, kurtki, płaszcze oraz szeroki
zakres artykułów komplementar-
nych.
roku, którą sygnowane są produkty
typu fashion & smart casual. Pro-
dukty marki Vistula Red charaktery-
zują się wysoką jakością oraz
wzornictwem zgodnym ze świato-
wymi trendami mody. Marka skiero-
wana do klientów młodszych, po-
szukujących odważniejszych i bar-
dziej casualowych stylizacji.
w 2021 roku. Kolekcja została
stworzona z myślą o kobietach,
które cenią sobie jakość, komfort
oraz ponadczasowy charakter pro-
duktów. VISTULA WOMAN dopra-
cowana w detalach zaskakuje kla-
sycznymi fasonami i modnymi wzo-
rami. Znajdują się w niej produkty
na wiele okazji – odzież wierzchnia
(klasyczne płaszcze, casualowe
kurtki puchowe oraz skórzane),
marynarki i eleganckie spodnie,
spódnice, sukienki, koszule,
a także jeansy, swetry i t-shirty
oraz oferta akcesoriów (buty, paski,
czapki i rękawiczki).