Szanowni Klienci, Akcjonariusze, Pracownicy,
To był wyjątkowy rok. Dla rynku e-commerce, dla naszych klientów i dla Shopera.
W Shoper łączymy świetne produkty, technologię i doradztwo w zakresie e-
commerce. To unikalna kompozycja, która pozwala małym i średnim firmom
odnosić sukcesy w handlu internetowym, a nam budować trwałą przewagę
konkurencyjną.
Fundamentem działalności Shoper jest skupienie się na sukcesie naszych
klientów. Rozwijamy srazem z nimi i dzięki nim. Każdego dnia pomagamy
rozwijać e-commerce w małych i średnich firmach, uważnie wsłuchujemy się
w ich potrzeby i oczekiwania, dopasowujemy ofertę do zmieniającego się
rynku. W ubiegłym roku dodaliśmy do platformy Shoper setki nowych usług i
funkcjonalności, dzięki którym wzmocniliśmy swoją pozycję jako platformy
sklepowej pierwszego wyboru. Klienci wybierali ze względu na szerokość
oferty usług e-commerce, ich innowacyjność i przede wszystkim wysokiej
jakości wsparcie przed i posprzedażowe.
W 2021 roku kolejny raz pokazaliśmy swoją siłę jako lider rynku sklepów internetowych w modelu SaaS.
Szybko zwiększaliśmy skalę naszej działalności przez zwiększanie przychodów, liczby klientów
i świadczonych na ich rzecz usług. Dzięki świetnej pracy z klientami i efektywnemu poszukiwaniu szansa
sprzedażowych dynamika naszego rozwoju była znacznie wyższa niż rynku e-commerce. Ubiegły rok
był, dla rynku e-commerce i samej gospodarki, w dużej mierze nieprzewidywalny. Obostrzenia będące
efektem trwającej pandemii COVID-19, zakłócenia w łańcuchach dostaw i wreszcie presja kosztowa
i inflacyjna powodowały niemal nieustanną niepewność dla firm i konsumentów. Część z firm
działających w rynku e-commerce, nie potrafiąc dostosować się do szybko zmieniających się warunków
rynkowych, znacząco ograniczyła tempo swojego rozwoju. W Shoper, czas rynkowej zmienności,
wykorzystaliśmy doskonale czego efektem był szybszy wzrost biznesu, dokładnie o 71%, niż
w rekordowym roku 2020.
Sukces Shopera napędzają ludzie – rozsiani po niemal całej Polsce specjaliści od e-commerce. Shoper
jest dobrym i modnym miejscem pracy, dlatego w każdym miesiącu przyciągamy kolejne talenty, które
chętnie dzielą się swoim doświadczeniem i kreatywnością z klientami, współpracownikami i partnerami
biznesowymi. Szybki rozwój firmy sprawił, że w 2021 roku niemal podwoiliśmy zatrudnienie do 200 osób.
W Shoper budujemy i pielęgnujemy unikalną kulturę firmową. W zespole mamy świetnych specjalistów,
ale przede wszystkim dobrych ludzi. Wierzymy, że dobra kultura, korzystnie przekłada się na rozwój
biznesu.
W ubiegłym roku zrealizowaliśmy też dwie świetne inwestycje – przejęliśmy Shoplo, gracza numer trzy
na rynku sklepów internetowych w modelu SaaS oraz dynamicznie rozwijającą się platformę do
sprzedaży wielokanałowej Apilo (dawniej Erpbox). Pierwsza z inwestycji korzystnie wpłynęła na
wielkość bazy klienckiej korzystającej z platformy Shoper, osiągając 33 tysięcy ytkowników, druga
pozwoliła wejść na perspektywiczny rynek omnichannel.
W lipcu 2021 roku zadebiutowaliśmy na parkiecie ównym Giełdy Papierów Wartościowych
w Warszawie. Status spółki publicznej korzystnie wpływa na nasz rozwój. Nasza marka stała się dobrze
rozpoznawalna a firma jeszcze bardziej transparentna dla rynku kapitałowego. W swoim akcjonariacie
mamy zarówno inwestorów indywidualnych jak i wielu prestiżowych inwestorów instytucjonalnych
działających na globalnym rynku. Od dnia debiutu, niemal w każdym tygodniu, spotykamy się
z inwestorami, aby przybliżać im nasz model biznesowy, dzielić się pomysłami na rozwój, odpowiadać
na ich pytania i ale też korzystać z ich know-how i szukać kolejnych inspiracji do rozwoju.
Na rok 2022 patrzymy z optymizmem. Otoczenie makroekonomiczne, brak stabilności
i przewidywalności w gospodarce generują nowe wyzwania z którymi się mierzmy, ale widzimy też nowe
szanse rozwojowe i chcemy je dobrze wykorzystać. Powolne wychodzenie z pandemii COVID-19, wojna
w Ukrainie czy szybko rosnąca inflacja w Polsce z pewnością wpłyną na niemal każdą firmę. Shoper
cechuje się wysoką zwinnością i umiejętnością szybkiego dostosowywania do nowych okoliczności. W
2022 roku nadal będziemy koncentrować się na szybkim wzroście. Zwiększanie skali działalności
pozwoli nam zdobywać kolejne segmenty rynku i budować pozycję wiodącego dostawcy rozwiązań
e-commerce dla małych i średnich firm w Europie.
Z wyrazami szacunku,
Marcin Kuśmierz
Prezes Grupy Shoper