W konsekwencji, People Can Fly realizuje szereg projektów jednocześnie, w tym kilka w oparciu o własne
IP– jeden przeznaczony do wydania w modelu self-publishing ( Project Bifrost ), projekt VR wraz z Incuvo oraz
dwa autorskie projekty, które znajdują się aktualnie w fazie koncepcyjnej ( Project Victoria oraz Project Red ).
Do tego projekty we współpracy z wydawcami: Gemini ze Square Enix oraz Dagger z Take-Two Interactive.
W dalszym ciągu wspieramy również IP Outriders.
Aby zarządzać produkcją kilku gier jednocześnie, rozbudowujemy oprogramowanie PCF Framework, nasze
oryginalne rozszerzenie do Unreal Engine– silnika, z którym, co warto podkreślić, pracujemy już ponad
15 lat. To rozwój strukturalny i technologiczny, którego celem jest bardziej efektywna i kreatywna praca
nad naszymi projektami.
Podsumowując, realizację naszej strategii można rozpatrywać w szerszym ujęciu jako trwającą transformację
Grupy– ze spółki prywatnej w publiczną, ze studia pracującego nad jednym projektem w studio rozwijające
bogate portfolio produktów, z firmy lokalnej w firmę globalną, ze studia deweloperskiego w kreatywną
organizację o zróżnicowanych kompetencjach związanych z szeroko rozumianym rynkiem gier i rozrywki.
Nasze wyniki finansowe w roku 2021 również uznajemy za rezultat tego, że strategię PCF Group S.A.
wdrażamy z konsekwencją i powodzeniem. Przychody Grupy wzrosły o 73,7% w stosunku do 2020 roku–
wyniosły 180,3 miliona PLN w porównaniu do zeszłorocznego 103,8 miliona PLN. Wzrost skorygowanej
EBITDA o 116,4% w stosunku do zeszłego roku– z 32,6 miliona PLN do 70,5 miliona PLN. W efekcie zysk
netto Grupy w 2021 roku powiększył się o 149,7% w stosunku do roku poprzedniego– z 24,6 miliona PLN
do 61,4 miliona PLN.
Cieszy nas tempo, z jakim realizowaliśmy nasze strategiczne zamierzenia w ubiegłym roku, ale wiemy, że
rynek ocenia nas przede wszystkim przez pryzmat naszych produktów. Działania związane z debiutem
Outriders otworzyło 25 lutego 2021 roku demo gry wydane na wszystkich platformach ( poza Google Stadia ),
które w pierwszym tygodniu od udostępnienia osiągnęło ponad 2 miliony pobrań. Pełna gra miała premierę
1 kwietnia 2021 roku i w miesiąc od premiery przekroczyła liczbę 3,5 miliona unikalnych użytkowników.
Pojawiające się błędy techniczne schłodziły nieco początkowy entuzjazm graczy i recenzentów. Wraz
z wydawcą od razu rozpoczęliśmy proces poprawiania oraz balansowania gry. Kulminacją tych starań była
szeroka, darmowa aktualizacja New Horizon, której premiera odbyła się 16 listopada. Oprócz usunięcia
problemów technicznych, w ramach aktualizacji, dokonaliśmy obszernych zmian w rozgrywce endgame,
a także dodaliśmy świetnie przyjęty system transmog oraz 4 nowe Ekspedycje. Outriders: New Horizon
cieszył się pozytywną reakcją społeczności graczy i mediów, okazując się dobrym wstępem do działań
planowanych wokół naszego flagowego tytułu w roku 2022. Wraz z debiutem aktualizacji zapowiedzieliśmy
oficjalny dodatek Outriders Worldslayer, który ukaże się w bieżącym roku. Wiążemy z tym rozszerzeniem
duże nadzieje– liczymy, że przyczyni się ono do zbliżenia się gry do progu rentowności, a tym samym
uzyskania przez Grupę tantiem z jej sprzedaży. W kontekście współpracy biznesowej z japońskim wydawcą
Outriders należy odnotować zawarcie w dniu 29 sierpnia 2021 roku umowy inwestycyjnej określającej prawa
i obowiązki stron w związku z emisją warrantów subskrypcyjnych przez PCF Group S.A.
Co dalej przed nami? Oczekując na premierę Outriders Worldslayer i pracując intensywnie nad innymi
projektami, planujemy dalszy wzrost zatrudnienia, z czym wiążą się wzmożone działania rekrutacyjne
i rozwój w nowych lokalizacjach zarówno w Polsce, jak i za granicą. Naszą ambicją na rok 2022 jest przesu-
nięcie kluczowych projektów z fazy pre-produkcji do fazy produkcji. Nie wykluczamy także, w najbliższej
przyszłości, kolejnych akwizycji. W ramach Grupy tworzymy również struktury wydawnicze. Już teraz mamy
w Grupie zespół znakomitych ekspertów budujących fundamenty pod działania self-publishing. Planujemy
dalszą przebudowę struktur Grupy, by sprawniej zarządzać wzrostem firmy i skuteczniej dbać o satysfakcję
naszych Awiatorów. Zamierzamy kontynuować biznesową i kulturową transformację Grupy z naciskiem na
utrwalanie i umacnianie globalnego charakteru studia i marki People Can Fly.