List Prezesa Zarządu
Szanowni Państwo, Drodzy Akcjonariusze,
Rok 2021 był czasem powracania do normalności po jednym z najważniejszych
światowych kryzysów, jakim dla całej gospodarki była kolejna fala pandemii.
Grupa ENEL-MED prowadziła nieprzerwanie swoją działalność operacyjną
i modykowała swoją ofertę zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami rynku, tak-
że w odpowiedzi na nowe wyzwania w sferze zdrowia spowodowane krótko
i długoterminowymi skutkami COVID-19.
W 2021 roku Centrum Medyczne ENEL-MED S.A. przeprowadziła udaną emi-
sję akcji na GPW w Warszawie. Pozyskane w wyniku emisji środki, enel-med
planuje przeznaczyć na nowe inwestycje w placówki medyczne. Inwestycje
te mają zwiększyć potencjał Grupy w kluczowych obszarach, m. in. stomato-
logii, medycyny estetycznej i przychodniach o prolu FFS (Fee For Service).
Zważywszy na wyzwania jakich doświadczyła światowa i krajowa gospodarka w ostatnich latach, bardzo
cieszy stabilna sytuacja nansowa Grupy. Przychody Grupy w 2021 r. wyniosły ponad 441 milionów zło-
tych. Było to ponad 10% więcej w stosunku do 2020 roku. Dynamiczny wzrost obserwujemy zwłasz-
cza obszarze usług FFS, w których przychody były aż o 29% wyższe rok do roku. 64% dochodów Grupy
pochodzi z korporacyjnych i indywidualnych pakietów medycznych, co sprawia, że w dużej mierze Grupa
ENEL-MED jest odporna na wahania popytowe.
Wyniki Grupy to efekt dużego zaangażowania enel-med oraz szerokiego wachlarza usług odpowiadają-
cych na istotne potrzeby zdrowotne, co doceniają klienci biznesowi i indywidualni. Od początku roku 2021
aktywnie uczestniczył w Narodowym Programie Szczepień, realizując szczepienia przeciw COVID-19 w 15
wybranych oddziałach, a także angażując się w szkolenia dla klientów korporacyjnych i akcje szczepień
w zakładach pracy. W odpowiedzi na coraz częściej pojawiający się zespół pocovidowy wprowadziliśmy
również do oferty pakiet badań POST-COVID.
Stale rozwijana oferta w enel-med oraz systematyczna dbałość o jakość usług wpłynęła istotnie na wzrost
zainteresowania naszymi usługami w segmencie B2B oraz ofertą indywidualną. W trzech pierwszych kwar-
tałach 2021 r. zanotowano znaczący wzrost sprzedaży oferty abonamentów indywidualnych w e-sklepie.
Centrum Medyczne ENEL-MED S.A. uruchomiła również szereg działań mających na celu promowanie
prolaktyki zdrowotnej. W pierwszym półroczu 2021 r. brała udział w akcji „Polska mówi aaa” pod patrona-
tem Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Bezpłatne badania przesiewowe oferowane były w ramach
Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej w 21 klinikach enel-med na terenie całego kraju.
We współpracy z portalem mamymamom.pl enel-med przeprowadził szereg bezpłatnych przeglądów sto-
matologicznych oraz oferował korzystne zniżki na konsultacje ortodontyczne, badania diagnostyczne czy
pierwsze dwa wypełnienia.
We wrześniu 2021 roku nastąpiło otwarcie nowoczesnego centrum stomatologii enel-med Zacisze w for-
mule kliniki jednego dnia. Dziewięciofotelowa placówka oferuje między innymi innowacyjne zabiegi w seda-
cji wziewnej (gaz rozweselający) lub narkozie (znieczulenie ogólne). Pacjent jest pod opieką anestezjologa