LIST DO AKCJONARIUSZY
Szanowni Państwo,
Przedstawiamy raport roczny zawierający m.in. sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie Zarządu z
działalności Grupy PMPG Polskie Media S.A. za 2021 rok.
Rok 2021 był dla Grupy okresem intensywnych działań związanych z realizacją strategii cyfryzacji biznesu.
Grupa skupiła swoje działania na budowaniu i umacnianiu pozycji rynkowej marki „Wprost” i „Do Rzeczy”.
Grupa PMPG należy dziś do TOP 20 największych wydawców internetowych z ponad 9,4 mln
użytkowników i ponad 201 mln odsłon (za Mediapanel/Gemius PBI, marzec 2022). „Wprost”
pozostaje liderem tygodników opinii, co potwierdzają comiesięczne rankingi cytowalności IMM oraz zasięgi
serwisu wprost.pl. Tygodnik Do Rzeczy wg danych PBC (w porównaniu do grudnia 2020 r.) zanotował
wzrost rozpowszechniania płatnego o 4,6% oraz ponad 53% wzrostu sprzedaży wersji cyfrowych
(e-wydań) głównie sprzedawanych jako płatne dostępy do e-wydań i dodatkowych treści na stronie
dorzeczy.pl. Podane wzrosty sprawiły, że „Tygodnik Do Rzeczy” był jedynym tytułem w grupie tygodników
opinii ze wzrostem rozpowszechniania płatnego rok do roku i jednym wśród tygodników opinii z takim
wzrostem sprzedaży prenumeraty tradycyjnej.
Celem Spółki PMPG i całej Grupy jest dalsze budowanie udziałów w rynku informacyjnym i opiniotwórczym
oraz ciągłe zwiększanie potencjału komercyjnego. Osiągnięcie celu jest możliwe poprzez zwiększanie
rozpoznawalności i zaufania wśród użytkowników Internetu, a to wymaga silnej i sprawnej organizacji
wewnętrznej. Po trudnym roku 2020, który zdeterminowany został przez skutki pandemii koronawirusa,
w okresie sprawozdawczym Grupa prowadziła intensywne działania mające na celu zbudowanie struktury
niezbędnej do osiągnięcia założonych celów. W 2021 r pozyskaliśmy z rynku mediowego kluczowych
managerów i ekspertów, których wysokie kompetencje w istotny sposób przyśpieszają budowanie
skutecznej i elastycznej organizacji.
W ostatnim kwartale okresu sprawozdawczego zakończył się program skupu akcji własnych uruchomiony
w 2019 roku. Spółka PMPG uruchomiła w tym samym okresie kolejny skup akcji własnych, na który
przeznaczono środki w wysokości 1 mln zł. Spółka nabyła akcje własne reprezentujące 7,98 % udziału w
kapitale zakładowym.
Działania Grupy w roku 2021 przyczyniły się do polepszenia wyników finansowych. Wynik wskaźnika
EBITDA Spółki PMPG wzrósł 8-krotnie, a skonsolidowany prawie 2krotnie. Spółka osiągnęła zysk
netto na poziomie 8,3 mln , który był o 159% wyższy niż w roku 2020. W przypadku całej Grupy
Kapitałowej PMPG zysk skonsolidowany wyniósł 4,2 mln , tj. o 19% mniej niż w roku poprzednim.
Osiągnięte wyniki wskazują, że ogólny kierunek działań jest prawidłowy.
Wzrastające zasięgi dwóch głównych platform Grupy stanowią duży potencjał wzrostu, który starannie
będziemy wykorzystywać poprzez efektywną monetyzację siatki reklamowej oraz
komercjalizację kontentu. Rok 2022 to dalszy rozwój produktów mediowych poprzez wejście w nowe
kategorie tematyczne oraz wzbogacenie oferty B2C o takie produkty jak podcasty czy video.
Podsumowując, rok 2021 brokiem transformacji i wchodzenia na rynek platform cyfrowych. Solidna
baza daje nam przestrzeń do tego, by w roku 2022 skupić się na poszukiwaniu przewag rynkowych
i budowaniu pozycji Spółki jako lidera branży.
Zapraszamy do zapoznania się z całym raportem.
Warszawa, dnia 28 kwietnia 2022 roku
Zarząd PMPG Polskie Media S.A.
Katarzyna Gintrowska Prezes Zarządu
Jolanta Kloc Wiceprezes Zarządu
Agnieszka Jabłońska Wiceprezes Zarządu