Szanowni Państwo,
Przed Państwem lektura Raportu Rocznego Grupy Kapitałowej Medicalgorithmics za rok 2021. Ubiegły rok był dla
nas, jak i dla wielu innych podmiotów w naszej branży, wyzwaniem, ponieważ był to wciąż okres pandemiczny.
Priorytety służby zdrowia nakierowane były na zwalczanie wirusa SARS-COV2, co przekładało się na ograniczony
dostęp do pracowników służby zdrowia dla sił handlowych w USA i wielu innych krajach na świecie. Skutkowało to
obniżoną, w stosunku do oczekiwanej, dynamiką wzrostu biznesu globalnie.
Był to jednak dla nas, naszych zespołów na świecie bardzo pracowity rok napawający optymizmem. Mimo nadal
pandemii, technologia PocketECG i jej wartość kliniczna cieszyła się coraz większą popularnością o czym świadczy
ilość przebadanych pacjentów na świecie w 2021 roku wynosząca 152 455, o 19 023 więcej niż w roku poprzednim.
Na kluczowym dla nas rynku Stanów Zjednoczonych kontynuowaliśmy strategię rozwoju, zakładającą transformację
z modelu działania bez umów z ubezpieczycielami (ang. out-of-network) do modelu, polegającego na zawieraniu
długoterminowych umów na świadczenie usług bezpośrednio z kluczowymi ubezpieczycielami prywatnymi (ang. in-
network) osiągając 91% pokrycia populacji USA w modelu „in-network”, co pod względem dostępu do
ubezpieczonych wreszcie pozycjonuje spółkę Medi-Lynx na równi z konkurentami rynkowymi. W obliczu pandemii,
realizacja naszej strategii dot.: in-network zajęła więcej czasu niż zakładaliśmy.
Kolejnym działaniem wpisującym się w strategię rozwoju było nawiązanie współpracy i integracja z rozwiązaniem
firmy Redox w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu uzyskaliśmy gotowość do szybkich integracji systemu
PocketECG z informatycznymi systemami kartotek pacjentów (ang. EHR – Electronic Health Records), co zwiększa
naszą konkurencyjność, umożliwia lepszy dostęp do rynku oraz wzmacnia nasze istniejące relację z obecnymi
klientami i przywiązuje ich do naszej technologii. Ponadto, w Medi-Lynx wdrożyliśmy szereg usprawnień
procesowych i systemowych umożliwiających efektywną wymianę informacji medycznych oraz usprawnienia
w obszarze rozliczeń z placówkami medycznymi i ubezpieczycielami. Powyższe już znajduje odzwierciedlenie
w bardziej korzystnym marżowo miksie świadczonych usług oraz pozwoliło istotnie ograniczyć koszty działalności,
w tym zatrudnienie na terenie USA.
Osiągając wymienione kamienie milowe, skupiliśmy się na działaniach w obszarze komercjalizacji, nakierowanych na
zwiększenie naszego udziału i osiągnięcia wzrostu w miksie oferowanych badań telemetrycznych to jest Mobile
Cardiac Telemetry (MCT), które są dla nas najbardziej dochodowe. Nasza technologia jest wysoce konkurencyjna
w tym konkretnym badaniu i bardzo wysoko oceniana przez środowiska medyczne pod kątem jej wartości klinicznej,
czego potwierdzeniem jest podpisanie kontraktu na badanie kliniczne MediLynx z amerykańską Siecią Badań
Kardiochirurgicznych (CTSN), finansowaną przez instytucje rządowe Narodowy Instytut Serca, Płuc i Krwi (NHLBI)
oraz Narodowe Instytuty Zdrowia (NIH). W ramach projektu, Medi-Lynx stał się dostawcą rozwiązań do zdalnej
diagnostyki w prowadzonym przez renomowane ośrodki badawcze badaniu klinicznym na terenie Stanów
Zjednoczonych i wkrótce w Kanadzie. Zarząd podjął dodatkowe działania operacyjne nacelowane na optymalizację
struktury badań realizowanych na rynku amerykańskim poprzez zarządzanie bazą klientów, ograniczając współpracę
z placówkami dostarczającymi niski średni przychód z badania na rzecz intensyfikowania współpracy i pozyskiwanie
nowych placówek medycznych za pośrednictwem których oferowane są usługi medyczne o wyższym średnim
przychodzie z badania. I tak w zeszłym roku udało się osiągnąć ok 27,3 tysięcy wniosków MCT i 25% wzrost rok do
roku w naszym flagowym badaniu na terenie Stanów Zjednoczonych.
Ponadto z początkiem roku 2022 zakończyliśmy współpracę z Peterem Pellerito poprzez odwołanie go z funkcji
Członka Zarządu Spółki oraz rozwiązanie jego umowy o współpracę ze spółką zależną Medi-Lynx Cardiac Monitoring,
LLC. Spłaszczając struktury zarządcze, w miejsce Prezesa powołaliśmy Komitet Zarządzający, którego główną misją
jest realizacja osiągalnych i przewidywalnych celów biznesowych i przyśpieszenie dynamiki wzrostu sprzedaży
w USA. Pozytywne rezultaty tej decyzji i zmiany widzimy już po pierwszym kwartale 2022 roku.