oddziaływania ŁKA to około 1,5 mln mieszkańców. Centrum Łodzi jest dobrze skomunikowane ze
wszystkimi największymi dzielnicami mieszkaniowo - przemysłowymi miasta. Na 2027 rok planowane
jest uruchomienie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), który zostanie zlokalizowany pomiędzy
Łodzią a Warszawą. Port lotniczy będzie skomunikowany siecią szybkiej kolei z największymi miastami
w Polsce, w tym w szczególności z Łodzią przez którą będą przechodziły wszystkie połączenia
komunikacyjne w kierunku północno – zachodnim oraz południowo - zachodnim. W samej Łodzi sieć
kolejowa połączona będzie z siecią komunikacji miejskiej w tym z nowopowstającym tunelem
średnicowym przechodzącym przez centrum miasta , który w Łodzi funkcjonował będzie niejako jak
metro. Rozwój realizowanej koncepcji Duopolis (m.in. inwestycje infrastrukturalne mające na celu
wzmocnienie integracji gospodarczej Łodzi i Warszawy oraz planowana budowa Centralnego Portu
Komunikacyjnego zarówno dla ruchu pasażerskiego jak i towarowego) umożliwiają łódzkim firmom
jeszcze większy dostęp do zasobów rynku warszawskiego (pracownicy, klienci, kontrakty biznesowe)
przy zdecydowanie niższych kosztach prowadzenia działalności. W ostatnich latach Łódź doświadczyła
także zakrojonego na szeroką skalę procesu rewitalizacji urbanistycznej i adaptacji dawnej tkanki
przemysłowej miasta. Dzięki realizacji tego projektu przez Urząd Miasta Łodzi całe zespoły budynków
przemysłowych, a nawet całe kwartały, dzielnice, takie jak Nowe Centrum Łodzi, otrzymały „nowe
życie”. W ten sposób w historycznych, postindustrialnych wnętrzach starych budynków z czerwonej
cegły, przekształconych w nowoczesne przestrzenie coworkingowe, funkcjonują dziś innowacyjne
i kreatywne firmy z różnych branż. Region Łódzki znajduje się obecnie na 3 miejscu w Polsce pod
względem dostępności nowoczesnej powierzchni magazynowej. Stan infrastruktury liniowej poprawia
się, a zatrudnienie w branży logistycznej dynamicznie wzrasta. Ze względu na centralne położenie Łodzi
przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A2 , gdzie dodatkowo realizowany jest jedyny ring autostradowy
obejmujący swoim obwodem praktycznie wszystkie miasta ościenne, dodatkowo zwiększającym
atrakcyjność inwestycyjną rozwoju lokalnej gospodarki pozostaje logistyka i transport. Na terenach
wokół Łodzi powstają kolejne magazyny, które uczynią ten obszar kraju za skupisko największej bazy
magazynowej w Polsce a bezpośrednie obecne połączenie kolejowe Łodzi z Chinami napędza rozwój
e-commerce nie tylko w regionie, ale i w całym kraju. Sytuacja na rynku pracy w Łodzi jest korzystna,
ponad 57% z spośród prawie 700 tys. mieszkańców stanowią osoby w wieku produkcyjnym. Stopa
bezrobocia kształtuje się na relatywnie niskim poziomie 6,1% i systematycznie spada. Łódź jest jednym
z głównych ośrodków akademickich w Polsce. Miasto zapewnia obecnym i przyszłym mieszkańcom
swobodny dostęp do wychowania i edukacji. Centralne położenie, bogata oferta edukacyjna
i akademicka, programy wspierające rozwój kariery młodych ludzi, perspektywy pracy, umiarkowane
koszty utrzymania to kilka powodów, dla których warto studiować i pracować w Łodzi. W samej Łodzi
jest 18 uczelni, w tym 6 publicznych i 12 prywatnych. Dodatkowo działa tu 30 instytucji badawczo-
rozwojowych, a liczba studentów w roku akademickim 2020/21 w Łodzi wyniosła 75 047. Najbardziej
liczba nowych mieszkań względem 2020 roku wzrosła w Łodzi, o 41,8 proc. W Trójmieście wzrost
procentowy liczby mieszkań wprowadzonych do sprzedaży wyniósł 24,3 proc., w Poznaniu 24,2 proc.,
a w Warszawie 16,0 proc. Względem końca 2020 roku wzrost liczby lokali pozostających w ofercie
odnotowano jedynie w Łodzi (+20,3 proc.), natomiast największy spadek odnotowano we Wrocławiu
(-24,1 proc.) i Warszawie (-16,8 proc.).
Największy wzrost średnich cen ofertowych mieszkań pozostających w ofercie, w ujęciu rok do roku,
odnotowano w Łodzi (+28,3 proc.) oraz w Poznaniu (+19,0 proc.), a najmniejszy w Warszawie (+12,6
proc.).