Triton Development S.A. Oświadczenie o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego w 2021 roku
8
Uchwały mogą być podejmowane przez Radę Nadzorczą w trybie pisemnym. Uchwała pisemna może być zawarta w
jednym lub kilku jednobrzmiących dokumentach podpisanych przez członków Rady Nadzorczej. Rada Nadzorcza jest
zdolna do podejmowania uchwał jeśli zostali zaproszeni wszyscy jej członkowie i udział w posiedzeniu weźmie co najmniej
połowa członków. Uchwały zapadają zwykłą większością oddanych głosów. Za głos oddany uważany jest głos za lub
przeciw uchwale. W przypadku równości głosów decyduje głos przewodniczącego. Do składania oświadczeń w imieniu
Rady Nadzorczej jest upoważniony jej Przewodniczący. Rada Nadzorcza działa na podstawie przepisów prawa, Statutu,
uchwał Walnego Zgromadzenia, jak również regulaminu uchwalonego przez siebie. Rada Nadzorcza jest upoważniona do
ustalania jednolitego tekstu Statutu Spółki, uwzględniającego zmiany wynikające z każdej uchwały Walnego
Zgromadzenia zmieniającej Statut Spółki. Członkowie Rady Nadzorczej otrzymują wynagrodzenie za pełnienie swoich
obowiązków. Wysokość wynagrodzenia dla członków Rady Nadzorczej ustala Walne Zgromadzenie. Niezależnie od
wynagrodzenia członkom Rady mogą być przyznane tantiemy z zysku wypłacane na podstawie uchwały Walnego
Zgromadzenia.”
Zgodnie z uchwałą Rady Nadzorczej z 29 grudnia 2009 r. zadania Komitetu Audytu określone w Ustawie z dnia 11 maja
2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, do dnia 25.05.2021 r. wykonywane były
przez Radę Nadzorczą w pełnym składzie. W dniu 25.05.2021 r. Rada Nadzorcza uchwałą nr 3/107 zadecydowała o
utworzeniu Komitetu Audytu, w skład którego wybrała pp. Huberta Rozpędek, Cezarego Banasińskiego i Marka
Borzymowskiego. Komitet Audytu tego samego dnia wybrał na swego przewodniczącego p. Huberta Rozpędek. Do zadań
Komitetu Audytu należy w szczególności:
- monitorowanie procesu sprawozdawczości finansowej,
- monitorowanie skuteczności systemów kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem oraz ewentualnego powoływania i
monitorowania audytu wewnętrznego,
- monitorowania wykonania czynności rewizji finansowej,
- monitorowanie niezależności biegłego rewidenta i podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych.
W ramach Rady Nadzorczej, poza Komitetem Audytu, funkcjonuje powołany przez Radę w dniu 08.10.2021 r. Komitet do
spraw analizy działalności i transakcji zrealizowanych przez Triton Development sp. z o.o. i Triton Property sp. z o.o. z
członkami Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki oraz osobami z nimi powiązanymi. Spółka stoi na stanowisku, iż
wyodrębnienie innych komitetów w składzie Rady Nadzorczej nie znajduje uzasadnienia. W składzie Rady Nadzorczej
zasiadają członkowie posiadający odpowiednią wiedzę i kompetencje w tym zakresie.
„Zarząd składa się od jednego do pięciu członków. Członkowie Zarządu są powoływani i odwoływani przez Radę
Nadzorczą. Kadencja Zarządu trwa trzy lata. Członków Zarządu wybiera się na okres wspólnej kadencji. Uchwały Zarządu
zapadają zwykłą większością głosów oddanych. Do składania oświadczeń w imieniu Spółki oraz do zaciągania zobowiązań
upoważnieni są:
• dwóch członków Zarządu łącznie
• członek Zarządu łącznie z Prokurentem
Zarząd obowiązany jest do prowadzenia interesów Spółki zgodnie z ustawami, Statutem, uchwałami Walnego
Zgromadzenia Akcjonariuszy oraz uchwałami Rady Nadzorczej podjętymi w zakresie ich kompetencji. Wszystkie
czynności wykraczające poza zakres zwykłego Zarządu wymagają zgody Rady Nadzorczej, o ile przepisy prawa lub Statutu
nie zastrzegły ich do wyłącznej decyzji Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. W szczególności zgody Rady Nadzorczej
wymagają następujące czynności:
1. sprzedaż i przeniesienie prawa własności nieruchomości, sprzedaż i przeniesienie praw użytkowania nieruchomości,
ustanowienie ograniczonych praw rzeczowych na majątku Spółki, gdy wartość umowy przekracza 200.000 złotych,
2. zaciągnięcie kredytów wykraczających poza plan finansowy Spółki,
3. udzielanie poręczeń na kwotę przekraczającą łącznie równowartość 4.000.000 złotych,
4. przyjmowanie i udzielanie zastawu i innych zabezpieczeń, poza zastawem i zabezpieczeniami związanymi ze zwykłą
działalnością handlową w wysokości nie przekraczającej łącznie równowartość 4.000.000 złotych,
5. wydzierżawienie przedsiębiorstwa lub jego części, nabycie i sprzedaż zakładów Spółki,
6. sprzedaż części lub całości przedsiębiorstwa Spółki,
7. zezwolenie na udział pracowników w zyskach oraz przydzielenie specjalnych uprawnień rentowych i emerytalnych,
8. ustalenie planu rocznego dla przedsiębiorstwa (w szczególności planów inwestycyjnych i finansowych) jak również
planów strategicznych,
9. udzielenie pożyczek poza zwykłym obrotem towarowym na łączną kwotę przekraczającą 4.000.000,00 złotych.”