Zainteresowani uczniowie mogą zobaczyć jak przebiega proces produkcyjny obuwia, zapoznać się z obowiązkami na poszczególnych stanowiskach oraz
porozmawiać z pracownikami o ich doświadczeniach. Podejmowane działania są długofalowym procesem mającym na celu przygotowanie przyszłych
pracowników do podjęcia pracy w strukturach firmy. Ponadto celem działań w obszarze HR jest utrzymanie pozycji znaczącego pracodawcy w regionie
co pozwala pozyskać pracowników o najwyższych kompetencjach dziedzinowych. Założeniem Spółki jest dobór pracowników
adekwatnie do struktury organizacyjnej, określając kwalifikacje, wymagania i kompetencje ze szczególnym uwzględnieniem procedur
zarządzania talentami. Spółka dąży do utrzymania wysokiego zaangażowania w pracę, co podkreśla niski wskaźnik rotacji na
kluczowych stanowiskach, będący pochodną wysokiej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa, wynikającej z charakteru pracy
rodzinnej.
Spółka podejmuje również działania mające na celu utrzymanie stałego zespołu pracowników w salonach obuwniczych na stanowisku
obsługi klienta. Grupa prowadzi działania i realizuje programy mające na celu wzmocnić lojalność pracowników w salonach. Tym
samym Spółka wśród sprzedawców promuje kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa oraz zwiększa świadomość w zakresie
sprzedawanego produktu, jego cech i wartości z którymi się on wiąże. Tego typu działania mają za zadanie wzmocnić przynależność
pracowników do marki oraz produktu, który sprzedaje. W 2019 roku Spółka podpisała umowę z Investors Towarzystwo Funduszy
Inwestycyjnych S.A. na obsługę PPE (Pracowniczych Programów Emerytalnych), aby zwiększyć lojalność obecnych wieloletnich
pracowników, jak również zachęcić młodych pracowników do związania się firmą na długie lata.
o ROZWÓJ KOMPETENCJI
Podstawą do inwestycji w rozwój pracowników w danym obszarze jest przeprowadzona ocena kompetencji. Corocznej oceny podległych pracowników
dokonują dyrektorzy oraz kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych, znajdujących się w siedzibie firmy. Zgodnie z obowiązującymi procedurami
określane są potrzeby szkoleniowe. Ponadto, kierownicy na bieżąco zgłaszają potrzeby szkoleniowe pojawiające się w przypadku pracowników nowo
przyjętych, zmieniających stanowisko pracy lub objętych szkoleniami indywidualnymi. Zaplanowane szkolenia realizowane są w formie szkoleń zewnętrznych
i wewnętrznych. Szkolenia zewnętrzne przeprowadzane są przez trenerów reprezentujących firmy szkoleniowe, zakwalifikowane do prowadzenia szkoleń.
Szkolenia są oceniane przez pracowników biorących w nich udział, a oceny te podlegają analizie i uwzględniane są w trakcie kwalifikowania jednostek do
dalszej współpracy. Skuteczność szkoleń oceniana jest przez uczestników bezpośrednio po szkoleniu oraz przez ich przełożonych w czasie wykonywania
bieżących zadań. Tematyka szkoleń wewnętrznych obejmuje informacje o Polityce Jakości, Systemie Zarządzania Jakością, obowiązujących przepisach oraz