GRUPA KAPITAŁOWA MONNARI TRADE S.A. Sprawozdanie Zarządu z działalności Jednostki i Grupy
Kapitałowej za okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
(w tys. zł o ile nie zaznaczono inaczej)
29
Główne założenia opracowanej polityki świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie, przez podmioty
powiązane z tą firmą audytorską oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych usług niebędących badaniem.
Przyjęta Polityka zawiera postanowienie, iż biegły rewident, firma audytorska lub firma audytorska powiązana z tą firmą
audytorską lub jakiegokolwiek członek sieci działającej w państwach Unii Europejskiej, do której należą firmy audytorskie
przeprowadzające ustawowe badanie sprawozdań finansowych Spółki lub Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A. nie mogą
świadczyć bezpośrednio ani pośrednio na rzecz Spółki oraz spółek Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A., żadnych usług
niebędących badaniem sprawozdań finansowych ani czynności rewizji finansowej, zarówno usług zabronionych wskazanych w
Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 537/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych
wymogów dotyczących ustawowych badań sprawozdań finansowych jednostek interesu publicznego, uchylające decyzję Komisji
2005/909/WE oraz art. 136 ust. 1 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze
publicznym (dalej ustawa).
Z zakazu, o którym mowa powyżej, wyłączone są usługi wskazane w art. 136. ust.2 ustawy, tj. usługi:
a) przeprowadzania procedur należytej staranności (due dilligence) w zakresie kondycji ekonomiczno-finansowej,
b) wydawania listów poświadczających
- wykonywane w związku z prospektem emisyjnym badanej jednostki, przeprowadzane zgodnie z krajowym standardem
usług pokrewnych i polegające na przeprowadzaniu uzgodnionych procedur;
c) usługi atestacyjne w zakresie informacji finansowych pro forma, prognoz wyników lub wyników szacunkowych, zamieszczane
w prospekcie emisyjnym badanej jednostki;
d) badanie historycznych informacji finansowych do prospektu, o którym mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 809/2004 z
dnia 29 kwietnia 2004 r. wykonującym dyrektywę 2003/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie informacji
zawartych w prospektach emisyjnych oraz formy, włączenia przez odniesienie i publikacji takich prospektów emisyjnych oraz
rozpowszechniania reklam;
e) weryfikacja pakietów konsolidacyjnych;
f) potwierdzanie spełnienia warunków zawartych umów kredytowych na podstawie analizy informacji finansowych
pochodzących ze zbadanych przez daną firmę audytorską sprawozdań finansowych;
g) usługi atestacyjne w zakresie sprawozdawczości dotyczącej ładu korporacyjnego, zarządzania ryzykiem oraz społecznej
odpowiedzialności biznesu;
h) usługi polegające na ocenie zgodności informacji ujawnianych przez instytucje finansowe i firmy inwestycyjne z wymogami
w zakresie ujawniania informacji dotyczących adekwatności kapitałowej oraz zmiennych składników wynagrodzeń;
i) poświadczenia dotyczące sprawozdań lub innych informacji finansowych przeznaczonych dla organów nadzoru, rady
nadzorczej lub innego organu nadzorczego spółki lub właścicieli, wykraczające poza zakres badania ustawowego i mające
pomóc tym organom w wypełnianiu ich ustawowych obowiązków.
Świadczenie usług, o których mowa powyżej, możliwe jest jedynie w zakresie niezwiązanym
z polityką podatkową badanej jednostki, po zatwierdzeniu przez Komitet Audytu dokonanym po przeprowadzeniu oceny zagrożeń
i zabezpieczeń niezależności, o której mowa w art. 69–73 ustawy.
Rekomendacja dotycząca wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania, spełniała obowiązujące warunki, a
rekomendacja Komitetu Audytu została sporządzona w następstwie zorganizowanej przez Spółkę procedury wyboru, spełniającej
obowiązujące kryteria.
Komitet Audyt w 2021 r. odbył 5 posiedzeń, na których zajmował się wykonywaniem swoich obowiązków.
l) Opis polityki różnorodności stosowanej do organów administrujących, zarządzających i nadzorujących emitenta w
odniesieniu do takich aspektów jak wiek, płeć, wykształcenie i doświadczenie zawodowe, celów tej polityki
różnorodności, sposobu jej realizacji oraz skutków w okresie sprawozdawczym.
MONNARI TRADE S.A. przyjęła i stosuje „Politykę równości i różnorodności oraz poszanowania praw człowieka”.
Grupa Kapitałowa MONNARI TRADE S.A. stosuje ww. Politykę różnorodności, rozumianą jako otwartość na pluralizm
doświadczeń, wykształcenia i umiejętności osób. Spółka dąży do zapewnienia równego traktowania osób na wszystkich
stanowiskach oraz stwarza dogodne i bezpieczne warunki do pracy. Spółka kładzie nacisk na:
• tworzeniu równych szans w zatrudnianiu,
• eliminacji wszelkich form i przejawów dyskryminacji,
• równym traktowaniu ze względu na wiek, płeć, wyznanie, narodowość, rasę, stan zdrowia, przekonania polityczne,
status rodzinny, czy tożsamość seksualną,
• podnoszeniu świadomości wśród pracowników, w szczególności kadry zarządzającej, odnośnie działań
antymobbingowych i antydyskryminacyjnych,
• tworzeniu atmosfery i kultury organizacyjnej opartej na poszanowaniu dla równości, różnorodności oraz praw człowieka.