Ryzyko związane z nieotwarciem lub opóźnionym otwarciem sklepów w zaplanowanych
lokalizacjach lub dostępności nowych lokalizacji
Spółka, realizując założoną strategię rozwoju, podpisuje umowy najmu lokali w
nowobudowanych centrach handlowych lub innych obiektach, które nie są jeszcze ukończone.
Istnieje ryzyko, że z przyczyn niezależnych od Spółki budowa centrum handlowego lub innego
obiektu, w którym Spółka planuje otwarcie sklepu, zostanie opóźniona lub całkowicie
wstrzymana, co mogłoby spowodować zmniejszenie dynamiki rozwoju sieci sprzedaży, a w
konsekwencji nieosiągnięcie założonych wyników finansowych Spółki, co może mieć istotny,
negatywny wpływ na działalność, sytuację finansową, wyniki lub perspektywy Spółki.
Czynnikiem, który odgrywa istotną rolę w rozwoju sieci sprzedaży w kraju, a tym samym
realizację strategii rozwoju, jest dostępność nowych, atrakcyjnych lokalizacji dla potrzeb
otworzenia nowych sklepów. Ewentualny rozwój sieci detalicznej Spółki uzależniony jest od
dostępności atrakcyjnych lokalizacji dla nowych sklepów. Możliwość pozyskania nowych
lokalizacji ma bezpośrednio związek z bieżącą sytuacją na rynku nieruchomości komercyjnych,
w szczególności dostępnością finansowania na potrzeby tego typu przedsięwzięć, dostępnością
istniejących już lokali oraz konkurencją w zakresie ich pozyskiwania, w tym również spoza
branży handlu detalicznego. Wybór lokalizacji poprzedzony jest szczegółową analizą oraz
uwarunkowany wieloma czynnikami związanymi z jej potencjałem. W razie wystąpienia
niekorzystnych trendów w zakresie wymienionych czynników, Spółka może mieć trudności ze
sprawną i efektywną rozbudową sieci sprzedaży lub pozyskanie atrakcyjnej lokalizacji będzie się
wiązało z wyższymi nakładami. Ograniczenie dostępności atrakcyjnych lokali lub też związane z
tym zwiększone koszty czynszu, bądź wybór nieatrakcyjnych lokalizacji mogą mieć istotny,
negatywny wpływ na działalność, sytuację finansową, wyniki lub perspektywy Spółki.
Ryzyko związane z lokalizacją sklepów INTERSPORT Polska S.A.
Spółka posiada sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych różnych miast w Polsce.
Popularność i atrakcyjność poszczególnych galerii handlowych podlega istotnym zmianom, m.in.
w związku z prowadzonymi przez nie działaniami marketingowymi, otwarciem nowych
konkurencyjnych galerii i in. Nieprawidłowa analiza potencjału danej lokalizacji lub pogorszenie
jej atrakcyjności i popularności wśród klientów skutkuje ryzykiem, że prowadzony w niej sklep
nie zrealizuje zakładanego poziomu sprzedaży lub marży lub osiągnie je w dłuższym horyzoncie
czasowym niż początkowo zakładany. Nie można również wykluczyć, że historycznie rentowne
sklepy w przyszłości realizować będą poziomy sprzedaży czy marż na niesatysfakcjonujących
poziomach lub umowy ich najmu mogą zostać wypowiedziana lub nieprzedłużone na
pożądanych warunkach. Może to być spowodowane np. otwieraniem innych, konkurencyjnych
sklepów w okolicy, zmianą postrzegania danej lokalizacji, błędną polityką marketingową lub
zwiększeniem kosztu najmu danego sklepu. Wystąpienie powyższych okoliczności może mieć
istotny, negatywny wpływ na perspektywy rozwoju, osiągane wyniki i sytuację finansową Spółki.