W dniu 28 lutego 2020 roku Uchwałą Zarządu została uchwalona „STRATEGIA INTERSPORT Polska
S.A. na lata 2020-2024. W obliczu aktualnych wydarzeń, głównie związanych z pandemią COVID-19
oraz spowolnieniem gospodarczym, działania Zarządu oraz kluczowych menadżerów Spółki zostały
zdefiniowane w czterech kluczowych obszarach strategicznych: Finanse, Klienci, Procesy, Rozwój.
W „Finansach” – potwierdzono finansowe cele strategiczne na lata 20 – 24 zawarte w strategii uchwa-
lonej w lutym 2020 roku. Działania w tym obszarze skupiły się wokół 1) pozyskanie finasowania (tarcza
2.0 dla dużych firm, umowa podpisana 18.03.22 pożyczka na kwotę 16,6 mln z opcją umorzenia do
75%; INTERSPORT planuje pozyskać dodatkowe finansowanie od potencjalnego nowego inwestora, w
dniu 09 lipca 2021 roku zawarł umowę z podmiotem branżowym w celu udostępnienia danych do
przeprowadzenia potencjalnego badania due diligence), 2) ograniczenie kosztów (poprawa rentow-
ności kluczowych procesów, oszczędności wynikające z negocjacji czynszowych na łączną kwotę 3,64
mln PLN), 3) poprawa marżowości sprzedaży (Poprawę marży vs 2020 - o 6,8 pkt % (39,44 % na
46,20%) 4) porozumienie z dostawcami i bankami w zakresie spłaty zobowiązań (Ustalono harmono-
gramy spłat zobowiązań z kluczowymi Partnerami biznesowymi, co pozwoliło na przygotowanie oferty
sprzedażowej do kolejnych sezonów roku 22/23.) W „Klienci” – główne działania nakierowane były na
rozwój sprzedaży omnichannel: 1) otwarcia nowych sklepów; 2) remodeling sklepów stacjonarnych
do formatu 2.0 light 3) przebudowa witryny sklepu internetowego, jego głównych funkcjonalności; 4)
wprowadzenie nowej strategii komunikacji z Klientem zewnętrznym (rozwój SM, reklama, ścisła
współpraca z IIC, NIKE, Adidas) „Procesy” – w tym obszarze zgodnie z planem, kluczowym zadaniem
dla Spółki była rekonstrukcja i budowa środowiska informatycznego, które skutecznie będzie wspie-
rało realizację strategii na lata 20-24’. Działania wokół tego zagadnienia skoncentrowały się głownie
na przygotowaniu wdrożenia systemu ERP. „Rozwój” – start projektu #teamINTERSPORT, który za-
kłada inwestycje w rozwój Pracowników Spółki oraz optymalną strukturę organizacyjną.
Działalność operacyjna
Rok 2021/2022 to konsekwentna realizacja przez Zarząd działań zapoczątkowanych w roku poprzed-
nim. Rozpoczęty w marcu 2021 roku najważniejszy proces związany z uruchomieniem nowych syste-
mów core, czyli nowego systemu ERP oraz POS wymagał od całej organizacji wyjątkowego zaangażo-
wania i temu zadaniu poświęcone były przeważające zasoby organizacji. Uruchomienie produkcyjne
nowych systemów zaplanowane pierwotnie na listopad 2021 roku z uwagi na bezpieczeństwo opera-
cyjne zostało przesunięte poza okres najwyższego sezonu sprzedażowego. Uruchomienie zakończyło
się sukcesem - INTERSPORT przełączył obsługę procesów operacyjnych na nowy system ERP i POS
z dniem 01.05.2022. Działania operacyjne w obszarze technologicznym, które zgodnie z planem uzu-
pełniły możliwości organizacyjne Spółki i zgodnie z wcześniejszymi założeniami przyczyniły się do
zmniejszenia jej długu technologicznego, to: 1) uruchomienie nowego FrontStore, który usprawnił
obszar eCommerce; 2) Organizacja procedur i standardów utrzymaniowych środowiska IT w Spółce
na okres przejściowy do uruchomienia nowego systemu ERP i POS; 3) Przygotowanie do elastyczniej-
szego i bezpieczniejszego zarządzania podstawową infrastrukturą informatyczną w oparciu o outso-
urce części usług z tego obszaru; 4) Przebudowa zespołu IT zakończona w listopadzie 2021 - pozy-
skanie nowych kompetencji umożliwiających realizację projektów informatycznych wg nowych stan-
dardów i z wykorzystaniem najnowszych technologii; 5) Uruchomienie pilotażowego projektu