LIST PREZESA DO AKCJONARIUSZY
Szanowni Państwo,
To był kolejny trudny rok dla Spółki. Rozpoczął się w szczycie pandemii COVID-19. Centra handlowe
w kwietniu nadal były zamknięte, tym samym jedyne przychody generowane przez firmę w tym mie-
siącu pochodziły z kanału e-comm. Od maja, w kolejnych miesiącach sytuacja epidemiologiczna stale
się poprawiała co sprawiało, że Klienci zaczęli ponownie odwiedzać Centra handlowe i robić zakupy
w sklepach stacjonarnych. Niestety ilość odwiedzających Nasze sklepy w porównaniu do okresu
sprzed pandemii była na poziomie ok -30%. Mimo, że liczba odwiedzających była mniejsza, to osią-
gane wyniki sprzedażowe były lepsze niż w poprzednich latach. Wzrost sprzedaży był spowodowany
głównie przez fakt, że aktywność fizyczna, uprawianie sportów, była w czasie pandemii ogólnie do-
stępną formą spędzania czasu wolnego, która wytworzyła potrzeby zakupowe sprzętu i odzieży spor-
towej. Rynek detaliczny w Polsce rozwijał się dynamicznie (powracał do normalności) do grudnia 2021
roku. W tym czasie wartość indeksu nastrojów konsumenckich w Polsce wciąż rosła. Niestety nagłe
spowolnienie gospodarcze, rosnąca inflacja, stwierdzone przez Analityków Rynkowych na początku
roku 2022 zmieniło trendy. Dodatkowo, bardzo negatywnym czynnikiem mającym wpływ na zachowa-
nia konsumenckie był początek wojny w Ukrainie. W związku z sytuacją społeczno gospodarczą w
kraju Indeks zaczął spadać i osiągnął najniższy poziom od ponad 15 lat. Odbiło się to również na
mniejszych niż planowano przychodach przez Spółkę w 4Q roku finansowego.
Przychody
Przychody roku obrotowego 2021/2022 netto ze sprzedaży wyniosły 231.772 tys. zł i były o 48,3% wyż-
sze w stosunku do analogicznego okresu roku 2020/2021. Wpływ na wartość osiągniętych przychodów
ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu miało przede wszystkim ograniczenie zakresu
pandemii COVID-19 i zmiana nastrojów społecznych z tym związanych oraz skuteczna implementacja
nowej strategii biznesowej opartej na wzmocnieniu: modelu omnichannel, oferty produktowej, działań
operacyjnych oraz budowy nowej społeczności wokół Spółki w programie #teamINTERSPORT.
Spółka osiągnęła wyniki w poszczególnych kanałach: Sklepy stacjonarne przychody netto ze sprze-
daży wyniosły 133.206 tys. zł i były o 58,6 % wyższe w stosunku do analogicznego okresu; w kanale
e-commerce przychody netto ze sprzedaży wyniosły 23.617 tys.i były o 19,8% wyższe w stosunku
do analogicznego okresu, zaś w kanale hurtowym przychody netto ze sprzedaży wyniosły 74.949 tys.
zł i były o 42,4% wyższe w stosunku do analogicznego okresu.
Struktura organizacyjna
W ciągu całego roku finansowego 21/22 Zarząd Spółki funkcjonował w jednoosobowym składzie, tj.:
Prezes Zarządu Marek Kaczmarek. Ważne zmiany jakie odnotowano w strukturze organizacyjnej to:
z dniem 1 października 2021 powołano na stanowisko dyrektora sprzedaży Tomasza Dąbrowskiego, z
dniem 1 marca 2022 na stanowisko dyrektora działu finansowo – księgowego został powołany Dawid
Gołębiowski.
Strategia
W dniu 28 lutego 2020 roku Uchwałą Zarządu została uchwalona „STRATEGIA INTERSPORT Polska
S.A. na lata 2020-2024. W obliczu aktualnych wydarzeń, głównie związanych z pandemią COVID-19
oraz spowolnieniem gospodarczym, działania Zarządu oraz kluczowych menadżerów Spółki zostały
zdefiniowane w czterech kluczowych obszarach strategicznych: Finanse, Klienci, Procesy, Rozwój.
W „Finansach” potwierdzono finansowe cele strategiczne na lata 20 24 zawarte w strategii uchwa-
lonej w lutym 2020 roku. Działania w tym obszarze skupiły się wokół 1) pozyskanie finasowania (tarcza
2.0 dla dużych firm, umowa podpisana 18.03.22 pożyczka na kwotę 16,6 mln z opcją umorzenia do
75%; INTERSPORT planuje pozyskać dodatkowe finansowanie od potencjalnego nowego inwestora, w
dniu 09 lipca 2021 roku zawarł umowę z podmiotem branżowym w celu udostępnienia danych do
przeprowadzenia potencjalnego badania due diligence), 2) ograniczenie kosztów (poprawa rentow-
ności kluczowych procesów, oszczędności wynikające z negocjacji czynszowych na łączną kwotę 3,64
mln PLN), 3) poprawa marżowości sprzedaży (Poprawę marży vs 2020 - o 6,8 pkt % (39,44 % na
46,20%) 4) porozumienie z dostawcami i bankami w zakresie spłaty zobowiązań (Ustalono harmono-
gramy spłat zobowiązań z kluczowymi Partnerami biznesowymi, co pozwoliło na przygotowanie oferty
sprzedażowej do kolejnych sezonów roku 22/23.) W „Klienci” – główne działania nakierowane były na
rozwój sprzedaży omnichannel: 1) otwarcia nowych sklepów; 2) remodeling sklepów stacjonarnych
do formatu 2.0 light 3) przebudowa witryny sklepu internetowego, jego głównych funkcjonalności; 4)
wprowadzenie nowej strategii komunikacji z Klientem zewnętrznym (rozwój SM, reklama, ścisła
współpraca z IIC, NIKE, Adidas) „Procesy” w tym obszarze zgodnie z planem, kluczowym zadaniem
dla Spółki była rekonstrukcja i budowa środowiska informatycznego, które skutecznie będzie wspie-
rało realizację strategii na lata 20-24’. Działania wokół tego zagadnienia skoncentrowały się głownie
na przygotowaniu wdrożenia systemu ERP. „Rozwój” start projektu #teamINTERSPORT, który za-
kłada inwestycje w rozwój Pracowników Spółki oraz optymalną strukturę organizacyjną.
Działalność operacyjna
Rok 2021/2022 to konsekwentna realizacja przez Zarząd działań zapoczątkowanych w roku poprzed-
nim. Rozpoczęty w marcu 2021 roku najważniejszy proces związany z uruchomieniem nowych syste-
mów core, czyli nowego systemu ERP oraz POS wymagał od całej organizacji wyjątkowego zaangażo-
wania i temu zadaniu poświęcone były przeważające zasoby organizacji. Uruchomienie produkcyjne
nowych systemów zaplanowane pierwotnie na listopad 2021 roku z uwagi na bezpieczeństwo opera-
cyjne zostało przesunięte poza okres najwyższego sezonu sprzedażowego. Uruchomienie zakończyło
się sukcesem - INTERSPORT przełączył obsługę procesów operacyjnych na nowy system ERP i POS
z dniem 01.05.2022. Działania operacyjne w obszarze technologicznym, które zgodnie z planem uzu-
pełniły możliwości organizacyjne Spółki i zgodnie z wcześniejszymi założeniami przyczyniły się do
zmniejszenia jej długu technologicznego, to: 1) uruchomienie nowego FrontStore, który usprawnił
obszar eCommerce; 2) Organizacja procedur i standardów utrzymaniowych środowiska IT w Spółce
na okres przejściowy do uruchomienia nowego systemu ERP i POS; 3) Przygotowanie do elastyczniej-
szego i bezpieczniejszego zarządzania podstawową infrastrukturą informatyczną w oparciu o outso-
urce części usług z tego obszaru; 4) Przebudowa zespołu IT zakończona w listopadzie 2021 - pozy-
skanie nowych kompetencji umożliwiających realizację projektów informatycznych wg nowych stan-
dardów i z wykorzystaniem najnowszych technologii; 5) Uruchomienie pilotażowego projektu
Click&Collect w marcu 2022 - odbiór przesyłek w salonie. Wszystkie wymienione działania potwier-
dziły słuszność wyznaczonego kierunku, jednocześnie wskazały zakres korekt, którym muszą zostać
poddane planowane działania, aby obszar technologiczny jeszcze bardziej wsparł strategie rozwoju
Spółki. Zasadnicze elementy tych zmian to jak najszybsze połączenie kanałów sprzedaży zarówno w
wymiarze technologicznym jak i operacyjnym; zmiany w przyzwyczajeniach zakupowych klientów mu-
szą być wspierane przez technologię. Zmiany te ujęte zostały w planie na rok 2022/2023.
Optymalizacja sieci
INTERSPORT Polska S.A. systematycznie wdraża w Polsce nowy koncept sklepu w formacie INTER-
SPORT 2.0/2.0 Light, wzbogacając jednocześnie swoje portfolio o nowe koncepty.
W roku obrotowym 2021/2022 Spółka zmodernizowała sale sprzedaży zgodnie z założeniami formatu
INTERSPORT 2.0 Light w 4 salonach, zlokalizowanych w topowych galeriach handlowych kraju: CH
Silesia City Center w Katowicach, CH Manufaktura w Łodzi, CH Magnolia we Wrocławiu oraz CH Za-
kopianka Park w Krakowie.
Ponadto w ramach remodelingu utworzono w istniejącym salonie w Zakopanem (ul. Krupówki 60)
ekspozycję w oparciu o standard INTERSPORT Alpin Store dedykowaną lokalizacjom umiejscowionym
w górskich kurortach.
Niezależnie od powyższego w dniu 25 lutego 2022 roku otworzono nowy salon w Parku Handlowym
Dekada w Olsztynie. W dniu 25 marca 2022 roku Spółka otworzyła pierwszy salon w Zielonej Górze
(CH Focus) w najnowszym koncepcie Click & Collect.
W ramach optymalizacji sieci salonów stacjonarnych oraz poprawy rentowności sprzedaży w roku
obrachunkowym 2021/2022 zamknięto nierentowny salon w CH Madison w Gdańsku.
Dziękując wszystkim Akcjonariuszom za wspieranie bieżącej działalności Spółki deklaruję, że ze-
brane doświadczenia z ub. roku zostaną wykorzystane do optymalizacji planów strategicznych i ope-
racyjnych na kolejne lata. Jednocześnie potwierdzam, że dalsze wsparcie inwestorów potencjału, jaki
drzemie w zasobach Spółki pozwoli na jej dynamiczny rozwój.
Z poważaniem,
Marek Kaczmarek - Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.A. 15.07.2022