GRUPA KAPITAŁOWA MONNARI TRADE S.A. Oświadczenie Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A.
na temat informacji niefinansowych
– integralna część Sprawozdania Zarządu z działalności
Jednostki i Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A.
24
Dobrowolność zatrudnienia i praca dzieci. Pracownicy wykonują swoją pracę dobrowolnie. Grupa sprzeciwia się pracy
przymusowej oraz wszelkim powiązanym nadużyciom, jak również zatrudnianiu osób poniżej 16. roku życia. Niemniej jednak
Grupa przychyla się do stosowania legalnych form przygotowania zawodowego dla osób młodocianych.
Bezpieczeństwo i higiena pracy. Celem Grupy jest zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa pracy i sprawiedliwych
warunków zatrudnienia, aby ograniczać do minimum możliwość wystąpienia wypadków w pracy. Wszyscy pracownicy przed
dopuszczeniem do pracy podlegają szkoleniu wstępnemu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony
przeciwpożarowej; podlegają także szkoleniom okresowym zgodnie z obowiązującym prawem w tym zakresie.
Wolność zrzeszania się. Grupa w żaden sposób nie ogranicza wolności zrzeszania się pracowników i ich prawa do tworzenia
związków i stowarzyszeń w ramach lokalnego prawa. Głos każdego pracownika jest istotny, niezależnie od zajmowanego
stanowiska.
Zakaz dyskryminacji i mobbingu. Dotyczy wszelkich form współpracy z pracownikiem, w tym w zakresie zatrudniania,
wynagradzania, dostępu do szkoleń, awansów, rozwiązywania umów i przechodzenia na emeryturę. W celu przeciwdziałania
mobbingowi, w dniu 02.11.2015 r. wprowadzono politykę antymobbingową obowiązującą we wszystkich spółkach Grupy
Kapitałowej MONNARI TRADE S.A.
Obowiązki pracowników. Obowiązkiem każdego pracownika Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A. jest tworzenie
i utrzymywanie środowiska, które charakteryzuje się poszanowaniem praw człowieka, wolnego od przejawów dyskryminacji
i nierównego traktowania zgodnie z wartościami spisanymi w Polityce.
OBSZAR POLITYKI – NASI KLIENCI
Zadowolenie klientów Grupy Kapitałowej MONNARI TRADE S.A. jest jedną z kluczowych wartości. Grupa oferuje modną
i wygodną odzież w atrakcyjnym segmencie ponad popularnym, przynoszącą klientkom satysfakcję i radość z zakupionych
produktów. Wśród kluczowych przewag strategicznych Grupy należy wymienić szeroką oferta produktową i „szycie do figury”,
dzięki czemu oferta skierowana jest do szerokiego grona klientek. Produkty w sklepach należących do Grupy wyróżnia
„kobiecość” – od lat ceniona przez klientki. Od ponad trzech lat w Grupie Kapitałowej jest obecna marka Femestage. Marka ta
jest skierowana do młodszej klientki, a ceny odzieży są niższe niż produkty MONNARI.
Słuszność strategii potwierdza wierność klientek marce MONNARI. Świetnie znają markę i doceniają jej wartości, a niektóre
z nich są klientkami MONNARI ponad 20 lat, czyli od samego początku istnienia firmy. Grupa posiada spisane procedury
należytej staranności pod postacią Regulaminu zakupów, polityki prywatności, Regulaminu zwrotów i wymiany w salonach
stacjonarnych, oraz szeregu innych dokumentów wdrożeniowych odnoszących się do klientów i ich obsługi. Dodatkowo Grupa
bezpośrednio ze strony sklepu internetowego odsyła do unijnej platformy internetowej ODR, gdzie każdy klient może
skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Reklamacje i odstąpienie od umowy
W trosce o swoich klientów Grupa Kapitałowa MONNARI TRADE S.A. dostarcza towar wolny od wad. Niemniej, jeżeli
dostarczony produkt nie spełni tego kryterium, klient, będący konsumentem, ma prawo do zgłoszenia reklamacji – zarówno
w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym.
Ponadto, przy umowach zawartych za pośrednictwem sklepu internetowego, konsument ma możliwość skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W celu polubownego rozwiązywania sporów
dotyczących zakupów internetowych należy złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR. Konsument
ma również prawo do odstąpienia od umowy zawartej za pośrednictwem sklepu internetowego MONNARI TRADE S.A.
(www.emonnari.pl) bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
W przypadku zakupów dokonanych w salonach stacjonarnych, konsumentowi przysługuje prawo wymiany towaru lub zwrotu
w salonach sieci MONNARI na terenie Polski, na kartę podarunkową. Klientki płacące kartami mają możliwość zwrotu towaru
i otrzymania zwrotu płatności na kartę.
Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od ich złożenia wraz z reklamowanym towarem. W sieci salonów Monnari nie
obowiązuje rejonizacja, w związku z czym klientka może złożyć reklamację w każdym salonie w Polsce, bez względu na to,
w którym zakupiono rzecz. W przypadku sprzedaży internetowej przyjmuje się datę doręczenia reklamowanego towaru
z formularzem reklamacyjnym.