5
Sprawozdanie Zarządu z działalności Grupy Kapitałowej CD PROJEKT i CD PROJEKT S.A. za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku
(wszystkie kwoty podane są w tys. złotych o ile nie podano inaczej)
Oświadczenie o stosowaniu ładu korporacyjnego w Grupie Kapitałowej CD PROJEKT i CD PROJEKT S.A. w 2022 roku
Wyjaśnienie: Spółka nie posiada regulacji odnoszących się do różnorodności wobec Zarządu
oraz Rady Nadzorczej przyjętych stosownie do zasady 2.1., wobec czego sprawozdania
sporządzane przez Radę Nadzorczą nie zawierają informacji na temat stopnia realizacji polityki
różnorodności w odniesieniu do Zarządu i Rady Nadzorczej, w tym realizacji jej celów. Jeżeli
Spółka podejmie decyzję o wdrożeniu regulacji w tym zakresie, wówczas Rada Nadzorcza
zawrze w sprawozdaniu informację na temat stopnia realizacji polityki różnorodności w
odniesieniu do zarządu i rady nadzorczej.
III. Systemy i funkcje wewnętrzne
[3.1.] Spółka giełdowa utrzymuje skuteczne systemy: kontroli wewnętrznej,
zarządzania ryzykiem oraz nadzoru zgodności działalności z prawem (compliance), a
także skuteczną funkcję audytu wewnętrznego, odpowiednie do wielkości spółki i
rodzaju oraz skali prowadzonej działalności, za działanie których odpowiada zarząd.
Wyjaśnienie: Spółka nie stosuje powyższej zasady częściowo tj. w zakresie utrzymywania
wyodrębnionej funkcji audytu wewnętrznego. Procesy kontroli wewnętrznej w Spółce
realizowane są w ramach istniejącej struktury zarządczej w tym w ramach działalności pionu
finansów i księgowości. Procesy kontroli obejmują m.in. prowadzenie ewidencji księgowej w
oparciu o wdrożone systemy wewnętrzne, analizę i weryfikację uzyskanych wyników w tym w
odniesieniu do wewnętrznych planów i założeń, bieżącą kontrolę wydatków, zawieranych
umów i kontraktów a także weryfikację ekonomicznej efektywności planowanych projektów
biznesowych. Część procesów kontroli wewnętrznej realizowana jest również w ramach działu
prawnego i podatkowego oraz - w odniesieniu do realizowanej produkcji gier wideo - przez
zespół producentów studia. W ramach działu IT w Spółce funkcjonuje również zespół
odpowiadający za bezpieczeństwo informacji. W ramach realizacji funkcji kontroli wewnętrznej
Spółka posiłkuje się również zewnętrznymi ekspertami zlecając niezależne audyty wybranych
obszarów jej działalności. Spółka posiada sformalizowany system zarządzania ryzykiem w
oparciu o Procedurę Zarządzania Ryzykiem, przyjętą uchwałą Zarządu. Ryzyka są
identyfikowane w sposób ciągły, w oparciu o analizę czynników zewnętrznych i wewnętrznych
wpływających na możliwość wystąpienia szansy lub nieprawidłowości w zakresie bieżącej
działalności Spółki. Za ich identyfikację i monitorowanie odpowiada Komitet ds. Zarządzania
Ryzykiem, w skład którego zostały powołane osoby zajmujące stanowiska dyrektorskie oraz
menedżerskie (tzw. właściciele ryzyk). W zakresie systemu nadzoru zgodności działalności z
prawem (compliance), Spółka wdrożyła Politykę Zarządzania Zgodnością, w ramach której