Szanowni Klienci, Akcjonariusze, Pracownicy,
To był kolejny rekordowy rok dla Shopera. Potwierdziliśmy w nim naszą biznesową
siłę, osiągając najlepsze w historii wyniki finansowe. Udowodniliśmy też, że potrafimy
skutecznie łączyć szybki rozwój naszego biznesu z rozwojem naszych klientów.
Od lat rozwijamy rozwiązania e-commerce dla małych, średnich a od ubiegłego roku
także dla największych przedsiębiorstw. Nasze unikalne doświadczenie w zakresie
produktów i technologii dla rynku handlu internetowego pozwala nam adresować ofer
do niemal każdego segmentu gospodarki.
W ubiegłym roku wprowadziliśmy na platformie Shoper setki nowych funkcjonalności
i dziesiątki zupełnie nowych usług. Nawiązaliśmy też unikalne partnerstwa
z globalnymi i lokalnymi liderami technologicznym, aby umocnić naszą pozycję jako
platformy pierwszego wyboru dla przedsiębiorców korzystających ze sklepów
internetowych w modelu abonamentowym. Koncentrujemy rozwój naszego biznesu na
czterech filarach, w których dostrzegamy największy potencjał i największe
zapotrzebowania ze strony klientów. Cyfrowa Reklama, Sprzedaż Wielokanałowa oraz
usługi Finansowe i Logistyczne będą motorem naszego wzrostu w kolejnych latach.
Dynamicznie rozwijaliśmy ofertę usług opartych zarówno o tradycyjny model
abonamentowy jak i pay-as-you-grow, który jest ściśle skorelowany z obrotami
generowanymi w sklepach internetowych wykorzystujących platformę Shoper. Usługi
oparte o ten ostatni cieszą się coraz większą popularnością i odpowiedzialne za
znakomitą większość naszych przychodów.
W ubiegłym roku zrealizowaliśmy też dwie świetne inwestycje, które bardzo dobrze
wpisały się w naszą strategię rozwoju i uzupełniły portfolio naszych usług.
Zainwestowaliśmy w dwie agencje Sempire, firmę wyspecjalizowaną
w pozycjonowaniu sklepów internetowych w wyszukiwarkach oraz Selium, firmę, która
wniosła unikalne kompetencje w zakresie sprzedaży wielokanałowej
oraz zagranicznej.
Sukces Shopera jest napędzany przez nasz zespół rozsianych po niemal całej
Polsce specjalistów od e-commerce. Shoper jest dobrym i modnym miejscem pracy,
dlatego w każdym miesiącu przyciągamy kolejne talenty, które chętnie dzielą się
swoim doświadczeniem i kreatywnością z klientami, współpracownikami i partnerami
biznesowymi. 2022 rok to był także czas szybkiego rozwoju kompetencji naszego
zespołu w zakresie rozwoju sprzedaży wielokanałowej, cyfrowej reklamy, usług
finansowych i logistycznych. W Shoper budujemy i pielęgnujemy unikalną kulturę
firmową.
Rok 2022 był dla światowej i polskiej gospodarki czasem pełnym wyzwań. Wojna
w Ukrainie, rosnące koszty prowadzenia biznesu i szalejąca inflacja wygenerowały
nowe problemy, ale i nowe szanse. Te ostatnie wykorzystaliśmy doskonale,
wzmacniając fundamenty naszego biznesu i wspierając rozwój użytkowników
platformy Shoper. Przełożyło się to bezpośrednio na rekordowe wyniki finansowe:
wzrost przychodów i skorygowanego zysku EBITDA odpowiednio o 54% i 24%
rok do roku.
Na bieżący rok patrzymy z optymizmem. Mimo wymagających warunków
makroekonomicznych, spadającej konsumpcji dóbr uniwersalnych i niższego, niż
w latach poprzednich, wzrostu rynku e-commerce, dostrzegamy wiele możliwości
i szans rozwojowych, które chcemy dobrze wykorzystać. Klienci Shoper stanowią
bardzo silny segment producencki, między innymi w branży modowej, kosmetycznej,
czy w branżach, które związane stylem życia. W dalszym ciągu zapotrzebowanie
na tego typu produkty jest bardzo wysokie. W związku z tym patrzymy z optymizmem
na rozwój naszych merchantów. W tym roku Klienci stawiają na sprawdzone marki
i liderów na rynku, co stawia Shoper na bardzo dobrej i stabilnej pozycji. W 2023 roku
dostrzegamy wiele szans na rozwój i spodziewamy się nadal dynamicznego wzrostu
grupy Shoper oraz naszych Klientów.
Zwiększanie skali działalności pozwoli nam zdobywać kolejne segmenty rynku
i budować pozycję wiodącego dostawcy rozwiązań e-commerce w Europie.
Z wyrazami szacunku,
Marcin Kuśmierz
Prezes Grupy Shoper S.A.