Sprawozdanie na temat Informacji Niefinansowych Grupy KapitaĆowej VRG S.A. i VRG S.A.
31
Zasady wynagradzania w SpĂłĆce opisuje Regulamin Wynagradzania VRG S.A., zgodnie z obowiÄ
zujÄ
cymi przepisami prawa pracy. Wyna-
grodzenie zasadnicze jest indywidualnie ustalone w umowie o pracÄ, w wysokoĆci odpowiadajÄ
cej rodzajowi wykonywanej pracy i kwalifika-
cjom oraz kompetencjom pracownika, z uwzglÄdnieniem iloĆci i jakoĆci Ćwiadczonej pracy. Pracownikom zatrudnionym w niepeĆnym wymiarze
czasu pracy przysĆuguje ĆÄ
czne wynagrodzenie brutto ustalone w wysokoĆci proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy. Systemy motywacyjne
stosowane w SpĂłĆce premiujÄ
osiÄ
gniÄcie wyznaczonych wskaĆșnikĂłw, m. in. takich jak: poziom sprzedaĆŒy (kryterium dla pracownikĂłw salo-
nĂłw i pracownikĂłw, ktĂłrzy majÄ
bezpoĆredni wpĆyw na realizacjÄ poziomu sprzedaĆŒy), poziom okreĆlonych wskaĆșnikĂłw finansowych SpĂłĆki
(kryterium dla kadry menadĆŒerskiej), czy realizacjÄ wyznaczonych celĂłw. SpĂłĆka przykĆada szczegĂłlnÄ
wagÄ do rozwijania przejrzystych
systemĂłw motywacyjnych, weryfikuje ich skutecznoĆÄ i dostosowuje do zmieniajÄ
cych siÄ warunkĂłw ekonomicznych.
Pracownicy otrzymujÄ
wynagrodzenie ustalane w oparciu o ich kwalifikacje, doĆwiadczenie zawodowe i inne wymagane kompetencje. Za-
rĂłwno SpĂłĆka, jak i Grupa KapitaĆowa dokonaĆy analizy wynagrodzeĆ w podziale na stanowiska oraz pĆeÄ uwzglÄdniajÄ
c w niej wszystkich
pracownikĂłw wraz z ZarzÄ
dem SpĂłĆki oraz spĂłĆek zaleĆŒnych. Na poziomie SpĂłĆki rĂłĆŒnica w Ćrednim wynagrodzeniu kobiet versus mÄĆŒczyzn
wynosi 30%, a na poziomie Grupy KapitaĆowej 36% za 2022 rok. Warto podkreĆliÄ, ĆŒe rĂłĆŒnica w Ćrednich wynagrodzeniach wyĆŒszej kadry
menedĆŒerskiej zarĂłwno w SpĂłĆce, jak i Grupie KapitaĆowej jest na korzyĆÄ kobiet. Na wielkoĆÄ raportowanych wskaĆșnikĂłw istotnie wpĆywajÄ
systemy motywacyjne. WaĆŒnym elementem wynagrodzenia pracownikĂłw i kierownikĂłw salonĂłw jest premia powiÄ
zana bezpoĆrednio z wy-
nikami sprzedaĆŒy. WysokoĆÄ wynagrodzenia pracownikĂłw salonĂłw zaleĆŒy zatem od indywidualnych staraĆ czy teĆŒ lokalizacji salonu, w ktĂłrym
sÄ
zatrudnieni. Innym elementem, na ktĂłry naleĆŒy zwrĂłciÄ uwagÄ analizujÄ
c prezentowane wyniki jest struktura zatrudnienia wedĆug pĆci â
kobiety stanowiÄ
86% pracownikĂłw SpĂłĆki i 87% pracownikĂłw Grupy KapitaĆowej, a tym samym sÄ
dominujÄ
cÄ
grupÄ
rĂłwnieĆŒ wĆrĂłd pracow-
nikĂłw salonĂłw. ZarzÄ
d SpĂłĆki uwaĆŒa, iĆŒ zarĂłwno pracownicy SpĂłĆki, jak i Grupy KapitaĆowej sÄ
wynagradzani odpowiednio do ich zaangaĆŒo-
wania w pracÄ na rzecz SpĂłĆki i Grupy KapitaĆowej. ZarzÄ
d bÄdzie kontynuowaĆ analizy i dziaĆania, majÄ
ce na celu przeciwdziaĆanie powsta-
wania i istnienia rĂłĆŒnic.
PROMUJEMY SPORT I ZDROWY STYL ƻYCIA
Grupa KapitaĆowa i SpĂłĆka angaĆŒujÄ
siÄ w kampanie oraz inicjatywy, ktĂłre uwaĆŒajÄ
za wartoĆciowe dla swoich interesariuszy, a takĆŒe zgodne
z wizerunkiem marek oraz wartoĆciami Grupy KapitaĆowej. VRG S.A. w szczegĂłlnoĆci angaĆŒuje siÄ w promocjÄ sportu, bÄdÄ
c partnerem
znanych i cenionych polskich sportowcĂłw z rĂłĆŒnorodnych dziedzin sportu. Komunikacja marketingowa zwiÄ
zana ze sportem to nie tylko od-
ĆwieĆŒenie i zdynamizowanie wizerunku poprzez poĆÄ
czenie go z dziedzinami sportu, ktĂłre pasujÄ
do profilu i zainteresowaĆ klienta marki, ale
rĂłwnieĆŒ promocja pozytywnych postaw takich jak dÄ
ĆŒenie do celu, konsekwencja oraz sukces.
W 2021 roku SpĂłĆka kontynuowaĆa wspĂłĆpracÄ ze sportowcami. Po kooperacji w poprzednich latach z Robertem Lewandowskim, Kamilem
Stochem, Piotrem Ć»yĆÄ
czy Dawidem Kubackim, marka nadal angaĆŒuje siÄ w promowanie zdrowego stylu ĆŒycia i wartoĆciowych postaw mÄĆŒ-
czyzn, zaangaĆŒowanych w rĂłĆŒne dziedziny sportu. Nieprzerwanie od 2016 roku Vistula jest Oficjalnym Partnerem Polskiego ZwiÄ
zku PiĆki
NoĆŒnej ubierajÄ
c polskÄ
reprezentacjÄ w formalne stroje podczas Mistrzostw Ćwiata w PiĆce NoĆŒnej czy na Mistrzostwa Europy. W 2022 marka
Vistula, jako oficjalny partner PZPN, zaprojektowaĆa i wykonaĆa formalny strĂłj dla reprezentacji Polski w piĆce noĆŒnej na Mistrzostwa Ćwiata w
Katarze. Dla miĆoĆnikĂłw sportu w salonach stacjonarnych i on-line marki dostÄpny byĆ zarĂłwno strĂłj przygotowany dla reprezentacji (garnitur,
koszula, buty oraz specjalna linia inspirowana mundialowym monolookiem) od koĆca paĆșdziernika 2022 roku. Natomiast w 2022 roku marka
zaprzestaĆa kontynuacji projektu âVistula z PasjÄ
â, ktĂłry zwracaĆ uwagÄ nie tylko na aktywnoĆÄ fizycznÄ
, ale rozwĂłj osobisty i samorealizacjÄ.
W latach 2018-2021 marka Vistula na swoich ambasadorĂłw wybieraĆa inspirujÄ
cych bohaterĂłw, reprezentujÄ
cych rĂłĆŒne dziedziny ĆŒycia od
kierowcy rajdowego, po mistrza Ćwiata w ĆŒeglarstwie, kapitana reprezentacji AMP Futbol. ĆÄ
cznie w projekcie wziÄĆo udziaĆ 17 panĂłw.
Inicjatywy zwiÄ
zane z promocjÄ
polskich sportowcĂłw, to nie jedyny obszar zwiÄ
zany z promocjÄ
aktywnego trybu ĆŒycia. W 2017 roku SpĂłĆka
zdecydowaĆa siÄ zaangaĆŒowaÄ w projekt wsparcia inicjatywy biegu charytatywnego Poland Business Run â SpĂłĆka finansowo umoĆŒliwiĆa
uczestnictwo w projekcie dwĂłm druĆŒynom i przy okazji pomogĆa wesprzeÄ finansowo osoby po amputacjach lub niepeĆnosprawnoĆci koĆczyn
dolnych. Inicjatywa miaĆa na celu nie tylko wsparcie osĂłb z niepeĆnosprawnoĆciÄ
, ale teĆŒ promocjÄ aktywnego stylu ĆŒycia i integracjÄ spoĆecz-
noĆci lokalnej z biznesem. SpĂłĆka umoĆŒliwiĆa pracownikom pokazanie swoich talentĂłw sportowych i zachÄciĆa innych do rozpoczÄcia podob-
nych aktywnoĆci. Ze wzglÄdu na pozytywny oddĆșwiÄk akcji wĆrĂłd pracownikĂłw, druĆŒyny z VRG sukcesywnie wspierajÄ
tÄ akcjÄ swojÄ
spor-
towÄ
obecnoĆciÄ
. W 2021 roku, pomimo trudnoĆci wynikajÄ
cych z pandemii szeĆÄ druĆŒyn wziÄĆo udziaĆ w akcji uczestniczÄ
c w zdalnie orga-
nizowanym biegu, ponownie zajmujÄ
c wysokie miejsca w klasyfikacji, w 2022 roku byĆy to cztery druĆŒyny. Ponadto, SpĂłĆka (poprzez sĆuĆŒby
BHP) prowadzi programy edukacyjne kierowane do pracownikĂłw: âZadbajmy o swoje zdrowieâ, czy âPrawidĆowe zachowania w sytuacjach
zagraĆŒajÄ
cych zdrowiu i ĆŒyciuâ, propagujÄ
ce wĆaĆciwe postawy w zakresie ochrony zdrowia w miejscu pracy.
W trakcie trwania pandemii, SpĂłĆka umoĆŒliwiĆa pracownikom uczestnictwo w zdalnych szkoleniach w tym m.in.: z zakresu zarzÄ
dzania czasem
czy teĆŒ z umiejÄtnoĆci godzenia pracy z ĆŒyciem prywatnym. OprĂłcz wspomnianego zaangaĆŒowania SpĂłĆki, Grupa KapitaĆowa oferowaĆa teĆŒ
w tym trudnym czasie szkolenia prozdrowotne dla swoich pracownikĂłw. Ich tematyka byĆa szeroka, poczÄ
wszy od zachowaĆ pomagajÄ
cych
dbaÄ o krÄgosĆup w miejscu pracy, poprzez szerzenie informacji o zdrowym odĆŒywaniu i jego wpĆywie na zdrowie czĆowieka aĆŒ do instruktaĆŒu