List Prezesa Zarządu do Akcjonariuszy Spółki VRG S.A.
Szanowni Państwo,
w 2022 roku Grupa VRG osiągnęła najlepsze w historii Spółki wyniki finansowe. Rekordowo
wysokie przychody i wyższa niż w poprzednim roku marża brutto na sprzedaży pozwoliły na
osiągnięcie wysokiego zysku netto i utrzymanie dobrej i bezpiecznej sytuacji finansowej.
Skonsolidowane przychody Grupy VRG ze sprzedaży w 2022 roku wyniosły 1,27 mld zł i były
znacząco, bo aż o 19 proc. wyższe niż w roku 2021. Utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu
sprzedaży było jednym ze strategicznych celów Grupy na 2022 rok. Należy podkreślić, że Grupa
zanotowała wzrost przychodów, utrzymując przy tym wysoki poziom rentowności.
Skonsolidowany zysk netto wyniósł 93,0 mln zł, wobec 66,3 mln zł zysku w roku 2021. Spółka
przyjęła i ogłosiła w 2022 roku politykę dywidendową i wypłaciła pierwszą od 1999 roku
dywidendę w łącznej kwocie 39,9 mln zł.
Na wzrost sprzedaży rok do roku wpływ miała odbudowa popytu na odzież formalną, stanowiącą
najważniejszą grupę produktową w segmencie odzieżowym. Grupa dobrze wykorzystała
odradzający się po pandemii popyt, powrót do pracy stacjonarnej oraz okres licznych uroczystości
rodzinnych i biznesowych (koncentrujących się w szczególności w drugim i czwartym kwartale).
Bardzo dobra oferta produktowa, rozwój sieci sprzedaży i odpowiednie wsparcie w zakresie
komunikacji marketingowej pomogły wykorzystać dobrą koniunkturę na rynku jubilerskim
i wygenerować rekordowe wyniki w tym segmencie.
Grupa zakończyła 2022 rok z siecią 534 salonów w całej Polsce, operując na 52 tys. m
2
powierzchni. Nasza strategia zarządzania powierzchnią handlową była silnie skoncentrowana na
kryterium rentowności sprzedaży. Grupa otworzyła nowe i zmodernizowane salony w segmencie
jubilerskim i odzieżowym w najlepszych dobrze rokujących lokalizacjach jednocześnie zamykając
część nierentownych salonów w segmencie odzieżowym.
W ramach realizacji strategii omnichannel Grupa zwiększa możliwości realizowania dostaw
i zwrotów (włącznie z dostawą ekspresową) oraz rozwija funkcjonalności stron i aplikacji
sprzedażowych poprzez wprowadzenie bardziej intuicyjnych narzędzi. Spółka pracuje także nad
programowaniem własnych rozwiązań, umożliwiających interaktywne dopasowanie rozmiarów
w e-sklepach. Kontynuujemy sprzedaż na platformie Zalando i pracujemy nad rozpoczęciem
współpracy z kolejnymi platformami.
Segment odzieżowy osiągnął przychody w wysokości 648,2 mln zł o 13,8 proc. więcej rok do roku.
Reprezentująca segment jubilerski marka W.KRUK kolejny raz wypracowała rekordowe wyniki,
przychody tego segmentu wyniosły 625,7 mln zł, o 25,1 proc. więcej rok do roku.