odzieży wprowadzone zostały do czterech salonów marki Deni Cler w największych miastach oraz w centrali DCG S.A. w Warszawie. Środki
finansowe uzyskane z tytułu zbiórki odzieży zostały przekazane na potrzeby podopiecznych Fundacji „Między Niebem a Ziemią”. Obie kam-
pania zostały wdrożone w ramach realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Grupy VRG.
Oferta segmentu jubilerskiego: W.KRUK skupiał się na dywersyfikacji oferty, rozwijając zarówno gamę produktów premium, jak i ofertę
bardziej dostępnej finansowo biżuterii srebrnej i modowej. W kategorii premium W.KRUK oferował w 2022 roku przede wszystkim zegarki z
segmentu luksusowego (w tym Patek Philippe, Rolex czy Cartier) oraz szerokie portfolio luksusowej biżuterii takich marek jak: Bijoux Birks,
Recarlo, Pasquale Bruni, Marco Bicego, Nanis czy Hulchi Belluni. Wiosną, w sezonie obfitującym tradycyjnie w uroczystości rodzinne, klientom
W.KRUK zaprezentowana została kolekcja okolicznościowa: m.in. na ślubny, komunie i Dzień Matki. Ambasadorką tej ostatniej była znana
piosenkarka Natalia Kukulska i jej córka Ania Dąbrówka. W październiku 2022 roku zadebiutowała z kolei bardzo dobrze przyjęta przez klien-
tów kolekcja ambasadorska Longplay, stworzona przez Natalię Kukulską i Michała Dąbrówkę. Świetne wyniki uzyskała także pierwsza w
historii marki autorska kolekcja biżuterii luksusowej Lunapark, wprowadzona do sprzedaży na sezon świąteczny, w listopadzie 2022. Równo-
cześnie W.KRUK rozwija ofertę biżuterii popularnej Picky Pica.
Rozwój sieci stacjonarnej: Rozwój nowych konceptów w ramach sieci stacjonarnej to element strategicznej ewolucji marek segmentu odzie-
żowego Grupy VRG – której celem jest wzrost biznesu spółki w tym obszarze. Rok 2022 to seria otwarć wielkoformatowych sklepów Wólczanki,
umożliwiający prezentację szerokiej oferty marki. Pojawiły się one m.in. w Silesia City Center, Westfield Arkadia, CH Focus w Zielonej Górze,
City Center w Rzeszowie i Magnolia Park we Wrocławiu. W sierpniu 2022 r. w warszawskiej Westfield Arkadia ruszył również w nowym
koncepcie najnowszy salon marki Vistula. Od wcześniej otwieranych sklepów odróżnia go zmieniony sposób ekspozycji (asortyment prezen-
towany na jednym poziomie, na wysokości wzroku klienta) oraz przestrzenie wydzielone na kolekcję damską i akcesoria.
Ukonstytuowanie Zarządu Spółki: W ciągu 2022 roku Rada Nadzorcza ukształtowała zarząd Grupy VRG w składzie: Janusz Płocica w roli
prezesa zarządu, Marta Fryzowska jako wiceprezeska zarządu odpowiedzialna za segment fashion, Łukasz Bernacki jako wiceprezes zarządu
odpowiedzialny za segment jubilerski oraz Michał Zimnicki, pełniący funkcję wiceprezesa zarządu i CFO Spółki. Obecny zarząd składa się z
managerów odpowiedzialnych za kluczowe dla Grupy dywizje biznesowe oraz doświadczonego CFO, odzwierciedlając tym samym model
funkcjonowania Grupy oparty o dwa segmenty biznesowe – odzieżowy i jubilerski.
Pierwsza od 1999 r dywidenda: Jednym z głównych celów zarządu jest dzielenie się wypracowywanym zyskiem z akcjonariuszami, zgodnie
z przyjęta 18 maja 2022 polityką dywidendową. W czerwcu Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, zgodnie z rekomendacją zarządu podjęło
uchwałę o pierwszej od 1999 roku wypłacie dywidendy przez VRG w kwocie 0,17 zł na jedną akcję. Łącznie spółka wypłaciła akcjonariuszom
39.857.492,80 zł. Uprawnionymi do dywidendy byli akcjonariusze Spółki na dzień 15 lipca 2022 roku (dzień dywidendy), a dniem wypłaty
dywidendy był 29 lipca 2022 roku. Zarząd planuje rekomendować wypłaty zgodnie z przyjętą polityką również w nadchodzących latach, biorąc
każdorazowo pod uwagę sytuację finansową i płynnościową Spółki, w zgodzie z obowiązującą polityką dywidendową.
Znaczące zmiany w strukturze akcjonariatu: W sierpniu i wrześniu uległy zmianie udziały istotnych akcjonariuszy w ogólnej liczbie głosów
w Spółce Dominującej. W dniu 17 sierpnia 2022 Fundusz IPOPEMA 2 FIZ Aktywów Niepublicznych (zarządzany przez IPOPEMA Towarzystwo
Funduszy Inwestycyjnych S.A.) zbył istotny pakiet akcji spółki, w transakcji przeprowadzonej poza rynkiem regulowanym. Przed transakcją
fundusz IPOPEMA 2 FIZAN posiadał 20.344.464 akcji Spółki Dominującej, co stanowiło 8,68% kapitału zakładowego Spółki Dominującej i
dawało analogiczną liczbę i udział głosów na walnym zgromadzeniu Spółki Dominującej. W konsekwencji tej transakcji, zgodnie z wiedzą
Spółki Dominującej, Fundusz IPOPEMA 2 FIZAN nie posiada aktualnie akcji Spółki Dominującej.
Tego samego dnia Pan Jerzy Mazgaj dokonał transakcji kupna 20.344.464 akcji Spółki Dominującej poza rynkiem regulowanym (za pośred-
nictwem Trigon Dom Maklerski S.A.). W jej wyniku, zgodnie z wiedzą Spółki Dominującej, Pan Jerzy Mazgaj na dzień publikacji niniejszego
raportu posiada 38.332.632 akcji Spółki Dominującej, co stanowi 16,35 % kapitału zakładowego Spółki Dominującej i uprawnia do wykonywa-
nia 16,35% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu Spółki Dominującej.
Z kolei w dniu 7 września na rynku regulowanym na GPW w Warszawie zostały zawarte transakcje, w wyniku których Otwarty Fundusz
Emerytalny PZU "Złota Jesień" (OFE PZU) i Dobrowolny Fundusz Emerytalny PZU (DFE PZU) nabyły akcje Spółki Dominującej w liczbie
odpowiednio 3.381.011 oraz 100.000. W wyniku tych transakcji udział OFE PZU oraz łączny udział OFE PZU i DFE PZU w ogólnej liczbie
głosów w Spółce Dominującej uległ zwiększeniu o więcej niż o 2% głosów w stosunku do ostatniego zawiadomienia OFE PZU. Zgodnie z
wiedzą Spółki Dominującej na dzień publikacji niniejszego raportu OFE PZU oraz DFE PZU posiadają łącznie 45.251.894 akcji Spółki Domi-
nującej, co stanowi 19,30% kapitału zakładowego Spółki Dominującej i uprawnia do wykonywania 19,30% ogólnej liczby głosów na Walnym
Zgromadzeniu Spółki Dominującej.
W dniu 4 stycznia 2023 roku Spółka Dominująca otrzymała od Colian Developer sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Kaliszu („Zawiadamiający”)
działającego w Porozumieniu z Panem Janem Kolańskim, zawiadomienie o zwiększeniu udziału w ogólnej liczbie głosów w Spółce