Koalicja na rzecz
Przyjaznej Rekrutacji
Promuje dobre praktyki w rekrutacji oraz tworzy standardy
w tym zakresie. Kładzie nacisk na dbałość o relacje
z kandydatami i ich doświadczenia w procesie rekrutacji
(Candidate Experience). Koalicja na rzecz Przyjaznej
Rekrutacji została powołana wczerwcu 2013 roku. Od tego
czasu do akcji przystąpiło już ponad 350. pracodawców
dostrzegających potrzebę dbania o pozytywne wrażenia
kandydatów w procesach rekrutacji. Jednym z nich
jestBESTS.A.
Jako organizacja, której celem jest znalezienie Pracowników nadługie
lata, przywiązujemy dużą wagę do samego procesu rekrutacji.
Chodzi nam bowiem nie tylko o znalezienie. osób o najwyższych
kompetencjach i potencjale osobistym, ale takich których osobiste
wartości będą zgodne z wartościami organizacji, i które dobrze
wpasują się watmosferę wspólnie tworzoną przez nas wszystkich.
Ogromną wagę przykładamy do jakości iuczciwości samego procesu.
Jako członek Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji stosujemy
najlepsze standardy rekrutacyjne, a w procesie rekrutacji kierujemy
się Kodeksem dobrych praktyk wrekrutacji (www.przyjaznarekrutacja.
pl). Wśród stosowanych zasad dominują: otwartość, uczciwość
wrelacjach zKandydatami, odpowiadanie na ich potrzeby, rzetelność,
zapewnienie Kandydatom poczucia bezpieczeństwa w czasie
oczekiwania na formalne zatrudnienie, innowacyjne rozwiązania
wspierające rekrutację. Możemy pochwalić się certyfikatem
PrzyjaznejRekrutacji.
Dzięki platformie www.spojrznapraceinaczej.pl, kandydaci mogą łatwo
zdobyć najważniejsze informacje, istotne z punktu widzenia osoby
szukającej pracy. Wszczególności wdobie obostrzeń epidemicznych
iograniczania kontaktów społecznych bardzo przydatne okazały się,
podyktowane pierwotnie dbałością opoprawną ochronę iprzetwarzanie
danych osobowych kandydatów, rozwiązanie umożliwiające
przyjmowanie dokumentów osób aplikujących wyłącznie poprzez
elektroniczny system rekrutacyjny dostosowany do restrykcyjnych
wymogów RODO. Mówiąc inaczej, złożenie dokumentów, jeszcze przed
pandemią, mogło odbyć się wyłącznie poprzez powyższą platformę
rekrutacyjną. Dodatkowym źródłem informacji online dla kandydatów,
głównie wkwestiach kultury organizacyjnej czy atmosfery pracy, są
również kanały wsocial mediach (Facebook, Instagram, LinkedIn).
Staranna rekrutacja
Uczciwie podchodzimy do selekcji kandydatów i gwarantujemy, że
przesłane zgłoszenia są rzetelnie analizowane. Po przesłaniu CV
przez kandydata każdorazowo otrzymuje on potwierdzenie przyjęcia
dokumentów. Jeżeli wykazane w CV kompetencje i doświadczenie
osoby aplikującej spełniają wymagania danego stanowiska, zostaje
ona zakwalifikowana do kolejnego etapu rekrutacji, jakim jest
rozmowa rekrutacyjna zPracownikiem HR oraz managerem komórki
organizacyjnej, do której kandydat aplikuje. Rekrutacje na niektóre
stanowiska wymagają wprowadzenia dodatkowego etapu rekrutacji,
np. wstępnej rozmowy telefonicznej lub dodatkowego spotkania
z managerem wyższego stopnia. Podczas rekrutacji kandydat może
zostać zapytany np. o doświadczenie zawodowe oraz oczekiwania
związane ze stanowiskiem, na które aplikuje. Czasami jest również
proszony o wykonanie dodatkowego zadania merytorycznego.
Poza wiedzą merytoryczną, weryfikujemy również to, czy wartości,
którymi kieruje się kandydat, są spójne z kluczowymi wartościami
BEST – wyznajemy zasadę, że poziom kompetencji można podnieść,
abrakującą wiedzę uzupełnić, ale wartości nie da się nauczyć, ato
przecież dzięki nim tworzymy spójną kulturę organizacyjną.
Dbając o autentyczny dialog z interesariuszami, chcemy dzielić się
doświadczeniami z kandydatami i chętnie słuchamy ich opinii. Pod
koniec ostatniego spotkania rekrutacyjnego informujemy kandydata,
kiedy może spodziewać się informacji zwrotnej. Co kluczowe,
informacja zwrotna jest przekazywana zawsze - z szacunku do
kandydata i czasu jaki nam poświęcił, czujemy się zobowiązani do
poinformowania go o statusie jego aplikacji, niezależnie od etapu
rekrutacji. Jeżeli rekrutacja kończy się złożeniem oferty, kandydat
otrzymuje oer letter nie tylko z podsumowaniem najważniejszych
warunków zatrudnienia (stanowisko, wynagrodzenie etc.), ale także
z pełną informacją o benefitach i udogodnieniach oferowanych
Pracownikom. Wielu kandydatów, którzy wwyniku procesu nie zostali
przez nas zatrudnieni, często powraca do spółek Grupy BEST przy okazji
innych rekrutacji, co najlepiej świadczy oich pozytywnych wrażeniach
zpierwszego kontaktu zGrupą BEST.
[3-3 (202), 3-3 (405)]
Chcąc przyciągnąć i zatrzymać najlepszych Pracowników, oferujemy
im atrakcyjne warunki zatrudnienia¹. Chodzi tu zarówno o system
wynagrodzeń (w tym systemy premii rocznych oraz operacyjnych),
jak ioszeroko rozumiane inne benefity. Dotyczy to wszczególności
wysoko wyspecjalizowanych Pracowników w strategicznych
obszarach działalności, które tworzą kluczowe kompetencje Grupy.
Ich wiedza i doświadczenie stanowi wartość, która musi być
godziwiewynagradzana.
Zależy nam też na tym, aby z kolei Pracownicy call center byli
prawdziwymi Doradcami Klienta, którzy pomagają w znalezieniu
najlepszego wyjścia z sytuacji, korzystnego zarówno dla Klienta,
jak idla BEST. Poszukiwane iwysoko cenione są osoby posiadające
szczególne połączenie kompetencji icech, pozwalające na łatwiejsze
nawiązywanie relacji z Klientami oraz wypracowywanie w sposób
taktowny i etyczny konstruktywnych rozwiązań prowadzących do
zawarcia ugody w zakresie spłaty zadłużenia. Aby zmotywować
Pracowników ijednocześnie docenić ich ciężką pracę, wprowadziliśmy
system wynagradzania, w którym całkowita płaca, poza podstawą
wynagrodzenia, w istotnej części uzależniona jest od wyników
ipromuje skuteczność Pracowników².
Dodatkowo w 2022 roku uruchomiony został Program Motywacyjny
dla członków zarządu BEST oraz kluczowych osób, wtym Pracowników
spółek należących do Grupy BEST.
[3-3 (401), 401-2]
Pracownicy mogą liczyć na szereg praktycznych, ciekawych, często
nieszablonowych udogodnień w miejscu pracy. To często pozornie
proste rozwiązania, które jednak świadczą oelastyczności pracodawcy,
czyniąc jednak samą pracę przyjemniejszą. Przyczyniają się też do
zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym
(work-life balance), czy też wspierają zdrowszy tryb życia. Dzięki temu
wpływają na wzrost zadowolenia zpracy ijej efektywności.
Standardem dla Pracowników w Gdyni i Elblągu³ są rozwiązania
takie,jak:
Elastyczne godziny pracy. Pracownicy mogą rozpoczynać pracę
między godziną 7:00 a10:00, kończąc pracę po przepracowaniu liczby
godzin wynikającej zumowy opracę (np. 8 godzin). Elastyczny czas
pracy nie obejmuje Pracowników nielicznych działów ze względu
na charakter ich pracy (np. Pracownicy sekretariatów pracujący
w ustalonych godzinach lub Pracownicy call center pracujący
wzmianowym trybie pracy, według ustalonego harmonogramu).
W dobie pandemii dodatkowo zwiększono elastyczność czasu
pracy w ciągu dnia (w uzgodnieniu z przełożonym), wychodząc
naprzeciw oczekiwaniom Pracowników, którzy np. mają pod
opieką dzieci, wtym dzieci wwieku szkolnym uczące się zdalnie.
Praca zdalna. Standardowo Pracownicy, których stanowisko
pracy nie wyklucza nieobecności w biurze, od kilku lat mieli
możliwość korzystania zhome oce, choć oczywiście skala pracy
zdalnej nie była taka, jak wpo wybuchu pandemii COVID-19. Od
połowy marca 2020 roku na zdalną pracę skierowano zdecydowaną
większość Pracowników, z wyjątkiem stanowisk, w przypadku
których fizyczna obecność Pracowników jest niezbędna. Praca
zdalna nadal pozostaje preferowaną formą współpracy, choć
w II połowie 2022 r. przywrócono już pełny dostęp do biura .
Według badania satysfakcji przeprowadzonego w2022 r. aż 65%
naszych Pracowników najbardziej ceni BEST za możliwość pracy
hybrydowej ielastyczne godziny pracy.
Prywatna opieka zdrowotna. Pracownicy mogą przystąpić
do dodatkowego pakietu medycznego, który w znacznej części
finansowany jest przez pracodawcę (koszt dla Pracownika już od
10 zł – wzależności od zakresu pakietu). Można również zgłosić do
opieki medycznej współmałżonków, partnerów życiowych idzieci,
na korzystnych warunkach. W ramach pakietu medycznego
Pracownicy sami wybierają placówkę i lekarza z szerokiej
oferty medycznej. Jeżeli preferują innego lekarza (spoza oferty),
ubezpieczyciel zwróci koszty wizyty zgodnie zcennikiem refundacji.
Ubezpieczenie na życie. W Grupie BEST istnieje możliwość
przystąpienia na preferencyjnych warunkach do dodatkowego
ubezpieczenia na życie. Do ubezpieczenia można również włączyć
współmałżonków, partnerów życiowych i pełnoletnie dzieci (na
takich samych warunkach, jak ubezpieczony Pracownik). Przystąpić
do ubezpieczenia można wkażdym momencie, adla osób, które
przystąpią do ubezpieczenia wciągu pierwszych trzech miesięcy
zatrudnienia nie ma okresu karencji na pakiet podstawowy.
Wynagrodzenia Benefity pozapłacowe
1 Kluczowe znaczenie ma to, by warunki zatrudnienia konkretnej osoby były
uzależnione wyłącznie od oceny merytorycznej Pracownika, włączając wto
m.in. wiedzę, doświadczenie, efektywność pracy, ocenę wykonywanych
zadań ipotencjał rozwojowy. Nieakceptowalna jest jakakolwiek forma
dyskryminacji ze względu na cechy inne niż merytoryczne – np. wiek, płeć,
światopogląd itp.
2 Wkontekście polityki kontaktu zKlientem, skuteczny oznacza
doprowadzający do kompromisu wsprawie nieuregulowanych zobowiązań,
przekonujący Klienta do współpracy iskutecznie oferujący produkty
wramach windykacji polubownej.
3 W/wbenefity obowiązują wBEST S.A., ale są zbliżone we wszystkich
spółkach Grupy Kapitałowej wPolsce - współkach zależnych mogą
występować drobne różnice, przykładowo Pracownicy wBEST iBEST
TFI otrzymują dofinansowanie do kafeterii MyBenefit, aKancelarii Radcy
Prawnego Rybszleger Sp.K. do karty Multisport.
— Sprawozdanie Grupy Kapitałowej iSpółki BESTS.A. na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
— BEST wobec Pracowników
— Sprawozdanie Grupy Kapitałowej iSpółki BESTS.A. na temat informacji niefinansowych za 2022 rok
— BEST wobec Pracowników
4342