Comp S.A. Raport R 2022
Strona 14 z 38
przyjętym wartościom Comp S.A buduje pozycję tak z korzyścią dla otoczenia, samych pracowników jak i
pozostałych interesariuszy Spółki.
Deklaracja etycznego postępowania zawarta w Kodeksie Etyki jest dla klientów oraz partnerów Spółki
zapewnieniem uczciwych i społecznie akceptowanych zasad prowadzenia przez nią działalności.
Kodeks Etyki określa ramy i standardy działań Comp S.A. Każdy pracownik Spółki jest zobowiązany działać w
stosunkach zewnętrznych, jak i wewnątrz organizacji w sposób zgodny z postanowieniami Kodeksu Etyki. Spółka
oczekuje także, iż wszyscy jej współpracownicy, firmy i organizacje z nią współpracujące kierują się w swoich
codziennych czynnościach szacunkiem dla przyjętych przez nią zasad postępowania, a swoją działalność
prowadzą z dochowaniem zasad szeroko pojętej uczciwości.
W Kodeksie Dostawcy spółka Comp S.A. określiła zasady, którymi powinien się kierować każdy współpracujący
z nią dostawca. Przestrzeganie ich to dobra podstawa dla dobrych, wspólnych relacji biznesowych.
Każdy dostawca zobowiązany jest przekazać wszystkim swoim pracownikom praktyki i zasady opisane w
Kodeksie Dostawcy. Kodeks Dostawcy obowiązuje każdego dostawcę bez względu na rodzaj działalności,
wielkość dostawcy, sposób realizacji zleceń czy miejsce działalności.
Złożenie przez dostawcę oświadczenia o znajomości i zobowiązaniu do przestrzegania zasad kodeksu
postępowania jest wymogiem współpracy z Comp S.A. z każdym dostawcą.
Polityka Compliance Comp S.A., Kodeks Etyki Comp S.A. oraz Kodeks Dostawcy Comp S.A. dostępne są na
stronach internetowych Comp pod adresem https://www.comp.com.pl/relacje-inwestorskie/dokumenty-spolki/
oraz na stronach intranetowych Spółki.
4.13. Mechanizm zgłaszania nieprawidłowości
W Comp S.A. ewentualne nieprawidłowości, nadużycia i naruszenia zasad etyki są zgłaszane zgodnie z
odpowiednią polityką lub bezpośrednio członkom Zarządu.
Zgodnie z obowiązującą w Spółce Wewnętrzną Polityką Antymobbingową każdy pracownik, który uzna, że został
poddany mobbingowi, lub któremu znane są przypadki stosowania mobbingu wobec innego pracownika, jest
zobowiązany zgłosić ten fakt ustnie lub pisemnie członkowi Zarządu nie później niż 30 dni od zdarzenia. Jeżeli
skarga ma formę pisemną, powinna być opatrzona datą i podpisana imiennie przez składającego. Postępowanie w
sprawie skargi o mobbing prowadzi Komisja Antymobbingowa, każdorazowo powoływana przez pracodawcę.
Członkowie Komisji są zobowiązani do zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w trakcie lub w związku
z rozpatrywaną skargą. Skarga powinna być rozpatrywana z zachowaniem prawa do prywatności. W przypadku
uznania skargi za zasadną, pracodawca podejmuje działania zmierzające do wyeliminowania stwierdzonych
nieprawidłowości i zapobiegania ich występowaniu w przyszłości.
Wewnętrzna Polityka Antydyskryminacyjna zobowiązuje pracownika, który stwierdza, że został poddany
dyskryminacji lub wie o zachowaniach dyskryminacyjnych wobec innego pracownika albo osoby starającej się o
pracę, do złożenia pisemnej lub ustnej skargi członkowi Zarządu nie później niż 30 dni od zdarzenia, w formie
szczegółowo opisanej w dokumencie. Postępowanie w sprawie skargi prowadzi Komisja Antydyskryminacyjna,
każdorazowo powoływana przez pracodawcę. W przypadku uznania skargi za zasadną, pracodawca podejmuje
działania zmierzające do wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości i zapobiegania ich występowaniu w
przyszłości.
W 2022 r. w Spółce nie zgłoszono żadnych naruszeń standardów etycznych.
Na dzień sporządzenia niniejszego oświadczenia w Spółce obowiązuje Procedura zgłaszania naruszeń, obejmująca
również w/w Polityki, która określa zasady i sposoby zgłaszania naruszeń prawa oraz procedur i standardów
etycznych obowiązujących w Spółce. Zgodnie ze wskazaną procedurą, każda osoba, która zetknęła się lub
pozyskała informacje na temat naruszeń ma możliwość przekazania Zgłoszenia jednym ze wskazanych w
procedurze kanałów.
Zgłoszenia dokonywane są do Compliance Officer’a. Kanały informacji wskazane w procedurze zapewniają
poufność informacji dotyczących osoby dokonującej zgłoszenia, a także kompletność, integralność informacji oraz
niemożliwe jest uzyskanie do nich dostępu osobom nieupoważnionym, a jednocześnie pozwala na
przechowywanie informacji w sposób trwały. Informacje z formularza internetowego trafiają bezpośrednio do
Compliance Officer’a.