Grupa Kapitałowa Comp Raport R 2022
Strona 17 z 42
Kodeks Etyki określa ramy i standardy działań Comp S.A. Każdy pracownik Comp S.A. jest zobowiązany działać
w stosunkach zewnętrznych, jak i wewnątrz organizacji w sposób zgodny z postanowieniami Kodeksu Etyki.
Spółka oczekuje także, iż wszyscy jej współpracownicy, firmy i organizacje z nią współpracujące kierują się w
swoich codziennych czynnościach szacunkiem dla przyjętych przez nią zasad postępowania, a swoją działalność
prowadzą z dochowaniem zasad szeroko pojętej uczciwości.
W Kodeksie Dostawcy spółka Comp S.A. określiła zasady, którymi powinien się kierować każdy współpracujący
z nią dostawca. Przestrzeganie ich to dobra podstawa dla dobrych, wspólnych relacji biznesowych.
Każdy dostawca zobowiązany jest przekazać wszystkim swoim pracownikom praktyki i zasady opisane w
Kodeksie Dostawcy. Kodeks Dostawcy obowiązuje każdego dostawcę bez względu na rodzaj działalności,
wielkość dostawcy, sposób realizacji zleceń czy miejsce działalności.
Złożenie przez dostawcę oświadczenia o znajomości i zobowiązaniu do przestrzegania zasad kodeksu
postępowania jest wymogiem współpracy z Comp S.A. z każdym dostawcą.
Polityka Compliance Comp S.A., Kodeks Etyki Comp S.A. oraz Kodeks Dostawcy Comp S.A. dostępne są na
stronach internetowych Comp pod adresem https://www.comp.com.pl/relacje-inwestorskie/dokumenty-spolki/
oraz na stronach intranetowych Spółki.
4.13. Mechanizm zgłaszania nieprawidłowości
W Grupie Kapitałowej Comp ewentualne nieprawidłowości, nadużycia i naruszenia zasad etyki są zgłaszane
zgodnie z odpowiednią polityką lub bezpośrednio członkom Zarządów spółek.
Przykładowo w spółkach Comp S.A. oraz w ZUK Elzab S.A, zgodnie z obowiązującą polityką antymobbingową,
każdy pracownik, który uzna, że został poddany mobbingowi, lub któremu znane są przypadki stosowania
mobbingu wobec innego pracownika, jest zobowiązany zgłosić ten fakt ustnie lub pisemnie członkowi Zarządu
nie później niż 30 dni od zdarzenia. Jeżeli skarga ma formę pisemną, powinna być opatrzona datą i podpisana
imiennie przez składającego. Postępowanie w sprawie skargi o mobbing prowadzi Komisja Antymobbingowa,
każdorazowo powoływana przez pracodawcę. Członkowie Komisji są zobowiązani do zachowania w tajemnicy
informacji uzyskanych w trakcie lub w związku z rozpatrywaną skargą. Skarga powinna być rozpatrywana z
zachowaniem prawa do prywatności. W przypadku uznania skargi za zasadną, pracodawca podejmuje działania
zmierzające do wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości i zapobiegania ich występowaniu w przyszłości.
Polityka antydyskryminacyjna w jednostce dominującej zobowiązuje pracownika, który stwierdza, że został
poddany dyskryminacji lub wie o zachowaniach dyskryminacyjnych wobec innego pracownika albo osoby
starającej się o pracę, do złożenia pisemnej lub ustnej skargi członkowi Zarządu nie później niż 30 dni od
zdarzenia, w formie szczegółowo opisanej w dokumencie. Postępowanie w sprawie skargi prowadzi Komisja
Antydyskryminacyjna, każdorazowo powoływana przez pracodawcę. W przypadku uznania skargi za zasadną,
pracodawca podejmuje działania zmierzające do wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości i zapobiegania
ich występowaniu w przyszłości.
W 2022 r. w Grupie nie zgłoszono żadnych naruszeń standardów etycznych.
Na dzień sporządzenia niniejszego oświadczenia w jednostce dominującej obowiązuje Procedura zgłaszania
naruszeń, obejmująca również w/w Polityki, która określa zasady i sposoby zgłaszania naruszeń prawa oraz
procedur i standardów etycznych obowiązujących w Spółce. Zgodnie ze wskazaną procedurą, każda osoba, która
zetknęła się lub pozyskała informacje na temat naruszeń ma możliwość przekazania Zgłoszenia jednym ze
wskazanych w procedurze kanałów.
Zgłoszenia dokonywane są do Compliance Officer’a. Kanały informacji wskazane w procedurze zapewniają
poufność informacji dotyczących osoby dokonującej zgłoszenia, a także kompletność, integralność informacji oraz
niemożliwe jest uzyskanie do nich dostępu osobom nieupoważnionym, a jednocześnie pozwala na
przechowywanie informacji w sposób trwały. Informacje z formularza internetowego trafiają bezpośrednio do
Compliance Officer’a.
W przypadku każdego zgłoszenia Compliance Officer podejmuje działania następcze. Przez działania następcze
należy rozumieć działania podjęte przez Compliance Officer’a w celu oceny prawdziwości informacji zawartych
w zgłoszeniu oraz w celu przeciwdziałania naruszeniu Regulacji będących przedmiotem zgłoszenia, w
szczególności przez postępowanie wyjaśniające, wszczęcie kontroli lub wszczęcie stosownych kroków prawnych