List Prezes Zarządu
do Raportu Rocznego za 2022 rok
Szanowni Akcjonariusze,
ostatnie miesiące 2022 roku ipierwszy kwartał obecnego wgospodarce przypominają jazdę na roller coasterze.
Wzrosty, spadki inieoczekiwane zwroty. Nasze życie zostało nieodwracalnie zmienione przez pandemię, awiele
zmian przypieczętowały wydarzenia na Wschodzie. Nowa sytuacja bardzo mocno odbiła się na wielu spółkach,
ale ina podejściu do zarządzania iposzukiwania nowych dróg rozwoju.
Zadaniem kadry menedżerskiej, której powierzono zarządzanie wspólnym majątkiem akcjonariuszy jest stałe
szukanie właściwych rozwiązań dla rozwoju biznesu. Dotyczy to niezmiennie każdych okoliczności, wktórych
znajdzie się Spółka. Rok 2022 pokazał, jak czasami to trudne iwielowątkowe zagadnienia. Przekonaliśmy się
jak bardzo realia otoczenia makroekonomicznego oddziałują na prowadzone aktywności biznesowe. Nawet
najbardziej ustabilizowane przedsiębiorstwa irmy wPolsce, wEuropie ina świecie rewidowały swoje założe-
nia, awielu ztrudem przychodziło odnalezienie się wtej kryzysowej sytuacji. Kierujący Spółkami przekonali się
dobitnie, że podstawą funkcjonowania rmy wrealiach tak radyklanych zmian wotoczeniu są takie cechy, jak
zdolność struktury do elastycznej reakcji, wysokie kompetencje własne oraz dobra współpraca między kadrą
zarządczą apracownikami. Sytuacja, wktórej znalazły się polskie spółki w2022 roku wymagała aktywności
zarówno od menedżerów jak ipracowników.
Dla Spółki 2022 rok okazał się szczególnie wymagający, gdyż dotknięta, tak jak większość polskich rm rok
wcześniej skutkami pandemii, zetknęła się z drastycznym wzrostem cen energii, surowców i kosztów pracy
wpływających na rentowność prowadzonej działalności.
Zgodnie zmaksymą, że „wkażdym kryzysie ukryta jest szansa”, należy ją tylko właściwie wykorzystać, Zarząd
Spółki wostatnich miesiącach 2022 roku zaczął wprowadzać w życie właściwie zdeniowane rozwiązania,
które dawałyby wwymiernej perspektywie realną poprawę trudnej sytuacji. Kluczowe było również zapewnie-
nie właściwego wykorzystania środków nansowych pozyskanych znowej emisji akcji uplasowanej na rynku
w2022 roku.
Analiza sytuacji rynkowej oraz analiza własnych zasobów, kapitału, przewag konkurencyjnych zaowocowały
stworzeniem nowej wizji. To dało impuls do rozpoczęcia procesu tworzenia nowej strategii.
Jednym zpriorytetów jest zmiana dotychczasowego podejścia do rynku. Rozpoczęty wIII kwartale 2022 roku
proces zmian objął wpierwszej kolejności rebranding. Produkty Spółki opotwierdzonej wysokiej jakości potrze-
bują nowej odsłony komunikacyjnej. Dotychczasowy Skotan S.A. jako producent naturalnych suplementów diety
zaczął funkcjonować już pod nową nazwą onesano S.A.Zmiana nazwy to wyraz nowego podejścia do rozwoju
Spółki, którego głównym celem jest wzmocnienie pozycji marek własnych oraz dalszy rozwój kanałów dystry-
bucji isprzedaży. Wportfolio Spółki będą pojawiać się wnowym wydaniu już znane irozpoznawalne produkty,
arównocześnie oferta będzie wzbogacana okolejne, zupełnie nowe, bazujące na własnych recepturach.
Kompleksowe działania promocyjno-marketingowe koncentrować się będą w szczególności na zbudowaniu
szerokiej świadomości marek parasolowych, edukacji Klientów, tworzeniu zasięgów poprzez personalizowane
Dzień publikacji: 18 kwietnia 2023 r.