LIST DO AKCJONARIUSZY
Szanowni Państwo,
w imieniu Zarządu PMPG Polskie Media S.A. przedstawiamy Państwu Jednostkowy Raport Roczny za rok
obrotowy 2022.
Miniony rok pokazał, jak ważne i biznesowo trafione były decyzje podjęte kilka lat wcześniej. Działając
na rynku, który uległ pewnemu zdestabilizowaniu ze względu na wojnę w Ukrainie i inflację, udało nam
się utrzymać tempo rozwoju, jakie zanotowaliśmy w latach ubiegłych. Jednocześnie z sukcesem
rozwijamy nowe projekty i inwestujemy w spółki, takie jak np. dynamicznie rozwijające się studio
deweloperskie RedDeer.Games (spółka z TOP50 polskich producentów gier), które w przyszłości mogą
pozwolić Grupie zdywersyfikować źródła przychodu.
Dane i trendy pozwalają nam patrzeć w przyszłość z optymizmem. Przeniesienie w 2020 roku jednego z
naszych tygodników, czyli „Wprost” – od lat mającego wiodącą pozycję na rynku – do wydań cyfrowych
zakończyło się sukcesem. Potwierdzeniem tego jest fakt, że nasz tytuł, niezmiennie od lat, utrzymuje się
wg raportów Instytutu Monitoringu Mediów w czołówce (TOP3) najbardziej opiniotwórczych
tygodników i dwutygodników w Polsce. Jest to dla nas potwierdzenie wysokiej jakości i rzetelności
naszego dziennikarskiego zespołu.
Rośnie również liczba aktywnych subskrypcji naszych cyfrowych tytułów. Na koniec grudnia 2022 r.
Wprost odnotowało 77 proc. wzrost sprzedaży subskrypcji w stosunku do końca grudnia roku
poprzedniego. Zwiększyło się także zaangażowanie czytelników wprost.pl, czego najlepszym dowodem
jest rosnąca liczba odsłon przypadająca na użytkownika. Wyrazem uznania użytkowników jest 20 proc.
wzrost sprzedaży cyfrowych wersji (e-wydań) Tygodnika „Do Rzeczy”.
Rok 2022 to czas rozwoju produktów wydawniczych wprost.pl i dorzeczy.pl. Zarząd kontynuował
przyjętą w 2020 roku, strategię horyzontalnego rozwoju w obszarze serwowanych treści dziennikarskich.
Spółka AWR Wprost wprowadziła nowe, autorskie formaty podcastów „Wprost Przeciwnie”, „Wprost o
Kulturze” i „Niedyskrecje Parlamentarne”. Nowe treści ukazują się co tydzień w serwisie wprost.pl
przysparzając wydawcy nowych, zaangażowanych użytkowników. Podcasty są dostępne na Spotify,
Google Podcast i YouTube. W połowie roku został zrealizowany projekt serwisu wnętrzarskiego -
dom.wprost.pl, który okazał się sukcesem i będzie dalej rozwijany.
Działalność eventowa jest od lat ważnym elementem tożsamości obu marek wydawniczych Grupy,
a w 2022 roku mogliśmy wrócić do przed pandemicznych harmonogramów. Jednocześnie duże zasięgi
i moc opiniotwórcza marek „Wprost” i „Do Rzeczy” sprawiają, że nasze eventy to istotny strumień
przychodu. Drugim elementem składowym jest obszar sprzedaży programatycznej. Zarządzanie
inwentory reklamowym odbywa się na poziomie Spółki PMPG i podległa ciągłemu procesowi zmian,
optymalizacji oraz automatyzacji. W efekcie stawki ze sprzedaży reklam w modelach programatycznych
są benchmarkowo wysokie.