W najbliższym czasie ekspansja geograficzna nie będzie naszym priorytetem.
Koncentrujemy się na rynkach, na których jesteśmy już obecni i na nich będziemy
chcieli umacniać pozycję lidera w każdym z segmentów. Nasza strategia zarządzania
firmą, poprzez specjalizacje w ramach wybranych obszarów, poprawia szybkość
działania i przekłada się na większą elastyczność a przez to sprawniejsze realizowanie
strategii segmentowych. Jednocześnie pozwala nam to uzyskać synergię nie tylko
kosztową, ale także przychodową dzięki sprzedaży krzyżowej naszych produktów. W
2023 roku planujemy otwarcie kilkunastu nowych filii w krajach, w których prowadzimy
działalność. W Polsce skupimy się na rozwoju naszej infrastruktury logistycznej, w
szczególności rozbudowie magazynu centralnego w Zakroczymiu oraz robotyzacje
procesów logistycznych w kraju i zagranicą.
Rok 2023 z perspektywy rynku „automotive aftermarket” zapowiada się
optymistycznie, zakładamy dalszy trend wzrostowy. Problemy z dostępnością nowych
samochodów, wysoki popyt na części w warsztatach, wynikający z akumulacji
oszczędności przez gospodarstwa w czasie pandemii, realizacja odkładanych podczas
pandemii wydatków – wszystko to działa na naszą korzyść. W większości krajów
rośniemy szybciej niż konkurencja, co jest możliwe dzięki przewagom wynikającym z
szerokości oferty i dostępności części.
Elementem niepewności pozostaje rozwój konfliktu w Ukrainie, ponadto wysoka
inflacja w regionie i zwiększanie się kosztów powadzenia biznesu, co wymusza na
właścicielach przedsiębiorstw poszukiwania oszczędności i zmniejszenia inwestycji.
Pociąga to za sobą tendencję do wydłużania czasu eksploatacji pojazdów
posiadanych przez aktualnych właścicieli. Zauważamy więc rosnący popyt na
sprzedaż części, a co za tym idzie poprawę dynamiki naszej sprzedaży.
Sposób prowadzenia działalności jest dla nas równie ważny, co jej zakres.
Coraz większy nacisk kładziemy na kwestie ESG. W 2022 roku rozpoczęliśmy
przegląd naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Chcemy przygotować Grupę
Kapitałową na nadchodzące zmiany regulacyjne, takie jak Europejski Zielony Ład, a
jednocześnie umożliwić realizację podjętych przez siebie ambitnych zobowiązań we
wszystkich trzech obszarach - środowiskowym, społecznym i zarządczym. W proces
ten angażujemy naszych interesariuszy, a nadzorują go najważniejsi członkowie kadry
kierowniczej.
Obserwujemy też wzrost oczekiwań dotyczących zrównoważonych,
przyjaznych dla środowiska produktów i usług, szczególnie widoczny wśród
przedstawicieli młodego pokolenia. Transformacja branży motoryzacyjnej ma
podstawowe znaczenie dla osiągnięcia celów Porozumienia Paryskiego. Zdajemy
sobie z tego sprawę i choć staramy się minimalizować negatywne oddziaływanie firmy
na środowisko, cały czas wyznaczamy sobie nowe, jeszcze ambitniejsze cele. Dążymy
do osiągnięcia neutralności klimatycznej, a nowa strategia ESG określi przyjęte przez
firmę docelowe wskaźniki dekarbonizacji.
Integralną częścią strategii ESG są podejmowane przez nas inicjatywy
dotyczące regeneracji zużywanych części. Od lat udowadniamy kierowcom i
mechanikom, że prawidłowo zregenerowana część jest tak samo dobra, jak nowa.
Cieszę się, że nasze działania w tym zakresie budzą coraz większe zainteresowanie.
Regeneracja - to mniej odpadów na wysypiskach, mniejsze zużycie surowców i energii