Ponadto Członkowie Zarządu Spółki zobowiązani są do wywiązywania się względem Walnego Zgromadzenia z
obowiązków informacyjnych, według następujących zasad:
a) informacja o nieobecności Członka Zarządu na Walnym Zgromadzeniu powinna być przekazana Spółce
z odpowiednim wyprzedzeniem nie później jednak, niż na 5 dni przez terminem Walnego Zgromadzenia,
z zastrzeżeniem, iż informacja taka może być przekazana w terminie późniejszym w przypadku gdy
przyczyna uzasadniająca nieobecność występuje po terminie zakreślonym do złożenia informacji i z
powodów niezależnych od Członka Zarządu nie można było przewidzieć jej wystąpienia lub trwania w
terminie zakreślonym do złożenia informacji. Informacja o nieobecności powinna zawierać wyjaśnienia
dotyczące przyczyn nieobecności.
b) podczas obrad Walnego Zgromadzenia Prezes Zarządu lub upoważniony przez niego
Wiceprezes udzielać będzie Akcjonariuszom na ich żądanie informacji dotyczących Spółki, jeżeli jest to
uzasadnione dla oceny spraw objętych porządkiem obrad Walnego Zgromadzenia.
c) Prezes Zarządu Spółki lub upoważniony przez niego Wiceprezes powinien odmówić udzielenia informacji
w przypadku, gdy:
1) mogłoby to wyrządzić szkodę Spółce albo Spółce z nią powiązanej, albo spółce zależnej, w
szczególności przez ujawnienie tajemnic technicznych, handlowych lub organizacyjnych
przedsiębiorstwa spółek,
2) mogłoby narazić Członka Zarządu Spółki na poniesienie odpowiedzialności karnej, cywilnoprawnej
lub administracyjnej
Posiedzenia Zarządu odbywają się w terminie ustalonym przez Członków Zarządu. Zarząd ustala plan posiedzeń
z jednoczesnym, jeśli to możliwe, podaniem porządku obrad. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes Zarządu:
a) zgodnie z planem posiedzeń lub, w razie potrzeby, z własnej inicjatywy,
b) na pisemne żądanie każdego członka Zarządu, zawierające proponowany porządek obrad
Na mocy stosownej uchwały Zarządu, każdemu z Członków Zarządu może zostać przyporządkowany określony
Departament Biznesowy Spółki (lub Departamenty). W związku z obowiązkiem prowadzenia spraw Spółki na
mocy odrębnej uchwały Członków Zarządu, poszczególnym Członkom Zarządu mogą być przyporządkowane
określone obowiązki i kompetencje szczegółowe w ramach wewnętrznego podziału obowiązków. W zakresie tym
wymagana jest uchwała Zarządu podjęta jednomyślnie przy obecności wszystkich Członków Zarządu.
Poszczególni Członkowie Zarządu zobowiązani są do:
a) podejmowania wszelkich niezbędnych czynności, do realizacji których są upoważnieni w zakresie
zarządzania i kierowania przydzielonym Departamentami Biznesowymi Spółki, w tym również:
prowadzenia i realizowania polityki kadrowej (w odniesieniu do osób wchodzących w skład
Departamentu), realizowania ustalonego na mocy uchwały Zarządu, planu rocznego i budżetu
Departamentu, jak również ustalonych przez Zarząd planów wydatków i inwestycji Departamentu,
b) natychmiastowego przekazywania Prezesowi Zarządu wiarygodnych informacji, jak również udzielania
w tym zakresie niezbędnych wyjaśnień, dotyczących bieżących i istotnych spraw związanych z
działalnością Spółki, a w szczególności z działalnością podległego Departamentu Biznesowego Spółki,
c) zapewnienia terminowego przekazywania przez podległy Departament wszelkich niezbędnych
dokumentów oraz wiarygodnych informacji, w sposób umożliwiający ich ewidencjonowanie w
odpowiednich systemach Spółki,
d) zapewnienia przestrzegania wszelkich obowiązujących w Spółce norm i regulacji wewnętrznych, przez
osoby wchodzące w skład podległego Departamentu.