następstwem bezprecedensowego wzrostu stóp procentowanych oraz wprowadzeniem przez Komisję Nadzoru
Finansowego dodatkowych obostrzeń przy szacowaniu przez banki zdolności kredytowej dla kredytów
hipotecznych. W 2022 r. na analizowanych przez JLL rynkach wprowadzono do sprzedaży 49 tys. lokali, wobec
niespełna 58 tys. w 2021 r. Istotną część podaży stanowią lokale z projektów zainicjowanych w pierwszej połowie
2022 r., przed wejściem w życie nowych regulacji dotyczących sprzedaży mieszkań przez deweloperów oraz
dodatkowo wprowadzających opłaty na Deweloperski Fundusz Gwarancyjny. Istotna część z lokali
wprowadzonych do sprzedaży w tym okresie nie jest aktywnie komercjalizowana ze względu na wstrzymanie lub
zawieszenie realizacji projektów. Według szacunków JLL łączna liczba mieszkań w ofercie na największych
rynkach Polski na koniec roku wynosiła, nominalnie, niemal 49 tys. lokali, wobec 37 tys. rok wcześniej
Głównym rynkiem na jakim Spółka koncentruje swoją działalność jest rynek województwa łódzkiego
Deweloperzy zaczęli dostrzegać korzystną lokalizację Łodzi, miasto pretenduje do miana "bazy mieszkaniowej dla
Polski". Łódź - trzecie co do wielkości miasto liczące 690 tys. osób, a w całej aglomeracji 1,2 mln mieszkańców,
jest jednym z największych rynków pracy w Polsce. Liczba ludności w wieku produkcyjnym w Łodzi to blisko 400
tysięcy osób. Łódź jest postrzegana jako przyjazne miejsce pracy wśród menadżerów, specjalistów, jak również
studentów, zarówno tych z Polski jak i zza granicy. Atutem miasta jest jego centralne położenie oraz dobrze
rozwinięte i stale ulepszane połączenia drogowe i kolejowe, a także rozbudowany system komunikacji miejskiej
i podmiejskiej. Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA) jest jedną z największych polskich kolei regionalnych
w województwie, łączącą Łódź z wieloma miejscowościami w regionie. Zasięg oddziaływania ŁKA to około 1,5 mln
mieszkańców. Centrum Łodzi jest dobrze skomunikowane ze wszystkimi największymi dzielnicami mieszkaniowo
- przemysłowymi miasta. Na 2027 rok planowane jest uruchomienie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK),
który zostanie zlokalizowany pomiędzy Łodzią a Warszawą. Port lotniczy będzie skomunikowany siecią szybkiej
kolei z największymi miastami w Polsce, w tym w szczególności z Łodzią przez którą będą przechodziły wszystkie
połączenia komunikacyjne w kierunku północno – zachodnim oraz południowo - zachodnim. W samej Łodzi sieć
kolejowa połączona będzie z siecią komunikacji miejskiej w tym z nowopowstającym tunelem średnicowym
przechodzącym przez centrum miasta , który w Łodzi funkcjonował będzie niejako jak metro. Rozwój realizowanej
koncepcji Duopolis (m.in. inwestycje infrastrukturalne mające na celu wzmocnienie integracji gospodarczej Łodzi
i Warszawy oraz planowana budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego zarówno dla ruchu pasażerskiego jak i
towarowego) umożliwiają łódzkim firmom jeszcze większy dostęp do zasobów rynku warszawskiego (pracownicy,
klienci, kontrakty biznesowe) przy zdecydowanie niższych kosztach prowadzenia działalności. W ostatnich latach
Łódź doświadczyła także zakrojonego na szeroką skalę procesu rewitalizacji urbanistycznej i adaptacji dawnej
tkanki przemysłowej miasta. Dzięki realizacji tego projektu przez Urząd Miasta Łodzi całe zespoły budynków
przemysłowych, a nawet całe kwartały, dzielnice, takie jak Nowe Centrum Łodzi, otrzymały „nowe życie”. W ten
sposób w historycznych, postindustrialnych wnętrzach starych budynków z czerwonej cegły, przekształconych
w nowoczesne przestrzenie coworkingowe, funkcjonują dziś innowacyjne i kreatywne firmy z różnych branż.
Region Łódzki znajduje się obecnie na 3 miejscu w Polsce pod względem dostępności nowoczesnej powierzchni
magazynowej. Stan infrastruktury liniowej poprawia się, a zatrudnienie w branży logistycznej dynamicznie wzrasta.
Ze względu na centralne położenie Łodzi przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A2 , gdzie dodatkowo realizowany jest
jedyny ring autostradowy obejmujący swoim obwodem praktycznie wszystkie miasta ościenne, dodatkowo
zwiększającym atrakcyjność inwestycyjną rozwoju lokalnej gospodarki pozostaje logistyka i transport. Na terenach
wokół Łodzi powstają kolejne magazyny, które uczynią ten obszar kraju za skupisko największej bazy magazynowej
w Polsce a bezpośrednie obecne połączenie kolejowe Łodzi z Chinami napędza rozwój e-commerce nie tylko w
regionie, ale i w całym kraju. Sytuacja na rynku pracy w Łodzi jest korzystna, ponad 57% z spośród prawie 700 tys.
mieszkańców stanowią osoby w wieku produkcyjnym. Stopa bezrobocia kształtuje się na relatywnie niskim
poziomie 6,1% i systematycznie spada. Łódź jest jednym z głównych ośrodków akademickich w Polsce. Miasto
zapewnia obecnym i przyszłym mieszkańcom swobodny dostęp do wychowania i edukacji. Centralne położenie,
bogata oferta edukacyjna i akademicka, programy wspierające rozwój kariery młodych ludzi, perspektywy pracy,
umiarkowane koszty utrzymania to kilka powodów, dla których warto studiować i pracować w Łodzi. W samej Łodzi
jest 18 uczelni, w tym 6 publicznych i 12 prywatnych. Dodatkowo działa tu 30 instytucji badawczo-rozwojowych, a
liczba studentów w roku akademickim 2021/22 w Łodzi wyniosła ponad 75 tysięcy.