Identyfikacja kryteriów i opis przedmiotu usługi
Skonsolidowane sprawozdanie finansowe w formacie ESEF zostało sporządzone przez kierownika jednostki
dominującej w celu spełnienia wymogów dotyczących oznakowania oraz wymogów technicznych dotyczących
specyfikacji jednolitego elektronicznego formatu raportowania, które są określone w rozporządzeniu ESEF.
Przedmiotem naszej usługi atestacyjnej jest zgodność oznakowania skonsolidowanego sprawozdania finansowego
w formacie ESEF z wymogami rozporządzenia ESEF, a wymogi określone w tych regulacjach stanowią, naszym
zdaniem, odpowiednie kryteria do sformułowania przez nas opinii.
Odpowiedzialność kierownika jednostki dominującej i osób sprawujących nadzór
Kierownik jednostki dominującej jest odpowiedzialny za sporządzenie skonsolidowanego sprawozdania
finansowego w formacie ESEF zgodnie z wymogami dotyczącymi oznakowania oraz wymogami technicznymi
dotyczącymi specyfikacji jednolitego elektronicznego formatu raportowania, które są określone w rozporządzeniu
ESEF. Odpowiedzialność ta obejmuje wybór i zastosowanie odpowiednich znaczników XBRL, przy użyciu
taksonomii określonej w tych regulacjach. Odpowiedzialność kierownika jednostki dominującej obejmuje również
zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymanie systemu kontroli wewnętrznej zapewniającego sporządzenie
skonsolidowanego sprawozdania finansowego w formacie ESEF wolnego od istotnych niezgodności z wymogami
rozporządzenia ESEF. Członkowie Rady Nadzorczej jednostki dominującej są odpowiedzialni za nadzorowanie
procesu sprawozdawczości finansowej, obejmującego również sporządzenie sprawozdań finansowych zgodnie
z formatem, wynikającym z obowiązujących przepisów prawa.
Odpowiedzialność biegłego rewidenta
Naszym celem było wyrażenie opinii, na podstawie przeprowadzonej usługi atestacyjnej dającej racjonalną
pewność, czy skonsolidowane sprawozdanie finansowe w formacie ESEF zostało oznakowane zgodnie
z wymogami rozporządzenia ESEF. Usługę przeprowadziliśmy zgodnie z Krajowym Standardem Usług
Atestacyjnych Innych niż Badanie i Przegląd 3001PL - Badanie sprawozdań finansowych sporządzonych
w jednolitym elektronicznym formacie raportowania przyjętego uchwałą Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
nr 1975/32a/2021 z dnia 17 grudnia 2021 roku w sprawie krajowego standardu usług atestacyjnych innych niż
badanie i przegląd 3001PL („KSUA 3001PL”) oraz, gdzie jest to, stosowne zgodnie z Krajowym Standardem Usług
Atestacyjnych Innych niż Badanie i Przegląd w brzmieniu Międzynarodowego Standardu Usług Atestacyjnych
(MSUA) 3000 (Zmienionego) – Usługi atestacyjne inne niż badania lub przeglądy historycznych informacji
finansowych przyjętego uchwałą Krajowej Rady Biegłych Rewidentów nr 3436/52e/2019 z dnia 8 kwietnia 2019
roku w sprawie krajowych standardów przeglądu, krajowych standardów usług atestacyjnych innych niż badanie
i przegląd oraz krajowych standardów usług pokrewnych, z późniejszymi zmianami („KSUA 3000 (Z)”). Standard
ten nakłada na biegłego rewidenta obowiązek zaplanowania i wykonania procedur w taki sposób, aby uzyskać
racjonalną pewność, że skonsolidowane sprawozdanie finansowe w formacie ESEF zostało przygotowane zgodnie
z określonymi kryteriami. Racjonalna pewność jest wysokim poziomem pewności, ale nie gwarantuje, że usługa
przeprowadzona zgodnie z KSUA 3001PL oraz, gdzie jest to stosowne, zgodnie z KSUA 3000 (Z) zawsze wykryje
istniejące istotne zniekształcenie. Wybór procedur zależy od osądu biegłego rewidenta, w tym od oszacowania
ryzyka wystąpienia istotnych zniekształceń spowodowanych oszustwem lub błędem. Przeprowadzając
oszacowanie tego ryzyka, biegły rewident bierze pod uwagę kontrolę wewnętrzną związaną ze sporządzeniem
skonsolidowanego sprawozdania finansowego w formacie ESEF, w celu zaplanowania stosownych procedur, które