Sprawozdanie Zarządu z działalności Stalprodukt S.A. w okresie od 1.01.2022 r. do 31.12.2022 r.
57
oraz na środowisko. Zidentyfikowane zostały wszystkie aspekty społeczne i środowiskowe związane
z prowadzoną działalnością.
Zakład nie jest aktualnie klasyfikowany do kategorii dużego ryzyka wystąpienia przemysłowej
(ZDR), jak również nie jest zaliczany do kategorii zwiększonego ryzyka wystąpienia przemysłowej
(ZZR). Pomimo tego Zakład deklaruje utrzymywanie systemu zarządzania bezpieczeństwem, w
którym funkcjonują: Program Zapobiegania Awariom oraz elementy systemu zarządzania wymagane
przez Ustawę Prawo Ochrony Środowiska. Na terenie Zakładu przeprowadzane są ćwiczenia,
których celem jest sprawdzanie środków, sprzętu i personelu do likwidacji skutków i zwalczania
potencjalnych zagrożeń ekologicznych.
Ponadto w Spółce obowiązuje dokument regulujący postępowanie w razie wystąpienia awarii o
nazwie „Instrukcja przeciwdziałania poważnym awariom przemysłowym w Stalprodukt S.A. w
Bochni”. Celem instrukcji jest zapewnienie identyfikowania i przeciwdziałania potencjalnym
niebezpiecznym zdarzeniom, które mogą mieć wpływ na ludzi i środowisko naturalne oraz określenie
postępowania poawaryjnego, ograniczającego skutki wystąpienia tych potencjalnych zdarzeń.
1.5 Zarządzanie etyką
Spółka Stalprodukt S.A. opiera swoją działalność na zasadach uczciwości, rzetelności
i przejrzystości działań podejmowanych przez jej pracowników.
W Spółce obowiązuje Kodeks etyki, którego uzupełnieniem jest Polityka antykorupcyjna
i ochrony sygnalistów. Dokumenty te zawierają zbiór norm, zasad i wytycznych, które określają
etyczne postępowanie w trakcie prowadzenia działalności przez firmę Stalprodukt S.A. Zawarte w
nim wartości i uregulowania mają zastosowanie do wszystkich pracowników i innych osób
pracujących w Spółce lub na jej rzecz.
Uregulowania zawarte w ww. dokumentach wychodzą jednocześnie naprzeciw wymaganiom i
rekomendacjom dotyczącym zakresu raportowania pozafinansowego, zasadom wynikającym z
dokumentu „Dobre praktyki w spółkach publicznych 2021”, a także wytycznym dotyczącym polityki
korupcyjnej i ochrony sygnalistów, zawartym w dokumencie „Standardy rekomendowane dla
systemu zarządzania zgodnością w zakresie przeciwdziałania korupcji oraz systemu ochrony
sygnalistów w spółkach notowanych na rynkach organizowanych przez Giełdę Papierów
Wartościowych w Warszawie S.A.”, opracowanym z inicjatywy Komitetu ds. Compliance GPW.
Spółka jest zaangażowana w zapewnianie równych szans wszystkim swoim pracownikom, zarówno
w odniesieniu do warunków pracy, jak i rozwoju kariery zawodowej. Kierownik każdego działu dba
o to, by pracownicy na każdym szczeblu, etapie i pod każdym aspektem, począwszy od rekrutacji,
szkolenia, wynagrodzenia, promocji, przypisywania stanowisk, odpowiedzialności, przez cele, aż do
oceny postępów, okres zatrudnienia byli traktowani zgodnie ze swoimi umiejętnościami, unikając
przy tym wszelkich form dyskryminacji, a w szczególności dyskryminacji ze względu na rasę, płeć,
wiek, narodowość, wyznawaną religię i osobiste przekonania. Spółka wymaga od wszystkich
pracowników, w tym w szczególności od osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i
zarządzających, przestrzegania przepisów zakazujących jakiejkolwiek dyskryminacji z powodu
wieku, rasy, płci, pochodzenia etnicznego, narodowości, religii, zdrowia, niepełnosprawności, stanu
cywilnego, preferencji seksualnych, poglądów politycznych lub filozoficznych, przynależności do
związków zawodowych lub innych cech chronionych przez prawo.