W minionym roku świętowaliśmy 20-lecie powstania zarówno studia People Can Fly, jak i studia
Game On. Obchodziliśmy również 10 urodziny studia Incuvo (oba studia dołączyły do Grupy w 2021
roku). Czas refleksji nad drogą, którą przeszliśmy i naszą tożsamością pozwolił nam zredefiniować
wartości wokół których będziemy dalej budować kulturę w People Can Fly:
Szczerość: czyli prawo i przestrzeń do otwartej komunikacji;
Odpowiedzialność: za swoje decyzje, pomysły oraz dane słowo;
Praca zespołowa: pozwalająca realizować wspólną pasję, różnorodność punktów widzenia,
która stanowi o naszej sile;
Nieustępliwość: czyli odwaga do kwestionowania status quo i wdrażania unikalnych pomysłów.
W ROKU 2022 ZREALIZOWALIŚMY SZEREG WAŻNYCH PROJEKTÓW I KONTYNUOWALIŚMY
PRACE NAD INNYMI:
wspólnie z wydawcą Square Enix, ukończyliśmy prace nad dodatkiem „Outriders Worldslayer”,
który miał swoją premierę 30 czerwca 2022 roku;
kontynuowaliśmy prace nad rozwojem portfolio gier Grupy; niezależne od siebie zespoły
deweloperskie rozwijają łącznie siedem tytułów;
kontynuowaliśmy rozwój naszych studiów – otworzyliśmy nowe biuro w Krakowie, a nasz
globalny zespół rozwinął się do ponad 600 osób;
przejęte w 2021 roku podmioty zaczęły pozytywnie kontrybuować do skonsolidowanego
rachunku wyników Grupy – Incuvo z sukcesem wprowadziło na rynek „Green Hell VR
(nominacja do Steam Awards), a Game On zrealizował usługi dla tak prestiżowych projektów
jak „Gotham Knights” czy „Call of Duty: Modern Warfare II”;
z powodzeniem przeprowadziliśmy migrację naszych projektów z UE4 do UE5, odkrywając
nowe możliwości technologii Unreal Engine, z którą pracujemy już od ponad 15 lat;
rozwijaliśmy struktury self-publishing;
wreszcie, rozbudowaliśmy działy wsparcia chcąc zapewnić naszym Awiatorom wyjątkowe,
bezpieczne i innowacyjne środowisko pracy w modelu pracy hybrydowej.
Udało się zrobić bardzo wiele, ale rok 2022, jak każdy, nie przyniósł tylko sukcesów i dobrych
wiadomości.
Zaczął się przecież od wybuchu tragicznej wojny w Ukrainie, która, w oczywisty sposób, wstr-
snęła całym naszym środowiskiem – pracuje z nami bardzo wielu deweloperów ze Wschodu.
Staraliśmy się, jako PCF, zachować w tej sytuacji po prostu po ludzku i udzielić naszym współpra-
cownikom i ich rodzinom wszelkiej możliwej pomocy.
SZANOWNI AKCJONARIUSZE,
WARSZAWA, 28 KWIETNIA 2023
Druga połowa roku 2022 przyniosła natomiast zakończenie naszej współpracy z amerykańskim
wydawcą Take-Two Interactive, przy projekcie „Dagger. Wybiło nas to ze strefy komfortu i dało
wielki impuls do zmian wewnątrz organizacji. Zamiast myśleć o projektach M&A postawiliśmy na
organiczny wzrost, skupiliśmy się na rozwoju własnych zespołów deweloperskich i projektów, na
wdrożeniu Centers of Excellence, na rozwoju zespołu wydawniczego, na przygotowaniu pięciolet-
niego planu finansowego dla Grupy, na zredefiniowaniu roli działów wsparcia, na procesach priory-
tetyzujących satysfakcję i retencję Awiatorów.
Kulminacją tych prac jest uaktualniona strategia PCF Group S.A. ogłoszona już w tym roku. Dla
przypomnienia, stawiamy w niej na wzmocnienie działalności wydawniczej (model self-publishing),
na oparciu gier z naszego portfela wydawniczego na modelu gry jako usługi (Game-as-a-Service)
i zróżnicowaniu modeli monetyzacji gier (od pay-to-play do free-to-play). W efekcie realizacji na-
szej strategii w latach 2023-2027 powinniśmy skokowo zwiększyć nasze skumulowane przychody
– w tym okresie do co najmniej 3,0 mld złotych.
Aby zrealizować nasze plany potrzebujemy kapitału; jego pozyskaniu ma służyć emisja nowych
akcji, która została przegłosowana przez Walne Zgromadzenie w dniu 28 lutego 2023 roku.
Powodzenie emisji ma zapewnić pozyskanie nowego partnera – 10-procentowym inwestorem
PCF Group S.A. będzie KRAFTON, jeden z największych południowokoreańskich producentów
i wydawców gier. Planujemy zakończyć proces pozyskania kapitału w pierwszym półroczu 2023 roku.
Podsumowując, rok 2022 kończymy z przychodami na poziomie ponad 171 mln złotych oraz
EBITDA w wysokości 48 mln złotych. To solidny wynik mimo turbulencji jakich doświadczyliśmy.
Na rok 2023 mamy mnóstwo planów związanych z realizacją naszej zaktualizowanej strategii.
Będziemy ciężko pracowali nad naszymi projektami, nad rozwojem naszych zespołów, nad pozy-
skaniem kolejnych partnerów biznesowych. Z dużymi emocjami czekamy na premierę VR-owego
projektu Thunder, który realizuje studio Incuvo, w oparciu o IP z portfolio studia People Can Fly.
Premiera gry Thunder będzie też chrztem bojowym naszego pionu wydawniczego, a działania
marketingowe wokół tego tytułu rozpoczną się już niebawem.
Wszystkim naszym Akcjonariuszom dziękuję za wsparcie, zaufanie oraz konstruktywną krytykę.
Dobrze mieć Was na pokładzie.
Z wyrazami szacunku,
Sebastian Wojciechowski
PREZES ZARZĄDU
WARSZAWA, 28 KWIETNIA 2023