Sprawozdanie Zarządu z działalności GRUPY KAPITAŁOWEJ EFEKT S.A.
za okres od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r.
str. 28
,,Wniosek”) o zatwierdzenie prospektu UE na rzecz odbudowy (zwany dalej ,,Prospekt UE”),
sporządzonego w formie jednolitego dokumentu w związku z zamiarem ubiegania się o dopuszczenie
do obrotu na rynku regulowanym akcji serii AA, DD, EE. Prospekt UE został sporządzony przez
Emitenta na podstawie art. 14a ust. 1 pkt a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2017/1129 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie prospektu, który ma być publikowany w związku z
ofertą publiczną papierów wartościowych lub dopuszczeniem ich do obrotu na rynku regulowanym oraz
uchylenia dyrektywy 2003/71/WE (Dz. Urz. UE L 168 z 30.06.2017, str. 12, z późn. zm.) (dalej
,,Rozporządzenie 2017/1129”), zgodnie z którym powyższy prospekt może zostać sporządzony przez
emitentów, których akcje są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym nieprzerwanie od co
najmniej ostatnich 18 miesięcy i którzy emitują akcje tożsame z tymi, które zostały już wcześniej
wyemitowane. Prospekt UE złożony przez Emitenta został sporządzony w oparciu o załącznik Va do
Rozporządzenia 2017/1129 określający minimalne wymogi informacyjne, które należy uwzględnić w
takim prospekcie. Zgodnie z art. 47a Rozporządzenia 2017/1129 po dniu 31 grudnia 2022 r. przestał
obowiązywać ,,system prospektu UE na rzecz odbudowy określony w art. 7 ust. 12a , art. 14a, art. 20
ust. 6a i art. 21 ust. 5a” tego rozporządzenia, umożliwiający sporządzenie Prospektu UE i złożenie
wniosku o jego zatwierdzenie do właściwego organu nadzoru. Powyższe oznacza, że z dniem 31
grudnia 2022 r. wygasła podstawa prawna do zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego (dalej
,,Komisja”) Prospektu UE złożonego przez Emitenta w dniu 19 maja 2021 r. Po przeprowadzeniu
analizy złożonego przez Emitenta w dniu 19 maja 2021 r. Wniosku i załączonych do niego
dokumentów, Komisja wielokrotnie wzywała Stronę do uzupełnienia lub dokonania zmian w złożonej
dokumentacji, a także do złożenia wyjaśnień na podstawie art. 50 § 1 Kpa, w związku z art. 20 ust. 4
Rozporządzenia 2017/1129 i art. 45 ust. 2 Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2019/980 z
dnia 14 marca 2019 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2017/1129 w odniesieniu do formatu, treści, weryfikacji i zatwierdzania prospektu, który ma być
publikowany w związku z ofertą publiczną papierów wartościowych lub dopuszczeniem ich do obrotu
na rynku regulowanym, i uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 809/2004 (Dz. Urz. UE L 166 z
21.06.2019, str. 26, z późn. zm.) (dalej ,,Rozporządzenie 2019/980”). W związku z powyższym oraz
faktem, że w odpowiedzi na wezwanie Komisji Emitent złożył w tym postępowaniu ostatnią
dokumentację i wyjaśnienia w dniu 28 grudnia 2022 r., nie było możliwe wydanie decyzji w sprawie
zatwierdzenia Prospektu UE przed wygaśnięciem podstawy prawnej do jego zatwierdzenia. Komisja
wskazuje także, że liczba akcji serii EE wyemitowanych przez Emitenta odnoszona do liczby akcji
Emitenta dopuszczonych już do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów
Wartościowych w Warszawie S.A. (rynku podstawowym), nie daje podstaw do zastosowania wyjątku
od obowiązku publikacji prospektu określonego w art. 5 ust. 1 pkt a) Rozporządzenia 2017/1129,
sporządzanego w związku z wymogiem ubiegania się przez Emitenta o dopuszczenie ww. serii akcji do
obrotu na tym rynku. Tym samym na Emitencie ciąży obowiązek sporządzenia prospektu,
zawierającego informacje wskazane w odpowiednich załącznikach do Rozporządzenia 2019/980 oraz
złożenia do Komisji wniosku o jego zatwierdzenie.
W związku z powyższym należy stwierdzić, że z upływem okresu obowiązywania przepisów
określających system Prospektu UE, czyli od dnia 1 stycznia 2023 r. postępowanie w sprawie