LIBET S.A.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Libet S.A. za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku
5
− segment standardowy.
Kostkę brukową możemy zaliczyć do najpopularniejszych zewnętrznych materiałów nawierzchniowych.
Produkty z betonu oferują bogactwo możliwości kreacyjnych, potencjał ten nie wynika tylko z dostępności
wielu atrakcyjnych kolorów i kształtów lecz także ciekawych faktur i dodatkowych efektów, uzyskanych na
powierzchni za sprawą specjalnych technologii obróbki. Spółka oferuje produkty tzw. Kostki Postarzane,
które imitują staromiejski bruk dzięki subtelnym, zamierzonym nierównościom i obtłuczeniom (Produkty
Antico). Dodatkowo Spółka ma w swojej ofercie kostki mieniące się różnymi barwami, której jest
podkreślona chropowata struktura – produkty Elegante. Nieco delikatniejszą chropowatość znajdziemy na
powierzchniach śrutowano-szczotkowanych, łączących oryginalny wygląd z właściwościami
antypoślizgowymi. Możemy też wejść w świat kolorowych melanży, uzyskanych w specjalnych procesach
barwienia lub zaakcentować elegancką prostotę w postaci jednobarwnych, nowoczesnych nawierzchni.
Wszystkie te produkty Spółka oferuje w linii Decco, w kategorii Premium. Uzupełnieniem oferty produktów
Spółki z kategorii Premium są płyty – większe formaty doskonale sprawdzają się na tarasach i placach, ale
chętnie tworzymy z nich też ścieżki czy utwardzone nawierzchnie np. pod altanami. Podobnie jak
w przypadku kostek brukowych, również tu dysponujemy niebanalnymi rozwiązaniami. Wśród płyt z be-
tonu dominują dwa kierunki: nowoczesny minimalizm przejawiający się w jednolitej kolorystyce i dużych,
na ogół gładkich powierzchniach oraz motywy inspirowane światem przyrody, uzyskane dzięki technologii
zwanej wet-cast (polega ona na wypełnianiu ciekłą mieszanką betonową specjalnych form nadających
płytom określone kształty i faktury). Produkty z segmentu Premium adresowane są do najbardziej
wymagających klientów. Ta grupa odbiorców jest w stanie zapłacić wyższą cenę za produkty z segmentu
premium niż za standardową kostkę brukową, aby zabudować otoczenie swoich domostw materiałami
o wysokich właściwościach jakościowych i estetycznych.
Znaczną grupą odbiorców produktów z segmentu premium są również klienci komercyjni (np. centra
handlowe) oraz deweloperzy, którzy wykorzystują produkty Libet z najwyższego segmentu do zabudowy
terenów wokół swoich obiektów (np. skwery, ogrody, tereny wokół centrów handlowych). Produkty
z segmentu standard adresowane są do klientów, którzy cenią sobie jakość oferowanych produktów ale
jednocześnie bardzo ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowej jest dla nich cena.
Od kilku lat jest obserwowany wzrost znaczenia kostki brukowej w segmencie Premium ze względu na
zmieniające się preferencje konsumentów. Segment kostki premium jest stabilnym rynkiem, który powinien
być odporny na nagłe zmiany gospodarcze. Libet kieruje swoje działania w zakresie oferowanych produktów
szczególnie na udoskonalanie oferty Premium, dlatego też wprowadzone nowości produktowe, to 100%
produktów Premium. Głównym powodem takich działań jest to, że produkcja kostki Premium jest bardziej
rentowna
Produkty z segmentu standard adresowane są do klientów, którzy cenią sobie jakość oferowanych
produktów ale jednocześnie bardzo ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowej jest dla nich
cena. Odbiorcami produktów z segmentu standard są zarówno klienci indywidualni, jak i klienci z sektora
publicznego oraz komercyjnego. Produkty z segmentu standard służą np. do tworzenia parkingów,
chodników, skwerów, a także nawierzchni przy obiektach użyteczności publicznej oraz domach. W ramach
segmentu standardowe produkowane są betonowe kostki brukowe, płyty chodnikowe, krawężniki
betonowe, płyty ażurowe oraz korytka ściekowe.
Oferta Libet obfituje w atrakcyjne rozwiązania wykończeniowe, zaprojektowane tak, by spełniały swoje
funkcje w każdych warunkach. Wszystkie nasze produkty łączą wysokie parametry odporności i trwałości,
szerokie zastosowanie, komfort użytkowania oraz walory estetyczne.