
LiveChat Software S.A.

w 2022/2023 roku finansowym
2
Wizja
3

1.  ........................................................................................................... 5
2. Podsumowanie ..................................................................................................................... 6
2.1. Wybrane skonsolidowane dane finansowe ....................................................................... 6
2.2. Wybrane jednostkowe dane finansowe ............................................................................. 8
3. O LiveChat Software ....................................................................................................... 10
3.1. Struktura Grupy LiveChat Software .................................................................................. 11
3.2. Nasze relacje........................................................................................................................... 11
3.3.  ....................................................................................................................... 14
3.4. Historia Grupy LiveChat Software .................................................................................... 15
3.5. Relacje inwestorskie ............................................................................................................. 15
4. Podsumowanie operacyjne ............................................................................................ 17
4.1.  ....................................................................................... 17
4.2.  .................................................................................................. 24
4.3. Inne wydarzenia ............................................................................................................................ 28
5.  ................................... 30
5.1. Strategia rozwoju .................................................................................................................. 30
5.2.  ..................................................................................................................... 33
5.2.1. LiveChat ........................................................................................................................................33
5.2.2. ChatBot .........................................................................................................................................36
5.2.3. HelpDesk.......................................................................................................................................37
5.2.4. KnowledgeBase ...........................................................................................................................38
5.3.  ............................................................................................................ 38
5.4. 
dla biznesu ............................................................................................................................................. 39
5.5. Umowy znacz .................................................. 42
5.6.  .............................. 44
5.7.  ....................................................... 44
5.8. Perspektywy rozwoju ........................................................................................................... 45
5.9. Strategia rozwoju Grupy ...................................................................................................... 45
4
5.10. ce na perspektywy rozwoju
 .................................................................................................................. 46
6.
 ............................... 52
6.1. Prezentacja wyników skonsolidowanych ........................................................................ 52
6.2. Prezentacja wyników jednostkowych .............................................................................. 56
7.  .................................................................................... 60
8.  ............................................................................ 66
9.  .......................................................................................................... 68
9.1. Informacje o akcjach i akcjonariacie ................................................................................. 68
9.2.  ........................................................................................................................ 70
9.2.1. Zarzd Sp ................................................................................................................................70
9.2.2.  ...............................................................................................................72
9.2.3. Komitet Audytu ...........................................................................................................................76
9.3. Akcje w posiadaniu osb zarzdzajcych i nadzorujcych .......................................... 77
9.4. Inne informacje ...................................................................................................................... 78
9.5.  ............................................................................................... 78
9.6.  . 79
9.6.1.  ..................................................................................................................81
10. Zgodno z przepisami midzynarodowymi i uczciwa konkurencja ................. 82
11.  .................................. 83
12. O ................................................................................................ 85
13.  .......................................................................................................... 89
5
1. 

            
i cji.
iej efektywnymi. Coraz lepiej
i     -


To 






i 

Akcyjna. LiveChat to silna i rozpoznawalna marka na rynku, na dodatek korzystamy z atutu jakim jest bardzo silna domena
livechat.com. Podobnie jest z ChatBot, HelpDesk i KnowledgeBase (nie zapominamy -

          towej. Dlaczego? Przede
ej,
             ncyjnym rynku,

 text.com. 
 
Text idealnie do nas pasuje a text.com 
naszych produktów.
 przede wszystkim nasze wyniki finansowe. W 2022/23 roku obrotowym skonsolidowane przychody

- o ponad 300. Te wyklientów





 


fanie - 
Z wyrazami szacunku
6
2. Podsumowanie
2.1. Wybrane skonsolidowane dane finansowe

2022/23
2021/22
Zmiana
   

315 722
222 515
+41,9%
EBITDA
199 966
139 987
+42,8%
   
operacyjnej
185 488
128 066
+44,8%
Zysk (strata) brutto
185 075
127 942
+44,7%
Zysk (strata) netto
172 357
119 023
+44,8%

40 154
(3 567)
-

194 778
115 455
+68,7%

(32 457)
(16 845)
-

(122 167)
(102 177)
-
Liczba akcji
25 750 000
25 750 000
-
Zysk 
6,69
4,62
+44,8%
7

31 marca 2023 r.
Zmiana
Aktywa razem
197 331
+43,3%
   

22 216
+67,8%

75
-90,6%

22 141
+77,9%

175 115
+40,6%

515
-
Liczba akcji
25 750 000
-

6,80
+40,6%
8
2.2. Wybrane jednostkowe dane finansowe

2022/23
2021/22
Zmiana
   

315 722
222 515
+41,9%
EBITDA
197 712
139 987
+42,3%
   
operacyjnej
183 946
126 741
+45,1%
Zysk (strata) brutto
184 442
127 493
+44,7%
Zysk (strata) netto
171 724
118 574
+44,8%

24 600
(7 619)
-

178 597
110 681
+61,4%

(32 457)
(16 845)
-

(121 540)
(101 454)
-
Liczba akcji
25 750 000
25 750 000
-

6,67
4,60
+44,8
9

31 marca 2023 r.
31 marca 2022 r.
Zmiana
Aktywa razem
192 910
133 356
+44,7%
   

19 686
10 316
+90,8%

-
-
-

13 474
5 844
+130,6%

173 224
123 040
+40,8%

515
515
-
Liczba akcji
25 750 000
25 750 000
-

6,73
4,78
+40,8%
10
3. O LiveChat Software
           
oprogramowania oferowanego w modelu Software as a Service (SaaS). W firmowym portfolio produktw znajduj
si rozwi
     komunikacji internetowej) ChatBot (platforma do tworzenia chatbotw),
 
ów na stronach internetowych).
      -to-consumer (B2C) oraz business-to-business (B2B).
         rych wspln cech jest potrzeba
komunikacji z klientami w internecie.
y do szybkiego i intuicyjnego kontaktu odwiedzajcych firmow stron www z pracownikami
-sy itd).
Dodatkowo aplikacja uzyskuje informacje o zachowaniu klientw na stronie www, stanowice atrakcyjne r
wiedzy w procesie sprzeda
Bie          
udoskonalanie produktów przez zespw, oferowanie najwyszej jako
w pozyskiwania klient
klienta, bliski zeru. Relatywnie niski poziom koszt marginalny kracowy koszt zmienny nowego
klienta oraz brak konieczno   w inwestycyjnych umoliwiaj skalowalno
prowadzonego biznesu przy zachowaniu wysokiej rentowno ci. Dziki zastosowaniu odpowiedniej
        wnie skierowane do rednich i 
przedsibiorstw, jednak Sp   ce na celu dotarcie do podmiotw o wikszej skali
ci dalszy rozwj produktów, wprowadzanie nowych funkcjonalnoci oraz poziomw cenowych.
Progresywny cennik umoliwia Sp  szych przychodw od klientw, ktrzy wykorzystuj
wiksz liczb funkcjonalno
LiveChat Software prowadzi rwnie szereg innych projektw, ktrych wsp  
do zwikszenia tempa pozyskiwania klientw. Rozwizania sp  dedykowane dla klientw biznesowych
z wszystkich bran. Obecnie najwiksz grup stanowi sp     e grupy branowe wrd
klientw sp            
finansowe, ochrona zdrowia i turystyka.

   text.com          

11
3.1. Struktura Grupy LiveChat Software
Sp 
grup rej wchodzi ona jako podmiot dominujcy oraz spna LiveChat Inc. z siedzib
w USA, w ktrej posiada 10. Sp
w.

Inc.
LiveChat, Inc. nabywa dost
za cen ustalon pu do systemu LiveChat.
Na aca LiveChat, Inc. wszystkie koszty poniesione
przez LiveChat, Inc. w zwizku z prowadzon  
Zgodnie z zawart umow h kosztów

cznie
na podstawie faktury wys        

 
3.2. Nasze relacje
           
      naszych klientów
  tych grup ma inne potrzeby
i 
z nimi.
12
Klienci

 
    z        
             
 firmami.


ez wszystkie dni w roku. Opinie
               

Ud
- 
- 
-
  - -         
z akcje z naszymi produktami (np. czaty, tickety). Nie mamy z nimi obecnie

          Jednym z   

 komunikacji voice/video.
Inwesto
           

Ry
z            
          
13
-
           kstowa jest
          
i           
odchodzi w zapomnienie.
             
           
co               

iki, dane
    -        
              
.
Partnerzy biznesowi
 oparciu
           
            



             

            
          
a 
Media
a istotnych z perspektywy strategii biznesowej informacji. Na

            zasady nie




            

 
LiveChat przeprow          kolejnych
okresach.


jest            
          
i 
konkretnych potrzeb.

        

14


       k ze wzgl    
w procesie realizowania strategii Grupy LiveChat Software oraz czstotliwo prowadzonych relacji
z poszczególnymi grupami.
3.3. 


na naszej nowej stronie korporacyjnej text.com.
15
 , 


w            adzenie
             
z 


3.4. Historia Grupy LiveChat Software



           zych polskich

i -
wysoka.
W efekcie 

Software sp. z o.o. za - Money.pl-proc. zwrot z inwestycji.
-Gad

W 



    1,5%
             

produkcie.
3.5. Relacje inwestorskie
          

na stronie internetowej investors.livechatinc.com, mail (ir@livechat.com), telefon i profil LiveChat_IR w serwisie
            

spamu).
16


EME Conference, Erste Innovation & Technology Conference, Pekao Technology Conference, Prague Spring EME
Conference, Trigon Investor Week 2022, Emerging and Frontier Markets Investor Conference (Auerbach Grayson),
Erste 

W czerwcu 2022 r. LiveChat So


17
4. Podsumowanie operacyjne
4.1. 
            
o 

wyniki (zarówno przychody, jak i MRR - 




jest rozpoznana w kwartale, 
          USD rocznych powtarzalnych przychodów ARR (Annual
Recurring Revenue).
Mar

a operacyjna 58,8%, a mara zysku netto 54,6%. Znajduj
na 
         
 
             

 nasz model biznesowy i wysokie poziomy

         
z               
        




prunaocznia, ile wszystkich
            
w ostatnim roku finansowym zrealizowano ponad 
18
Liczba czatów przeprowadzonych przy pomocy

Sama liczba klientw staje si coraz mniej istotnym KPI dla wyników Sp     
klientw biznesowych firm, ktre posiadaj       
wybieraj spord czterech planw abonenckich. Ostateczny przychd na jednego klienta zaley od wybranego
planu, a take liczby licencji przez niego wykupionych. Rnica w przychodach generowanych przez poszczeglnych
klientw moe by bardzo dua. Sp ce na celu zwikszenie wskanika ARPU, przy
             knych
produktach.
MRR
          

dodatkowe przychody z
powtarzalnych przychodów (MRR - 
USD co oznacza wzrost o 0,8% w stosunku do stanu na koniec grudnia 2022 i o 37,9% rok do roku. Wzrost
powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) rok do roku wynika przede wszystkim ze zmiany

spodzie

19
MRR (wszystkie produkty)
ARPU
ARPU ( w naszym przypadku firmy
 ARPU
o przez nich planu taryfowego i liczby agentów (w przypadku ChatBot
            
abonamencie).
c 160,7 USD na koniec grudnia 2022

              
ostatniego roku t

 

 zmuszone
            

          ewentualne promocje

20
ARPU produktu LiveChat (w USD)

21

Liczba klientów i churn
            
z 
 

raportowanym okresie.

 



3 proc.
 

poziom, 



22
Liczba klientów LiveChat
Liczba klientów ChatBot
23

 
           




            

24
4.2. 
 2.708.
                

netto LiveChat Software S.A. w 



2022 r. oraz w sierpniu 2022 r. - 

             
             
 
          

Po publikacji sprawozdania finansowego          


 


 



LiveChat Incubator

          
25
- owy kurs, który


z LiveChat Software jak i 
             
knowledgebase.com
           
ze 

        racji

do marketplace Square Online w listopadzie, jako pierwszy produkt z kategorii live chat. Na platformie Squarespace

     OpenWidget    armowej OpenWidget ma

           




            
u lat, a wynika ona przede wszystkim ze wzrostu

okresie maj - 
              
         
wprowadzono zmiany cennika dla dot        

u domeny text.com. Nowa domena
rebranding



              

           
         
 kroku


y nowej wersji produktu ChatBot (ChatBot 2.0).
26
POZYSKIWANIE KLIENTÓW

W procesie akwizycji          
i             
 
i 

pory.


              ej
reprezentowane  


ad 170 tys. klientów korporacyjnych,


ze stanów USA,
firma technologiczna z Wielkiej Brytanii.
Okres lipiec -        

pozy









Jednym liderów rynku Forex
27

W kwartale 
pay per seat.
W IV kwartale roku finansowego podpisano nowe umowy m.in.:
technologiczne 


- 
- 
- e-

WYDARZENIA KORPORACYJNE


            ctive usage of
product or service cards implemented in a real-

 SP

         du



 zarówno z innych miast Polski, jak i z zagranicy.
               n.

28

Akcji Humanitarnej w IV kwart



Grupy LiveChat Software.
4.3. Inne wydarzenia
Akademia LiveChat
w, w trakcie ktrych Partnerzy dziel si swoimi dowiadczeniami, know-how i ucz w
tno
Text Incubator
              
            
            
partnerów), wsparcie logistyczne oraz organizacyjne.
incubator.livechat.com.
             
intensywnych warsztatów dla zainteresowanych start-       
budowie, rozwoju i przygotowaniu monetyzacji produktów opartych o tekst.
29
Hackatony


ne w formie online, lub warsztatów w siedzibie
           
z

30
5. 
Software
5.1. Strategia rozwoju

pisanej. 
klientom -            

Nas text.com  
            
brands provide better customer service at scale by analyzing, enriching, and automating text communication).
             

          
               
przypadku naszego flagowego produktu LiveChat.
 
            
dedykowanych stronach internetowych. Text.com   miejscem,      

inkubator (Text Incubator), program deweloperski,        
         
             mach
projektu inkubatora.





re dostarczamy maj  wszystkie potrzeby komunikacyjne naszego klienta. W obecnym
otoczeniu to nie marka, ale klient dyktuje warunki komunikacji. Nasze produkty maj mu umoliwi nie tylko
moliwo kontaktu z firm w czasie i miejscu, ktry wybierze za porednictwem 
ale rwnie swobodne wyraenie siebie i swoich emocji.
Bdziemy dy do tego, eby maksymalnie  liczb interakcji przeprowadzonych za porednictwem
naszych rozwiza
31
Rynki docelowe
Naszymi klientami s spdej wielkoci reprezentujce wszystkie brane. Jedn z naszych istotnych przewag
konkurencyjnych jest bardzo efektywny, zautomatyzowany proces sprzedarednich firm.
Zamierzamy utrzyma t przewag, rwnoczenie koncentrujc si na firmach redniej wielkoci. Utrzymanie silnej
    e nam w generowaniu nowych leadw. Zwikszenie liczby klientw
y si na zwikszenie przewidywalnoci naszego biznesu i jego jeszcze wiksz stabilno.
Oceniamy, e mamy moliwoci technologiczne i organizacyjne potrzebne do 
rynku. Pomimo to potrzebne s dalsze prace nad dostosowaniem produktw, marketingu, a tak
sprzeday, by osign ten cel.
Naszym klientom oferujemy nie tylko rozwizania technologiczne, ale rwnie nasz wiedz eksperck
zgromadzon dziki ponad 20-letniemu dowiadczeniu wspierania komunikacji online.
Koncentrujemy si na rynku USA, ktry jest dla nas najwikszy pod wzgldem wartoci sprzeda 
ci, ale rwnie y.
Ekonomia skali
Nasze rozwizania s wykorzystywane przez tysice firm i miliony uytkownikw kocowych. Daje nam to dane
i dowiadczenie, ktre wykorzystujemy do dalszego wzrostu - rozwoju naszych obecnych produktw
i projektowania nowych. Koncentrujemy si na realizacji projektw o najwikszym potencjale.
32
Koncentracja na danych
dziemy opiera si na dostpnych danych i inwestowa w ich analiz.
ego (Data Team).
33
Otwarta Infrastruktura i produkty
Nasze produkty maj by        zaniami dostarczanymi przez
zewntrznych dostawcw. Nawet nasze API (Interfejs Programowania Aplikacji) staje si produktem samym
w sobie.
5.2. 
5.2.1. LiveChat
Produkt LiveChat to narzdzie, kty do szybkiego kontaktu klientw z firm poprzez aplikacj chat na stronie
internetowej. Rozwi customer service oraz
sprzeday online.
34
Spliwe jest take korzystanie z niego poprzez
przegldark internetow. Sprawia to, e uytkownik produktu mo  rozmowy ze swoimi klientami
z niemal kadego miejsca i o kadej porze.
ycia produktu s bardzo zrnicowane. Rozwizanie LiveChat moe usprawnia procesy sprzedaowe
w brany e- y jako narzdzie wspierajce rekrutacje w bran      
kontaktu w branach wymagajcych spersonalizowanej komunikacji np. nieruchomoci. Sp  o
uwagi, by implementacja produktu na stronie internetowej, dopasowanie go do potrzeb klienta, a nast
      ci, ktre produkt oferuje. Rwnie proces
onboardingowy prowadzony jest w taki sposb, by ju na samym pocztku wyjani jak najwicej moliwych
wtpliwoci uytkownika. Dziki temu, produkt moe by rednie przedsibiorstwa,
ale take przez due korporacje.
Produkt oferuje wiele funkcjonalno   cych prowadzenie rozmw z klientami, ale take
usprawniajcych zarzdzanie t komunikacj. Uytkownicy mog korzysta z funkcji angaujcych klientw
(np. automatycznie pojawiajcych si zaprosze do rozmw), systemu ticketowego (umoliwia on pozostawienie
wiadomo      ledzenia zachowa odwiedzajcych stron internetow,
a take z panelu analitycznego. Wszystkie dane gromadzone za pomoc aplikacji LiveChat s atrakcyjnym r
wiedzy, wykorzystywanej w procesie sprzeda
Struktura produktu pozwala uytkownikom na zintegrowanie go z innymi narzdziami, co znacznie rozszerza
przypadki jego uycia. Do dyspozycji klientw s - czenie integracji
z danym narzdziem niemal poprzez jedno kliknicie) lub bardziej zaawansowane, wymagajce uycia udostpnionej
przez Sp dokumentacji np. API (Application Programming Interface - Interfejs Programowania Aplikacji) oraz
wiedzy programistycznej. Jedn z ciekawszych integracji, jest moliwo uruchomienia w produkcie chatbotw. Daje
to firmom moliwo prowadzenia komunikacji z klientami zarwno poprzez prawdziwych agentw, jak i
mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji.
Produkt LiveChat jako platforma
 kierunku rozwoju produktu LiveChat jest odpowiedzi na rosnc liczb jednostkowych wymaga
uytkownikw wzgldem aplikacji. Aby sprosta i wyprzedzi oczekiwania klientw, LiveChat Software buduje
wokzania ekosystem.
Zmiana modelu biznesowego na platformszej perspektywie, przypieszy rozwj tworzonych przez Sp
rozwiza, a tak atwi wprowadzanie do nich nowych funkcjonalnoci. Platforma umoliwia tworzenie
i udostpnianie nowych funkcji nie tylko przez pracownikw Sp  e przez zewntrzne jednostki
(developerw, firmy programistyczne, partnerw, a take samych uytkownikw). Dziki platformie
i udostpnianych na niej narzdziom kady spoza firmy ma moliwo    
aplikacji bazujcej na technologii produktu LiveChat. W ten sposb moliwe jest wprowadzenie rozwiza, ktrych
nie ma w produkcie, a ktre dla danego uytkownika s kluczowe.
Platforma wok ze cile powizanych ze sob czci. Pierwsza z nich to Konsola
Developerska, na ktrej udostpniane s przez Sp odpowiednie narzdzia (instrukcje, dokumentacja API,
w), dziki nim moliwe jest tworzenie wtyczek, rozszerze.
35
Kolejna cz to Marketplace    rym wszystkie stworzone produkty s przechowywane
i udostpniane urzecia cz to budowana wok
  wszystkich jej uczestnikw, a take klientw Sp  ci jest wymiana
dowiadcze, wsplne tworzenie aplikacji oraz nawizywanie wzajemnych relacji.
wne korzyci rozwoju produktu w modelu platformy to, e rozwizania staj si bardziej elastyczne, przez
co moliwe jest niemal dowolne dostosowywanie ich funkcjonalnoci do wymaga uytkownikw. Sprawia
to, e relacje uytkownika z produktem s mocniejsze, przez co trudniej jest mu zrezygnowa z jego uycia.
Platforma pozwala take na odkrywania nieznanych dotd przypadkw uycia danego rozwizania i dzielenie si
tymi dowiadczeniami.
36
 przychodw ze sprzeday aplikacji udostpnionych w marketplace
Sp
5.2.2. ChatBot
ChatBot to produkt, ktry umoliwia tworzenie chatbot  cych rne scenariusze
wnym celem jest automatyzacja komunikacji firm oraz poprawa efektywno
klienta poprzez rozwizywanie powtarzalnych zapyta klientw. Wprowadzone na rynek rozwizanie wpisuje si
w przyjt przez Sp strategi rozwijania oferty produktcych do komunikacji tekstowej z klientem.
Jednoczenie odpowiada popularnemu obecnie trendowi automatyzacji komunikacji poprzez mechanizmy,
wykorzystujce sztuczn inteligencj.
Boty tworzone s poprzez przygotowanie szczeg
ono na metodzie drag&drop, jest intuicyjne i proste, przez co dostpne take dla osb, ktre nie maj specjalistycznej
wiedzy programistycznej.
Chatboty, tworzone poprzez ChatBot, opieraj si na dwch systemach dopasowywania fraz podczas rozmowy
z uwny - machine learning, kt wpisan fraz, oraz drugi opart
Mona ich uywa czy w obrbie jednego scenariusza.
ChatBot zintegrowany jest z rozwizaniem LiveChat, ale te z innymi narzdziami, jak np. Facebook Messenger.
Dodatkowo, uytkownik mo czy stworzonego bota z wewntrznym systemem, co pozwala m.in.
na w w firmie.
Moliwoci integracyjne ChatBot s ciwie nieograniczone ze wzgldu na udostpnienie przez firm API
aplikacji.
Sp       kszajc baz uytkownikw
ChatBot. Jednoczenie sprzeda ChatBot zajmuje si take zespy wsplny dla wszystkich produktw.
Rozwizanie funkcjonuje na rynku od czerwca 2017 roku (w wersji otwartej bety, od lutego 2018 r. jako kompletny
produkt). Do klientw produktu zaliczaj si takie firmy jak Boston University, Kayak, Adidas, UEFA, czy Intuit.
W czerwcu 202
Wicej informacji na temat produktu znajduje si na stronie internetowej: https://www.chatbot.com
37
5.2.3. HelpDesk
HelpDesk to rozwizanie, ktre ma wspiera komunikacj biznesow z klientem poprzez r 
W szczeglnoci HelpDesk pomaga zarzdza       w
za porednictwem rw komunikacji tekstowej (np. mail, live chat).
Wrd funkcji oferowanych przez HelpDesk znajduj si 
ticketw, ocena satysfakcji konsumentw. Produkt jest systematycznie rozbudowywany, a jego wizja docelowo
ksz automatyzacj by sktci w przez support. HelpDesk stanowi rozwizanie
konkurencyjne dla takich produktw jak m.in. Zendesk, FreshDesk, ZOHO Desk, HappyFox, czy HelpScout i stanowi
wartoienie oferty Sp
Szczegce produktu, dostpne s tutaj: https://www.helpdesk.com/
38
5.2.4. KnowledgeBase
Sp w padzierniku 2017 r., pocztkowo w wersji otwartej bety, a nastpnie w marcu 2018 r.,
            
do ktrych dostp mog mie zarwno jej pracownicy, jak i klienci.
Dzikce np. pomocy technicznej gromadzone s w jednym miejscu. W ten sposb
      cza si mi   darce w poszukiwaniu
odpowiedzi na zadane pytanie, a jedynie wyszuka informacji w bazie. Zwiksza to efektywno 
i przyspiesza komunikacj z klientami. W przypadku klienta, pozwala mu take na samodzielne wyszukanie
rozwizania danego problemu. Aplikacja moe by zintegrowana bezporednio z rozwizaniem LiveChat.
Wicej informacji o produkcie znajduje si tutaj: https://www.knowledgebase.com
5.3. 
ce si do organicznego wzrostu liczby klientw, nad ktrymi zesp

Program Partnerski -       w sprzeday w oparciu
o wsp z firmami rnych bran  z modeli:
affiliate, w ktrym partnerzy otrzymuj prowizj z kadej sprzeday produktu zrealizowanej za ich
porednictwem
  cego moliwo       
do lityki cenowej

rozbudowa strony i bloga (wzmocnienie organicznego ruchu i liczby zapisw zainteresowanych wsp
podmiotw)
rozbudowa panelu partnerskiego (dashboard) dajcego partnerom dost w reklamowych,
analityki oraz narzdzi do tworzenia i zarzdzania licencjami LiveChat tworzonymi w tym modelu
39
API programu partnerskiego - dajce moliwo ledzenia i optymalizacji aktywnoci w projekcie oraz
automatyzacji wielu czynnoci w jego ramach

Spo pracy do treci tworzonych na stron, co pozwala jej generowa duy ruch przychodzcy
na strony internetowe i wysokie pozycje w przegldarkach.
Partnerships - ce na wsp  cymi oprogramowania. Opieraj si
na wspnych poziomach: wzajemnej promocji, tworzenia wsplnych integracji, listowania w marketach.
5.4.         

Rynek oprogramowania SaaS (Software-as-a-Service) jest najwiksz i dynamicznie rozwijajc si czci rynku
Cloud Computing, polegajcego na w z obszaru technologii informacyjnych
poprzez wykorzystanie chmury obliczeniowej. W ramach rynku Cloud Computing wyrnia si segment chmury
prywatnej, z ktrej korzystaj due przedsiw, oraz segment chmury
rednich spra pozwala na wiksz kontrol nad wydatkami i moliwo
szacunkw firmy analitycznej Gartner warto 
mld USD w 2021 r.
Zgodnie z prognozami, warto zania
oferowane w modelu SaaS dynamicznie zastpuje tradycyjne oprogramowanie pozwalajc klientom na
optymalizacj wykorzystywanych zasobw, podniesienie niezawodnoci, skalowalno i elastyczno
wykorzystywanych rozwiza. W ramach rynku Cloud Computing wyrnia si take rynki:
IaaS (Infrastructure-as-a-Service) dostarczanie infrastruktury informatycznej,
PaaS (Platform-as-a-Service) sprzeda wirtualnego rodowiska pracy programisty,
BPaaS (Business-Process-as-a-Service) outsourcing procesw biznesowych,
BaaS (Backend-as-a-Service) wsplna baza backendowa dla procesw wielu aplikacji
Daas (Data-as-a-Service) zdalnie dostarczane dane na danie uytkownika
FaaS (Function-as-a-Service) platforma umoliwiajca rozwijanie, testowanie i uruchamianie
poszczeglnych funkcji w chmurze
Sprzeda produktu w formie SaaS polega na zdalnym udostpnianiu oprogramowania przez Internet. W ramach
SaaS wiadczone s ce zarzdzanie przedsibiorstwem oraz sprzeda produktw i us
przez nie oferowanych. Przychody sp  y SaaS generowane s    
abonamentowych za dost           
za transakcj, wolumen, funkcje, limity wykorzystania zasobw.
Sprzeda oprogramowania w formie SaaS niesie za sob znaczce korzyci zarwno po stronie klienta, jak
i dostawcy. Najczciej podkrelane korzyci dla klienta to:
znaczce uproszczenie procesu implementacji aplikacji (krtki czas wdroenia oraz marginalne koszty
implementacji) dotyczy to rwnie aktualizacji oprogramowania do najnowszej wersji, ktra najczciej
wykonywana jest przez dostawc 
uzyskanie istotnych oszczdnoci na kosztach wsparcia i serwisu,
ci abonamentowe zamiast wysokiego jednorazowego
kosztu zakupu oprogramowania i niezbdnej
infrastruktury oraz ewentualnych pniejszych kosztw dodatkowych,
elastyczny plan taryfowy pozwalajcy na rezygnacj 
wysoka skalowalno produktu wraz ze wzrostem zapotrzebowania ze strony klienta,
moliwo korzystania z aplikacji z dowolnego miejsca za pomoc komputerw stacjonarnych i urzdze
mobilnych.
Z punktu widzenia dostawcy sprzeda oprogramowania w modelu SaaS oznacza:
40
uproszczony proces dystrybucji,
globalny zasi
uniwersalny charakter oprogramowania,
kontrol nad jakoci wdroenia u kadego z klientw,
obnienie kosztw serwisu i gwarancji,
brak problemu piractwa,
zachowanie wszelkich praw autorskich po stronie dewelopera.
    ci rynku rozwiza typu live chat oraz sze  
du na du liczb dostawcw, ktrzy
nie publikuj danych finansowych, wiele rozwiza typu free lub freemium, lub sprzedawanych razem z innymi
i.
             
Research -2030
-9%.

-
Markets).
w
y na kolejne 10 lat CAGR to 9,4%.
Zgodnie z danymi podawanymi przez firm badawcz Datanyze na rynku rozwiza live chat obecnych jest ponad
200 rnych technologii. Dua cz dostawcw oferuje swoje rozwizania w modelu freemium. W ocenie Zarzdu
LiveChat Software monetyzacja klientw, ktrzy rozpoczli korzysta  
nia m.in.
liczba dostpnych funkcjonalnoci, opcji I moliwoci integracji. Kluczowa jest te jako   ra
znacznie przewysza moliwoci wikszoci innych dostawcw.
Z tych powodzania nie s traktowane jako bezporednia konkurencja, poniewa LiveChat jest
adresowany do bardziej wymagajcych klientw o wikszych i bardziej zaawansowanych potrzebach, zarwno jeli
chodzi o dostwnie o szybko i efektywno wka
globalnych dostawcw rozwiza live chat jest stosunkowo stabilna. Oprcz LiveChat Software nale do nich take
m.in: LivePerson, czy Zendesk Chat. Inne waniejsze rozwizania live chat dostpne na rynku to Intercom, Drift,
Olark, JivoChat, Tidio, czy Tawk.to (model darmowy). Na rynku dostpne jest te rozwizanie Facebook Customer
Chat Plugin. Spe jej bezporednimi konkurentami w segmencie premium s wnie Zendesk i
Intercom.
W 2018 roku Sp swojej oferty rozwizanie ChatBot pozwalajce na automatyzacj komunikacji
z klientami. Prognozy i oceny dotyczce wartoci tego rynku bardzo si rni   
Research warto     cego m.in. wirtualnych asystentw
i chatboty bdzie rredniorocznie w okresie 2019-2024 o 30% aby osign na koniec tego okresu warto
15,8 mld dolar samego rynku chatbotw
wyniesie w 1,25 mld dolarrednioroczny wzrost na poziomie 24 proc.).

lecz takich cechach jak rnorodno funkcji i integracji, jako    e niezawodno
i bezpieczestwo danych, uodparnia Sp na konkurencj za.
41
           d bezporednio konkurowa z takimi
wyspecjalizowanymi dostawcami rozwiza B2B jak LiveChat Software, Zendesk Chat, czy LivePerson, ktre
zapewniaj integracj rnych platform i rozwiza, analityk, wyspecjalizowan  klienta, czy dostp
do wiedzy eksperckiej z zakresu customer care.
               
technologii sztucznej inte
            
PT 

              
- 

          

), a           

         obszar,     e

               
zastosowanie sztucznej inteligencji analityc

S
42
5.5. Umowy znacz
Umowa z podmiotem wiadcz ci
LiveChat, Inc. - - cego
do  cego funkcj porednika przeprowadzajcego od strony technicznej  przy uyciu karty
kredytowej w Internecie. Umowa mipienie do serwisu Authorize
w oparciu o oglne warunki um
Zgodnie z powyszymi warunkami stosunek prawny midzy uytkownikiem (w tym take LiveChat Inc.) a Authorize
           
za porednictwem strony www. Przystpujc do umowy uytkownik potwierdza, i ma wiadomo,  
prowadzona bdzie za porednictwem sieci Internet, co czyni j wraliw na ewentualne awarie infrastruktury,
wynikajce z rnych przyczyn takich jak atak sieciowy, przerwy w dostawie prdu.
Authorize ponadto nie jest odpowiedzialna za ewentualn szkod wynikajc     
w szczeglnoci nie odpowiada za utrat danych, nieautoryzowany dost   
za porednictwem jej strony www., takich jak dane karty kredytowej. Powysze ograniczenie odpowiedzialnoci nie
jest zalene od przyczyny zaistnienia szkody zarwno ataki hakerskie, nieszcz,
w tym ra , nie mog stanowi podstawy do podnoszenia roszcze w stosunku do Authorize.
Uytkownik za zrzeka si wszelkich roszcze mogcych wynika wiadcza, e z jej
 e uzna, e naleakiegokolwiek
odszkodowania przez Authorize na rzecz Livechat Inc, jego wysoko    wnowartoci
wynagrodzenia za okres ostatnich 30 dni lub do wysokoci 100 dolarw.
Ponadto uytkownik zobowizuje si do zwolnienia Authorize z odpowiedzialnoci za ewentualnie roszczenia
podnoszone wobec niej przez podmioty trzecie, ktre to roszczenia pozostaj w zwizku z korzystaniem przez
u
Warunki umowne mog by zmieniane przez Authorize jednostronnie,      
warunkw oznacza akceptacj teje zmiany. Podobnie Authorize moe jednostronnie zakoczy 
po uprzednim uprzedzeniu. Take wypowiedzenie umowy nie moe rodzi odpowiedzialnoci odszkodowawczej
Authorize.
Umowa z podmiotem wiadcz ci
LiveChat, Inc. -   -    cego
funkcj podmiotu naliczaj  w Spólki i pobierajcego je automatycznie z kart kredytowych
klientw. Umowa mi      pienie do serwisu Recurly w oparciu
o oglne warunki um
Umowa podlega prawu stanu Kalifornia.
wiadczona jest przez Recurly za prowizj naliczan miesicznie od wartoci transakcji wyraonej w dolarach,
ktrej wysoko moe by zmieniona przez Recurly za 30-dniowym powiadomieniem. Recurly nie jest
odpowiedzialne i nie zwraca pobranych prowizji w razie np. 
wiadczy takrodkw pieninych.
Recurly nie ponosi odpowiedzialnoci za adn szkod, take w postaci utraconych zarobkw, danych lub innych
dbr niematerialnych po stronie uytkownika, bez wzgldu na przyczyn jej wystpienia czy szkoda bdzie
        tre   lub owiadcze
43
jakichkolwiek podmiotw trzecich. Niezalenie od powyszych zastrzee odpowiedzialno odszkodowawcza
dzy stronami ograniczona do wysoko
Recurly udziela LiveChat, Inc. licencji na korzystanie z jej loga, nazwy i innych praw w zakresie wykorzystywania ich
na stronach internetowych do identyfikacji podmiotu wiadcz . Analogicznie, LiveChat, Inc. udziela
licencji do wszelkich treci zamieszczanych w serwisie Recurly.
Umowa przewiduje jednoroczny okres przedawnienia dla wszelkich roszcze z ni zwiwiadczenia
ne od wielkoci obrotu.
Umowa z Comerica Merchant Services (Worldpay from FIS)
Na mocy tej umowy sp na od LiveChat Software S.A. -       
i MasterCard. Umowa obj
obejmuje w szczeglnoci rozliczenia transakcji kartami Visa i MasterCard w zwizku z programem LiveChat.
Warunki umowy przewiduj w szczeglnoci, e LiveChat, Inc. sam b roszczeniami i reklamacjami
 zwizku ze sprzeda rozliczan przez kart. LiveChat, Inc. zobowizany jest rwnie naprawi
szkod poniesion przez Comerica w zwizku ze sprzeda rozliczan przez kart i wszelkimi roszczeniami (take
roszczeniami osb trzecich) z tym zwizanymi.
Warunki umowy wymieniaj przypadki zwalniajce Comerica od odpowiedzialnoci za naruszenie umowy. Ponadto
odpowiedzialno Comerica ograniczona jest do redniej miesi      
12 miesicy lub krtszego od dnia zawarcia umowy. Comerica nie odpowiada te za utracone korzyci, ani
za transakcje dotyczce innych kart, jeeli takie bd       
odpowiada te za szkod, je    semnie w terminie 60 dni od naruszenia umowy,
a w du billingowego, w terminie 90 dni od daty danego dokumentu.
Umowa po pierwszym roku odnawia si automatycznie co miesic, jeli nie zostanie wypowiedziana przez LiveChat,
Inc. uprzednio w terminie wskazanym w umowie (przy czym w przypadku wypowiedzenia z naruszeniem
postanowie umowy, LiveChat, Inc. bdzie zobowilonych
w umowie). LiveChat, Inc. moe te wypowiedzie umow w przypadku naruszenia jej przez drug stron, jeeli
naruszenie nie zostanie usunite. Comerica moe take rozwiza umow (take bez wypowiedzenia w przypadku
naruszenia umowy przez Livechat).
Warunki umowy okrelaj te szczegania w okrelonych przypadkach LiveChat, Inc. kwotami
transakcji (w szczeglno         
rezerwowego na zabezpieczenie roszcze wobec LiveChat, Inc., zasady odpowiedzialnoci Livechat za szkody
instytucji finansowej wykonujcej stosowne wycofanie rodkw na polecenie oraz Comerica, zasady potrcenia
kwot z tego konta i rozliczenia z tym zwizane, oraz przewiduj roczny termin na wyganicie roszczenia LiveChat,
Inc. do zwrotu rodk       laj te zasady zabezpieczenia
na okrelonych kontach Livechat oraz wskazanie instytucji depozytariusza prowadzcej konta Livechat na potrzeby

Umowa LiveChat, Inc. z American Express Company
LiveChat, Inc. -      -     
https://merchant.americanexpress.com w         
przystpienie do wskaza            
dokumentu.
       zku z korzystaniem z tego serwisu ustalane s w oparciu
o procent obrotu 2,89-3,20%, zgodnie z aktualn tabel lnoci
zawieraj  cze odpowiedzialnoci American Express Company wobec uytkownikw. Warunki
te czaj w szczeglnoci odpowiedzialno American Express Company za wszelkie szkody porednie oraz
za utracone korzyci zwizane z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z warunkami, American Express Company nie
ponosi te odpowiedzialnow za porednictwem wskazanego serwisu
ani za informacje i produkty oferowane za porednictwem serwisu lub stron podlinkowanych do serwisu.
American Express Company moe jednostronnie zmieni warunki korzystania z serwisu. Warunki serwisu
podlegaj prawu stanu Nowy Jork.
44
5.6. Informacja o istotnych 
Umowa z LiveChat, Inc.
 sp zalen LiveChat, Inc. umow na mocy, ktrej sp
zalena zobowi  do dalszej sprzeday dostpu do systemu LiveChat klientom kocowym ze Stanw
Zjednoczonych Ameryki.
Zgodnie z umow, spry nastpnie odsprzedaje
klientom kocowym za cen ustalon       mary na odsprzeday dostpu
do             
wszystkie koszty poniesione przez LiveChat, Inc. w zwizku z prowadzon ci i wskazane w budecie
zaakce umow, LiveChat, Inc. ma prawo do naliczenia mary ustalonej
jako 5% wybranych kosztw poniesionych bezporednio w zwizku ze sprzeda, tj. koszt  ci
kartami kredytowymi, kosztbankowej, kosztgowej i kosztw marketingowych.
Rozliczenie dokonywane jest miesicej wartoci
dokonanej sprzeday oraz faktur wystawianych przez LiveChat, Inc. odpowiadajcej wartoci poniesionych kosztw
powikszonych o wskazan powyej mar   ci intelektualnej, w tym znak towarowy,
ci 
       liwoci wypowiedzenia za 14 dniowym okresem
wypowiedzenia.
Umowa ogranicza odpowiedzialno cy.
W raportowanym okresie Sp
w wystej:
Przychody ze sprzeday do Livechat Inc.: 
 
Nalenoci od Livechat Inc.: 
Zobowizania wobec Livechat Inc.: 
Powyczone w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym.
5.7. 
Informacje o transakcjach zawartych z podmiotami powizanymi na warunkach innych ni
rynkowe
Nie zawarto tego rodzaju transakcji.
Zacignite i wypowiedziane umowy kredytw i poyczek
W okresie od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca 2023 r. Spw kredytw i poyczek.
Udzielone poyczki
Spka ani Grupa nie posiada udzielonych poyczek.
Udzielone i otrzymane porczenia i gwarancje
W okresie sprawozdawczym Spcze i gwarancji.
Umowy objcia obligacji
W okresie od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca 2023 r. Spw objcia obligacji.
45
Umowy o wsp
            w
o wsppracy lub kooperacji.
Umowy ubezpieczenia
Ubezpieczenie Chubb Tech Pro - ci Zawodowej zawarta z Ubezpieczalni Chubb European Group
Sp.               d Powst
w nastpstwie roszcze w Organw Sp 
milion
Opis prowadzonych postpowa sdowych i administracyjnych
 adnych postpowa sdowych i administracyjnych.
5.8. Perspektywy rozwoju
 bardzo dynamicznie. Rynek oprogramowania
typu live chat dla biznesu nie pokrywa si z rynkiem SaaS. Cz konkurentw Sp
efektywnym, tradycyjnym modelu. Jednak w opinii Zarzdu, model SaaS ma zdecydowanie najwiksze perspektywy
rozwoju, w zwi     wiadcz         .
             
gii AI.
5.9. Strategia rozwoju Grupy
Rozw
wnowaj
oferty produktowej, w szczeglnoci na:
a) rozwj funkcjonalny aplikacji;
b) 
rozwcego na zbieraniu informacji z rw
komunikacji z klientem do jednego systemu zarz klienta;
funkcjonalno systemu pozwoli klientom na dalsz popraw relacji na linii klient-
sprzedawca, a docelowo, zwikszenie sprzeday;
systemy mobilne;
ciowe;
zintegrowany komunikator;
c) narzdzia dla wi
d) nacisk na 
Wzrost bazy klientw
Spw w oparciu o:
Automatyzacj  marketingowych oraz marketing przychodz 


Dalszy rozwj programu afiliacyjnego;
Rozww pozyskiwania nowych uytkownik
Upselling i crosselling.
46
Akwizycje
szej w
z bran
ce na wynik Sp
szej 
na globalnym rynku e-
tym AI). W kr mie m.ine
polityka fiskalna pastwa.
5.10.      ce na

Na perspektywy rozwoju Spw zwizanych z perspektywami rozwoju globalnej sieci
Internet, digitalizacji gospodarki i rozwoju sektora e-       
a w szczeglnoci zapotrzebowania na rozwizania wspierajce sprzeda oraz relacje z klientem typu live chat.
Coraz wiksza popularyzacja i dostpno Internetu oraz wynikajca z tego popularno e-commerce pozytywnie
zania live chat. Wanym czynnikiem jest te denie przez klientw LiveChat
Software do maksymalizacji konwersji, czyli do sytuacji w ktrej jak najwicej wizyt na ich stronach internetowych
doprowadzi do dokonania realnej transakcji. Implementacja rozwizania typu live chat wyranie przyczynia si
do poprawy konwersji. Rozwizania live chat s bardzo konkurencyjne pod wzgldem skutecznoci oraz kosztu
w porwnaniu do tradycyjnych metod kontaktu z klientem.
Zgodnie z obserwacjami tradycyjne metody wymiany informacji na linii klient- 
zawarto stron internetowych oraz wiadomoci e-mail s stopniowo zastpowane przez narz ce
do bezpo one na otwarcie
rnatywnego do tradycyjnych form m.in. call-center. Wykorzystanie
takiego narzdzia istotnie podnosi efektywno osb zaanga   klienta poprzez umoliwienie
ytkownikw.
Poza zmianami w sposobie komunikacji na linii klient-sprzedawca, naturalnym czynnikiem determinujcym
popularno oprogramowania live chat jest warto rynku sprzeday dokonywanej przez Internet.
Ryzyko zmiennoci kursw walutowych
Spona jest na ryzyko zmiennoci kursw walutowych, w szczeglnoci waluty polskiej w relacji do dolara
amerykaskiego (USD). Ryzyko walutowe wynika bezporednio z ponoszenia wikszoci kosztci w 
oraz ze sprzeday na rynkach zagranicznych, kt
Zmienno kursci przychodw oraz nalenoci Sp
          re bdzie powodowa obnienie
konkurencyjnoci cenowej Sp     y ni przychodw ze sprzeday
eksportowej wyrac tym samym na obnienie rentownoci sprzeday.
Na zmniejszenie ekspozycji Spiennoci kursci kosztw
w USD. Na dzie sporzdzenia sprawozdania Sp    otwartych pozycji walutowych,
a Zarzd nie postrzega ryzyka kursowego jako istotnego zagroenia dla poziomu realizowanej rentownoci
ci operacyjnej.
47
Ryzyko zwizane z konkurencj
Z uwagi na fakt, e LiveChat zdecydowan wikszo przychodw realizuje w Stanach Zjednoczonych, ryzyko
ze strony otoczenia konkurencyjnego wystpuje przede wszystkim na wspomnianym rynku. Rynek SaaS w Stanach
Zjednoczonych charakteryzuje si dynamicznym rozwojem i rosncym poziomem konkurencyjnoci. Istnieje ryzyko
pojawienia si na rynku rozwizania bardziej innowacyjnego lub bardziej efektywnego kosztowo oraz ryzyko
przeznaczania przez podmioty konkurencyjne istotnie wyszych rodkw na promocj dostpnych rozwiza lub
wejcie na rynek podmiotw posiadajcych dostp do szerszej bazy klientw. Istnieje rwnie ryzyko, e Sp
bdzie w stanie wystarczajco szybko i skutecznie zareagowa na zmieniajce si otoczenie
rynkowe, i w konsekwencji oferowane rozwizania mog by uznane za mniej konkurencyjne, a Spe utraci
swoj pozycj konkurencyjn. Taka sytuacja moe mie  produkt
oraz w konsekwencji na osigane wyniki finansowe.
Ryzyko zwioduktw i dotarcia do nowych klientw
Sp   marketingow skoncentrowan na minimalizacji kosztw zewntrznych pozyskania
nowych klientw. Dziki temu Sp    rentowno  ci.
Jednoczenie Sp          w, ktre
w przypadku wprowadzenia agresywnych mechanizmw monetyzacji mog by w mniejszym stopniu
wykorzystywane przez Sp do pozyskiwania nowych klientw.
W pierwszych miesicach 2018 r. Sp
zmian w modelu biznesowym internetowych porwnywarek cenowych (np. Capterra, czy GetApp) i zwikszeniem
kosztw obecnoci cie
procent nowych klientw. Obecnie Spre maj zarwno pozwoli jej na zbudowanie nowych,
 w dotarcia do klientw, jak rwnie bada biznesow efektywno korzystania z metod
zwizanych z wyszymi kosztami pozyskania klienta. Obecnie ze wzgldu na pozyskiwanie klientw dziki
nie zwim zasigu, relacji i wizerunku,
Sp   redniej kontroli nad iloci klientw pozyskanych w konkretnych miesicach. Sp
efektywnie korzysta z dostpnych narz w dotarcia, jednoczenie rozbudowuj   ki
            na konsekwentny wzrost bazy
klientw.
          
             

Ryzyko zwizane z awariami technicznymi
Sprzeda oprogram        
zewntrznych dostawcw rozwiza serwerowych. W zwizku z powy Spona jest na
ryzyko awarii oprogramowania, urzdze elektronicznych oraz infrastruktury informatycznej.
Ryzyko zwizane z wystpieniem awarii lub ataku hakerskiego
czenie internetowe. Dodatkowo
wykorzystuje infrastruktur nalec do podmiotw trzecich, np. w celu przechowywania danych (hostingu).


 


          
            


na ryzyko spadku przychodów.
48
Ryzyko utraty klientów






              
wypowiedzenia.

       nkurowania na rynku jest w znacznej mierze

y
       
przychodów.

          

 

          
z i, dolegliwymi konsekwencjami w postaci dodatkowych

w  

uprawnione organy.

         oferowanych przez siebie produktów. Istnieje

zyko


-
            -graficzny

Ryzyko zwizane z ochron ci intelektualnej Grupy oraz tajemnicy przedsibiorstwa
 i pozycja konkurencyjna LiveChat Software jest uzale   ciowej ochrony
unikalnoci rozwiza technicznych Sp    stpnych instrumentw prawnych podejmuje
ci intelektualnej Sp
Ryzyko zwici intelektualnej uywanej przez Sp.
Naruszenie praw autorskich do programw komputerowych moe nastpi wskutek wykorzystania w ramach
w lub ich czci, do kt
podmiotom trzecim. Powysza okoliczno moe wystpi zarwno wskutek pierwotnego nieuprawnionego
wykorzystania (take niewiadomego) programw podlegajcych ochronie prawnej, jak te wskutek nastpczego
wyganicia uprawnienia (np. wskutek wyganicia lub wypowiedzenia licencji). Powysze uwagi odnosz si take
do chronionych prawnie baz danych, wykorzystywanych w programowaniu.
49
Naley zaznaczy, i powye
szerokiej grupy podmioty.
Ryzyko zwici podmiotw wykorzystujcych patenty do wymuszania odszkodowa
(patent trolls)
       za informatycznych. Powy   
     podmiotw nabywaj  cznie w celu dochodzenia
odszkodowa za ich rzekome lub rzeczywiste naruszenie. Podmioty te nie wykorzystuj patentw do ochrony
swoich produktw, ktrych najczciej nie ma, tym samym wykorzystujc system patentowy niezgodnie z jego
przeznaczeniem, cho w granicach prawa. Powyszej sytuacji sprzyja specyfika amerykaskiego prawa
   ochron take rozwi    ci, ktre
w euro ochronie.
 w zwizku z rzekomym naruszeniem patentu.
Powysze moe rodzi po stronie Sp      zane z ugod  
danego odszkodowania. Naley zaznaczy, i powycznie
e szerokiej grupy podmiotcych w obszarze nowych technologii.
Ryzyko zwizane ci intelektualnej
Istnieje ryzyko zwizane z form prawn, w oparciu o ktr wiadcz na rzecz Sp
      ci intelektualnej. Na moment sporzdzenia Raportu aden
z . To oznacza, e do efektw
pracy tych osb nie stosuje si zasady wynikajcej z przepisw prawa autorskiego, e pracodawca, ktrego
  twr w wyniku wykonywania obowizkw ze stosunku pracy, nabywa z chwil przyjcia
utworu autorskie prawa majtkowe, oraz e prawa majtkowe do programu komputerowego stworzonego przez
pracownika w wyniku wykonywania obowizkw ze stosunku pracy p pracodawcy.
To oznacza, e przejcie majtkowych praw autorskich do utworw (w tym programw komputerowych)
 na oglnych zasadach wynikajcych z prawa autorskiego
wymagajcych zawarcia stosownej umowy dotyczcej przeniesienia praw. Jednoczenie przepisy prawa autorskiego
wykluczaj zawarcie umowy dotyczcej wszystkich utworw lub wszystkich utworw okrelonego rodzaju tego
samego twrcy majcych powsta ci. Jednake doktryna prawa autorskiego i orzecznictwo dopuszcza
przenoszenie praw do utworw majcych powsta  ci, jeeli tylko nie narusza to zakazu zawierania
umowy dotyczcej wszystkich utworw lub wszystkich utworw okrelonego rodzaju. W praktyce zatem
w odniesieniu do wsp   cymi utwory podlegajce prawu autorskiemu wystpuje wic
            
W przeciwnym razie w przypadku st   
ci, co do ktrego to utworu nie zawarto uprzednio umowy, konieczne bdzie zawieranie indywidualnej
umowy z dan osob, co jest zalene take od woli tej osoby, a co tym samym moe rodzi potencjalny spr
na gruncie praw autorskich do danego utworu.
Ryzyka prawa amerykaskiego oraz postpowa w USA i kosztw tych postpowa z uwagi na
koncentracj ci w USA
    sprzeday dokonywanej przez sp zalen LiveChat Inc. w USA. Prawo USA
w            
wynikajcych z umw i deliktw. W zwizku z powyszym nie moie wykluczy skierowania przeciwko
            
e by naraona na negatywne konsekwencje finansowe.
Ponadto w wietle ustaw zabezpieczajcych obrt gospodarczy w USA nie mona wykluczy pozwania przez
podmiot amerykaski bezporednio tak     dw USA i prawa amerykaskiego.
Niezalenie od powyszego prowadzenie takich postpowa wiza si mo znaczcymi kosztami.
czenia odpowiedzialnoci kontrahentw z umw istotnych
Sp na - LiveChat Inc. jest stron umw (zawieranych w drodze procedur internetowych) dotyczcych
hostingu, rozliczepnych na ich
50
  czaj swoj odpowiedzialno   owo    zku
z ce istnieje ryzyko, liwoci dochodzenia
roszcze odszkodowawczych.
Ryzyko podatkowe zwiamerykaskiego.
   ze sprzeday systemu LiveChat na rzecz sp nej LiveChat Inc., ktra dalej
sprzedaje go do kocowych klientw. Przyjty model wsp  e przychody LiveChat Inc.
opodatkowane s w USA            zujcej
umowie pomidzy Polsk a USA o unikaniu podwjnego opodatkowania. Nie mona jednak wykluczy, 
podatkowe USA odmiennie potraktuj t kwesti. Przy przyjciu,      
 przychod
jest przesdzone, 
znaczco wysze ni to obecne. Jednoczenie w przypadku niekorzystnych rozstrzygni organw podatkowych
istnieje moliwo    y, w sposb najbardziej odpowiedni take
w kontekcie opodatkowania.
ce w
rodkw pienici finansowej, na jakie naraona jest jednostka
Spw finansowych w celu ograniczenia powyszych ryzyk.
Przyjte cele i metody zarzcznie z metodami zabezpieczenia istotnych
rodzajw planowanych transakcji, dla ktrych stosowana jest rachunkowo zabezpiecze.
Spci zabezpiecze.
Ryzyko zwizane z sytuacj makroekonomiczn.
 Spniona jest od sytuacji makroekonomicznej panujcej na rynkach, na ktrych s lub bd
         elko realizowanej sprzeday,
a porednio wyniki finansowe Sp uzalenione midzy innymi od wystpujcego w tych krajach tempa wzrostu
gospodarczego, poziomu konsumpcji, polityki fiskalnej i pieninej, poziomu inflacji, a take poziomu wydatkw na
rozwizania informatyczne.
Ryzyko zwizane z rozwojem brany i technologii
Globalny rynek SaaS znajduje si na etapie szybkiego rozwoju, co wie si    
I produktw dostpnych na rynku, a take wysok zmiennoci branowych standardw.
W zwizku z tym istnieje ryzyko, i Sp  dzie w stanie dostosowa si do szybkich zmian rynkowych,
co moe wiza si z pogorszeniem jego pozycji konkurencyjnej oraz sytuacji finansowej.
Ze wzgldu na zewntrzny charakter opisywanego zjawiska, Sp      
trendom panujcym w brany SaaS. Jednoczenie LiveChat Software moe skutecznie dostosowywa swj model
biznesowy do panujcych w brany trendw. Spc obserwacj i analiz rynkci,
dopasowujc ofert oraz strategi rozwoju do oczekiwa uytkownikw technologii oraz odkrytych nisz rynkowych,
jednoczenie rozwijajc opracowany produkt.
Obecnie w 

                
technologicznymi.

             


     VID-      
          

51
            
i 

Jednym z kluczowych z
            
            
wynikiem indywidualnych decyzji o 
                
finansowe Grupy.

           
inansowaniem.
 - 
          

          
w o ujawnienia informacji o tym, w jaki sposób
             
           
        - Dyrektywa w sprawie

           


52
6. eChat
Software
6.1. Prezentacja wyników skonsolidowanych
Rachunek zysków i strat

2022/23
2021/22
Zmiana

315 722
222 515
41,9%

46 347
32 128
Zysk (strata) brutto ze 
269 375
190 387

60 475
44 156

23 496
17 175

177
121

93
1 111
Zysk (strata) na 
185 488
128 066
44,8%
Przychody finansowe
18
1
Koszty finansowe
431
125
Zysk (strata) przed opodatkowaniem
185 075
127 942
Podatek dochodowy
12 718
8 919
Zysk (strata) netto
172 357
119 023
44,8%
53
Komentarz dotyczcy czynnikw maj


            
 presji
na wynagrodzenia.
danych zawiera przede wszystkim koszt prac

            
tnerskiego.
 struktura aktywów i pasywów
Aktywa

31 marca 2023 r.
31 marca 2022 r.
Zmiana

60 375
42 231
43,0%

56 992
38 456

2 673
3 232

201
194

507
348

2
1
Aktywa obrotowe
136 956
95 521
43,4%
Zapasy
-
-

2 341
1 590

95 820
55 666

867
411

197 331
137 752
43,3%
54
 struktura aktywów i pasywów
Pasywa
[tys. PLN]
31 marca 2023 r.
31 marca 2022 r.
Zmiana

175 115
124 510
40,6%

515
515

38 580
33 306
kursowe z przeliczenia
(604)
(391)
Zyski zatrzymane
136 624
91 080

22 216
13 242
67,8%

75
796
- dochodowego
0
1
- 
75
795

22 141
12 446
- 

15 081
11 153
- 
dochodowego
5 089
150
- 
912
820

1 059
323
Pasywa razem
197 331
137 752
43,3%
55


2022/23
2021/22
Zmiana
Zysk (strata) brutto
185 075
127 942
Korekty razem, m.in.:
17 693
2 219
Amortyzacja
14 478
11 921

-832
-13 648

finansowych
4 663
4 351

-7 779
-14 252

194 778
115 455
68,7%


0
24
Wydatki na nabycie 

-32 457
-16 869

-32 457
-16 845
92,7%

-121 539
-101 454

-122 167
-102 177
19,6%

40 154
-3 567

55 666
59 233

95 820
55 666
72,1%
Polityka dywidendy
Zgodnie z aktualn polityk dywidendy, opisan w Prospekcie Emisyjnym Spd LiveChat Software S.A.
    maksymalnej czci zysku za dany rok obrotowy w formie
dywidendy, chyba e pojawi si okazje inwestycyjne, ktsz stop
zwrotu ni 
Zarzd, za zgod 
spodziewanej dywidendy.
Opis istotnych pozycji pozabilansowych
Grupa nie posiada istotnych pozycji pozabilansowych.
56
Prognoza finansowa Grupy
Zarzd Sp
w z emisji
W okresie objtym niniejszym sprawozdaniem Sp
6.2. Prezentacja wyników jednostkowych
Rachunek zysków i strat
57
 struktura aktywów i pasywów
Aktywa

31 marca 2023 r.
31 marca 2022 r.
Zmiana

59 390
40 618
46,2%

56 992
38 456

1 686
1 617

201
194

509
349
Aktywa obrotowe
133 520
92 738
44,0%
Zapasy
0
12


20 031
4 915

39 131
38 509
ekwiwalenty
73 490
48 890

867
411

192 910
133 356
44,7%
58
 struktura aktywów i pasywów
Pasywa

31 marca 2023 r.
31 marca 2022 r.
Zmiana

173 224
123 040
40,8%

515
515

38 580
33 306
Zysk (strata) netto roku obrotowego
171 724
118 574

(37 595)
(29 355)

19 686
10 316
90,8%

0
1

0
0

13 474
5 844

6 212
4 472

192 910
133 356
44,7%
59


2022/23
2021/22
Zmiana
Zysk (strata) brutto
171 724
118 574
Korekty razem, m.in.:
6 872
-7 893
Amortyzacja
13 849
11 197

178 597
110 681


0
24


32 457
16 869

(32 457)
(16 845)
92,7%

121 540
101 455

(121 540)
(101 455)
19,8%
razem
24 600
(7 619)

48 890
56 509

73 490
48 890
50,3%
60
7. 
7.1. 
kierujemy


 text.com.
61


            
             liwia
elastyczny dobgle zmieniajce si realia
gospodarcze zwizane z dostpnoci zasobw osobowych na rynku w da
wsp czy miejsca wykonywania
lnie charakterystyczne dla sektora IT, w kt ka, gdzie
             
           
do 
W b
            
i 

Liczba Partnerów

w 

proc

62
Na koniec roku finansowego:

KnowledgeBase oraz OpenWidget);
   za     
a  API;

rtnerskiego;
            
z klientami;

i finansowy.


 

                


  zwizki zawodowe.


               
zatwierdzania niniejszego sprawozdania, w       
 
Zmiany w zespole


 
liczby klientów. Wzrost organizacji w  marketingu i


63

17%.

         

i.

          
             
         
o 

 
2021 roku 
 
 kompete
 
         
przekonani


   przestrzeni 2021 roku
k,
 wspólnych projektach.
            
ze 
64
   -         
Organizacje  
z 


w 
            
akcjonariuszy, w  
do 
W roku finansowym 2022/23 Zarz 
     


publikacji niniejszego raportu

Rada Nadzorcza
Kobiety

50%
50%
40%
60%

30-50

0%
100%
0%
0%
80%
20%
Obywatele polscy

100%
0%
100%
0%

                

              
-  modelu
 Europie


Wszyscy zatrudnieni
Grupa CXOs
Pozostali
Kobiety

Osoby niebinarne
Brak deklaracji
34%
64%
1%
1%
29%
71%
-
-
34%
64%
1%
1%

30-50

36%
64%
0%
29%
71%
0%
36%
64%
0%
Obywatele polscy

95%
5%
100%
0%
95%
5%
65
7.2. 




            
ytego sprztu komputerowego, z ktrej dochd
 Cancer Fighters;
- przek
rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej;
 wyborem

 
która nie tylko jes
co 

LiveChat for Nonprofitswiata
udostpniaj publikacji raportu w programie "LiveChat for Nonprofits"
y one z 2.482 agentw, ktrzy (od pocztku istnienia
cznie 1.751.206 czatw.
Wrd instytucji bior     organizacje ktre m.in.: wspieraj ofiary przemocy, czy
zapewniaj dostawy wody dla obozw uchodc
sposczyli m.in.: PETA Foundation, Alcoholics Anonymous Australia czy Foundation for Access
to Rights.
66
Tech to the Rescue
     w -         czy firmy
technologiczne z instytucjami non-profit.
CodersCamp
            -
    
hackathonem organizowanym w czerwcu 2022 roku w naszym biurze.
CodersCamp jest otwartym kursem programowania, a jego celem jest nauczenie podstaw programowania

kursu - rzeczowo jak i merytorycznie (live coding sessions, podcast dedykowany uczestnikom CodersCamp,
            
            

8. 
               
wszystkim na dwóch aspektach:
rnymi,

w miar moliwoci stosowanie przyjaznych rodowisku technologii.
W roku finansowym          post   
w zakresie ochrony one adne sankcje.
ycia energii i wody w naszym biurze,
a w.


w biurze stosowana jest przede wszystkim woda filtrowana z kran 

67


podczas 

Jednym z podstawowych przejaw ci o rodowisko w Grupie LiveChat jest postpowanie z odpadami.
     c bazow i podstawow, wynikajc przepisw metod segregacji. W przypadku
             
wnych zbiórek
odpadów komunalnych (PSZOK).
Model pracy zdalnej, który   
 


             

owego.
poprzednim w 
Surowiec
Jednostka
2021/22
2022/23
Woda
m3
130,3
266,6

    
 
do powietrza.

Rodzaj energii
Jednostka
rok finansowy 2021/22
rok finansowy 2022/23
u
elektrycznej
MWh
150,7
143,3
Energia elektryczna
wytworzona z paneli
fotowoltaicznych (OZE)
MWh
43,2
47,4

68
9. 
9.1. Informacje o akcjach i akcjonariacie

Na dzie sporzdzenia  25.750.000 (dwadziecia pi milionw
siedemset pidziesit tysi           
25.000.000 (dwadziecia pi milionw) akcji serii A i 750.000 (siedemset pidziesit tysicy) akcji serii B. Warto
nominalna kadej akcji Sp
Struktura akcjonariatu
jonariuszy*,


          
otwarte fundusze emerytalne, Allianz Polska Otwarty Fundusz Emerytalny oraz Nationale Nederlanden Polskie
, zgodnie z publicznie d
                
zgromadzeniu.
           

Akcjonariusz


PTE Allianz Polska
1 829 265
7,10%
Nationale-Nederlanden PTE
1 595 900
6,20%
Porozumienie akcjonariuszy Podmiot

10 721 752
41,64%

3 366 250
13,07%

2 366 250
9,19%
Jakub Sitarz
3 010 000
11,69%
Pozostali
11 603 083
45,06%
RAZEM
25 750 000
100,00%

Dominujcy, ktre tworz    bowska, Jakub Sitarz, Maciej Jarzbowski, Szymon
Klimczak, Krzysztof Grski.
69
W trak

              
zawiadomienie na podstawie art. 69 w zwi
          

           

Allianz Polska Dobrowolny Fundusz E       
           


-   
          

- Na rachunku           



- 


            

              
zawiadom   
          

            
Otwartego Funduszu Emerytalnego w drodze przeniesienia jego aktywów do Allianz Polska Otwarty Fundusz
anego przez Polskie Towarzystwo Emerytalne Allianz Polska S.A.

-   



-
Po likwidacji i przeniesieniu aktywów Drugi Allianz OFE:
-             


70


Sp       zku z czym nie posiada rwnie systemu kontroli
programw akcji pracowniczych.
9.2. 
          
z 
             
           
https://investor.livechat.com/pl.
9.2.1. Zarzd Sp
      dniem

Na dzie sporzdzania sprawozdania Zarz

Funkcja
    



13


13
W trakcie 2022/23 roku finansowego Zarz
       wnych akcjonariuszy sp    Prezesa
Zarz          magistra inyniera informatyki), uko
informatyk (specjalizacja: inynieria system
 .A. oraz Venture Inc
S.A.
Urszula Jarzbowska  du LiveChat Software S.A. Ze Sp jest zwizana
od sze magisterskie, uko Uniwersytet Ekonomiczny im. Oskara Langego
 magistersk ci
i Controlingu Przedsibiorstw. W trakcie pracy zawodowej uko e studia podyplomowe na kierunku
Controling w Wy        dzynarodowe Standardy
Rachunkowoci (MSR/MSSF) na Akademii Leona Komiskiego w Warszawie. Do  
w firmach Bankier.pl oraz Internet Works. Jest te kem rady nadzorczej Venture Inc S.A.
Wysoko wynagrodze 
Wynagrodzenie osb wchodz
2022 r. do 31 marca 2023 r. oraz w roku poprzednim.

71
 nazwisko
Stanowisko


Zmienne



1.742
1.786
3.527


1.160
1.151
2.350
RAZEM
-
2.901
2.976
5.877

 nazwisko
Stanowisko


Zmienne



865
748
1.613


570
499
1.069
RAZEM
-
1.435
1.247
2.682

         



 

Zarzd reprezentuje Sp i prowadzi sprawy Sp
Zarz    w Kodeksu sp      
    du oraz powszechnie obowizujcych przepisw prawa.
Zarzd wykonuje obowizki kolegialnie, podejmujdu. U
 wikszoci w. W razie rwnodu.
Zarzw Zarzdu, w tym Prezes
Zarzdu. Posiedzenia Zarzdu odbywaj si nie rzadziej ni raz w miesidu lub
w razie jego nieobecnoci Wiceprezes Zarzdu zastpujcy Prezesa Zarzdu. Posiedzenie
Zarzdu moe odby si rwnie bez fo  eli na posiedzeniu Zarzdu s obecni wszyscy
du.
72
Posiedzenia Zarz na danie kaw Zarzdu z porzdkiem posiedzenia wskazanym
przez wnioskodawc. Na takim posiedzeniu Zarzdu mog by rozpoznawane rwnie inne sprawy, o ile zostan
zamieszczone w porzdku obrad.
Posiedzeniom Zarzdu przewodniczy Prezes Zarzdu, a w razie
du moe uczestniczy w posiedzeniu za porednictwem rodkw
.
W posiedzeniach Zarzdu mog bra du.
Zarzd moe podj  poza posiedzeniem Zarz
uyciu rodk.
du, kt
tekst dostpny jest na stronie internetowej Sp
9.2.2. 
              


Funkcja
    



12
Jakub Sitarz

9


7


7
Marzena Czapaluk

2


sprawozdanie finansowe za rok finansowy 2023/2024.
       
- Aviva Otwarty Fundusz Emerytalny Aviva Santander. W procesie kandydowania do Rady

Maciej Jarzbowski   rednie (technik zbiorowego ywienia). Uko 
         Prezesa Zarzdu w sp kier.pl,
w okresie 2001-   du sp       Prezesa Zarzdu
w LiveChat Software S.A.
Marcin Madziak   sze magisterskie. Jest absolwentem Prawa na Wydziale Prawa
Admini            
wsprc du M.W. Trade S.A., kt
z wny GPW. Od 2013 wny akcjonariusz EFM S.A. Jednoczenie
73
prowadzi firm Arandela Marcin Mandziak, wiadczc 
S.A.
Marcin Ma
Jakub Sitarz sze magisterskie. Uko na Wydziale Elektroniki Politechniki
 kluczowego doradcy do spraw technologii.
  jest absolwentk Uniwersytetu Przyrodnicze    w podyplomowych
z zakresu zarzdzania zasobami ludzkimi. Od ponad dziesiciu lat zwizana rynkiem IT w zakresie rekrutacji i selekcji
          w poszczegl w
sp
Marzena Czapaluk jest absolwentk  20-letnie dowiadczenie jako
dyrektor finansowy (CFO) zdobyte m.in. w sp dyrektora finansowego
Grupy MKK3 Sp. z o.o. Prowadzi te  coachingow i mentoringow   - ycielem
Stowarzyszenia Dyrektor         
of Chartered Certified Accountants (certyfikat z zakresu finansw i ksigowoci). Uko
Executive Education w Strategic Leadership Academy realizowany przez ICAN Institute.

Liczba dokonanych zmian w 
2018/19
2019/20
2020/21
2021/22
2022/23
Liczba zmian
dokonanych w Radzie
Nadzorczej
1
0
0
1
0
W roku finansowym     1 posiedzenia Rady Nadzorczej i czterokrotnie
 

2018/19
2019/20
2020/21
2021/22
2022/23
  
Nadzorczej w roku
finansowym
6
4
3
2
1
Wysoko wynagrodze 

            
iu 2021 roku.
74

 nazwisko
Stanowisko
Wynagrodzenie




komitecie
Suma wszystkich

wynagrodzenia*
Maciej 
 
Nadzorczej
70
-
70
Jakub Sitarz

Nadzorczej
42
1
43


28
3
30


28
0
28
Marzena Czapaluk

25
1
25
RAZEM
-
192
4
196
wszystkich 


 nazwisko
Stanowisko
Wynagrodzenie



w

komitecie
Suma wszystkich

wynagrodzenia

 
Nadzorczej
60
0
60
Jakub Sitarz

Nadzorczej
36
2
38

Nadzorczej
24
3
27


24
0
24
Marzena Czapaluk

15
0
15


10
1
11
RAZEM
-
169
6
175

     w Kodeksu sp     
Zgromadzenia, Regulaminu Rady Nadzorczej oraz powszechnie obowizujcych przepisw prawa.
75

           
Zgromadzenie.
ci Spci.
Rada Nadzorcza wybiera ze swego grona Przewodniczcego Rady i Wiceprzewodniczcego. Rada Nadzorcza
moe rwnie wybra Sekretarza.
Rada Nadzorcza Sp na posiedzeniach co najmniej trzy razy w roku obrotowym.
    cy Rady Nadzorczej lub w razie jego nieobecnoci
Wiceprzewodniczjatywy, bd
na wniosek ktw Rady lub te na danie Zarzdu Speli Przewodniczcy na danie
               
posiedzenia Rady Nadzorczej upoway
poda miejsce i godzin rozpoczcia posiedzenia oraz planowany porzdek obrad posiedzenia Rady. Posiedzenie
Rady Nadzorczej moe si rwnie odby bez foreli obecni s  nikt
nie sprzeciwia si odbyciu posiedzenia dku obrad.
 posiedze Rady Nadzorczej powierza si Sekretarzowi Rady Nadzorczej jeaz w czci
organizacyjnej Zarzdowi Sp
Porz  cego posiedzenie. Proponowany porzdek obrad winien
uwzgldnia wnioski Zarz      dek obrad podawany przez
Przewodniczcego na pocztku obrad kadego posiedzenia Rady. Kaw Rady po otwarciu posiedzenia
ma prawo da dodania do porzdku obrad dodatkowego punktu. danie takie poddawane jest przez Rad

Posiedzeniom Rady przewodniczy Przewodniczcy Rady, a w przypadku jego nieobecnoci - Wiceprzewodniczcy.
Posiedzenia Rady Nadzorczej s dza Sekretarz Rady
lub w razie jego nieobecnoci inna osoba wskazana przez Przewodniczcego, a w przypadku jego nieobecnoci
Wiceprzewodniczcego.
 uczestniczy w posiedzeniu Rady bezporednio lub za porednictwem rodkw
porozumiewania si .
Zarzd Sp zeg  du lub inne osoby mog uczestniczy w posiedzeniach Rady, gdy
zostan czeniem spraw dotyczcych ich osobicie.
Poszczeglne sprawy umieszczone w porzdku obrad posiedzenia Rady Nadzorczej referowane s w
cych wniosek o umieszczenie danej sprawy w porzdku obrad posiedzenia Rady, Przewodniczcego
Rady lub osob przez niego wskazan.
Protok wszyscy obecni na tym posiedzeniej,
ni na nastpnym posiedzeniu Rady. Niezale       
 wane z chwil ich podjcia, to jest z chwil  oznajmienia
o przyj  niej ni na nastpnym posiedzeniu
ci powinny by 
Czas trwania obrad, ilo  
ustala Przewodniczcy Rady lub Wiceprzewodniczcy prowadzcy posiedzenie pod nieobecno
Przewodniczcego.
76
Do wano        w Rady z co najmniej
tygodniowym wyprzedzeniem. Posiedzenia Rady Nadzorczej s wane, jeeli na posiedzeniu jest obecna co najmniej
  w, wliczaj  w, ktrzy bior     rednictwem rodkw
bezporedniego komunikowania si .
 bezwzgldn wikszoci w oddanych. W przypadku rwnej ilow rozstrzyga
cego.
 by rwnie podejmorednictwem
rodkw bezporedniego porozumiewania si .
Przewodniczcy Rady okrew Rady Nadzorczej maj by przekazane i odnotowane.
ta w tym trybie jest wana, jeci
             enia
podpisu pod uchw, nie pniej ni na nast     te w drodze
cza si w z posiedze Rady wraz ze stwierdzeniem wynik
        Przewodniczcego Rady Nadzorczej powinien
uczestniczy w Walnych Zgromadzeniach.
9.2.3. Komitet Audytu
              
w 

Funkcja


Marzena Czapaluk

Jakub Sitarz
Sekretarz Komitetu Audytu
         zujcych przepisach.
no
okreirmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.
Ustawowe kryteria niezaleno: Marcin Madziak i Marzena Czapaluk.
Marzena Czapaluk posiada wiedz i umiejtnoci w zakresie rachunkowoci lub badania sprawozda finansowych.
Marzena Czapaluk uko
oraz posiada kwalifikacj FCCA.
Jakub Sitarz posiada wiedz i umiejtnoci z zakresu brany, w kt studia na
-letnie dowiadczenie w pracy w Sp
jako Manager ds. technologii.
enia opracowanej polityki wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania:
        c na podstawie
rekomendacji Komitetu Audytu
Zakazane jest wprowadzanie klauzul umownych, ktr podmiotu
uprawnionego do badania spord okrelonej kategorii lub wykazu podmiotw uprawnionych do badania
77
Komitet Audytu na etapie przygotowania rekomendacji oraz Rada Nadzorcza podczas dokonywania
finalnego wyboru podmiotu uprawnionego do badania, kieruj si nastpujcymi wytycznymi:
o Potwierdzeniem bezstronnoci i niezalenoci podmiotu;
o Cen zaproponowan przez podmiot uprawniony do badania;
o Dotychczasowym dowiadczeniem podmiotu w badaniu sprawozda jednostek zainteresowania
publicznego oraz badaniu sprawozda jednostek o poci;
o Moliwoci zapewnienia 
o Kwalifikacjami zawodowymi i dowiadczeniem osb, ktre bd bezporednio zaangaowane
w prowadzone badanie.
 enia polityki wiadczenia przez firm audytorsk przeprowadzajc badanie, przez podmioty
powizane z t firm audytorsk         dcych
badaniem
Z zastrzeeniem dalszych postanowie audytorska, przeprowadzajcy ustawowe
badania Spzany z firm audytorsk, ani w sieci, do ktrej naley
 wiadczy bezporednio, ani porednio na rzecz Sp, ani
jednostek powizanych, dcych badaniem sprawozda finansowych ani
czynnociami rewizji finansowej.
 
wiadczenie us  rych mowa w ust. 2 moliwe jest jedynie w zakresie niezwizanym z polityk
podatkow Sp       e i zabezpiecze
niezalenoci i wyraeniu zgody przez Komitet Audytu.
W uzasadnionych przypadkach Komitet Audytu wydaje wytyczne dotycz  re nie bdc
badaniem, mog by zamawiane przez Sp w firmie audytorskiej, podmiocie powizanym z firm
audytorsk lub bd
Rekomendacja dotyczca wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzenia bazujce warunki
prawne i wewntrzne regulacje.
W roku finansowym zako   
 

2018/19
2019/20
2020/21
2021/22
2022/23
  
Audytu w roku finansowym
0
3
1
0
1
9.3. Akcje w posiadaniu osb zarzdzajcych i nadzorujcych
Ponisza tabelka przedstawia liczb akcji bdcych w posiadaniu osb zarzdzajcych i nadzorujcych na dzie
publikacji niniejszego sprawozdania.

Stanowisko
Liczba akcji


3 366 250
Urszula 

1 210 250


2 366 259
78
Jakub Sitarz

3 010 000


5 538
9.4. Inne informacje
 wnych cech stosowanych w przedsi  w kontroli
wewntrznej i zarzdzania ryzykiem w odniesieniu do procesu sporzdzania sprawozda
finansowych i skonsolidowanych sprawozda finansowych.
   zania maj za zadanie zapewnienie kompletnoci przetwarzania danych
finansowych, zachowania ich poprawnoci arytmetycznej, zapewnienia e ujmowane w sprawozdaniach
finansowych operacje faktycznie wystciwej autoryzacji rejestrowanych operacji.
Wskazanie posiadaczy wszelkich papierw wartociowych, ktre daj specjalne
uprawnienia kontrolne, wraz z opisem tych uprawnie.
Specjalne uprawnienia kontrolne nie wystpuj.
Wskazanie wszelkich ogranicze odnonie do wykonywania    
lonej czw,
ograniczenia czasowe dotycz   ktrymi,
przy wsp    zane z papierami wartociowymi s
oddzielone od posiadania papierw wartociowych.
Nie wystpuj.
Opis zasad dotycz    b zarzdzajcych oraz ich
uprawnie, w szczeglnoci prawo do podjcia decyzji o emisji lub wykupie akcji.
 przez Rad Nadzorczliwoci
podwy
autoryzowanym (docelowym);
Opis zasad zmiany statutu lub umowy sp
Statut Spe by 
9.5. 


odbywaj si na podstawie Kodeksu sp      
spos             
handlowych, Statut Sp         
Zgromadzeniach LiveChat Software S.A. przy wykorzystaniu rodkw komunikacji elektronicznej. Tre Statutu oraz
ww. Regulaminw dostpne s 
79

              


Prawa i obowizki Akcjonariuszy
Prawa i la w szczeglnoci Kodeks sp
o Ofercie oraz Statut. W szczeglnoci:
dzania akcjami;
 
        
wo do dywidendy);
            
posiadanych Akcji (prawo poboru);
da akcja upowatku
poz
    da akcja daje prawo do jednego

      ak  
reprezentuj  ogw
w 
cy co najmniej jedn dwudziest 
mog da lonych spraw w
porzdku obrad tego Walnego Zgromadzenia;
cy co najmniej jedn dwudziest 
  da umieszczenia okrelonych spraw w porzdku obrad najbliszego Walnego
Zgromadzenia;
cy co najmniej jedn dwudziest 
mog  mie lub przy wykorzystaniu rodkw
ce spraw wprowadzonych do porzdku obrad Walnego
Zgromadzenia lub spraw, ktre maj zosta wprowadzone do porzdku obrad;
ka  i ma prawo da wydania mu odpisw wnioskw w sprawach objtych
porzdkiem obrad najbliszego Walnego Zgromadzenia; Zarzd jest zobowizany do udzielenia
danie informacji dotyczcych
eli jest to uzasadnione dla oceny sprawy objtej porzdkiem obrad Walnego Zgromadzenia;
cym co najmniej jedn pit 
do dania wyboru Rady Nadzorczej 

cych co
najmniej 5% oglnej lw, Walne Zgromadzenie moe podj  w sprawie zbadania przez
lonego zagadnienia zwizanego z 
jej spraw.
9.6.      
Nadzorczej LiveChat Software

              Nr
16/2022 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia z dn        

     w Zarzdu oraz Rady Nadzorczej LiveChat Software.
Jej  aktualny tekst jest dostpny w serwisie relacji inwestorskich na stronie internetowej Sp
80
w Zarzdu Sp z cz
i jest ustalane przez Rad Nadzorcz, kt
Rada Nadu okre
wynagrodzenia zasadniczego i wysoko wynagrodzenia premiowego oraz zasady uzalenienia wynagrodzenia
zmiennego od wynikw finansowych Sp innych kryteriw.

           
adekwatnych stanowiskach oraz war

 

prac badawczo-        
powinno, 

Kaw Zarzdu Spe otrzymywa wynagrodzenie zmienne (premie), uzalenione od wynikw
finansowych Spnione take od innych kryteriw wyranie wskazanych w odpowiedniej uchwale
Rady Nadzorczej.
     w Zarzdu za osignicie zada o charakterze
ilociowym lub jakociowym, sprzyjajce wzrostowi wartoci Spganiu przez Sp wynikw w skali roku
obrotowego, jak rwnie sprzyjajce realizacji przez Sp cel
  w Rady Nadzorczej wyczn podstaw prawn ich wynagradzania s  
        zrnicowane w zalenoci
od  powanie w przewodnictwie Radzie Nadzorczej i jej komitetom,
         cych kryterium
niezalenoci powinno sprzyja utrzymaniu statusu niezalenoci od akcjonariusza wikszociowego oraz
od decydentw Sp
          


           

Wynagrodzenie Zarzdu kadencji 202023
Rada Nadzorcza LiveChat Software w dniu 18 sierpnia 2020 r. podj, zgodnie z ktr 
Prezesa Zarz                
dzenie zmienne (premici 1% zysku brutto
Spna ka
proporcjach.
 Prezesa Zarzdu na

ci 2% zysku brutto Sp
            na
ka
Ustalenie ostatecznej wysokoci premii nalenej za dany rok obrotowy oraz rozli
jest dokonywane przez Rad Nadzorcz 
Walnego Zgromadzenia, zatwierdzajcej sprawozdanie finansowe Sp      
biegdu.
            
w danym roku finansowym. W 
81
9.6.1. 
Ocena, wraz z jej uzasadnieniem, dotyczc zarzdzania zasobami finansowymi,
ze szczeglnym uwzgldnieniem zdolnoci wywizywania si z zacignitych zobowiza,
oraz okrelenie ewentualnych zagroe 
w eniom.
Ryzykiem w tym obszarze zarzdza bezporednio Zarz Spcych
zobowiza znaczco minimalizuj   ci i inne ryzyka zwizane z zarzadzaniem zasobami
finansowymi.
Ocena moliwoci realizacji zamierze     
w porwnaniu do wielkoci posiadanych rodkw, z uwzgldnieniem moliwych zmian
w ci.
Biece inwestycje s wnie w zakresie rozwijania produktu i s finansowane ze rodk
Zarzd obecnie nie przewiduje innych inwestycji oraz zmiany w strukturze finansowania.
Ocena czynnikw i nietypowych zdarze maj     ci za rok
obrotowy, z okre    w lub nietypowych zdarze na
osignity wynik.

Zmiany w podstawowych zasadach zarzdzania przedsi    
.
Nie wyst
Wszelkie umowy zawarte mi   dzajcymi, przewidujce
rekompensat w przypadku ich rezygnacji lub zwolnienia z zajmowanego stanowiska bez
wa
przez przejcie.
Spw.
Informacje o systemie kontroli programw akcji pracowniczych.
Nie dotyczy.
Firma audytorska


Grant Thornton Polska    wniej: Grant Thornton Polska Sp  
odpowiedzialnoci Sp.k. Polska.
             
finansowego lub skonsolidowanego sprawozdania 

W dniu 25 czerwca 2021 r. Rada Nadzorcza podj w sprawie ponownego wyboru i przeenia umowy
z firm audytorsk Grant Thornton Polska na wykonanie badania ustawowego sprawozda finansowych LIVECHAT
Software S.A. w okresie od 01.04.2021 roku do 31.03.2023 roku oraz wykonanie badania ustawowego
82
skonsolidowanych sprawozda finanso
do 31.03.2023 roku, a take badania dobrowolnego sprawozda finansowych rdrocznych LIVECHAT Software
S.A. w okresie od 01.04.2021 roku do 31.03.2023 roku oraz przegldu rdrocznych skonsolidowanych sprawozda
 okresie od 01.04.2021 roku do 31.03.2023 roku. Zakres


 


           -   

badanie jednostkowego sprawozdania finansowego za okres od 1 kwietnia 2022 roku do 31 marca 2023
 


kwietnia 2022 roku do 31 marca 2023 roku 

Grant Thornton Polska        d  raportowanym
okresie. Na   Grant Thornton Polska     
z          wynagrodzeniach w roku
finansowym 2021/2022.
hornton Polska w 
 Polska w 

Opis prowadzonych postpowa sdowych i administracyjnych
W okresie sprawozdawczym Grupa  adnych postpowa sdowych i administracyjnych.
Zagadnienia dotyczce rodowiska naturalnego
Brak jest zagadnie i wymogw zwizanych z ochron rodowiska, ktre mog mie 
Grupy.
10. Zgodno z przepisami midzynarodowymi
i uczciwa konkurencja
zujcym prawem i regulacjami oraz powszechnie przyjtymi praktykami
rynkowymi, zarwno w skali globalnej, jak i lokalnej.
inansowym 2022/23 roku:
nie stwierdzono adnych niezgodno-ekonomicznymi;

naruszenia prawne;

Mechanizmy informowania o naruszeniach prawa, procedur i standardów etycznych
awa, procedur
i            
dostarczany i           
         
prawa i            
83
         ymi




ze              ta
w 
           
do 

 uje si  ce na celu ochron ci intelektualnej. W zakresie ochrony
 
    

11.     
Korporacyjnego
  Praktyki
Sp           https://www.gpw.pl/dobre-
praktyki2021.
Wszystkie wyjtki od stosowania wspomnianych zbior
dotyczcym niestosowania zasad szczeg        
pnym na stronie internetowej Sp
ej. Zarzd podkrela, 
adnych przypadk.
W okresie od 1 kwietnia 2022 r. 
Sp
           
       






zakresie.


kolejnych raportach rocznych.
        
        
84
 innych dodatków) kobie
 
           
ci.

             
a w             
zaprasza

 
           


            
i ka nie widzi potrzeby

raportach rocznych.
           
       

rada

takiej osoby.

Rada Nadzorcza i    



            
wspomnianych funkcji przez odpowiedniego dyrektora - - Chief Officers.
           

          

           

         

85
12. O
3 lipca 2023 r.
Niniejsze Sprawozdanie Zarzdu za okres roku finansowego zakoczonego w dniu 31 marca 2023 roku, a take
jednostkowe sprawozdanie finansowego LiveChat Software S.A. oraz skonsolidowane sprawozdanie finansowe
za okres roku finansowego zako3 lipca
2023 r.
Prezes Zarz
du Urszula Jarzbowska
Dyrektor Finansowy Joanna Alwin
3 lipca 2023 r.
Owiadczenie Zarzdu w sprawie rzetelnoci sporzdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego grupy
czony 31 marca 2023 r.
Zarzd LiveChat Software S.A. owiadcza, i wedle jego najlepszej wiedzy, skonsolidowane sprawozdanie finansowe
Grupy LiveChat Software za okres roku finansowego zakoczonego 31 marca 2023 r. oraz dane porwnywalne
sporzzujcymi zasadami rachunkowoci.
Zarzd owiadcza take, i zaprezentowane dane odzwierciedlaj w sposb prawdziwy, rzetelny i jasny sytuacj
majtkow i finansow Spci Sp
rozwoju i osigni oraz sytuacji Spe.
Prezes Zarz
du Urszula Jarzbowska
Dyrektor Finansowy Joanna Alwin
86
3 lipca 2023 r.
Owiadczenie Zarzdu w sprawie rzetelnoci sporzdzenia jednostkowego sprawozdania finansowego
LiveChat Software SA za rok finansowy zakoczony 31 marca 2023 r.
Zarzd LiveChat Software owiadcza, i wedle jego najlepszej wiedzy, jednostkowe sprawozdanie finansowe
LiveChat Software SA za rok finansowy zakoczony 31 marca 2023 r. oraz dane porwnywalne sporz
zgodnie z obowizujcymi zasadami rachunkowoci.
Zarzd owiadcza take, i zaprezentowane dane odzwierciedlaj w sposb prawdziwy, rzetelny i jasny sytuacj
majtkow i finansow ci Grupy zawiera prawdziwy obraz
rozwoju i osigni oraz sytuacji Spe.
Prezes Zarz
rzdu Urszula Jarzbowska
Dyrektor Finansowy Joanna Alwin
87
3 lipca 2023 r.
Owiadczenie Zarzdu w sprawie firmy audytorskiej badajcej jednostkowe sprawozdanie finansowe
LiveChat Software S.A. i skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy LiveChat Software za okres roku
finansowego zakoczonego dnia 31 marca 2023 roku.
Zarzd LiveChat Software S.A., na podstawie owiadczenia Rady Nadzorczej LiveChat Software S.A., informuje,
e firma audytorska badajce roczne jednostkowe sprawozdanie finansowe LiveChat Software S.A. za okres roku
finansowego zakoczonego 31 marca 2023 r. 
dzenia bezstronnego
i niezalenego sprawozdania z badania rocznego sprawozdania finansowego zgodnie z obowizujcymi przepisami,
standardami wykonywania zawodu i zasadami etyki zawodowej.
W Sp przestrzegane obowizujce przepisy zwi   
rewidenta oraz obowizkowymi okresami karencji.
Sp  lityk w zakresie wyboru firmy audytorskiej oraz polityk w zakresie wiadczenia na rzecz
emitenta przez firm audytorsk, podmiot powizany z firm audytorsk 
niebd z zakazu wiadczenia przez firm audytorsk.
Prezes Zarz
du Urszula Jarzbowska
Dyrektor Finansowy Joanna Alwin
88
3 lipca 2023 r.
Owiadczenie Zarzjnego
Zarzd LiveChat Software S.A. owiadcza, e na koniec roku finansowego zakoczonego w dniu 31 marca 2023 r.
sp 
  nr 13/1834/2021
w dniu 29 marca 2021 roku.
Wszystkie wyjtki od stosowania wspomnianych zbiorw zasad s ci Sp
oraz w raporcie dotyczcym niestosowania zasad szczeg      
pnym na stronie internetowej investor.livechatinc.com.
Prezes Zarz
du Urszula Jarzbowska
Dyrektor Finansowy Joanna Alwin
89
13. 
Wskaniki finansowe

Wyszczególnienie
EBITDA
=
Zysk (strata) operacyjny + amortyzacja

=


=


=
Zysk (strata) netto okresu sprawozdawczego / Przychody ze



Definicja
ARPU
        


Initial ARPU
  


MRR

przewidywalnych przychodów generowanych od aktywnych
      

SaaS

biznesowy, w którym oprogramowanie jest licencjonowane na zasadzie
