48 | S t r o n a
Spółka, realizując założoną strategię rozwoju, podpisuje umowy najmu lokali
w nowobudowanych centrach handlowych lub innych obiektach, które nie są jeszcze
ukończone. Istnieje ryzyko, że z przyczyn niezależnych od Spółki budowa centrum
handlowego lub innego obiektu, w którym Spółka planuje otwarcie sklepu, zostanie
opóźniona lub całkowicie wstrzymana, co mogłoby spowodować zmniejszenie dynamiki
rozwoju sieci sprzedaży, a w konsekwencji nieosiągnięcie założonych wyników
finansowych Spółki, co może mieć istotny, negatywny wpływ na działalność, sytuację
finansową, wyniki lub perspektywy Spółki. Czynnikiem, który odgrywa istotną rolę w
rozwoju sieci sprzedaży w kraju, a tym samym realizację strategii rozwoju, jest
dostępność nowych, atrakcyjnych lokalizacji dla potrzeb otworzenia nowych sklepów.
Ewentualny rozwój sieci detalicznej Spółki uzależniony jest od dostępności atrakcyjnych
lokalizacji dla nowych sklepów. Możliwość pozyskania nowych lokalizacji ma
bezpośrednio związek z bieżącą sytuacją na rynku nieruchomości komercyjnych, w
szczególności dostępnością finansowania na potrzeby tego typu przedsięwzięć,
dostępnością istniejących już lokali oraz konkurencją w zakresie ich pozyskiwania, w tym
również spoza branży handlu detalicznego. Wybór lokalizacji poprzedzony jest
szczegółową analizą oraz uwarunkowany wieloma czynnikami związanymi z jej
potencjałem. W razie wystąpienia niekorzystnych trendów w zakresie wymienionych
czynników, Spółka może mieć trudności ze sprawną i efektywną rozbudową sieci
sprzedaży lub pozyskanie atrakcyjnej lokalizacji będzie się wiązało z wyższymi nakładami.
Ograniczenie dostępności atrakcyjnych lokali lub też związane z tym zwiększone koszty
czynszu, bądź wybór nieatrakcyjnych lokalizacji mogą mieć istotny, negatywny wpływ na
działalność, sytuację finansową, wyniki lub perspektywy Spółki.
Ryzyko związane z lokalizacją sklepów INTERSPORT Polska S.A.
Spółka posiada sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych różnych miast w Polsce.
Popularność i atrakcyjność poszczególnych galerii handlowych podlega istotnym
zmianom, m.in. w związku z prowadzonymi przez nie działaniami marketingowymi,
otwarciem nowych konkurencyjnych galerii i in. Nieprawidłowa analiza potencjału danej
lokalizacji lub pogorszenie jej atrakcyjności i popularności wśród klientów skutkuje
ryzykiem, że prowadzony w niej sklep nie zrealizuje zakładanego poziomu sprzedaży lub
marży lub osiągnie je w dłuższym horyzoncie czasowym niż początkowo zakładany. Nie
można również wykluczyć, że historycznie rentowne sklepy w przyszłości realizować będą
poziomy sprzedaży czy marż na niesatysfakcjonujących poziomach lub umowy ich najmu
mogą zostać wypowiedziana lub nieprzedłużone na pożądanych warunkach. Może to być
spowodowane np. otwieraniem innych, konkurencyjnych sklepów w okolicy, zmianą
postrzegania danej lokalizacji, błędną polityką marketingową lub zwiększeniem kosztu
najmu danego sklepu. Wystąpienie powyższych okoliczności może mieć istotny,
negatywny wpływ na perspektywy rozwoju, osiągane wyniki i sytuację finansową Spółki.
Ryzyko związane ze znakami towarowymi używanymi przez INTERSPORT Polska S.A.