KPPD SA-Q 3/2023
POZOSTAŁE INFORMACJE
Komisja Nadzoru Finansowego 1
POZOSTAŁE INFORMACJE
do sprawozdania finansowego za III kwartał 2023 r.
I. OPIS ISTOTNYCH DOKONAŃ LUB NIEPOWODZEŃ WRAZ Z WYKAZEM
NAJWAŻNIEJSZYCH ZDARZ
Mimo zrealizowania szeregu działań zwiększających bezpieczeństwo pożarowe, nie uzyskano rozszerzenia
ubezpieczenia ryzyka pożarowego na kolejne oddziały.
Trwająca już od ponad roku dekoniunktura na światowych rynkach przekłada się na znaczący spadek
przychodów ze sprzedaży o ponad 24%. Spadek ten jest spowodowany zarówno mniejszą ilością sprzedawanych
wyrobów, jak i niższymi cenami sprzedaży.
II. WSKAZANIE CZYNNIKÓW I ZDARZEŃ, W TYM O NIETYPOWYM CHARAKTERZE,
MAJĄCYCH ISTOTNY WPŁYW NA SKCONE SPRAWOZDANIE FINANSOWE
W III kwartale nadal brakowało sygnałów ożywienia na rynkach obsługiwanych przez Spół, w tym
pozytywnych sygnałów ze strony konsumentów.
W tych warunkach nastąpił spadek przychodów ze sprzedaży o ponad 24% (73,9 mln zł) w odniesieniu
do III kw. 2022 r. (97,5 mln zł). Sprzedkrajowa wyniosła 51,8 mln (spadek o 27,4%), natomiast sprzedaż
eksportowa 22,1 mln (spadek o 15,3%). Udział sprzedaży eksportowej w sprzedaży ogółem wzrósł do
poziomu 29,9% (26,7% w III kw. 2022 r.).
W odniesieniu do III kw. 2022 r. cena surowca iglastego była wyższa o 25,4%, dębowego o 100%, a bukowego
o 109%.
Przetarcie surowca iglastego było niższe o 13%, co negatywnie wpłynęło na kształtowanie się jednostkowych
kosztów stałych.
Mniejsze zainteresowanie biomasą (trociny i zrębki) wpłynęło na spadek przychodów i wyniku o 5,7 mln zł.
Łącznie powyższe czynniki wpłynęły na to, że wynik finansowy netto ukształtował się na poziomie
(-14,8) mln zł, niższym o 19,8 mln w pownaniu do III kwartału 2022 r. Uzyskana strata w połączeniu ze
relatywnie wysokim poziomem zapasów spowodowały wzrost zadłużenia do 18,4 mln zł.
Ograniczenie przetarcia zatrzymało dynamikę wzrostu zapasów wyrobów w odniesieniu do stanu na
30.09.2022 r. (spadek o 0,6 mln zł) i w odniesieniu do stanu na 30.06.2023 r. (spadek o 1,5 mln zł).
W sierpniu przekazano na wypłatę dywidendy kwotę 6,5 mln zł.
III. OPIS ZMIAN ORGANIZACJI GRUPY KAPITAŁOWEJ, W TYM W WYNIKU POŁĄCZENIA
JEDNOSTEK, UZYSKANIA LUB UTRATY KONTROLI NAD JEDNOSTKAMI ZALEŻNYMI ORAZ
INWESTYCJAMI DŁUGOTERMINOWYMI, A TAKŻE PODZIAŁU, RESTRUKTURYZACJI LUB
ZANIECHANIA DZIAŁALNOŚCI ORAZ WSKAZANIE JEDNOSTEK PODLEGAJĄCYCH
KONSOLIDACJI
Spółka nasza nie jest ani jednostką dominującą ani znaczącym inwestorem. Nie posiada żadnych akcji
i udziałów innych osób prawnych.
IV. STANOWISKO ZARZĄDU ODNOŚNIE DO MOŻLIWOŚCI ZREALIZOWANIA
PUBLIKOWANYCH PROGNOZ WYNIKÓW
Spółka nie publikowała prognozy wyników na 2023 r.
V. AKCJONARIUSZE POSIADAJĄCY CO NAJMNIEJ 5% OGÓLNEJ LICZBY GŁOSÓW
NA WALNYM ZGROMADZENIU. ZMIANY W STRUKTURZE WŁASNOŚCI ZNACZNYCH
PAKIETÓW AKCJI
Od czasu publikacji ostatniego raportu okresowego (raport za I łrocze 2023 r., opublikowany w dniu
25.09.2023 r.), Spółka nie otrzymała żadnego zawiadomienia o zmianie stanu posiadania akcji wśród znaczących
akcjonariuszy. Na dzień publikacji niniejszego raportu, struktura właścicielska znacznych pakietów akcji jest
następująca:
KPPD SA-Q 3/2023
POZOSTAŁE INFORMACJE
Komisja Nadzoru Finansowego 2
Akcjonariusz
Liczba akcji
w szt.
Udział
w kapitale
zakładowym
w %
Liczba głosów
w szt.
Udział
w ogólnej
liczbie głosów
na WZA w %
Menadile Holdings Co. Limited
352.241
21,71
352.241
21,71
Tarko Sp. z o.o.
351.213
21,65
351.213
21,65
TLH Verwaltungs und Beteiligungs
GmbH
270.884
16,70
270.884
16,70
Drembo Sp. z o.o.
224.686
13,85
224.686
13,85
Kalina Sp. z o.o. i Drzewiarze Sp.k.
146.694
9,04
146.694
9,04
Kalina Sp. z o.o. i Wspólnicy Sp.k.
93.704
5,78
93.704
5,78
VI. ZESTAWIENIE STANU POSIADANIA AKCJI EMITENTA PRZEZ OSOBY ZARZĄDZAJĄCE
I NADZORUJĄCE ORAZ ZMIANY W STANIE POSIADANIA
W okresie od przekazania poprzedniego raportu okresowego (raport za I łrocze 2023 r., opublikowany w dniu
25.09.2023 r.) Spółka nie otrzymała od żadnej z tych osób informacji o zmianie stanu posiadania przez nich
akcji Spółki. Na dzień publikacji niniejszego raportu w posiadaniu osób zarządzających i nadzorujących
znajdują się akcje Spółki zgodnie z poniższym zestawieniem:
Osoby zarządzające:
Marek Szumowicz-Włodarczyk prezes Zarządu 4 545 sztuk
Bożena Czerwińska-Lasak wiceprezes Zarządu 118 sztuk
Eliza Stępniewska prokurent 2 083 sztuk
Danuta Kotowska prokurent 340 sztuk
Grzegorz Mania prokurent 8 sztuk
Osoby nadzorujące
Joanna Połetek-Żygas przewodnicząca RN nie posiada
Andrzej Gruse wiceprzewodniczący RN nie posiada
Zenon Wnuk sekretarz RN 350 sztuk
Joanna Jodłowska członek RN nie posiada
Marek Jarmoliński członek RN nie posiada
Ogółem w posiadaniu osób zarządzających i nadzorujących znajduje się 7 444 szt. akcji Spółki o łącznej
wartości nominalnej 23 374,16 zł, co stanowi 0,46% kapitału zakładowego.
VII. ISTOTNE POSTĘPOWANIA TOCZĄCE SIĘ PRZED SĄDEM, ORGANEM WŁAŚCIWYM DLA
POSTĘPOWANIA ARBITRAŻOWEGO LUB ORGANEM ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ,
DOTYCZĄCE ZOBOWIĄZAŃ ORAZ WIERZYTELNOŚCI
Sytuacja nie uległa zmianie w stosunku do informacji zawartych w raporcie za I półrocze 2023 r.
VIII. INFORMACJE O ZAWARCIU TRANSAKCJI Z PODMIOTAMI POWIĄZANYMI, JEŻELI
ZOSTAŁY ZAWARTE NA INNYCH WARUNKACH NIŻ RYNKOWE
W okresie sprawozdawczym nie wystąpiły tego typu transakcje.
IX. INFORMACJE O UDZIELENIU PRZEZ SPÓŁKĘ PORĘCZEŃ KREDYTU LUB POŻYCZKI LUB
UDZIELENIU GWARANCJI O ZNACZĄCEJ WARTOŚCI
W okresie sprawozdawczym takie zdarzenia nie wystąpiły.
KPPD SA-Q 3/2023
POZOSTAŁE INFORMACJE
Komisja Nadzoru Finansowego 3
X. INNE INFORMACJE ISTOTNE DLA OCENY SYTUACJI KADROWEJ, MAJĄTKOWEJ,
FINANSOWEJ, WYNIKU FINANSOWEGO I ICH ZMIAN ORAZ INFORMACJE, KTÓRE
ISTOTNE DLA OCENY MOŻLIWOŚCI REALIZACJI ZOBOWIĄZAŃ.
Spółka kontynuuje umowę ubezpieczenia majątku z TUiR Warta SA. Polisy, o podobnym zakresie ochrony
ubezpieczeniowej jak w poprzednim okresie, obowiązują do dnia 30.09.2024 r. Pełnym ubezpieczeniem objęto
majątek oddziałów nieprodukcyjnych w Szczecinku, Koszalinie i Dźwirzynie, natomiast majątek we wszystkich
oddziałach produkcyjnych objęto polisą z wyłączeniem ryzyka pożarowego szczegółowy opis zawarty jest w
pkt. XXI Informacji dodatkowej.
W Spółce trwają prace wdrożeniowe związane ze zmianą systemu informatycznego. Zostały wdrożone moduły:
sprzedaż, księgowość, środki trwałe oraz kadry i ace. W trakcie analizy możliwości wdrożenia jest moduł
produkcji.
Ze względu na pogorszenie sytuacji finansowej ograniczono do niezbędnego minimum realizację zadań
inwestycyjnych.
XI. WSKAZANIE CZYNNIKÓW, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA OSIĄGNIĘTE WYNIKI
W PERSPEKTYWIE CO NAJMNIEJ KOLEJNEGO KWARTAŁU
Znaczący wpływ na wynik finansowy Spółki w IV kwartale 2023 r. będą miały:
wysokie ryzyko dalszego pogorszenia koniunktury panującej na głównych rynkach działalności Spółki, jako
konsekwencja spadku konsumpcji w Europie,
kondycja finansowa kontrahentów, która przekłada się na ich zdolność do regulowania zobowiązań
i możliwości współpracy,
koszty energii elektrycznej w okresie zimowym,
kształtowanie się relacji kursowych PLN/EUR,
potencjalny wpływ skutków wojny w Ukrainie, pomimo że Spółka nie prowadzi na terytorium Ukrainy
bezpośredniej działalności, nie ma tam żadnych dostawców i odbiorców oraz nie współpracuje bezpośrednio
z kontrahentami z państw zaangażowanych w wojnę (Rosja, Białoruś, Ukraina), ale pośrednio Spółka będzie
narażona na wszelkie skutki wojny proporcjonalnie do ich wpływu na gospodar w Polsce, w Unii
Europejskiej, a nawet na globalną koniunkturę, w tym zwłaszcza na wysokie i nadal rosnące ceny surowców
i nośniw energii.
PODPISY WSZYSTKICH CZŁONKÓW ZARZĄDU
Data
Imię i nazwisko
10.11.2023 r.
Marek Szumowicz-Włodarczyk
10.11.2023 r.
Bożena Czerwińska-Lasak