Capital Partners S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Marszałkowska 126/134, 00-008 Warszawa
wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000110394, NIP: 527-23-72-698, REGON: 015152014
z kapitałem zakładowym w wysokości 900.000,00 zł, w całości opłaconym i Zarządem w składzie:
Paweł Bala – Prezes Zarządu
tel. +48 (22) 275 99 90
SPRAWOZDANIE ZARZĄDU
Z DZIAŁALNOŚCI
CAPITAL PARTNERS S.A.
ZA OKRES 01.01.2023 31.12.2023
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
2
1. INFORMACJE OGÓLNE O CAPITAL PARTNERS S.A.
Firma Spółki:
Capital Partners Spółka Akcyjna
Siedziba Spółki:
Warszawa (00-008), ul. Marszałkowska 126/134
(Emitent nie posiada oddziałów)
Numer identyfikacji podatkowej NIP:
527-23-72-698
Numer identyfikacyjny REGON:
015152014
PKD:
Zgodnie ze statutem przedmiotem działalności Spółki jest m. in.:
działalność trustów, funduszów i podobnych instytucji finansowych (PKD
64.30.Z), pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności
gospodarczej i zarządzania (PKD 70.22.Z), pozostała finansowa działalność
usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana, z wyłączeniem ubezpieczeń i
funduszów emerytalnych (PKD 64.99.Z).
Rejestracja Spółki:
29.04.2002 r. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy
KRS za numerem 0000110394.
Kapitał zakładowy:
Kapitał zakładowy Spółki na dzień 31 grudnia 2023 r. wynosił 1.000.000,00
i dzielił się na 10.000.000 akcji zwykłych na okaziciela o wartości
nominalnej 0,10 zł każda, wyemitowanych w seriach:
A 500.000 akcji,
B 1.800.000 akcji,
C 7.700.000 akcji.
Emitent na dzień 31 grudnia 2023 r. posiadał 1.000.000 akcji własnych
nabytych dnia 18 grudnia 2023 r. w celu umorzenia. W dniu 16 stycznia
2024 r. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie zarejestrował
zmianę kapitału zakładowego w związku z umorzeniem akcji.
Kapitał zakładowy Spółki wynosi obecnie 900.000,00 i dzieli się na
9.000.000 akcji na okaziciela o wartości nominalnej 0,10 każda.
Powyższe akcje uprawniają do 9.000.000 głosów.
Wypłacona dywidenda:
Emitent nie wypłacał dywidendy.
Akcjonariusze Emitenta posiadający co
najmniej 5% w ogólnej liczbie głosów
na WZ na dzień 31.12.2023 r.:
Paweł Bala posiadał 2.578.264 akcje stanowiące 25,78% w kapitale
zakładowym i 2.578.264 głosy na WZ stanowiące 25,78% w ogólnej liczbie
głosów na WZ.
Adam Chełchowski posiadał 593.696 akcji stanowiących 5,94% w
kapitale zakładowym i 593.696 głosów na WZ stanowiących 5,94% w
ogólnej liczbie głosów na WZ.
Capital Partners S.A. posiadała 1.000.000 akcji stanowiących 10,00% w
kapitale zakładowym i 1.000.000 głosów na WZ stanowiących 10,00% w
ogólnej liczbie głosów na WZ, przy czym Spółka nie mogła wykonywać
prawa głosu z akcji własnych.
Zarząd na dzień 31.12.2023 r.:
Paweł Bala – Prezes Zarządu
Skład osobowy Radu Nadzorczej
Emitenta na dzień 31.12.2023 r.:
Jacek Jaszczołt – Przewodniczący RN
Sławomir Gajewski – Wiceprzewodniczący RN
Zbigniew Kuliński – Członek RN
Katarzyna Shultz Członek RN
Marcin Rulnicki Członek RN
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
3
2. ZASADY SPORZĄDZENIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO CAPITAL PARTNERS S.A. ZA ROK
OBROTOWY 2023
Zasady sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego Capital Partners S.A. i polityka rachunkowości zostały
zaprezentowane w Rocznym sprawozdaniu finansowym Capital Partners Spółka Akcyjna za okres 01.01.2023 -
31.12.2023 w części Informacja dodatkowa do sprawozdania finansowego.
3. WYBRANE DANE FINANSOWE
w tys. PLN
w tys. EUR
Wybrane dane finansowe Capital Partners S.A.
za okres od
01-01-2022r.
do 31-12-2022r.
za okres od
01-01-2023r.
do 31-12-2023r.
za okres od
01-01-2022r.
do 31-12-2022r.
Przychody z działalności podstawowej
7 401,94
88,33
1 578,81
Zysk/Strata na działalności podstawowej
6 434,04
-440,51
1 372,36
Zysk/Strata przed opodatkowaniem
6 624,08
-417,08
1 412,90
Zysk/Strata netto okresu
5 526,51
-339,59
1 178,79
Całkowite dochody netto
5 526,51
-339,59
1 178,79
Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej
-2 285,07
-203,23
-487,40
Środki pieniężne netto z działalności inwestycyjnej
26 868,04
979,54
5 730,87
Środki pieniężne netto z działalności finansowej
-24 122,04
-935,61
-5 145,16
Zmiana stanów środków pieniężnych netto w okresie
460,93
-159,29
98,31
Zysk/Strata netto i rozwodniony zysk/strata na jedną akcję
zwykłą (w PLN/EUR)
0,46
-0,03
0,10
Wybrane dane finansowe Capital Partners S.A.
stan na
31-12-2022r.
stan na
31-12-2023r.
stan na
31-12-2022r.
Aktywa trwałe
4,56
3,34
0,97
Aktywa obrotowe
7 859,27
374,83
1 675,79
Aktywa razem
7 863,83
378,17
1 676,76
Zobowiązania długoterminowe
383,10
4,72
81,69
Zobowiązania krótkoterminowe
58,26
18,86
12,42
Kapitał własny
7 422,47
354,59
1 582,65
Kapitał zakładowy
1 000,00
229,99
213,22
Liczba akcji (w szt.)
10 000 000
10 000 000
10 000 000
Wartość księgowa i rozwodniona wartość księgowa na
jedną akcję (w PLN/EUR)
0,74
0,04
0,16
Powyższe dane finansowe zostały przeliczone na walutę EUR według następujących zasad:
1) pozycje aktywów i pasywów według średniego kursu NBP obowiązującego na dzień bilansowy:
- na dzień 31.12.2023 r. wg kursu 4,3480 PLN/EUR tabela kursów 251/A/NBP/2023 z dnia 29.12.2023 r.,
- na dzień 31.12.2022 r. wg kursu 4,6899 PLN/EUR tabela kursów 252/A/NBP/2022 z dnia 30.12.2022 r.
2) pozycje sprawozdania z zysków i strat i innych całkowitych dochodów oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych według kursu
stanowiącego średnią arytmetycz średnich kursów ogłoszonych przez NBP obowiązujących na ostatni dzień każdego zakończonego
miesiąca okresu sprawozdawczego:
- za okres 01.01-31.12.2023 r. wg kursu 4,5284 PLN/EUR,
- za okres 01.01-31.12.2022 r. wg kursu 4,6883 PLN/EUR.
4. OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH WIELKOŚCI EKONOMICZNO-FINANSOWYCH
Na dzień 31 grudnia 2023 roku wartość aktywów netto Capital Partners S.A. obniżyła się o 79% i wyniosła
1.541,75 tys. zł. Na zmianę wartości aktywów netto w okresie sprawozdawczym największy wpływ miało:
zakończenie likwidacji funduszy Capital Partners Investment I FIZ oraz CP FIZ i otrzymanie z tego tytułu
płatności w łącznej kwocie 4.035,75 tys. zł, tj. ze stratą księgową w wysokości 1.436,21 tys. ,
przeprowadzenie transakcji nabycia 1.000.000 akcji własnych po cenie 4,30 za jedną akcję w celu ich
umorzenia oraz
otrzymanie dodatkowego przychodu (earn-out) w kwocie 400 tys. od PRA Group Polska Sub-Holding
Sp. z o.o. z tytułu sprzedaży akcji TFI Capital Partners S.A. zgodnie z umową z dnia 29 czerwca 2020 r.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
4
Na dzień 31 grudnia 2023 roku przeważającą pozycją aktywów Emitenta, analogicznie jak w okresie
porównywalnym, były aktywa obrotowe, które stanowiły 99% wszystkich aktywów, przy czym ich wartość
istotnie, bo o 79% zmniejszyła się w stosunku do stanu na 31 grudnia 2022 roku w wyniku wykupu wszystkich
certyfikatów inwestycyjnych.
Przeważającą pozycję w pasywach Emitenta, analogicznie jak w okresie porównywalnym, stanowiły kapitały
własne, które stanowiły 94% wszystkich pasywów, przy czym ich wartość również zmniejszyła się istotnie - o 79%
w stosunku do stanu na dzień 31 grudnia 2022 roku w wyniku dokonanego skupu akcji własnych i
wygenerowanej straty.
W 2023 roku Emitent osiągnął przychody w ramach działalności podstawowej, tj. z aktywów finansowych w
wysokości 400 tys. zł, które stanowiły 75% wszystkich przychodów. Przychody z aktywów finansowych osiągnięte
zostały w związku z otrzymaniem dodatkowego przychodu (earn-out) od PRA Group Polska Sub-Holding Sp. z o.o.
z tytułu sprzedaży akcji TFI Capital Partners S.A. zgodnie z umową z dnia 29 czerwca 2020 r. W okresie
porównywalnym przychody z aktywów finansowych stanowiły 95% wszystkich przychodów i wynikały z
dokonanego w okresie częściowego wykupu certyfikatów inwestycyjnych.
Drugą co do wielkości pozycją przychodów osiągniętych w 2023 roku przychody finansowe, tj. przychody z
tytułu odsetek bankowych, stanowiące 20% wszystkich przychodów. Przychody z tytułu odsetek bankowych
zmniejszyły się o 64% w stosunku do okresu porównywalnego, w którym stanowiły 4% wszystkich przychodów.
W ramach pozostałej działalności zostały osiągnięte przychody z tytułu refakturowania części kosztów
związanych z najmem i eksploatacją powierzchni biurowej, przy czym przychody te zmniejszyły się w stosunku do
2022 roku o 54% w związku z zaprzestaniem z dniem 30 czerwca 2023 roku podnajmowania części powierzchni
biurowej. Mimo zmniejszenia się tych przychodów w 2023 roku w ujęciu nominalnym, ich udział we wszystkich
przychodach wzrósł - stanowią one 5% wszystkich przychodów w porównaniu z rokiem 2022 kiedy stanowiły
jedynie 1%. W 2023 roku Spółka, tak jak i w roku poprzednim, nie wygenerowała przychodów związanych z
działalnością doradczą.
W 2023 roku koszty Spółki wzrosły o 114% w stosunku do kosztów poniesionych w 2022 roku. Na ich wzrost
wpłynął przede wszystkim wzrost kosztów aktywów finansowych o 1.433,7 tys. zł z tytułu umorzenia
certyfikatów w związku z likwidacją funduszy. Tym samym w 2023 roku największą pozycję kosztów stanowiącą
59% wszystkich kosztów stanowiły koszty działalności podstawowej.
Drugą co do wielkości pozycją kosztów poniesionych w 2023 roku były koszty ogólnego zarządu, stanowiące 40%
wszystkich kosztów. Koszty te kształtowały się na podobnym poziomie, jak poniesione w 2022 roku, przy czym
koszty ogólnego zarządu w 2022 roku stanowiły główną pozycję kosztów i stanowiły 85% wszystkich kosztów.
Koszty pozostałej działalności poniesione w 2023 roku stanowiły 1% wszystkich kosztów i zmniejszyły się o 82% w
stosunku do 2022 roku. Istotne zmniejszenie się tych kosztów jest wynikiem nietypowego dla działalności Spółki
ich wzrostu w 2022 roku w wyniku przekazania jednorazowo przez Spółkę darowizny na rzecz Polskiej Akcji
Humanitarnej tytułem finansowania pomocy obywatelom Ukrainy w związku ze zbrojną napaścią Federacji
Rosyjskiej na Ukrainę.
W 2023 roku Spółka, podobnie jak w roku poprzednim, nie ponosiła kosztów bezpośrednio związanych z
działalnością doradczą.
W 2023 roku Spółka wygenerowała stratę na działalności podstawowej w wysokości 1.994,81 tys. zł.
Poniżej przedstawione zostały wybrane pod kątem prowadzonej działalności wskaźniki, istotne do oceny sytuacji
Emitenta:
Typ wskaźnika
Sposób obliczania wskaźników
Capital Partners S.A.
2023 r.
2022 r.
Stopa zwrotu z aktywów (ROA)
zysk netto / średnie aktywa razem w okresie
-32%
30%
Stopa zwrotu z kapitałów własnych (ROE)
zysk netto / średni kapitał własny w okresie
-34%
33%
Wskaźnik bieżącej płynności
majątek obrotowy / zobowiązania krótkoterminowe
20
135
Wskaźnik zadłużenia
zobowiązania ogółem / aktywa razem
6%
6%
Wskaźnik zadłużenia kapitałów własnych
zobowiązania ogółem / kapitały własne
7%
6%
Wskaźnik zysku na jedną akcję
Zysk netto / średnia ważona liczba akcji
-0,15
0,46
Wartość księgowa aktywów netto na jedną akcję
Aktywa netto / liczba akcji
0,15
0,74
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
5
5. INFORMACJE O PRZYJĘTEJ STRATEGII ROZWOJU EMITENTA ORAZ DZIAŁANIACH PODJĘTYCH W RAMACH
JEJ REALIZACJI W 2023 ROKU WRAZ Z OPISEM PERSPEKTYW ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI EMITENTA
Do dnia 31 października 2023 r. istotnymi aktywami Spółki były certyfikaty inwestycyjne Capital Partners
Investment I FIZ oraz Subfunduszu CP Private Equity wydzielonego w ramach CP FIZ. W dniu 28 czerwca 2023 r.
rozpoczęła się likwidacja tych funduszy, która zakończyła się zgodnie z planem, tj. 31 października 2023 r. Spółka
nie prowadzi aktywnej działalności inwestycyjnej. Realizacja dotychczasowych celów strategicznych w związku z
aktywami finansowymi następowała poprzez działania, które do stycznia 2021 roku prowadzone były przez TFI
Capital Partners S.A. (będącą wówczas jednostką zależną od Spółki), a następnie przez Opoka TFI S.A. Likwidacja
funduszy wpłynęła na podjęcie decyzji o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych związanych z dalszym
funkcjonowaniem Spółki. Spółka rozważa szereg możliwych opcji strategicznych, w tym takie, które mogą w
przyszłości skutkować istotną zmianą profilu działalności. Spółka planuje podejmować działania, zarówno
samodzielnie, jak i przy wsparciu zewnętrznych doradców, w celu przyciągnięcia wiarygodnych inwestorów, dla
których publiczny charakter Spółki jest istotnym atutem. Efektem tych działań może być podwyższenie kapitału,
sprzedaż istniejących akcji, połączenie Spółki z innym podmiotem, dokonanie innej transakcji kapitałowej lub
powstrzymanie się od jakichkolwiek działań. Na dziprzekazania niniejszego sprawozdania nie zostały podjęte
wiążące decyzje o zmianie strategii Spółki. Otrzymanie wypłat w związku z likwidacją funduszy umożliwiło
przeprowadzenie skupu akcji własnych i dokonanie transferu środków do akcjonariuszy. Wypłaty na rzecz
akcjonariuszy, w tym poprzez nabywanie przez Spółkę akcji własnych w celu umorzenia zgodne z
dotychczasowymi zamiarami Spółki.
6. OPIS ISTOTNYCH CZYNNIKÓW RYZYKA I ZAGROŻEŃ
W Capital Partners S.A. obowiązują zasady zarządzania ryzykiem, które mają się przyczynić do poprawy
wszystkich obszarów zarządzania oraz ograniczenia ewentualnych negatywnych skutków zdarzeń do
akceptowalnego poziomu. Przyjęte zasady zarządzania ryzykiem przewidują przeprowadzenie analizy wpływu
poszczególnych ryzyk oraz ocenę prawdopodobieństwa wystąpienia danego ryzyka, w wyniku czego każde
zidentyfikowane ryzyko otrzymuje określoną wartość. W niniejszym sprawozdaniu przedstawione zostały ryzyka
mogące mieć istotny wpływ na działalność Capital Partners S.A.
Na dzień sporządzenia niniejszego sprawozdania Spółka nie odnotowuje znaczących zakłóceń w działalności w
związku z rozpoczętą przez Federację Rosyjską wojną z Ukrainą oraz związanych z pandemią COVID-19. Spółka na
bieżąco monitoruje sytuację w tych obszarach i - zależnie od okoliczności - będzie wdrażała stosowne do tych
okoliczności rozwiązania w celu minimalizacji ewentualnych negatywnych skutków związanych z tymi
wydarzeniami.
Ryzyko cen instrumentów finansowych
Ryzyko utraty wartości aktywów, wzrostu poziomu zobowiązań lub negatywnej zmiany wyniku finansowego w
wyniku zmiany cen instrumentów finansowych. Brak osiągnięcia zakładanych korzyści lub osiągnięcie strat.
Ograniczenia lub brak zdolności do pozyskiwania środków na działalność. Dotychczas istotna część wolnych
środków pieniężnych ulokowana była w certyfikatach funduszy o charakterze private equity zarządzanych przez
zewnętrzne TFI, co powodowało, że Spółka była stale narażona na ryzyko zmiany cen instrumentów finansowych.
Zmiany takie występują bardzo często i mogą mieć znaczny rozmiar. Na dzień 31 grudnia 2023 roku spółka nie
posiadała zaangażowań tego rodzaju. Za zarządzanie portfelem inwestycyjnym funduszy i ryzykiem dotychczas
odpowiadał zewnętrzny, nadzorowany przez KNF podmiot, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Obecnie
Spółka odpowiada za cały proces zarządzania tym rodzajem ryzyka. Obecnie Spółka lokuje wolne środki
wyłącznie w depozyty bankowe w podmiotach krajowych o wysokiej wiarygodności lub krótkoterminowe
obligacje skarbowe. Poziom ryzyka krytyczne.
Ryzyko strategiczne
Ryzyko związane z podejmowaniem niekorzystnych lub błędnych decyzji strategicznych, brakiem lub wadliwą
realizacją przyjętej strategii oraz niewłaściwą reakcją na zmiany w otoczeniu zewnętrznym. Negatywny wpływ
zmian w strategii na osiągane wyniki, sytuację majątkową i wycenę akcji na rynku. Decyzje w sprawie zmian
strategii działania podejmowane są relatywnie rzadko w oparciu o aktualne i przewidywane uwarunkowania
rynkowe i dotychczas nie skutkowały istotnymi zakłóceniami w działalności. Spółka podjęła decyzję o rozpoczęciu
przeglądu opcji strategicznych. Nie została wybrana przyszła strategia, więc obecnie nie jest możliwe
oszacowanie specyficznych ryzyk związanych z jej wdrożeniem. Nie ma również pewności, że taka strategia
zostanie wybrana w najbliższym okresie. W związku z relatywnie długą historią działania na rynku zarówno w
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
6
fazie dynamicznego wzrostu jak i głębokiej recesji, prawdopodobieństwo wystąpienia sukcesywnie się zmniejsza.
Dotychczasowe modyfikacje strategii przynosiły oczekiwane efekty i nie powodowały istotnych negatywnych
zmian. Potencjalna decyzja o zmianie strategii Spółki po likwidacji funduszy może mieć istotny zakres i będzie
poprzedzona konsultacjami i ewentualnymi zgodami wszystkich organów Spółki w oparciu o przeprowadzone
analizy. Poziom ryzyka krytyczne.
Ryzyko ładu korporacyjnego
Negatywny wpływ wynikający z nieadekwatnej struktury organizacyjnej i kompetencyjnej oraz działań niektórych
grup interesariuszy. Zakłócenia w bieżącej działalności w związku z działaniem lub zaniechaniem niektórych
organów Spółki. Potencjalny negatywny wpływ na cenę akcji ze względu na brak przewidywalności działań.
Obecna struktura kapitałowa umożliwia potencjalnie narzucenie Spółce strategii działania, która nie będzie w
pełni zabezpieczała interesów wszystkich stron. Potencjalne straty dla akcjonariuszy w związku z możliwością
nałożenia kar finansowych lub wykluczeniem akcji z obrotu na rynku regulowanym. Od początku notowań akcji
Emitenta na GPW nie odnotowano przypadków istotnego negatywnego wpływu w tym zakresie. W trakcie tego
okresu nie było przypadku zmiany kontroli. W związku ze zmianami personalnymi w ramach byłej Grupy
Kapitałowej obecnie zarząd Emitenta jest jednoosobowy. Zarządzanie ryzykiem polega na działaniu w oparciu o
zaimplementowane wzorce obowiązujące na rynku kapitałowym, które w czytelny sposób określają wymogi w
zakresie ładu korporacyjnego. Ponadto statut Spółki zawiera postanowienia w zakresie kompetencji
poszczególnych organów, Spółka jest nadzorowana ze strony KNF i GPW oraz posiada polisę ubezpieczeniową
D&O. Poziom ryzyka wysokie.
Ryzyko outsourcingu
Negatywny wpływ ze strony zewnętrznych podmiotów, z którymi współpracuje Spółka. Niewykonanie lub
nienależyte wykonanie obowiązków przez podmioty współpracujące na stałe lub przy określonych projektach
mogą mieć istotny wpływ na zdolność Spółki do realizacji zamierzonych celów w zakresie działalności doradczej i
wyników z ulokowania środków Spółki. Generalną zasadą jest zamiar zachowania długoterminowych relacji
biznesowych. W sytuacjach, w których potrzebne są kompetencje których nie posiadają partnerzy na stałe
współpracujący kooperanci wybierani są spośród podmiotów zapewniających wysoki poziom profesjonalny przy
zachowaniu odpowiedniej relacji wynagrodzenia do świadczonych usług. Poziom ryzyka wysokie.
Ryzyko defraudacji
Świadome działanie na szkodę Spółki członków organów, pracowników lub osób trzecich. Możliwość wystąpienia
zarówno szkody majątkowej jak i wizerunkowej. W przypadku wieloosobowego zarządu obowiązuje zasada co
najmniej dwuosobowej reprezentacji w zakresie podejmowania zobowiązań. W zakresie dokonywania wypłat i
przelewów bankowych ustanowione limity kwot, którymi możliwe jest rozporządzanie jedno-, dwu- i
trzyosobowe. Od marca 2018 roku zarząd Emitenta jest jednoosobowy. Poziom ryzyka średnie.
Ryzyko zwiększonych wymogów
Zmiany powodujące konieczność spełnienia dodatkowych wymogów w zakresie organizacyjnym lub
kapitałowym. Konieczność zapewnienia dodatkowych zasobów w tym kapitałowych. Tendencja do zaostrzania
wymogów w zakresie działania na rynkach finansowych powoduje stały wzrost kosztów ponoszonych na
implementację i stosowanie nowych lub zmienionych regulacji. Zmiany w tym zakresie stale obserwowane, a
dotychczas nie wystąpiła sytuacja, która miałaby istotny negatywny wpływ na Spółkę. Zarządzanie ryzykiem
zwiększonych wymogów polega na bieżącym monitoringu stanu prawnego, zmian przepisów oraz standardów
rynkowych w zakresie dostosowywania się do zwiększonych wymogów. Poziom ryzyka średnie.
Ryzyko zasobów ludzkich
Zakłócenia działalności wskutek niemożności pozyskania i utrzymania pracowników i menedżerów o
odpowiednich kwalifikacjach. Charakter prowadzonej przez Spółkę działalności sprawia, że wysokiej jakości kadra
jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na efektywność działania. Odejście kluczowych członków
zespołu może spowodować przejściowe trudności w pozyskiwaniu nowych projektów i w pracach nad już
realizowanymi, co może skutkować poniesieniem strat finansowych. Dotychczas wystąpiły pojedyncze przypadki
utraty kluczowych osób. Żaden z nich nie miał istotnego negatywnego wpływu na działalność Spółki, realizowane
przez nią projekty oraz osiągane wyniki finansowe. Obecnie Spółka zatrudnia lojalnych i kompetentnych
pracowników, z którymi posiada ugoterminowe relacje. Zamiarem Spółki jest utrzymywanie przyjaznych
warunków pracy i utrzymanie obecnej kadry. Poziom ryzyka średnie.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
7
7. OŚWIADCZENIE O STOSOWANIU ŁADU KORPORACYJNEGO
A. Wskazanie zbioru zasad ładu korporacyjnego, któremu podlega Emitent
Capital Partners S.A. podlega zasadom zawartym w dokumencie Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW
2021, który jest publicznie dostępny pod adresem:
https://www.gpw.pl/pub/GPW/files/PDF/dobre_praktyki/DPSN21_BROSZURA.pdf
Emitent nie zdecydował się stosować innych zasad ładu korporacyjnego niż wskazane powyżej, jak również nie
stosuje praktyk w zakresie ładu korporacyjnego wykraczających poza wymogi przewidziane prawem krajowym.
B. Zakres, w jakim Emitent odstąpił od postanowień zasad ładu korporacyjnego, którym podlega, ze
wskazaniem tych postanowień oraz wyjaśnienie przyczyn tego odstąpienia
Emitent odstąpił od stosowania 15 zasad: 1.3.1., 1.3.2., 1.4., 1.4.1., 1.4.2., 1.6., 2.1., 2.2., 2.7., 3.1., 3.4., 3.5., 3.6.,
4.1. i 4.3.
Zasada 1.3.1.: W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności
obejmującą: zagadnienia środowiskowe, zawierające mierniki i ryzyka związane ze zmianami klimatu i
zagadnienia zrównoważonego rozwoju
Komentarz spółki: Działalność biznesowa Spółki nie wpływa w istotny sposób na zmiany klimatu, wobec czego
tematyka zagadnień środowiskowych nie jest ujmowana w strategii biznesowej spółki.
Zasada 1.3.2.: W swojej strategii biznesowej spółka uwzględnia również tematykę ESG, w szczególności
obejmującą: sprawy społeczne i pracownicze, dotyczące m.in. podejmowanych i planowanych działań mających
na celu zapewnienie równouprawnienia płci, należytych warunków pracy, poszanowania praw pracowników,
dialogu ze społecznościami lokalnymi, relacji z klientami.
Komentarz spółki: W swojej strategii biznesowej Spółka nie wyodrębnia kwestii spraw społecznych i
pracowniczych. Jednakże w Spółce przestrzegane zasady równouprawnienia płci, a warunki pracy
odpowiednio dostosowane do prowadzonej działalności i jej skali. Spółka dba o relacje z klientami i partnerami
biznesowymi.
Zasada 1.4.: W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej strategii
biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat założeń posiadanej strategii,
mierzalnych celów, w tym zwłaszcza celów długoterminowych, planowanych działań oraz postępów w jej
realizacji, określonych za pomocą mierników, finansowych i niefinansowych. Informacje na temat strategii w
obszarze ESG powinny m.in.: (…)
Komentarz spółki: Obecnie Spółka nie posiada formalnie przyjętego dokumentu strategii biznesowej. W
przypadku przyjęcia takiego dokumentu i ujawnienia go zgodnie z obowiązującymi przepisami, zostanie on
udostępniony interesariuszom na stronie internetowej.
Zasada 1.4.1.: objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce i podmiotach z jej grupy uwzględniane
kwestie związane ze zmianą klimatu, wskazując na wynikające z tego ryzyka;
Komentarz spółki: Analogiczny jak przy zasadzie 1.3.1.
Zasada 1.4.2.: przedstawiać wartość wskaźnika równości wynagrodzeń wypłacanych jej pracownikom,
obliczanego jako procentowa różnica pomiędzy średnim miesięcznym wynagrodzeniem (z uwzględnieniem premii,
nagród i innych dodatków) kobiet i mężczyzn za ostatni rok, oraz przedstawiać informacje o działaniach podjętych
w celu likwidacji ewentualnych nierówności w tym zakresie, wraz z prezentacją ryzyk z tym związanych oraz
horyzontem czasowym, w którym planowane jest doprowadzenie do równości.
Komentarz spółki: Ze względu na bardzo małą liczbę pracowników (2 osoby w 2021 roku, 3 osoby od 2022 roku)
oraz znaczące różnice dotyczące charakteru prac wykonywanych przez te osoby, Spółka uznaje, że
przedstawione informacje nie miałyby wartości analitycznej. W sytuacji, gdy zespół zostanie odpowiednio
rozszerzony Spółka zamierza informować o tym wskaźniku.
Zasada 1.6.: W przypadku spółki należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80 raz na kwartał, a w przypadku
pozostałych nie rzadziej niż raz w roku, spółka organizuje spotkanie dla inwestorów, zapraszając na nie w
szczególności akcjonariuszy, analityków, ekspertów branżowych i przedstawicieli mediów. Podczas spotkania
zarząd spółki prezentuje i komentuje przyjętą strategię i jej realizację, wyniki finansowe spółki i jej grupy, a także
najważniejsze wydarzenia mające wpływ na działalność spółki i jej grupy, osiągane wyniki i perspektywy na
przyszłość. Podczas organizowanych spotkań zarząd spółki publicznie udziela odpowiedzi i wyjaśnień na
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
8
zadawane pytania.
Komentarz spółki: Dotychczas ani inwestorzy, ani analitycy nie wykazywali istotnego zainteresowania tym
rodzajem działań informacyjnych. Akcjonariusze obecni na Zwyczajnych Walnych Zgromadzeniach zawsze mają
możliwość uzyskania komentarza zarządu Spółki w interesujących Ich obszarach. Spółka jest otwarta na kontakt z
przedstawicielami mediów, umożliwiając również dziennikarzom udział w walnych zgromadzeniach.
Zasada 2.1.: Spółka powinna posiadać politykę różnorodności wobec zarządu oraz rady nadzorczej, przyjętą
odpowiednio przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie. Polityka różnorodności określa cele i kryteria
różnorodności m.in. w takich obszarach jak płeć, kierunek wykształcenia, specjalistyczna wiedza, wiek oraz
doświadczenie zawodowe, a także wskazuje termin i sposób monitorowania realizacji tych celów. W zakresie
zróżnicowania pod względem płci warunkiem zapewnienia różnorodności organów spółki jest udział mniejszości
w danym organie na poziomie nie niższym niż 30%.
Komentarz spółki: Spółka nie posiada przyjętej polityki różnorodności. Zarząd Spółki jest obecnie jednoosobowy,
co uniemożliwia zapewnienie różnorodności pod względem płci. W Radzie Nadzorczej poziom zróżnicowania
wynosi 20%. Kadencja obecnej Rady Nadzorczej upływa w 2026 roku, a Zarządu w 2027 roku. W interesie Spółki
jest, aby członkowie jej organów posiadali odpowiednią i różnorodną wiedzę oraz doświadczenie, a także
prezentowali odpowiedni poziom etyczny bez względu na płeć i wiek. Spółka nie przewiduje przyjęcia polityki
różnorodności zwłaszcza w obszarach takich jak płeć i wiek.
Zasada 2.2.: Osoby podejmujące decyzje w sprawie wyboru członków zarządu lub rady nadzorczej spółki powinny
zapewnić wszechstronność tych organów poprzez wybór do ich składu osób zapewniających różnorodność,
umożliwiając m.in. osiągnięcie docelowego wskaźnika minimalnego udziału mniejszości określonego na poziomie
nie niższym n30%, zgodnie z celami określonymi w przyjętej polityce różnorodności, o której mowa w zasadzie
2.1.
Komentarz spółki: Analogiczny jak przy zasadzie 2.1.
Zasada 2.7.: Pełnienie przez członków zarządu spółki funkcji w organach podmiotów spoza grupy spółki wymaga
zgody rady nadzorczej.
Komentarz spółki: W Spółce nie istnieje takie ograniczenie w odniesieniu do podmiotów niekonkurencyjnych.
Spółka, a w szczególności Rada Nadzorcza monitoruje czy pełnienie przez członków zarządu funkcji w organach
innych podmiotów nie ma negatywnego wpływu na działalność Spółki.
Zasada 3.1.: Spółka giełdowa utrzymuje skuteczne systemy: kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem oraz
nadzoru zgodności działalności z prawem (compliance), a także skuteczną funkcję audytu wewnętrznego,
odpowiednie do wielkości spółki i rodzaju oraz skali prowadzonej działalności, za działanie których odpowiada
zarząd.
Komentarz spółki: W Spółce funkcjonuje system zarządzania ryzykiem, natomiast Spółka, z uwagi na swój rozmiar
i liczbę zatrudnionych osób (2 osoby w 2021 roku, 3 osoby od 2022 roku), nie posiada sformalizowanego
systemu kontroli wewnętrznej, compliance oraz audytu wewnętrznego. Zadania tych systemów wypełniane
przez Zarząd oraz pracowników w zakresie powierzonych im obowiązków.
Zasada 3.4.: Wynagrodzenie osób odpowiedzialnych za zarządzanie ryzykiem i compliance oraz kierującego
audytem wewnętrznym powinno być uzależnione od realizacji wyznaczonych zadań, a nie od krótkoterminowych
wyników spółki.
Komentarz spółki: W Spółce nie zostały wyznaczone osoby odpowiedzialne za compliance oraz kierujący
audytem wewnętrznym. Osoba odpowiedzialna za zarządzanie ryzykiem otrzymuje wynagrodzenie stałe, które
nie jest uzależnione ani od realizacji wyznaczonych zadań, ani od krótkoterminowych wyników Spółki.
Zasada 3.5.: Osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem i compliance podlegają bezpośrednio prezesowi lub
innemu członkowi zarządu.
Komentarz spółki: W Spółce nie została wyznaczona osoba odpowiedzialna za compliance, a funkcję Dyrektora
ds. ryzyka pełni Prezes Zarządu.
Zasada 3.6.: Kierujący audytem wewnętrznym podlega organizacyjnie prezesowi zarządu, a funkcjonalnie
przewodniczącemu komitetu audytu lub przewodniczącemu rady nadzorczej, jeżeli rada pełni funkcję komitetu
audytu.
Komentarz spółki: Niestosowanie zasady wynika z faktu braku osoby kierującej audytem wewnętrznym.
Zasada 4.1.: Spółka powinna umożliwić akcjonariuszom udział w walnym zgromadzeniu przy wykorzystaniu
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
9
środków komunikacji elektronicznej (e-walne), jeżeli jest to uzasadnione z uwagi na zgłaszane spółce oczekiwania
akcjonariuszy, o ile jest w stanie zapewnić infrastrukturę techniczną niezbędną dla przeprowadzenia takiego
walnego zgromadzenia.
Komentarz spółki: Dotychczas Akcjonariusze nie zgłaszali Spółce oczekiwań w zakresie organizacji e-walnych.
Statut Spółki nie przewiduje możliwości udziału w Walnych Zgromadzeniach przy wykorzystaniu środków
komunikacji elektronicznej. W przypadku, gdy tego rodzaju rozwiązania zostaną powszechnie wprowadzone, a
Akcjonariusze będą zgłasz zapotrzebowanie na takie rozwiązania, Spółka zapewni odpowiednie rozwiązania
techniczne, pod warunkiem dokonania przez Walne Zgromadzenie odpowiednich zmian w Statucie.
Zasada 4.3.: Spółka zapewnia powszechnie dostępną transmisję obrad walnego zgromadzenia w czasie
rzeczywistym.
Komentarz spółki: Ze względu na charakter i skalę działalności Spółka nie zapewnia transmisji obrad walnego
zgromadzenia. Spółka uznaje, że zapewnienie takiej transmisji byłoby istotnym wydatkiem, który nie przynosi
istotnych korzyści. Spółka udostępnia zapis audio z walnych zgromadzeń niezwłocznie po ich zakończeniu.
Ponadto Emitenta nie dotyczą 3 zasady: 3.2., 3.7. i 3.10.
Zasada 3.2.: Spółka wyodrębnia w swojej strukturze jednostki odpowiedzialne za zadania poszczególnych
systemów lub funkcji, chyba że nie jest to uzasadnione z uwagi na rozmiar spółki lub rodzaj jej działalności.
Komentarz spółki: Z uwagi na rozmiar i rodzaj działalności w Spółce nie wyodrębniono organizacyjnie systemu
kontroli wewnętrznej, compliance oraz funkcji audytu wewnętrznego. Rada Nadzorcza, raz w roku w swoim
sprawozdaniu z działalności dokonuje oceny zasadności wyodrębniania takich jednostek. W ostatnim
sprawozdaniu z działalności za 2022 rok Rada Nadzorcza oceniła, że nie jest uzasadnione wyodrębnienie
jednostek odpowiedzialnych za realizację zadań w ww. systemach lub funkcjach Spółka zatrudniała troje
pracowników.
Zasada 3.7.: Zasady 3.4 - 3.6 mają zastosowanie również w przypadku podmiotów z grupy spółki o istotnym
znaczeniu dla jej działalności, jeśli wyznaczono w nich osoby do wykonywania tych zadań.
Komentarz spółki: Spółka nie posiada Grupy Kapitałowej.
Zasada 3.10.: Co najmniej raz na pięć lat w spółce należącej do indeksu WIG20, mWIG40 lub sWIG80 dokonywany
jest, przez niezależnego audytora wybranego przy udziale komitetu audytu, przegląd funkcji audytu
wewnętrznego.
Komentarz spółki: Spółka nie należy do żadnego z ww. indeksów.
C. Opis głównych cech stosowanych w przedsiębiorstwie Emitenta systemów kontroli wewnętrznej i
zarządzania ryzykiem w odniesieniu do procesu sporządzania sprawozdań finansowych
Emitent ustalił zasady zarządzania ryzykiem, które mają się przyczynić do poprawy wszystkich obszarów
zarządzania oraz ograniczenia ewentualnych negatywnych skutków zdarzeń do akceptowalnego poziomu, w tym
również w zakresie ryzyka związanego z błędami w sprawozdawczości finansowej i podatkowej.
Sprawozdania finansowe oraz raporty okresowe Spółki sporządzane są zgodnie z przepisami prawa oraz
obowiązującą polityką rachunkowości przez Główną Księgową i weryfikowane na bieżąco przez Zarząd, który jest
odpowiedzialny za rzetelność i zgodność sporządzanych informacji ze stanem faktycznym. W zakresie
zarządzania ryzykiem sporządzania sprawozdań finansowych na bieżąco monitorowane zmiany w przepisach i
regulacjach zewnętrznych związanych ze sporządzaniem sprawozdań.
W procesie sporządzania sprawozdań finansowych jednym z podstawowych elementów kontroli jest ich
weryfikacja przez niezależnych biegłych rewidentów oraz ich ocena przez Radę Nadzorczą. Ponadto
sprawozdania analizowane są przez Komitet Audytu. Do zadań biegłego rewidenta należy w szczególności:
badanie wstępne i badanie zasadnicze sprawozdania rocznego oraz przegląd półrocznego sprawozdania
finansowego. Wyboru firmy audytorskiej dokonuje Rada Nadzorcza z grona renomowanych firm audytorskich
rekomendowanych przez Komitet Audytu, gwarantujących wysokie standardy usług i wymaganą niezależność, w
drodze konkursu ofert.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
10
D. Wskazanie akcjonariuszy posiadających bezpośrednio lub pośrednio znaczne pakiety akcji
Imię i nazwisko Akcjonariusza
Liczba posiadanych
akcji na dzień
przekazania
niniejszego
sprawozdania
Procentowy (%)
udział w kapitale
zakładowym
Liczba głosów na
walnym
zgromadzeniu
Procentowy (%)
udział w ogólnej
liczbie głosów na
walnym
zgromadzeniu
Paweł Bala
2.578.264
28,65%
2.578.264
28,65%
Adam Chełchowski
593.696
6,60%
593.696
6,60%
E. Wskazanie posiadaczy wszelkich papierów wartościowych, które dają specjalne uprawnienia kontrolne, wraz
z ich opisem
Nie istnieją papiery wartościowe Emitenta, które dawałyby specjalne uprawnienia kontrolne.
F. Wskazanie wszelkich ograniczeń odnośnie do wykonywania prawa głosu
Statut Spółki ani inne regulacje wewnętrzne nie przewidują żadnych ograniczeń odnośnie do wykonywania
prawa głosu.
W okresie od 18 grudnia 2023 r. do 16 stycznia 2024 r. Spółka posiadała 1.000.000 akcji własnych,
uprawniających do 1.000.000 głosów na walnym zgromadzeniu, stanowiących 10,00% ogólnej liczby głosów, z
których - zgodnie z art. 364 § 2 kodeksu spółek handlowych - Spółka nie mogła wykonywać prawa głosu.
G. Wskazanie wszelkich ograniczeń dotyczących przenoszenia prawa własności papierów wartościowych
Emitenta
W Spółce nie istnieją żadne ograniczenia dotyczące przenoszenia prawa własności papierów wartościowych
Emitenta.
H. Opis zasad dotyczących powoływania i odwoływania osób zarządzających oraz ich uprawnień, w
szczególności prawo do podjęcia decyzji o emisji i wykupie akcji
Zgodnie ze Statutem Zarząd Spółki składa się z jednego do pięciu członków, w tym Prezesa Zarządu oraz
Wiceprezesów Zarządu, powoływanych na pięcioletnią kadencję. Rada Nadzorcza powołuje, odwołuje i zawiesza
w czynnościach członków Zarządu Spółki w głosowaniu jawnym oraz określa ich liczbę.
Na dzień 31 grudnia 2023 r., jak również na dzień przekazania niniejszego raportu Zarząd Emitenta jest
jednoosobowy. Mandaty członków Zarządu wygasają najpóźniej z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia
zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia funkcji członka Zarządu.
W przypadku Zarządu wieloosobowego do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu Spółki wymagane
jest współdziałanie dwóch członków Zarządu albo jednego członka Zarządu łącznie z prokurentem lub jednego
członka Zarządu łącznie z pełnomocnikiem działającym w granicach umocowania. W przypadku Zarządu
jednoosobowego Prezes Zarządu reprezentuje Spółkę samodzielnie.
Zarząd Spółki, na mocy uchwały podjętej przez ZWZ w dniu 24 kwietnia 2019 r., jest upoważniony w terminie do
31 marca 2024 r. do podjęcia wszelkich czynności faktycznych i prawnych niezbędnych do nabycia akcji własnych
Spółki, na zasadach: liczba akcji nabywanych w okresie upoważnienia nie może przekroczyć 3.400.000, łączna
wysokość zapłaty za nabywane akcje nie może być niższa niż 0,01 i nie może być wyższa niż 24.000.000,00 zł,
akcje własne mogą być nabywane w transakcjach na sesjach giełdowych oraz poza sesjami giełdowymi, w
transakcjach pakietowych, w wyniku ogłoszonych zaproszeń do składania ofert sprzedaży, w wyniku ogłoszonych
ofert nabycia oraz w wyniku ogłoszonych wezwań do zapisywania się na sprzedaż akcji. Spółka utworzyła w 2009
roku kapitał rezerwowy w kwocie 24.000.000,00 w celu nabycia akcji własnych. Na dzień 31 grudnia 2022 r.
kapitał rezerwowy wynos440,74 tys. zł, a jego obniżenie wynikało z nabycia akcji własnych Spółki.
W 2023 roku Zarząd Spółki nie skorzystał z ww. upoważnienia do podjęcia wszelkich czynności faktycznych i
prawnych niezbędnych do nabycia akcji własnych Spółki. W 2023 roku decyzja o nabyciu akcji własnych została
podjęta przez Walne Zgromadzenie. Na dzień bilansowy do dyspozycji Zarządu pozostał kapitał rezerwowy w
kwocie 5.924,34 tys. zł.
Zarząd nie posiada uprawnienia do podwyższania kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego.
I. Opis zasad zmiany statutu Emitenta
Zmiana Statutu Spółki Capital Partners S.A., zgodnie z art. 430 par. 1 Kodeksu spółek handlowych oraz par. 22
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
11
lit. g Statutu Spółki, wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia i wpisu do rejestru. Zmianę Statutu zgłasza do sądu
rejonowego Zarząd Spółki. Walne Zgromadzenie może upoważnić Radę Nadzorczą do ustalenia jednolitego
tekstu Statutu.
J. Sposób działania walnego zgromadzenia i jego zasadnicze uprawnienia oraz opis praw akcjonariuszy i
sposobu ich wykonywania
Walne Zgromadzenie obraduje jako Zwyczajne lub Nadzwyczajne i jako organ Spółki działa w oparciu o przepisy
Kodeksu spółek handlowych, Statutu Spółki oraz postanowienia dostępnego publicznie Regulaminu Walnego
Zgromadzenia, którego treść znajduje się na stronie internetowej Emitenta pod adresem www.c-p.pl.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd w ciągu sześciu miesięcy po zakończeniu roku obrotowego.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy, jeżeli uzna to za wskazane lub na
żądanie akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 1/20 część kapitału zakładowego złożone na piśmie lub w
postaci elektronicznej, w ciągu dwóch tygodni od zgłoszenia takiego żądania. Nadzwyczajne Walne
Zgromadzenie może zostać zwołane również przez Radę Nadzorczą, jeżeli zwołanie go uzna za wskazane oraz
przez akcjonariuszy reprezentujących co najmniej połowę kapitału zakładowego lub co najmniej połowę głosów.
Akcjonariusz lub akcjonariusze, reprezentujący co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego, mogą żądać
umieszczenia określonych spraw w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia. Żądanie takie powinno
zostać zgłoszone Zarządowi Spółki nie później niż na dwadzieścia jeden dni przed wyznaczonym terminem
Walnego Zgromadzenia oraz zawierać uzasadnienie lub projekt uchwały dotyczącej proponowanego punktu
porządku obrad. Żądanie należy złożyć Zarządowi Spółki na piśmie lub w postaci elektronicznej dołączając do
żądania dokument potwierdzający uprawnienie do złożenia żądania. Zarząd jest obowiązany niezwłocznie, jednak
nie później niż na osiemnaście dni przed wyznaczonym terminem Walnego Zgromadzenia, ogłosić zmiany w
porządku obrad, wprowadzone na żądanie akcjonariuszy. Ogłoszenie następuje w sposób właściwy dla zwołania
Walnego Zgromadzenia.
W Walnym Zgromadzeniu mają prawo uczestniczyć tylko osoby będące akcjonariuszami Spółki na szesnaście dni
przed datą Walnego Zgromadzenia (dzień rejestracji uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu), jeżeli znajdą się na
wykazie sporządzonym przez podmiot prowadzący depozyt papierów wartościowych i wydanym Spółce w trybie i
w terminach określonych w stosownych przepisach Kodeksu spółek handlowych. Prawo uczestnictwa w Walnym
Zgromadzeniu obejmuje w szczególności prawo akcjonariusza do głosowania, zgłaszania wniosków i innych
wypowiedzi w toku obrad walnego Zgromadzenia oraz prawo zgłaszania sprzeciwów do uchwał Walnego
Zgromadzenia.
Jeżeli przepisy Kodeksu spółek handlowych nie stanowią inaczej Walne Zgromadzenie jest ważne bez względu na
liczbę reprezentowanych na nim akcji.
Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają bezwzględną większością oddanych głosów, o ile przepisy Kodeksu
spółek handlowych nie przewidują inaczej.
Walne Zgromadzenie może zarządzać przerwy w obradach większością dwóch trzecich osów. Łącznie przerwy
nie mogą trwać dłużej niż trzydzieści dni.
Uchwały Walnego Zgromadzenia wymagają:
rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za
ubiegły rok obrotowy oraz udzielenie członkom organów Spółki absolutorium z wykonania przez nich
obowiązków;
wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązywaniu Spółki lub
sprawowaniu zarządu albo nadzoru;
zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa oraz ustanowienie na nim prawa użytkowania;
zbycie nieruchomości Spółki;
emisja obligacji zamiennych na akcje lub z prawem pierwszeństwa;
podział zysku lub pokrycie strat, określenie daty ustalenia prawa do dywidendy oraz terminu wypłaty
dywidendy;
dokonanie zmian w Statucie Spółki;
podwyższenie lub obniżenie kapitału zakładowego Spółki;
rozwiązanie i likwidacja Spółki;
wybór i odwołanie członków Rady Nadzorczej;
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
12
określenie zakresu zwykłych czynności Zarządu Spółki;
inne sprawy przewidziane w Kodeksie spółek handlowych.
Walne Zgromadzenia odbywają się w Warszawie.
Statut Spółki nie przewiduje możliwości odbywania elektronicznych walnych zgromadzeń.
Szczegółowe zasady funkcjonowania Walnego Zgromadzenia określa Regulamin Walnego Zgromadzenia,
uchwalony przez Walne Zgromadzenie.
K. Opis działania organów zarządzających, nadzorujących lub administrujących Emitenta oraz ich komitetów,
wraz ze wskazaniem składu osobowego tych organów i zmian, które w nich zaszły.
Zarząd Capital Partners S.A.
Skład osobowy Zarządu
Zarząd Spółki, od dnia 23 marca 2018 r. jest jednoosobowy. Funkcję Prezesa Zarządu, od 2 kwietnia 2003 r., pełni
Paweł Bala.
Zasady działania Zarządu
Zarząd Spółki działał na podstawie przepisów Kodeksu spółek handlowych, postanowień Statutu Spółki, jawnego i
dostępnego publicznie Regulaminu Zarządu zatwierdzonego uchwałą Rady Nadzorczej oraz zgodnie z zasadami
„Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2021”. Aktualna treść Regulaminu Zarządu znajduje się na stronie
internetowej Emitenta pod adresem www.c-p.pl.
Zarząd jest organem wykonawczym Spółki, kieruje jej bieżącą działalnością i reprezentuje na zewnątrz. Zarząd
podejmuje decyzje we wszystkich sprawach Spółki niezastrzeżonych do kompetencji Walnego Zgromadzenia i
Rady Nadzorczej przepisami prawa, Statutem lub uchwałą Walnego Zgromadzenia.
W przypadku Zarządu wieloosobowego do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu Spółki wymagane
jest współdziałanie dwóch członków Zarządu albo jednego członka Zarządu łącznie z prokurentem lub jednego
członka Zarządu łącznie z pełnomocnikiem działającym w granicach umocowania. W przypadku Zarządu
jednoosobowego Prezes Zarządu reprezentuje Spółkę samodzielnie. Spółka może ustanawiać pełnomocników do
dokonywania określonych czynności albo określonego rodzaju czynności a także udzielać prokury. Uchwały
Zarządu wymagają sprawy przekraczające zwykły zarząd Spółką.
Umowy z członkami Zarządu Spółki zawiera Rada Nadzorcza. W tym samym trybie dokonuje się innych czynności
prawnych pomiędzy Spółką a członkiem Zarządu. Rada Nadzorcza reprezentuje Spółkę w sporach z członkiem
Zarządu. Członek Zarządu nie może bez zezwolenia Rady Nadzorczej zajmować się interesami konkurencyjnymi
ani też uczestniczyć w spółce konkurencyjnej jako wspólnik, akcjonariusz lub członek władz.
Wyznaczając cele strategiczne, jak i bieżące zadania Spółki, Zarząd kieruje się nadrzędnym interesem Spółki,
przepisami prawa oraz interesami akcjonariuszy, pracowników Spółki i wierzycieli.
Wynagrodzenia Członków Zarządu ustala Rada Nadzorcza.
Rada Nadzorcza Capital Partners S.A.
Skład osobowy Rady Nadzorczej
Imię i nazwisko członka Rady
nadzorczej
Stanowisko
Data powołania do Rady
Nadzorczej Emitenta
Data zakończenia pełnienia
funkcji członka Rady Nadzorczej
Jacek Jaszczołt
Przewodniczący RN
14-05-2003
-
Sławomir Gajewski
Wiceprzewodniczący RN
29-04-2015
-
Zbigniew Kuliński
Członek RN
14-05-2003
-
Katarzyna Shultz
Członek RN
29-04-2015
-
Marcin Rulnicki
Członek RN
29-04-2015
-
Kadencja obecnej Rady Nadzorczej wygasa w 2026 roku, z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia
zatwierdzającego sprawozdanie finansowe Capital Partners S.A. za rok obrotowy 2025.
Członkami niezależnymi Rady Nadzorczej są: Pani Katarzyna Shultz, Pan Sławomir Gajewski i Pan Marcin Rulnicki.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
13
Zasady działania Rady Nadzorczej
Rada Nadzorcza działała zgodnie z przepisami Kodeksu spółek handlowych, postanowieniami Statutu Spółki,
publicznie dostępnym Regulaminem Rady Nadzorczej, określającym jej organizację i sposób wykonywania
czynności oraz zasadami „Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2021”. Treść Regulaminu Rady
Nadzorczej znajduje się na stronie internetowej Emitenta pod adresem www.c-p.pl.
Rada Nadzorcza Emitenta składa się od 5 do 7 członków, w tym Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego.
Liczbę członków Rady Nadzorczej uchwala Walne Zgromadzenie. Przynajmniej dwóch członków Rady Nadzorczej
powinno spełniać kryteria niezależności od Spółki i podmiotów pozostających w istotnym powiązaniu ze Spółką.
Kadencja Rady Nadzorczej trwa pięć lat. W przypadku śmierci lub ustąpienia członka Rady Nadzorczej wybranego
przez Walne Zgromadzenie, pozostali członkowie Rady Nadzorczej, w terminie 60 dni od chwili uzyskania
informacji o tej okoliczności, mogą dokonać uzupełnienia swego składu w drodze kooptacji spośród kandydatów
przedstawionych przez członków Rady Nadzorczej. Mandat osoby dokooptowanej kończy się wraz z kadencją
całej Rady Nadzorczej.
Przewodniczący ustępującej Rady Nadzorczej zwołuje i otwiera pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady
Nadzorczej. Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego wybiera Rada Nadzorcza w głosowaniu jawnym zwykłą
większością głosów oddanych.
Wynagrodzenie dla członków Rady Nadzorczej ustala Walne Zgromadzenie.
Posiedzenie Rady Nadzorczej zwołuje i przewodniczy na nim Przewodniczący Rady Nadzorczej, a w razie jego
nieobecności Wiceprzewodniczący.
Przewodniczący Rady Nadzorczej lub w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący, zwołuje posiedzenie Rady
Nadzorczej z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek Zarządu Spółki lub członka Rady Nadzorczej. Posiedzenie
powinno być zwołane w ciągu dwóch tygodni od chwili złożenia wniosku. Posiedzenia Rady Nadzorczej zwołuje
się za uprzednim 3 dniowym powiadomieniem listem poleconym lub drogą elektroniczną, chyba że wszyscy
członkowie Rady Nadzorczej wyrażą pisemną zgodę na odbycie posiedzenia bez zachowania powyższego
terminu.
Posiedzenia Rady Nadzorczej mogą się odbywać za pośrednictwem telefonu, w sposób umożliwiający wzajemne
porozumienie wszystkich uczestniczących w takim posiedzeniu członków Rady Nadzorczej. Uchwały podjęte na
tak odbytym posiedzeniu będą ważne pod warunkiem, że wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali
powiadomieni o treści projektu uchwały. W takim przypadku przyjmuje się, że miejscem odbycia posiedzenia i
sporządzenia protokołu jest miejsce pobytu Przewodniczącego Rady Nadzorczej albo w razie jego nieobecności
Wiceprzewodniczącego, jeżeli posiedzenie odbywało się pod jego przewodnictwem. Członkowie Rady Nadzorczej
mogą brać udział w podejmowaniu uchwał, oddając swój głos za pośrednictwem innego Członka Rady
Nadzorczej, z wyjątkiem spraw wprowadzonych do porządku obrad na posiedzeniu Rady Nadzorczej.
Rada Nadzorcza może podejmować uchwały w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego
porozumiewania się na odległość (telefon, faks, wideokonferencja, poczta elektroniczna, aplikacje mobilne, SMS,
Internet). Głosowanie w tym trybie może zarządzić Przewodniczący lub w razie jego nieobecności
Wiceprzewodniczący. Uchwała jest ważna, gdy wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali powiadomieni o
treści projektu uchwały. Za datę podjęcia uchwały uważa się datę oddania ostatniego głosu lub ostatni dzień
terminu na oddawanie głosów wyznaczony przez osobę, która zarządziła głosowanie.
Rada Nadzorcza wykonuje stały nadzór nad działalnością Spółki. Do szczególnych obowiązków Rady Nadzorczej,
realizowanych w formie podejmowanych uchwał należy:
ocena sprawozdania Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok
obrotowy, w zakresie ich zgodności z księgami, dokumentami i ze stanem faktycznym,
ocena wniosków Zarządu dotyczących podziału zysku albo pokrycia straty,
sporządzanie oraz składanie walnemu zgromadzeniu corocznego pisemnego sprawozdania za ubiegły rok
obrotowy (sprawozdanie rady nadzorczej),
zawieszanie z ważnych powodów w czynnościach poszczególnych lub wszystkich członków Zarządu Spółki,
delegowanie członków Rady Nadzorczej do czasowego wykonywania czynności członków Zarządu, nie
mogących sprawować swoich czynności,
ustalanie zasad wynagradzania Prezesa Zarządu i na jego wniosek wynagrodzenia członków Zarządu
Spółki,
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
14
zatwierdzenie regulaminu Zarządu Spółki,
wyrażanie zgody na tworzenie nowych spółek,
wyrażanie zgody na nabycie i zbycie przez Spółkę akcji lub udziałów innych podmiotów gospodarczych, o
ile wartość nabywanych lub zbywanych akcji lub udziałów przekracza 5.000.000,00 (pięć milionów)
złotych,
wyrażanie zgody na nabycie lub zbycie przez Spółkę środków trwałych o wartości nabycia lub zbycia
wyższej niż 1.000.000,00 (jeden milion) złotych, nie przewidzianych w budżecie zatwierdzonym zgodnie z
postanowieniami Statutu Spółki,
przyjęcie regulaminu inwestowania przez Spółkę wolnych środków pieniężnych,
zatwierdzanie rocznego budżetu kosztów funkcjonowania Spółki,
wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego Spółki,
wyrażanie zgody na zaciąganie przez Spółkę zobowiązań, o ile kwota jednostkowego zobowiązania jest
wyższa niż 5.000.000,00 (pięć milionów) złotych.
Do podjęcia uchwały przez Radę NadzorcSpółki wymagana jest bezwzględna większość głosów w obecności
więcej niż połowy członków Rady Nadzorczej. W przypadku równości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego
Rady Nadzorczej.
Uchwały Rady Nadzorczej powinny być protokołowane.
Regulamin Rady Nadzorczej Spółki określa szczegółowo tryb działania Rady Nadzorczej. Regulamin Rady
Nadzorczej zatwierdza uchwałą Walne Zgromadzenie.
Komitet Audytu Rady Nadzorczej Capital Partners S.A.
Skład osobowy Komitetu Audytu
Imię i nazwisko członka Komitetu
Audytu
Stanowisko
Data powołania do
Komitetu Audytu
Data zakończenia pełnienia
funkcji członka Komitetu Audytu
Katarzyna Shultz
Przewodnicząca KA
15-09-2017
-
Sławomir Gajewski
Członek KA
15-09-2017
-
Marcin Rulnicki
Członek RN
15-09-2017
-
Członkami niezależnymi Komitetu Audytu Rady Nadzorczej, w rozumieniu art. 129 ust. 3 ustawy o biegłych są:
Pani Katarzyna Shultz, Pan Sławomir Gajewski i Pan Marcin Rulnicki.
Zasady działania Komitetu Audytu
Komitet Audytu działa w oparciu o Ustawę o biegłych, Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW, Regulamin
Rady Nadzorczej Spółki oraz Regulamin Komitetu Audytu, przyjęty przez Komitet Audytu w dniu 30 listopada
2017 r. i zatwierdzony przez Radę Nadzorczą w dniu 1 grudnia 2017 r.
W skład Komitetu Audytu wchodzi przynajmniej trzech członków powoływanych przez Radę Nadzorczą spośród
swoich członków. Pracami Komitetu Audytu kieruje Przewodniczący Komitetu wybrany przez członków Komitetu
Audytu. Przewodniczący Komitetu Audytu reprezentuje Komitet Audytu w stosunkach z organami Spółki.
Przynajmniej jeden członek Komitetu Audytu powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości
lub badania sprawozdań finansowych. Przynajmniej jeden członek Komitetu Audytu posiada wiedzę i
umiejętności z zakresu branży, w której Spółka prowadzi działalność lub poszczególni członkowie w określonych
zakresach posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu tej branży.
Większość członków Komitetu Audytu, w tym jego Przewodniczący, powinna spełniać kryteria niezależności
określone w Ustawie o biegłych rewidentach.
Mandat członka Komitetu Audytu wygasa wraz z wygaśnięciem mandatu członka Rady Nadzorczej, złożeniem
rezygnacji z członkostwa w Komitecie Audytu albo z chwilą odwołania ze składu komitetu przez Radę Nadzorczą.
W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Rady Nadzorczej wybranego do Komitetu Audytu przed upływem
kadencji całej Rady Nadzorczej bądź złożenia przez niego rezygnacji z pełnienia funkcji w Komitecie Audytu, Rada
Nadzorcza uzupełnia skład Komitetu przez dokonanie wyboru nowego Członka Komitetu na okres do upływu
kadencji Rady.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
15
Pierwsze posiedzenie Komitetu Audytu odbywa się w dniu posiedzenia Rady Nadzorczej, na którym powołano
członków Komitetu Audytu. Na tym posiedzeniu członkowie Komitetu Audytu wybiera spośród siebie
Przewodniczącego Komitetu. Posiedzenie Komitetu Audytu zwołuje Przewodniczący Komitetu za uprzednim 3
(trzy) dniowym powiadomieniem drogą elektroniczną, chyba że wszyscy członkowie Komitetu wyrażą pisemną
zgodę na odbycie posiedzenia bez zachowania powyższego terminu. Posiedzenie może odbyć się również w
trybie obiegowym za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, jeżeli wszyscy członkowie
Komitetu wyrażą na to zgodę. Komitet Audytu odbywa posiedzenia w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż dwa
razy w roku. Dodatkowe posiedzenia Komitetu Audytu mo być zwoływane przez jego Przewodniczącego z
inicjatywy członka Komitetu lub innego członka Rady Nadzorczej, a także na wniosek Zarządu Spółki. Prawo
wnoszenia spraw na posiedzenia Komitetu Audytu przysługuje Radzie Nadzorczej oraz poszczególnym członkom
Komitetu, a także członkom Zarządu. Każdy członek Komitetu Audytu ma prawo i obowiązek uczestniczyć w
posiedzeniach Komitetu Audytu. Członek Komitetu powinien usprawiedliwić u Przewodniczącego Komitetu każdą
nieobecność na posiedzeniu. Przewodniczący Komitetu Audytu może zapraszać na posiedzenia Komitetu
członków Zarządu, pracowników Spółki i inne osoby, których udział w posiedzeniu Komitetu jest uzasadniony.
Przewodniczący Komitetu Audytu, kieruje pracami Komitetu, przygotowuje porządek obrad posiedzeń oraz
organizuje przygotowanie i dystrybucję dokumentów. Obsługę techniczną Komitetu oraz lokal na posiedzenia
zapewnia Spółka. Osoba zwołująca posiedzenie zawiadamia Członków Komitetu oraz wszystkich pozostałych
Członków Rady o terminie i miejscu posiedzenia. W razie nieobecności Przewodniczącego Komitetu Audytu lub
niemożności pełnienia przez niego funkcji jego kompetencje wykonuje jeden z obecnych członków Komitetu
Audytu. Z każdego posiedzenia Komitetu sporządza się protokół, podpisywany na zakończenie posiedzenia przez
wszystkich obecnych na posiedzeniu Członków Komitetu. Protokół jest przekazywany niezwłocznie do
Przewodniczącego Rady.
Komitet Audytu działa i podejmuje uchwały kolegialnie. Decyzje (tj. rekomendacje, opinie, stanowiska itp.)
Komitetu podejmowane w drodze konsensusu albo głosowania na wniosek któregokolwiek z Członków
Komitetu, jeżeli na posiedzeniu Komitetu Audytu jest obecna co najmniej połowa jego Członków, a wszyscy jego
Członkowie zostali właściwie zaproszeni. W przypadku głosowania, decyzja jest podejmowana zwykłą większością
głosów oddanych. Każdy z Członków Komitetu może zgłosić zdanie odrębne.
Stanowiska, opinie, rekomendacje i inne decyzje Komitetu przedstawia Radzie Przewodniczący Komitetu lub
osoba przez niego wskazana ustnie lub w formie pisemnej. Przewodniczący Komitetu lub osoba przez niego
wskazana jest upoważniona do składania wniosków do Rady o podjęcie przez Radę uchwały w sprawie
opracowania dla potrzeb Komitetu ekspertyz lub opinii dotyczących zakresu zadań lub zatrudnienia doradcy.
Przewodniczący Komitetu lub Członek Komitetu przez niego wskazany powinien być obecny na Walnym
Zgromadzeniu w celu udzielenia odpowiedzi na pytania akcjonariuszy.
Do zadań Komitetu Audytu należy w szczególności:
monitorowanie:
- procesu sprawozdawczości finansowej,
- skuteczności systemów kontroli wewnętrznej i systemów zarządzania ryzykiem oraz audytu
wewnętrznego, w tym w zakresie sprawozdawczości finansowej,
- wykonywania czynności rewizji finansowej, w szczególności przeprowadzania przez firmę audytorską
badania, z uwzględnieniem wszelkich wniosków i ustaleń Komisji Nadzoru Audytowego wynikających z
kontroli przeprowadzonej w firmie audytorskiej,
kontrolowanie i monitorowanie niezależności biegłego rewidenta i firmy audytorskiej, w szczególności w
przypadku, gdy na rzecz Spółki świadczone są przez firmę audytorską inne usługi niż badanie,
informowanie Rady Nadzorczej o wynikach badania oraz wyjaśnianie, w jaki sposób badanie to przyczyniło
się do rzetelności sprawozdawczości finansowej w Spółce, a także jaka była rola Komitetu Audytu w
procesie badania,
dokonywanie oceny niezależności biegłego rewidenta oraz wyrażanie zgody na świadczenie przez niego
dozwolonych usług niebędących badaniem w Spółce,
opracowywanie polityki wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania badania,
opracowywanie polityki świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie, przez podmioty
powiązane z firmą audytorską oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych usług
niebędących badaniem,
określanie procedury wyboru firmy audytorskiej przez Spółkę,
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
16
przedstawianie Radzie Nadzorczej rekomendacji dotyczącej powołania firm audytorskich,
przedkładanie zaleceń mających na celu zapewnienie rzetelności procesu sprawozdawczości finansowej w
Spółce,
inne powierzone przez Radę Nadzorczą zadania.
Pozostałe komitety
Rada Nadzorcza może powoływać spośród swoich członków inne Komitety, jeżeli wynika to z obowiązujących
przepisów prawa lub z własnej inicjatywy.
W 2023 roku, poza Komitetem Audytu, nie działały żadne inne komitety.
L. Dodatkowe informacje w odniesieniu do Komitetu Audytu.
Ustawowe kryteria niezależności spełniają: Pani Katarzyna Shultz, Pan Sławomir Gajewski oraz Pan Marcin
Rulnicki.
Wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości i badania sprawozdań finansowych posiada Pan Marcin Rulnicki.
Pan Marcin Rulnicki jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (Wydział Zarządzania), posiada tytuł
magistra ekonomii ze specjalizacją w zakresie Inwestycji Kapitałowych i Strategii Finansowych Przedsiębiorstw. W
latach 2000-2002 pracowjako audytor w Arthur Andersen, a następnie w Ernst&Young. Posiada uprawnienia
biegłego rewidenta.
Wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa Emitent, posiada Pan Sławomir Gajewski. Pan Sławomir
Gajewski jest absolwentem Politechniki Warszawskiej (Wydział Matematyki) oraz Doradcą Inwestycyjnym
(licencja nr 37).
Firma audytorska badająca sprawozdanie finansowe za rok obrotowy 2023 świadczyła w 2023 roku na rzecz
Emitenta dozwoloną usługę niebędącą badaniem, tj. dokonała oceny sprawozdania o wynagrodzeniach w spółce
Capital Partners S.A., o którym mowa w Art. 90g. Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach
wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, za
2022 rok. Komitet Audytu wyraził zgodę na wykonanie ww. usługi podejmując w dniu 17 stycznia 2022 roku
stosowną uchwałę. Ponadto Komitet Audytu w 2023 roku wyraził zgodę na wykonanie przez Firmę audytorską
badającą sprawozdanie finansowe za rok obrotowy 2023 oceny sprawozdania o wynagrodzeniach w spółce za
2023 rok, podejmując w dniu 23 sierpnia 2023 roku stosowaną uchwałę. Każdorazowo Komitet Audytu
dokonywał oceny niezależności firmy audytorskiej.
Polityka wyboru firmy audytorskiej Spółki Akcyjnej Capital Partners został przyjęta przez Komitet Audytu Uchwałą
nr 1/X/2017 z dnia 13 października 2017 r. i zatwierdzona przez Radę Nadzorczą Uchwałą nr 1/X/2017 z dnia 16
października 2017 r.
Główne założenia polityki wyboru firmy audytorskiej:
Zgodnie z regulacjami Statutu Spółki i obwiązującymi przepisami, wyboru podmiotu uprawnionego do
badania sprawozd finansowych dokonuje Rada Nadzorcza, działając na podstawie rekomendacji
Komitetu Audytu.
Wybór firmy audytorskiej ma być zorganizowany w sposób zapewniający:
przejrzystość procesu,
niezależność i obiektywizm w wyborze,
dostęp do tych samych informacji przez wszystkie firmy biorące udział w procesie wyboru.
Wybór firmy audytorskiej jest dokonywany maksymalnie na okresy zdefiniowane przez obowiązujące
przepisy prawa.
Wynagrodzenie za przeprowadzenie badania nie może być:
uzależnione od żadnych warunków, w tym od wyniku badania,
kształtowane lub uzależnione od świadczenia na rzecz badanej jednostki lub jednostek z nią
powiązanych dodatkowych usług niebędących badaniem przez firmę audytorską lub jakikolwiek
podmiot powiązany z firmą audytorską lub należący do sieci.
Wynagrodzenie za przeprowadzenie badania odzwierciedla pracochłonność oraz stopień złożoności
prac i wymagane kwalifikacje.
Polityka świadczenia usług dozwolonych przez firmę audytorską, podmioty powiązane z firmą audytorską oraz
przez członka jej sieci Spółki Akcyjnej Capital Partners została przyjęta przez Komitet Audytu Uchwałą nr
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
17
1/X/2017 z dnia 13 października 2017 r. i zatwierdzona przez Radę Nadzorczą Uchwałą nr 1/X/2017 z dnia 16
października 2017 r.
Główne założenia polityki świadczenia usług dozwolonych przez firmę audytorską, podmioty powiązane z firmą
audytorską oraz przez członka jej sieci:
Biegły rewident i firma audytorska przeprowadzający badania i przeglądy sprawozdań finansowych
Spółki, podmioty powiązane z firmą audytorską ani żaden z członków sieci, do której należy ten biegły
rewident lub ta firma audytorska, nie mogą świadczyć bezpośrednio ani pośrednio na rzecz Spółki ani
jednostek powiązanych żadnych zabronionych usług niebędących badaniem sprawozdań finansowych
ani czynnościami rewizji finansowej.
Usługami zabronionymi nie są usługi wymienione w art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o
biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, których wykaz stanowi Załącznik
nr 1 do Polityki, tzw. usługi dozwolone.
Świadczenie przez biegłego rewidenta, firmę audytorską i podmioty z nimi powiązane lub członków
sieci, do której należy ten biegły rewident lub ta firma audytorska usług, o których mowa w powyżej, tj.
tzw. usług dozwolonych możliwe jest:
w zakresie niezwiązanym z polityką podatkową Spółki oraz
po przeprowadzeniu przez Komitet Audytu oceny zagrożeń i zabezpieczeń niezależności, o której
mowa w art. 6973 Ustawy o biegłych, oraz
po wyrażeniu przez Komitet Audytu zgody na świadczenie takich usług przez wskazane powyżej
podmioty.
W przypadku planowania wykonania usługi dozwolonej na rzecz Capital Partners S.A. lub spółki zależnej
biegły rewident lub firma audytorska przeprowadzający badanie ustawowe Spółki ma obowiązek
przekazania do Komitetu Audytu wszelkich informacji, które umożliwią wykazanie braku zagrożeń i
zabezpieczeń naruszenia niezależności biegłego rewidenta lub firmy audytorskiej.
Wybór firmy audytorskiej badającej Emitenta za 2023 rok został dokonany przez Radę Nadzorczą zgodnie z
rekomendacją Komitetu Audytu. Rekomendacja Komitetu Audytu została sporządzona w dniu 25 kwietnia 2023
roku w następstwie zapytań ofertowych skierowanych przez Emitenta do podmiotów uprawnionych do badania
sprawozdań finansowych zgodnie z wytycznymi Komitetu Audytu.
Komitet Audytu, na podstawie Procedury wyboru firmy audytorskiej: i) zaproponował powierzyć dokonanie
przeglądu i badania sprawozdań finansowych Spółki za lata 2023 2024 firmie WBS Audyt sp. z o.o., ii)
oświadczył, że rekomendacja jest wolna od wpływów stron trzecich, oraz iii) stwierdził, że Spółka nie zawarła
umów zawierających klauzule, o krych mowa w art. 66 ust. 5a ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
rachunkowości.
Rekomendacja Komitetu Audytu została wówczas sporządzona po dokonanej analizie dwóch przedłożonych
przez Zarząd Spółki ofert firm audytorskich, z uwagi na fakt otrzymania odmów ich złożenia przez łącznie siedem
innych firm audytorskich. Przy wydawaniu rekomendacji Komitet Audytu kierował się kryteriami wskazanymi w
Polityce wyboru firmy audytorskiej, tj.: kryterium bezstronności i niezależności, niewykonywanie usług
zakazanych w terminach zdefiniowanych przepisami prawa, zdolność wydania opinii o sprawozdaniu finansowym
Capital Partners S.A., doświadczenie w badaniu spółek publicznych, doświadczenie w badaniu spółek o
podobnym profilu działalności, dostępność zasobów ludzkich o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu do
przeprowadzenia badania. Ponadto, istotną rolę odegrała również wysokość oczekiwanego przez oferentów
wynagrodzenia za prace.
W 2023 roku Komitet Audytu, w ramach wykonywania swoich obowiązków, odbył łącznie cztery posiedzenia, w
tym spotkał się trzy razy z Biegłą rewident.
M. Opis polityki różnorodności stosowanej do organów administrujących, zarządzających i nadzorujących
Emitenta.
Spółka nie ma obowiązku posiadania polityki różnorodności.
8. ISTOTNE POSTĘPOWANIA TOCZĄCE SIĘ PRZED DEM, ORGANEM WŁAŚCIWYM DLA POSTĘPOWANIA
ARBITRAŻOWEGO LUB ORGANEM ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ, DOTYCZĄCE ZOBOWIĄZAŃ ORAZ
WIERZYTELNOŚCI EMITENTA
Poza opisanym poniżej, w 2023 roku nie toczyły się istotne postępowania przed sądem, organem właściwym dla
postępowania arbitrażowego oraz organem administracji publicznej dotyczące zobowiązań albo wierzytelności
Emitenta.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
18
W dniu 21 grudnia 2017 r. Emitent powziął od swojego pełnomocnika procesowego informację o wniesieniu do
Sądu Okręgowego w Poznaniu Wydział IX Gospodarczy właściwie opłaconego pozwu o zapłatę solidarnie przez
pozwanych: SGB-Bank S.A. z siedzibą w Poznaniu i Polnord S.A. z siedzibą w Gdyni (dalej łącznie „Pozwani”)
kwoty 9.462.423,99 złotych wraz z odsetkami tytułem naprawienia szkody poniesionej przez Emitenta na skutek
niewykonania przez SGB–Bank S.A. z siedzibą w Poznaniu, Polnord S.A. z siedzibą w Gdyni, Derwent Sp. z o.o.
Marseille S.K.A. z siedzibą w Warszawie oraz Slidellco Holdings Limited z siedzibą w Nikozji, Republika Cypru
obowiązku ogłoszenia wezwania do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę wszystkich pozostałych akcji (w tym
akcji należących do Capital Partners S.A.) spółki Korporacja Budowlana Dom S.A. (dawniej Trion S.A.), który to
obowiązek wynikał z art. 74 ust.2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania
instrumentów finansowych do zorganizowanego obrotu oraz o spółkach publicznych. W celu zminimalizowania
ryzyka finansowego związanego z koniecznośc finansowania postępowania opisanego powyżej Emitent
wystawił odpłatnie opcję, która przewiduje wyłącznie rozliczenie pieniężne w przypadku uzyskania przez
Emitenta zasądzonych od Pozwanych płatności, a którego wysokość jest zależna od zasądzonej i otrzymanej
kwoty. Warunki opcji przewidują również obowiązek zapewnienia na koszt nabywcy opcji pełnej obsługi prawnej
oraz ponoszenia przez nabywcę opcji wszystkich kosztów obsługi prawnej.
W dniu 18 marca 2019 r. Sąd Okręgowy w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy jako sąd pierwszej instancji ogłosił
wyrok, w którym oddalił powództwo. W dniu 28 maja 2019 r. Capital Partners S.A. powzięła od swojego
pełnomocnika procesowego informację o wysłaniu za pośrednictwem poczty do Sądu Okręgowego w Poznaniu
apelacji od wyroku. W dniu 26 listopada 2020 r. Sąd Apelacyjny w Poznaniu I Wydział Cywilny i Własności
Intelektualnej ogłosił wyrok, w którym oddal apelację. Wyrok jest prawomocny. W dniu 29 marca 2021 r.
została złożona skarga kasacyjna do Sądu Najwyższego, w której Spółka zaskarżyła w całości wyrok Sądu
Apelacyjnego w Poznaniu I Wydział Cywilny i Własności Intelektualnej z dnia 26 listopada 2020 r.
Wyrokiem z dnia 7 listopada 2023 r. wydanym na posiedzeniu niejawnym Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną
Capital Partners S.A. od wyroku Sądu Apelacyjnego w Poznaniu z dnia 26 listopada 2020 roku, w sprawie z
powództwa Capital Partners S.A. przeciwko SGB Bank S.A. oraz Polnord S.A. (obecnie WWA Development S.A.).
Sąd Najwyższy zasądził jednocześnie od Capital Partners S.A. na rzecz SGB Bank S.A. oraz Polnord S.A. (obecnie
WWA Development S.A.) po 12.500 złotych tytułem kosztów zastępstwa procesowego w postępowaniu
kasacyjnym. Do dnia przekazania niniejszego sprawozdania Spółce nie doręczono odpisu wyroku Sądu
Najwyższego.
9. INFORMACJA O PODSTAWOWYCH PRODUKTACH, TOWARACH I USŁUGACH
Spółka oferuje usługi doradcze, których odbiorcami są małe i średnie przedsiębiorstwa przede wszystkim w
obszarze prowadzenia tworzenia i realizowania strategii rozwoju przedsiębiorstw, zasadności realizacji planów
inwestycyjnych oraz możliwości oraz potencjalnej struktury finansowania zamierzeń inwestycyjnych.
Przedmiotem usług doradczych jest wnież analiza struktury właścicielskiej i możliwości zmian właścicielskich
poprzez zbycie przedsiębiorstwa lub pozyskanie partnera. Spółka nie oferuje produktów i usług związanych z
aktywami finansowymi. W ramach działalności pomocniczej świadczone mogą być usługi podnajmu powierzchni.
10. RYNKI, NA KTÓRYCH DZIAŁA EMITENT
Emitent działała tylko na rynku krajowym i nie jest uzależniony od swoich dostawców.
11. UMOWY ZNACZĄCE DLA DZIAŁANOŚCI EMITENTA ZAWARTE W 2023 ROKU
W 2023 roku Emitent nie zawarł znaczących umów dla jego działalności, w tym istotnych umów ubezpieczenia,
współpracy lub kooperacji. Emitentowi nie są znane istotne umowy zawarte pomiędzy jego akcjonariuszami.
12. POWIĄZANIA ORGANIZACYJNE LUB KAPITAŁOWE EMITENTA Z INNYMI PODMIOTAMI ORAZ OKREŚLENIE
GŁÓWNYCH INWESTYCJI KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH
Capital Partners S.A od dnia 17 lutego 2021 r. nie wchodzi w skład grupy kapitałowej i nie sporządza
skonsolidowanego sprawozdania finansowego.
Na dzień bilansowy Emitent nie posiadał również jednostek stowarzyszonych.
Na dzień bilansowy Emitent nie posiadał inwestycji zakwalifikowanych jako aktywa finansowe wyceniane w
wartości godziwej przez wynik finansowy. Do dnia 31 października 2023 roku aktywami tego rodzaju były
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
19
certyfikaty inwestycyjne wyemitowane przez fundusze inwestycyjne zarządzane przez OPOKA TFI S.A. Certyfikaty
zostały wykupione w związku z likwidacją tych funduszy.
W 2023 roku Emitent nie dokonywał inwestycji, zarówno krajowych jak i zagranicznych.
13. TRANSAKCJE ZAWARTE PRZEZ EMITENTA Z PODMIOTAMI POWIĄZANYMI NA INNYCH WARUNKACH NIŻ
RYNKOWE
Wykaz transakcji zawartych przez Spółkę z podmiotami powiązanymi znajduje się Rocznym sprawozdaniu
finansowym Capital Partners Spółka Akcyjna za okres 01.01.2023 - 31.12.2023 w części Informacja dodatkowa do
sprawozdania finansowego.
14. ZACIĄGNIĘTE I WYPOWIEDZIANE W ROKU OBROTOWYM UMOWY DOTYCZĄCE KREDYTÓW I POŻYCZEK
W 2023 roku Emitent nie zaciągnął ani nie wypowiedział żadnej umowy dotyczącej kredytów i pożyczek.
15. INFORMACJA O UDZIELONYCH W ROKU OBROTOWYM POŻYCZKACH
W 2023 roku Emitent nie udzielił pożyczki.
16. UDZIELONE I OTRZYMANE W ROKU OBROTOWYM PORĘCZENIA I GWARANCJE
W 2023 roku Emitent nie udzielił ani nie otrzymał poręczeń i gwarancji.
17. OPIS WYKORZYSTANIA WPŁYWÓW Z EMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH WYEMITOWANYCH W ROKU
OBROTOWYM
W 2023 roku Emitent nie przeprowadził emisji papierów wartościowych.
18. OBJAŚNIENIE RÓŻNIC POMIĘDZY WYNIKAMI FINANSOWYMI WSKAZANYMI W RAPORCIE ROCZNYM A
WCZEŚNIEJ PUBLIKOWANYMI PROGNOZAMI NA DANY ROK
Nie były publikowane prognozy wyników finansowych na 2023 rok.
19. OCENA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI FINANSOWYMI
W celu zapewnienia niezakłóconego działania, część aktywów Emitenta powinna charakteryzować się
odpowiednią płynnością. Spółka zamierza posiadać aktywa płynne w wysokości przynajmniej 25%
zrealizowanego budżetu kosztowego za poprzedni rok obrotowy.
W 2023 roku, podobnie jak w roku poprzednim, nie wystąpiły trudności w finansowaniu działalności i
regulowaniu zobowiązań, których przyczyną byłby brak środków płynnych, a w ramach swej działalności Emitent
korzystał wyłącznie ze środków własnych.
20. OCENA MOŻLIWOŚCI REALIZACJI ZAMIERZEŃ INWESTYCYJNYCH
Dotychczas Emitent nie miał trudności z pozyskaniem środków na prowadzenie działalności i zgodnie z najlepszą
wiedzą Zarząd nie spodziewa się takich trudności. Obecnie nie również planowane przedsięwzięcia, które
wymagałyby istotnych nakładów finansowych.
21. OCENA CZYNNIKÓW I NIETYPOWYCH ZDARZEŃ MAJĄCYCH WPŁYW NA OSIĄGNIĘTY WYNIK Z
DZIAŁANOŚCI ZA ROK OBROTOWY 2023
Na wygenerowaną przez Emitenta w 2023 roku stratę w największym stopniu wpłynęło zakończenie likwidacji
posiadanych certyfikatów inwestycyjnych CP Investment I FIZ i CP FIZ. Otrzymana z tytułu likwidacji płatność
wyniosła łączne 4.035,75 tys. zł, tj. o 1.436,21 mniej, niż wycena tych certyfikatów na dzień 31 grudnia 2022
roku. Pozytywnie na wynik finansowy wpłynęło otrzymanie dodatkowego przychodu (earn-out) w kwocie
400 tys. od PRA Group Polska Sub-Holding Sp. z o.o. z tytułu sprzedaży akcji TFI Capital Partners S.A. zgodnie z
umową z dnia 29 czerwca 2020 r.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
20
22. CZYNNIKI ISTOTNE DLA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA EMITENTA
A. Czynniki zewnętrzne
Koniunktura na rynkach kapitałowych oraz postrzeganie spółek publicznych. Zakończenie z sukcesem
uruchomionego przez Spółkę procesu przeglądu opcji strategicznych uwarunkowane jest w dużej mierze obecną
i przewidywaną koniunkturą na rynkach kapitałowych. Potencjalni partnerzy w ramach tego procesu na pewno
będą brać również pod uwagę korzyści jakie dla rozwoju ich przedsiębiorstwa może przynieść publiczny
charakter organizacji. Polepszenie sentymentu do polskich spółek publicznych ma zatem istotne znaczenie dla
możliwości skutecznego przeprowadzenia przez Emitenta transformacji swojej działalności.
Wzrost gospodarczy. Wzrost gospodarczy powinien kreować zwiększone zainteresowanie wśród przedsiębiorstw
pozyskiwaniem środków na finansowanie rozwoju i przekładać się na coraz lepsze wyniki finansowe. W związku z
tym u części podmiotów powinna pojawić się potrzeba rozwoju kapitałowego również w oparciu o publiczny
rynek finansowy. Dodatkowo w okresach wysokiego tempa wzrostu gospodarczego zauważalny jest zwiększony
popyt za usługi doradcze dla przedsiębiorstw i zainteresowanie transakcjami kapitałowymi.
B. Czynniki wewnętrzne
Doświadczona kadra. Osoby pełniące kluczowe funkcje dla działalności Spółki mus posiadać określone
kompetencje. Suma doświadczeń zdobytych podczas pracy dla polskich i zagranicznych instytucji finansowych
oraz przedsiębiorstw produkcyjnych jest zasobem, który pozwoli Emitentowi skutecznie realizować przyjęte
zamierzenia. W wyniku realizacji ewentualnej transakcji w ramach przeglądu opcji strategicznych
prawdopodobne istotne zmiany dotyczące wielu istotnych aspektów działalności - począwszy od zmian
struktury akcjonariuszy, poprzez zmianę struktury finansowania, a przede wszystkim zmianę dotychczasowego
modelu biznesowego (w tym przedmiotu działalności). Skuteczne wdrożenie tych zmian będzie w dużej mierze
zależało od sprawnego działania wszystkich pracowników i członków organów Spółki.
Identyfikacja i realizacja transakcji w ramach przeglądu opcji strategicznych. Skuteczne wdrożenie
długoterminowej strategii rozwoju zależy od możliwości dotarcia do perspektywicznych przedsiębiorstw, które
rozważają prowadzenie działalności jako spółka publiczna oraz wynegocjowania warunków transakcji
akceptowalnych zarówno dla spółek, jak i ich właścicieli.
23. ZMIANY W PODSTAWOWYCH ZASADACH ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM EMITENTA
W 2023 roku nie miały miejsca zmiany zasad zarządzania przedsiębiorstwem Emitenta.
24. UMOWY ZAWARTE MIĘDZY EMITENTEM A OSOBAMI ZARZĄDZAJĄCYMI PRZEWIDUJACE REKOMPENSATĘ
W PRZYPADKU ICH REZYGNACJI, ZWOLNIENIA LUB ODWOŁANIA
Emitent nie zawarł żadnych umów z osobami zarządzającymi, które przewidywałyby rekompensatę w przypadku
ich rezygnacji lub zwolnienia z zajmowanego stanowiska bez ważnej przyczyny, jak też w przypadku ich
odwołania lub zwolnienia z powodu połączenia przez przejęcie.
25. WYNAGRODZENIA, NAGRODY I KORZYŚCI WYPŁACONE, NALEŻNE LUB POTENCJALNIE NALEŻNE DLA OSÓB
ZARZĄDZAJĄCYCH I NADZORUJĄCYCH EMITENTA
Informacja dotycząca łącznej wartości wynagrodzeń, nagród i korzyści wypłaconych lub należnych osobom
zarządzającym i nadzorującym Emitenta zawarta została w Rocznym sprawozdaniu finansowym Capital Partners
Spółka Akcyjna za okres 01.01.2023 - 31.12.2023 w części Informacja dodatkowa do sprawozdania finansowego.
26. ZOBOWIĄZANIA WYNIKAJĄCE Z EMERYTUR I ŚWIADCZEŃ O PODOBNYM CHARAKTERZE DLA BYŁYCH
OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH I NADZORUJĄCYCH ORAZ ZOBOWIĄZANIA ZACIĄGNIĘTE W ZWIĄZKU Z TYMI
EMERYTURAMI
Emitent nie posiada takich zobowiązań ani też nie zaciągnął zobowiązań w związku z emeryturami.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
21
27. AKCJE EMITENTA BĘDĄCE W POSIADANIU OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH I NADZORUJĄCYCH EMITENTA
Struktura własnościowa kapitału Emitenta, wśród osób zarządzających i nadzorujących jest następująca:
Akcjonariusz
Capital Partners S.A.
Funkcja
Liczba akcji na
dzień
przekazania
niniejszego
sprawozdania
Wartość nominalna
akcji (w tys. zł)
Liczba akcji na dzień
przekazania ostatniego
raportu okresowego, tj.
raportu za III kw. 2023r.
Zmiana stanu
posiadania (+/-)
Paweł Bala
Prezes Zarządu
2.578.264
257,83
2.956.390
- 378.126
Zmiana stanu posiadania akcji Spółki przez Pawła Bala wynika ze sprzedaży akcji w dniu 18 grudnia 2023 roku
poza rynkiem regulowanym w odpowiedzi na zaproszenie do składania ofert sprzedaży ogłoszone przez
Capital Partners S.A.
28. INFORMACJE O UMOWACH, W WYNIKU KTÓRYCH MOGĄ W PRZYSZŁOŚCI NASTĄPIĆ ZMIANY W
PROPORCJACH POSIADANYCH AKCJI PRZEZ DOTYCHCZASOWYCH AKCJONARIUSZY
Według wiedzy Zarządu Capital Partners S.A., na dzień sporządzenia niniejszego sprawozdania nie istnieją
umowy, w wyniku których mogą w przyszłości nastąpić zmiany w proporcjach posiadanych akcji przez
dotychczasowych akcjonariuszy.
29. INFORMACJA O SYSTEMIE KONTROLI PROGRAMÓW AKCJI PRACOWNICZYCH
Emitent nie posiada systemu kontroli programów akcji pracowniczych.
30. INFORMACJA O PODMIOCIE UPRAWNIONYM DO BADANIA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH
Podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych Emitenta jest WBS Audyt sp. z o.o. z siedzibą w
Warszawie (00-131) przy ul. Grzybowskiej 4 lok. U9B, wpisana na listę podmiotów uprawnionych do badania
sprawozdań finansowych w Krajowej Izbie Biegłych Rewidentów pod numerem 3685. Wyboru firmy audytorskiej
dokonała Rada Nadzorcza Capital Partners S.A., zgodnie z obowiązującymi przepisami i rekomendacją Komitetu
Audytu, podejmując w dniu 25 kwietnia 2023 roku uchwałę nr 1/IV/2023 w sprawie wyboru firmy audytorskiej
do zbadania sprawozdania finansowego Capital Partners S.A. za 2023 i 2024 rok oraz przeglądu sprawozdania
finansowego za I półrocze odpowiednio 2023 i 2024 roku.
Capital Partners S.A. zawarła w dniu 30 maja 2023 roku z ww. firmą audytorską: i) umowę na przegląd
sprawozdania finansowego sporządzonego na dzień 30 czerwca 2023 r. i 30 czerwca 2024 r. oraz ii) umowę o
przeprowadzenie badania sprawozdania finansowego za rok obrotowy kończący się dnia 31 grudnia 2023 r. i 31
grudnia 2024 r.
Emitent korzystał wcześniej z usług WBS Audyt sp. z o.o. w zakresie badania jednostkowego i skonsolidowanego
sprawozdania finansowego za rok obrotowy kończący się dnia 31 grudnia 2018 r., 31 grudnia 2019 r., 31 grudnia
2020 r., 31 grudnia 2021 r. i 31 grudnia 2022 r. oraz przeglądu jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania
finansowego sporządzonego na dzień 30 czerwca 2018 r., 30 czerwca 2019 r., 30 czerwca 2020 r., 30 czerwca
2021 r. i 30 czerwca 2022 r. Przy czym Emitent, począwszy od sprawozdza 2021 rok, sporządzał już tylko
sprawozdania jednostkowe.
Ponadto WBS Audyt sp. z o.o. wykonała w 2021 r., 2022 r. i 2023 r. usługę atestacyjną w postaci dokonania
oceny sprawozdania o wynagrodzeniach w Capital Partners S.A., o którym mowa w art. 90g. Ustawy z dnia 29
lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego
systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, odpowiednio za lata 2019-2020, 2021 rok i 2022 rok.
Capital Partners S.A. zawarła w dniu 25 września 2023 roku z WBS Audyt sp. z o.o. umowę dot. dokonania oceny
sprawozdań o wynagrodzeniach Zarządu i Rady Nadzorczej sporządzonych za okres 01.01.2023 - 31.12.2023 oraz
za okres 01.01.2024 31.12.2024.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Capital Partners S.A.
za okres 01.01.2023 31.12.2023
22
Wynagrodzenie firmy audytorskiej wypłacone lub należne za rok obrotowy i poprzedni rok obrotowy prezentuje
poniższa tabela.
BADANIE sprawozdania finansowego
za rok obrotowy
kończący się dnia
31 grudnia 2023 r.
za rok obrotowy
kończący się dnia
31 grudnia 2022 r.
badanie jednostkowego sprawozdania finansowego
24.500,00
19.000,00
badanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego
nd
nd
PRZEGLĄD sprawozdania finansowego
sporządzonego na dzień
30 czerwca 2023 r.
sporządzonego na dzień
30 czerwca 2022 r.
przegląd jednostkowego sprawozdania finansowego
13.000,00
9.800,00
przegląd skonsolidowanego sprawozdania finansowego
nd
nd
INNE
za rok 2023
za rok 2022
ocena sprawozdania o wynagrodzeniach
6.800,00
5.000,00
31. POZOSTAŁE INFORMACJE
W 2023 roku Emitent nabył akcje własne w celu umorzenia. W dniu 18 grudnia 2023 roku nabytych zostało
1.000.000 akcji własnych o wartości nominalnej 10 groszy każda, po cenie 4,30 zł za jedną akcję. Akcje, które
zostały nabyte stanowiły wówczas 10,00% kapitału zakładowego Spółki i uprawniały do wykonywania 1.000.000
głosów na walnym zgromadzeniu Spółki, stanowiących 10,00% ogólnej liczby głosów, z zastrzeżeniem, że Spółka
nie była uprawniona do wykonywania prawa głosu z akcji własnych. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w
Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru dowego w dniu 16 stycznia 2024 roku zarejestrował
zmianę kapitału zakładowego wynikającą z umorzenia nabytych akcji własnych.
W 2023 roku Emitent nie prowadz działań w dziedzinie badań i rozwoju.
W 2023 roku Emitent nie poniósł wydatków na cele inne niż bezpośrednio związane z podstawową działalnością,
tj. wydatków na wspieranie kultury, sportu, instytucji charytatywnych, mediów, organizacji społecznych,
związków zawodowych itp.
W przypadku Emitenta w 2023 roku nie zaistniały pozostałe przypadki określone w Rozporządzeniu Ministra
Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez
emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych
przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim, w związku z tym nie zostały one ujęte w
niniejszym sprawozdaniu.
Podpisy Członków Zarządu
Paweł Bala – Prezes Zarządu
Warszawa, dnia 14 lutego 2024 roku