tworzymy wspólnie z użytkownikami. Słuchamy naszych klientów, czytamy ich opinie, prowadzimy
badania i testy w UX Labie, upraszczamy komunikację zgodnie ze standardem prostego języka. Dzięki
temu łączymy w naszych procesach wygodę, bezpieczeństwo i niezawodność.
W 2023 roku po raz pierwszy wykorzystaliśmy Design System, który w przyszłości pozwoli klientom na
wprowadzenie trybu ciemnego oraz da możliwość dopasowywania wielkości czcionek, co znacząco
zwiększy dostępność aplikacji dla użytkowników ze specjalnymi potrzebami. Dodatkowo oparcie
interfejsów na Design Systemie pozwoli zachować spójność i znacząco zmniejszy koszty ich
wytwarzania, dzięki ponownemu używaniu komponentów. Design System po raz pierwszy został
wykorzystany w Banku do stworzenia nowej aplikacji dla firm. Niedługo później zaczęliśmy wdrażać
go również w systemach dla klientów indywidualnych i mamy już pierwsze procesy na nim oparte.
Kiedy tworzymy nowe rozwiązania, od dawna stawiamy na personalizację. Jednak naszym celem jest
hiperpersonalizacja, która polega nie tylko na odpowiednim dopasowaniu treści do klienta, ale
wysłaniu mu komunikatu w najlepszym dla niego momencie. Projekt hiperpersonalizacji związanej ze
ścieżką klienta już trwa i będzie kluczowy dla kanałów cyfrowych w 2024 roku.
BANKOWOŚĆ CODZIENNA. W 2023 roku udostępniliśmy nową wyszukiwarkę transakcji, tzw. One
search. Wyszukiwarka pozwala precyzyjnie określić kryteria i filtry wyszukiwania. Dzięki temu
znalezienie transakcji jest jeszcze łatwiejsze, nawet jeśli klient nie pamięta, którą kartą czy z którego
konta została zlecona. Wyszukiwarka analizuje również transakcje na rachunkach w innych bankach
zagregowanych w ramach otwartej bankowości. Z opcji można już korzystać w Millenecie i stopniowo
udostępniamy ją klientom w aplikacji mobilnej.
WIRTUALNE PORTFELE. W połowie 2023 udostępniliśmy klientom możliwość dodania karty do portfela
Google (Gpay). Ta opcja uzupełniła szeroki wachlarz już dostępnych w Banku Millennium rozwiązań:
płatności zbliżeniowych BLIK (tzw. BLIK C), Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay oraz tokenizacji karty
bezpośrednio w bankowej aplikacji w technologii HCE. Udostępniliśmy również płatności zbliżeniowe
BLIK nowym grupom klientów, w tym mikroprzedsiębiorcom i najmłodszym użytkownikom aplikacji.
Łącznie już prawie 700 tys. Klientów banku korzysta z płatności telefonem, zegarkiem lub opaską.
PŁATNOŚCI BLIK. Przez kolejny rok notowaliśmy stałe wzrosty w liczbie płatności BLIK oraz
przelewach na telefon. W 2 poł. 2023 prawie 1,9 mln klientów banku skorzystało z co najmniej jednej
z usług BLIK, a z przelewów na telefon korzysta już milion osób miesięcznie. Wiosną 2023 roku
wprowadziliśmy nową usługę działającą w oparciu o przelewy na numer telefonu – prośbę o przelew i
podział rachunku, które ułatwiają rozliczanie się za wspólne wydatki. Bank Millennium wprowadził te
usługi jako czwarty podmiot na rynku.
PŁATNOŚCI ODROCZONE I E-COMMERCE. W 2023 wspólnie z Polskim Standardem Płatności Bank
prowadził intensywne prace nad wprowadzeniem płatności odroczonych (BNPL - buy now, pay later).
Usługa BLIK Płacę Później bazuje na tym samym schemacie co płatność kodem BLIK – transakcja jest
równie szybka i intuicyjna. Dzięki temu nowe rozwiązanie ma szansę zdominować rynek płatności
odroczonych w Polsce. W 4 kwartale roku zamknęliśmy techniczny pilotaż. Usługa zostanie
udostępniona szeroko w 2024 roku. Płatności odroczone to kolejny krok w stronę połączenia usług
bankowości z dynamicznie rosnącym obszarem handlu online. Innym rozwiązaniem, które promuje
zakupy online, jest program zwrotów. Usługa bazuje na goodie cashback, ale już od ponad roku jest
dostępna bezpośrednio w aplikacji Banku.
BANKOMATY I WPŁATOMATY. Klienci Banku w 2023 roku zyskali dostęp do ponad 5000 wpłatomatów
dostępnych w sieciach Euronet i Planet Cash na terenie Polski. Wpłacona gotówka jest księgowana na
koncie w czasie rzeczywistym.
BUDOWANIE SPOŁECZNOŚCI AKTYWNYCH I LOJALNYCH KLIENTÓW. W 2023 roku wprowadziliśmy
kolejną edycję programu „Lubię to polecam”, dzięki któremu nasi klienci zyskali dodatkowe
możliwości oraz łatwy sposób, by sprawdzić postęp wykonania kroków potrzebnych do uzyskania
nagrody za polecenie konta Millennium 360°. Wprowadziliśmy w Millenecie oraz aplikacji mobilnej
nowy wniosek o przelew wynagrodzenia, dzięki któremu klient w transparentny i intuicyjny sposób
może zlecić do pracodawcy przelew pensji na konto w naszym Banku. Obie te inicjatywy wspierały
osiągnięcie wyniku 3 mln aktywnych klientów, który był jednym z celów strategicznych Banku.
W 2024 roku planujemy kolejne opcje z obszaru Friends&Family, aby budować społeczność lojalnych
klientów, którzy będą chcieli polecać Bank i aplikację swoim bliskim – dzieciom, rodzicom,
przyjaciołom. Zależy nam, aby opcje dostępne w aplikacji (takie jak prośba o przelew BLIK) pomagały
im codziennych sytuacjach i ułatwiały wspólne spędzanie czasu oraz budowanie relacji. Szczególnym