Sprawozdanie finansowe Remak-Energomontaż S.A. za 2023 rok
1
Spis treści
1 PODSTAWOWE DANE .......................................................................................................................................... 3
1.1 Wybrane dane finansowe ........................................................................................................................... 3
1.2 Bilans .......................................................................................................................................................... 4
1.3 Rachunek zysków i strat ............................................................................................................................. 6
1.4 Zestawienie zmian w kapitale własnym ..................................................................................................... 7
1.5 Rachunek przepływów pieniężnych (metoda pośrednia). .......................................................................... 8
2 WPROWADZENIE ................................................................................................................................................. 9
2.1 Nazwa (firma) i siedziba Spółki, wskazanie właściwego sądu rejestrowego i numeru rejestru, podstawowy
przedmiot działalności emitenta według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). ............................................ 9
2.2 Wskazanie czasu trwania działalności Spółki, jeżeli jest oznaczony. .......................................................... 9
2.3 Wskazanie okresów, za które prezentowane jest sprawozdanie finansowe i porównywalne dane finansowe.9
2.4 Informacje dotyczące składu osobowego zarządu oraz rady nadzorczej Spółki......................................... 9
2.5 Wskazanie, czy sprawozdanie finansowe i porównywalne dane finansowe zawierają dane łączne. ...... 11
2.6 Wskazanie, czy Spółka jest jednostką dominującą, wspólnikiem jednostki współzależnej lub znaczącym
inwestorem oraz czy sporządza skonsolidowane sprawozdanie finansowe. ................................................... 11
2.7 Wskazanie, czy sprawozdanie finansowe zostało sporządzone po połączeniu spółek............................. 11
2.8 Wskazanie, czy sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności
Spółki oraz czy istnieją okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania działalności.......................... 11
2.9 Stwierdzenie, że sprawozdania finansowe podlegały przekształceniu w celu zapewnienia porównywalności
danych, a zestawienie i objaśnienie różnic, będących wynikiem korekt z tytułu zmian zasad (polityki)
rachunkowości lub korekt błędów, zostało zamieszczone w dodatkowej nocie objaśniającej. ...................... 11
2.10 Wskazanie, czy dokonywano korekt wynikających z zastrzeżeń w opiniach audytorów. ........................ 12
2.11 Opis przyjętych zasad (polityki) rachunkowości, w tym metod wyceny aktywów i pasywów oraz
przychodów i kosztów, ustalenia wyniku finansowego oraz sposobu sporządzenia sprawozdania
finansowego i danych porównywalnych. ......................................................................................................... 12
2.12 Opis przyjętych przez Spółkę zasad w obszarach, gdzie ustawa o rachunkowości zezwala na dokonanie
wyboru polityki przez jednostkę: ..................................................................................................................... 12
2.13 Wskazanie średnich kursów wymiany złotego, w okresach objętych sprawozdaniem finansowym
i porównywalnymi danymi finansowymi, w stosunku do euro, ustalanych przez NBP. .................................. 15
2.14 Wskazanie podstawowych pozycji bilansu, rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływu środków
pieniężnych przeliczonych na euro, ze wskazaniem zasad przyjętych do tego przeliczenia. ........................... 16
2.15 Wskazanie i objaśnienie różnic w wartości ujawnionych danych oraz istotnych różnic dotyczących
przyjętych zasad (polityki) rachunkowości pomiędzy sprawozdaniem finansowym i danymi porównywalnymi,
a sprawozdaniem i danymi porównywalnymi, które zostałyby sporządzone według MSR. ............................ 17
3 DODATKOWE INFORMACJE I OBJAŚNIENIA ....................................................................................................... 18
3.1 Wartości niematerialne i prawne. ............................................................................................................ 18
3.2 Rzeczowe aktywa trwałe. ......................................................................................................................... 19
3.3 Poniesione i planowane nakłady inwestycyjne, w tym na niefinansowe aktywa trwałe oraz poniesione
i planowane nakłady na ochronę środowiska. ................................................................................................. 20
3.4 Koszt wytworzenia środków trwałych w budowie, w tym odsetki oraz różnice kursowe, które powiększyły
koszt wytworzenia środków trwałych w roku obrotowym oraz koszt wytworzenia środków trwałych na
własne potrzeby ............................................................................................................................................... 20
3.5 Długoterminowe aktywa finansowe. ........................................................................................................ 21
3.6 Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe. ........................................................................................ 23
3.7 Zapasy. ...................................................................................................................................................... 24
3.8 Należności krótkoterminowe.................................................................................................................... 24
3.9 Inwestycje krótkoterminowe. ................................................................................................................... 27
3.10 Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe. ...................................................................................... 27
3.11 Kapitały. .................................................................................................................................................... 28
3.12 Rezerwy na zobowiązania. ........................................................................................................................ 29
3.13 Zobowiązania długo– i krótkoterminowe ................................................................................................. 31
3.14 Zobowiązania wobec budżetu państwa lub jednostek samorządu terytorialnego z tytułu uzyskania
prawa własności budynków i budowli. ............................................................................................................ 33
3.15 Wynagrodzenia i nagrody osób zarządzających i nadzorujących. ............................................................ 34
3.16 Informacje o wszelkich zobowiązaniach wynikających z emerytur i świadczeń o podobnym charakterze
dla byłych osób zarządzających, nadzorujących oraz o zobowiązaniach zaciągniętych w związku z tymi
emeryturami, ze wskazaniem kwoty ogółem dla każdej kategorii organu. ..................................................... 34