MSSF obejmują standardy i interpretacje zaakceptowane przez Rad Midzynarodowych Standardw Rachunkowości („RMSR”) 
oraz Komitet ds. Interpretacji Midzynarodowej Sprawozdawczości Finansowej („KIMSF”).  
Zasady (polityki) rachunkowości zastosowane do sporządzenia niniejszego sprawozdania finansowego są spjne z tymi, ktre 
zastosowano przy sporządzaniu sprawozdania finansowego Spłki za rok zakoczony dnia 31 grudnia 2022 roku, z wyjątkiem 
zastosowania  nastpujących  zmian  do  standardw  oraz  nowych  interpretacji  obowiązujących  dla  okresw  rocznych 
rozpoczynających si w dniu 1 stycznia 2023 roku: 
•  Zmiany do MSR 1 Prezentacja sprawozdań finansowych oraz wytyczne Rady MSSF w zakresie ujawnie dotyczących polityk 
rachunkowości  w  praktyce.  Zmiana  do  MSR  1  wprowadza  wymg  ujawniania  istotnych  informacji  dotyczących  zasad 
rachunkowości, ktre zostały zdefiniowane w standardzie. Zmiana wyjaśnia, że informacje na temat polityk rachunkowości są 
istotne, jeżeli w przypadku ich braku, użytkownicy sprawozdania finansowego nie byliby w stanie zrozumieć innych istotnych 
informacji zawartych w sprawozdaniu finansowym. Ponadto, dokonano rwnież zmian wytycznych Rady w zakresie stosowania 
koncepcji istotności w praktyce, aby zapewnić wytyczne dotyczące stosowania pojcia istotności do ujawnie dotyczących 
zasad rachunkowości. 
•  Zmiany do MSR 8 Zasady (polityka) rachunkowości, zmiany wartości szacunkowych i korygowanie błędów. W lutym 2021 r. 
Rada opublikowała zmian do MSR 8 „Zasady (polityka) rachunkowości, zmiany wartości szacunkowych i korygowanie błdw” 
w zakresie definicji wartości szacunkowych. Zmiana do MSR 8 wyjaśnia, w jaki sposb jednostki powinny odrżniać zmiany 
zasad rachunkowości od zmian wartości szacunkowych.  
•  Zmiany do MSR 12 „Podatek dochodowy”. Opublikowane w 2021 r. zmiany do standardu precyzują, w jaki sposb rozliczać 
podatek odroczony od transakcji takich jak leasing i zobowiązania z tytułu wycofania z eksploatacji. Przed zmianą do standardu 
istniały niejasności co do tego,  czy ujcie rwnych kwot aktywa i zobowiązania dla celw ksigowych (np. początkowe ujcie 
leasingu) pozostające bez wpływu na bieżące rozliczenia podatkowe powoduje konieczność ujcia sald podatku odroczonego 
czy też zastosowanie ma tzw. zwolnienie z początkowego ujcia (ang. initial recognition exemption), ktre mwi, że nie ujmuje 
si sald podatku odroczonego, jeśli ujcie składnika aktyww lub zobowiąza nie ma wpływu na wynik ksigowy lub podatkowy 
na moment tego ujcia. Zmieniony MSR 12 reguluje t kwesti wymagając ujcia podatku odroczonego w powyższej sytuacji 
poprzez  wprowadzenie  dodatkowego  zapisu,  że  zwolnienie  z  początkowego  ujcia  nie  ma  zastosowania,  jeżeli  jednostka 
jednocześnie rozpoznaje składnik aktyww i rwnoznaczny składnik zobowiąza i każdy z nich tworzy rżnice przejściowe. 
 
Opublikowane standardy i interpretacje, które jeszcze nie obowiązują i nie zostały wcześniej zastosowane przez Spółkę 
W  niniejszym  sprawozdaniu  finansowym  Spłka  nie zdecydowała  o  wcześniejszym  zastosowaniu  nastpujących 
opublikowanych standardw, interpretacji lub poprawek do istniejących standardw przed ich datą wejścia w życie: 
•  Zmiany  do  MSSF  10  i  MSR  28  dotyczące  sprzedaży  lub  wniesienia  aktyww  pomidzy  inwestorem  a  jego  jednostką 
stowarzyszoną  lub  wsplnym  przedsiwziciem.  Zmiany  rozwiązują  problem  aktualnej  niespjności  pomidzy  MSSF 10 
a MSR 28.  Ujcie ksigowe zależy od tego, czy aktywa niepieniżne sprzedane lub wniesione do jednostki stowarzyszonej lub 
wsplnego  przedsiwzicia  stanowią  „biznes”  (ang.  business).  W  przypadku,  gdy  aktywa  niepieniżne  stanowią  „biznes”, 
inwestor wykazuje pełny zysk lub strat na transakcji. Jeżeli zaś aktywa nie spełniają definicji biznesu, inwestor ujmuje zysk lub 
strat  z  tylko  w  zakresie  czści  stanowiącej  udziały  innych  inwestorw.  Na  dzie  sporządzenia  niniejszego  sprawozdania 
finansowego, zatwierdzenie tej zmiany jest odroczone przez Uni Europejską. 
•  Zmiany do MSR 1 Prezentacja sprawozdań finansowych. W 2020 roku Rada opublikowała zmiany do MSR 1, ktre wyjaśniają 
kwesti prezentacji zobowiąza jako długo- i krtkoterminowe. W październiku 2022  r.  Rada wydała kolejne poprawki do 
standardu MSR 1, ktre adresują kwesti klasyfikacji zobowiąza jako długo- i krtkoterminowe, w odniesieniu do ktrych 
jednostka zobowiązana jest spełniać określone wymogi umowne  tzw.  kowenanty. Zmieniony standard MSR 1 stanowi,  że 
zobowiązania  są  klasyfikowane  jako  krtko-  lub  długoterminowe  w  zależności  od  praw  istniejących  na  koniec  okresu 
sprawozdawczego. Na klasyfikacj nie mają wpływu ani oczekiwania jednostki ani zdarzenia po dniu sprawozdawczym (na 
przykład rezygnacja z kowenantu lub jego naruszenie). Opublikowane zmiany obowiązują dla sprawozda finansowych za 
okresy rozpoczynające si z dniem 1 stycznia 2024 r. lub po tej dacie. 
•  Zmiany do MSR 7 Sprawozdanie z przepływów pieniężnych i MSSF 7 Instrumenty finansowe: ujawnianie informacji – ujawnianie 
informacji na temat umw finansowych z dostawcami (“supplier finance arrangement”). W maju 2023 r. Rada opublikowała 
zmiany do MSR 7 Sprawozdanie z przepływów pieniężnych oraz MSSF 7 Instrumenty finansowe: ujawnianie informacji. Zmiany 
do  standardw  wprowadzają  wymogi  w  zakresie  ujawnie  w  odniesieniu  do  umw  finansowania  zobowiąza  wobec 
dostawcw  (tzw.  faktoring  odwrotny).  Zmiany  te  wymagają  ujawnienia  specyficznych  informacji  dotyczących  umw  tego 
rodzaju,  aby  umożliwić  użytkownikom  sprawozda  finansowych  ocen  wpływu  tych  umw  na  zobowiązania  i  przepływy 
pieniżne oraz ekspozycj jednostki na ryzyko płynności. Niniejsze zmiany mają na celu zwikszenie przejrzystości ujawnianych 
informacji na temat umw dotyczących finansowania zobowiąza, lecz nie wpływają na zasady ujmowania i wyceny. Nowe 
obowiązki informacyjne bdą obowiązywać dla rocznych okresw sprawozdawczych rozpoczynających si 1 stycznia 2024 r. 
lub pźniej. Na dzie sporządzenia niniejszego sprawozdania finansowego, zmiany te nie zostały jeszcze zatwierdzone przez 
Uni Europejską.