1
LIST PREZESA
Szanowni Państwo,
z przyjemnością oddaję w Wasze ręce raport Answear.com za 2023 rok, w którym podsumowujemy nasze dokonania, wyzwania
oraz wyniki finansowe w minionym roku.
Miniony rok był okresem z jednej strony pełnym wyzwań z racji na wymagającą sytuację rynkową, z drugiej przełomowym z uwagi
na fakt strategicznych decyzji mających wpływ na nasz biznes. Mierzyliśmy się z niekorzystnymi czynnikami
makroekonomicznymi na rynkach, na których działamy. Odczuliśmy słabnący popyt konsumencki, niskie wskaźniki sprzedaży
detalicznej, aprecjację złotego oraz wzmożoną konkurencję cenową. Dodatkowo negatywnie na naszą sprzedaż wpłynęła
niestabilna sytuacja geopolityczna. Przykładowo blokada przewoźników na granicy polsko-ukraińskiej w Q4 2023 spowodowała
wydłużenie czasu dostaw i zmniejszenie skłonności do zamawiania przez klientów na Ukrainie, co przełożyłosię na obniż
oną
sprzedaż.
Mimo niekorzystnych czynników zewnętrznych konsekwentnie zwi ększamy skalę dzi ałalności i dynamicznie rośniemy. Przychody
ze sprzedaży w 2023 r. wzrosły o 29 proc. rdr. i wyniosły1,26mldzł. Stawia t o nas wśród naj szybciej rosnących fashion e-
commerce w Europie zostawiając daleko w tyle konkurencje.
W 2023 r. dokonaliśmy strategicznej decyzji przej mując dwa brandy PRM i Sneakerstudio w ramach ZCP Fashion Trends Group.
Była to dla nas istotna transakcja ponieważ umożliwiła nam wejście w całkiem nowy perspektywiczny i dynamicznie rosnący
segment luxury-street wear oraz dotarcie do nowej grupy docelowej. Dodatkowo dostrzegamy liczne synergie operacyjne na linii
Answear.com i przejęte marki. Warto podkreślić,iż płatność za ZCP odbyłasię bezgotówkowo i stanowiła bardzo atrakcyjną
kwotę przejęcia.
Z jednej strony Answear.com dysponuje skalą działania w CEE, ma wypracowane odpowiednie i efektywne procesy w zakresie
logistyki, posiada nowoczesny magazyn, studio photo oraz własne rozwiązania e-commerce. Z drugiej strony PRM dysponuje
unikalną ofertą produktową, posiadają bard zo dobrą pozycję
rynkową,atakże rozpoznawalność i wiarygodność wśród młodego
pokolenia na rynkach CEE oraz bazę klientów zainteresowanych produktami premium streetwear & sneakers. Jestem
przekonany że łącząc to wszystko będziemy w stanie zbudować bezkonkurencyjną markę działającą na rynku CEE.
W ubiegłym roku podjęliśmy strategiczną decyzję,traktując ten okr es jako kluczowy dla inwestycji i rozwoju naszych marek.
Jednym z pierwszych kroków było zintegrowanie PRM i Sneakerstudio pod wspólnym szyldem PRM, co ju ż zaowocowało
synergią na wielu poziomach. Od czerwca 2023 r, pozyskaliśmy 38 nowych marek, co przełożysię na szybki rozwój oferty
produktowej w najbliższym okresie, a następnie powinno pozwolić na dynamiczny wzrost przychodów i w konsekwencji
rentowności nowej inwestycji.