7
specyfikacji jednolitego elektronicznego formatu raportowania (Dz. Urz. UE L 143 z 29.05.2019,
str. 1, z późn. zm.) („Rozporządzenie ESEF”).
Identyfikacja kryteriów i opis przedmiotu usługi
Skonsolidowane sprawozdanie finansowe w formacie ESEF zostało sporządzone przez Zarząd
Jednostki dominującej w celu spełnienia wymogów dotyczących oznakowania oraz wymogów
technicznych dotyczących specyfikacji jednolitego elektronicznego formatu raportowania, które są
określone w Rozporządzeniu ESEF. Przedmiotem naszej usługi atestacyjnej była zgodność
skonsolidowanego sprawozdania finansowego w formacie ESEF z wymogami Rozporządzenia
ESEF, a wymogi określone w tych regulacjach stanowią, naszym zdaniem, odpowiednie kryteria do
sformułowania przez nas opinii.
Odpowiedzialność Zarządu oraz Rady Nadzorczej Jednostki dominującej
Zarząd jest odpowiedzialny za sporządzenie skonsolidowanego sprawozdania finansowego
w formacie ESEF zgodnie z wymogami dotyczącymi oznakowania oraz wymogami technicznymi
dotyczącymi specyfikacji jednolitego elektronicznego formatu raportowania, które są określone
w Rozporządzeniu ESEF. Odpowiedzialność ta obejmuje wybór i zastosowanie odpowiednich
znaczników XBRL, przy użyciu taksonomii określonej w tych regulacjach. Odpowiedzialność
Zarządu obejmuje również zaprojektowanie, wdrożenie i utrzymanie systemu kontroli wewnętrznej
zapewniającego sporządzenie skonsolidowanego sprawozdania finansowego w formacie ESEF
wolnego od istotnych niezgodności z wymogami Rozporządzenia ESEF. Członkowie Rady
Nadzorczej Jednostki dominującej są odpowiedzialni za nadzorowanie procesu sprawozdawczości
finansowej, obejmującego również sporządzenie sprawozdań finansowych zgodnie z formatem,
wynikającym z obowiązujących przepisów prawa.
Odpowiedzialność biegłego rewidenta
Naszym celem było wyrażenie opinii, na podstawie przeprowadzonej usługi atestacyjnej dającej
racjonalną pewność, czy skonsolidowane sprawozdanie finansowe w formacie ESEF zostało
oznakowane zgodnie z wymogami Rozporządzenia ESEF. Usługę wykonaliśmy zgodnie z
Krajowym Standardem Usług Atestacyjnych Innych niż Badanie i Przegląd 3001PL Badanie
sprawozdań finansowych sporządzonych w jednolitym elektronicznym formacie raportowania
przyjętym uchwałą Krajowej Rady Biegłych Rewidentów nr 1975/32a/2021 z dnia 17 grudnia 2021
roku (”KSUA 3001PL”) oraz, gdzie jest to stosowne, zgodnie z Krajowym Standardem Usług
Atestacyjnych Innych niż Badanie i Przegląd 3000 (Z) w brzmieniu Międzynarodowego Standardu
Usług Atestacyjnych 3000 (Zmienionego) Usługi atestacyjne inne niż badania lub przeglądy
historycznych informacji finansowych przyjętym uchwałą Krajowej Rady Biegłych Rewidentów nr
3436/52e/2019 dnia 8 kwietnia 2019 roku z późn. zm. („KSUA 3000 (Z)”). Standard ten nakłada na
biegłego rewidenta obowiązek zaplanowania i wykonania procedur w taki sposób, aby uzyskać
racjonalną pewność, że skonsolidowane sprawozdanie finansowe w formacie ESEF zostało
przygotowane zgodnie z określonymi kryteriami. Racjonalna pewność jest wysokim poziomem
pewności, ale nie gwarantuje, że usługa przeprowadzona zgodnie z KSUA 3001PL oraz, gdzie jest
to stosowne, zgodnie z KSUA 3000 (Z), zawsze wykryje istniejące istotne zniekształcenie. Wybór
procedur zależy od osądu biegłego rewidenta, w tym od jego oszacowania ryzyka wystąpienia
istotnych zniekształceń spowodowanych oszustwem lub błędem. Przeprowadzając oszacowanie