KPPD-Szczecinek S.A.
Sprawozdanie Zarządu z działalności Spółki za 2023 r.
9
− spisane zobowiązania 19 tys. zł,
− nieodpłatne otrzymanie majątku trwałego w wysokości wartości jego umorzenia 11 tys. zł.
Ujemnie na nią wpłynęły:
− zmiana stanu odpisów aktualizujących zapasy w wysokości – 5 449 tys. zł, głównie z tytułu
urealnienia wyceny (po koszcie) zapasów wyrobów oraz towarów w relacji do poziomu
możliwych do uzyskania cen,
− udzielone darowizny w wysokości 80 tys. zł,
− zmiana stanu odpisów aktualizujących należności w wysokości 76 tys. zł,
− wartość nieumorzona zlikwidowanych środków trwałych w wysokości 37 tys. zł,
− opłacone składki na rzecz organizacji w wysokości 22 tys. zł,
− niezawinione straty spowodowane awariami i wypadkami 10 tys. zł,
− spisane wierzytelności w wysokości 9 tys. zł,
− spisane niedobory i szkody w wysokości 8 tys. zł.
Na działalności finansowej wystąpiła strata w wysokości 559 tys. zł.
Dodatni wpływ na wynik na działalności finansowej miały:
− nadwyżki dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi 185 tys. zł,
− aktualizacja wartości inwestycji (Forwardy) 129 tys. zł,
− odsetki naliczone kontrahentom od należności z tytułu zwłoki 68 tys. zł.
Ujemny wpływ na wynik na działalności finansowej miały:
− odsetki od kredytów w wysokości 940 tys. zł,
− odsetki od zobowiązań leasingowych w wysokości 104 tys. zł,
− koszty Biura Maklerskiego w wysokości 17 tys. zł,
Strata brutto wyniosła 21 989 tys. zł, co przy podatku dochodowym w wysokości 3 902 tys. zł, daje stratę
netto w kwocie 18 087 tys. zł.
Nakłady inwestycyjne wynosiły:
− w 2022 r. - 24,8 tys. zł,
− w 2023 r. - 20,8 tys. zł.
Szersze ich omówienie znajduje się w pkt. X.
III. AKTUALNA I PRZEWIDYWANA SYTUACJA FINANSOWA
Majątek Spółki na koniec 2023 r. wynosił 227 736 tys. zł i był niższy o 10 271 tys. zł, tj. o 4,3%,
w odniesieniu do stanu na koniec 2022 r.
W strukturze majątku wystąpiły zmiany obejmujące:
•
zwiększenie wartości niematerialnych i prawnych o 379,8 tys. zł,
•
zmniejszenie rzeczowych aktywów trwałych o 1 582,3 tys. zł, w następstwie ograniczenia programu
inwestycyjnego, co przełożyło się na zmniejszenie poziomu środków trwałych w budowie
o 1 341,4 tys.zł oraz zaliczek o 4 271,4 tys.zł, przy wzroście środków trwałych o 4 030,4 tys. zł,
•
zwiększenie inwestycji długoterminowych o 5,3 tys. zł,
•
zwiększenie aktywów z tytułu odroczonego podatku dochodowego o 3 645,4 tys. zł,
•
zmniejszenie stanu zapasów ogółem o 3 927 tys. zł, tj. o 6,1%, w tym: materiałów (surowiec
drzewny) o 2 821 tys. zł, tj. o 24,9%, towarów o 113,5 tys. zł, tj. o 5,8%, półproduktów i produktów
w toku o 445,2 tys. zł, tj. o 4,9%, produktów gotowych o 600,9 tys. zł tj. o 1,4%, przy wzroście stanu
zaliczek na poczet dostaw o 53,7 tys. zł, tj. o 30,5%,
•
zwiększenie poziomu należności ogółem o 1 854,6 tys. zł, tj. o 7,0%, przy zmniejszeniu stanu
należności z tytułu dostaw o 2 615,0 tys. zł i zwiększeniu poziomu należności z tytułu podatków,
dotacji, ceł, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz innych świadczeń o 4 558,3 tys. zł,