
KPPD-Szczecinek S.A. 
Sprawozdanie Zarządu z działalności Spółki za 2023 r. 
 
 
9 
 
−  spisane zobowiązania 19 tys. zł, 
−  nieodpłatne otrzymanie majątku trwałego w wysokości wartości jego umorzenia 11 tys. zł. 
 
Ujemnie na nią wpłynęły: 
−  zmiana  stanu  odpisów  aktualizujących  zapasy  w  wysokości  –  5  449  tys.  zł,  głównie  z  tytułu 
urealnienia  wyceny  (po  koszcie)  zapasów  wyrobów  oraz  towarów  w  relacji  do  poziomu 
możliwych do uzyskania cen, 
−  udzielone darowizny w wysokości 80 tys. zł, 
−  zmiana stanu odpisów aktualizujących należności w wysokości 76 tys. zł, 
−  wartość nieumorzona zlikwidowanych środków trwałych w wysokości 37 tys. zł, 
−  opłacone składki na rzecz organizacji w wysokości 22 tys. zł, 
−  niezawinione straty spowodowane awariami i wypadkami 10 tys. zł, 
−  spisane wierzytelności w wysokości 9 tys. zł, 
−  spisane niedobory i szkody w wysokości 8 tys. zł. 
 
Na działalności finansowej wystąpiła strata w wysokości  559 tys. zł.  
 
Dodatni wpływ na wynik na działalności finansowej miały: 
−  nadwyżki dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi 185 tys. zł, 
−  aktualizacja wartości inwestycji (Forwardy) 129 tys. zł, 
−  odsetki naliczone kontrahentom od należności z tytułu zwłoki 68 tys. zł. 
 
Ujemny wpływ na wynik na działalności finansowej miały: 
−  odsetki od kredytów w wysokości 940 tys. zł, 
−  odsetki od zobowiązań leasingowych w wysokości 104 tys. zł, 
−  koszty Biura Maklerskiego w wysokości 17 tys. zł, 
 
Strata brutto wyniosła 21 989 tys. zł, co przy podatku dochodowym w wysokości 3 902 tys. zł, daje stratę 
netto w kwocie 18 087 tys. zł. 
 
Nakłady inwestycyjne wynosiły: 
−  w 2022 r. -         24,8 tys. zł, 
−  w 2023 r. -         20,8 tys. zł. 
Szersze ich omówienie znajduje się w pkt. X. 
 
III.  AKTUALNA I PRZEWIDYWANA SYTUACJA FINANSOWA 
 
Majątek  Spółki  na  koniec  2023  r.  wynosił  227  736  tys.  zł  i  był  niższy  o  10  271  tys.  zł,  tj.  o  4,3%,                   
w odniesieniu do stanu na koniec 2022 r.  
 
W strukturze majątku wystąpiły zmiany obejmujące: 
• 
zwiększenie wartości niematerialnych i prawnych o 379,8 tys. zł, 
• 
zmniejszenie rzeczowych aktywów trwałych o 1 582,3 tys. zł, w następstwie ograniczenia programu 
inwestycyjnego,  co  przełożyło  się  na  zmniejszenie  poziomu  środków  trwałych  w  budowie                              
o 1 341,4 tys.zł  oraz  zaliczek o 4 271,4 tys.zł, przy wzroście środków trwałych o 4 030,4 tys. zł, 
• 
zwiększenie inwestycji długoterminowych o 5,3 tys. zł, 
• 
zwiększenie aktywów z tytułu odroczonego podatku dochodowego o 3 645,4 tys. zł,  
• 
zmniejszenie  stanu  zapasów  ogółem  o  3  927  tys.  zł,  tj.  o  6,1%,  w  tym:  materiałów  (surowiec 
drzewny) o 2 821 tys. zł, tj. o 24,9%, towarów o 113,5 tys. zł, tj. o 5,8%, półproduktów i produktów                 
w toku o 445,2 tys. zł, tj. o 4,9%, produktów gotowych o 600,9 tys. zł tj. o 1,4%, przy wzroście stanu 
zaliczek na poczet dostaw o  53,7 tys. zł, tj. o 30,5%,  
• 
zwiększenie  poziomu  należności  ogółem  o  1 854,6  tys.  zł,  tj.  o  7,0%,    przy  zmniejszeniu  stanu 
należności  z tytułu  dostaw o 2 615,0  tys.  zł  i  zwiększeniu  poziomu  należności z  tytułu  podatków, 
dotacji, ceł, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz innych świadczeń o 4 558,3 tys. zł,